tradenomin toinen vuosi?

mimmu

Heippa!

Kerro, kuvaile millainen on tradenomi-opiskelijan toinen vuosi? Joku kertoi, että toinen vuosi ois helpompi? Onko koulukohtainen juttu?

Eka vuosi oli, ainakin meillä, aivan kamala, hirveesti esimerkiksi ryhmätöitä ja virtuaalitehtäviä...

5

1211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todella

paljon koulusta. Eri ammattikorkeissa on erilaiset opetusmenetelmät, joten on aivan mahdotonta kertoa millainen toinen vuosi on, jos et kerro minkä koulun koulutusohjelmasta haluat tietää.

• Jasu

Mä haluan tietää ekasta vuodesta? Oon juuri parin viikon päästä alottamassa Keravan Laureassa. Olen jopa kuullut että tutkinto olisi turha?

• ......
        Jasu kirjoitti:

Mä haluan tietää ekasta vuodesta? Oon juuri parin viikon päästä alottamassa Keravan Laureassa. Olen jopa kuullut että tutkinto olisi turha?

kävin ekana vuonna kaikki pakolliset, eli pakko on käydä myös sellaiset kurssit mitä ei muuten todellakaan valitsisi. Jotkut olivat yhtä helv... mut kyl niistä selvis. Toisena vuonna olikin sitten kaikki ne, jotka itse valitsi ni oli paljon mukavampaa. Muutenki pakolliset ja vapaasti valittavat on mun mielest erilaisia. Pakollisissa se on ennemminki niin, et opettaja sanoo mitä tehdään ja muis sit voidaan porukalla päättää tehdäänkö ryhmätöitä, esitystä, pidetäänkö tenttiä yms. Niin ja tuo et olisiko tutkinto turha... No aika yleissivistävä se musta on. Mun mielest työkokemus on arvokkaampaan kuin itse tutkinto. ja faktahan on myös se, et meitä tradenomeja ja merkonomeja tulee aivan liikaa.. varsinkin ku monet työpaikat hakevat merkonomia/tradenomia ni samoista työpaikoista tapellaan...

• Nimetön
        ...... kirjoitti:

kävin ekana vuonna kaikki pakolliset, eli pakko on käydä myös sellaiset kurssit mitä ei muuten todellakaan valitsisi. Jotkut olivat yhtä helv... mut kyl niistä selvis. Toisena vuonna olikin sitten kaikki ne, jotka itse valitsi ni oli paljon mukavampaa. Muutenki pakolliset ja vapaasti valittavat on mun mielest erilaisia. Pakollisissa se on ennemminki niin, et opettaja sanoo mitä tehdään ja muis sit voidaan porukalla päättää tehdäänkö ryhmätöitä, esitystä, pidetäänkö tenttiä yms. Niin ja tuo et olisiko tutkinto turha... No aika yleissivistävä se musta on. Mun mielest työkokemus on arvokkaampaan kuin itse tutkinto. ja faktahan on myös se, et meitä tradenomeja ja merkonomeja tulee aivan liikaa.. varsinkin ku monet työpaikat hakevat merkonomia/tradenomia ni samoista työpaikoista tapellaan...

Kiitokset avaavasta tekstistä. Mä en haluaisi että tutkinto tulisi olemaan turha. Itse en tunne olevani vielä "valmis" työelämään. Haluan itselleni korkean koulutuksen ja sitä myötä hyvä palkkaisen työn. Motivaationi laski hieman kun en Helsingin Heliaan päässyt, mutta .. :)

• mimmu
        Nimetön kirjoitti:

Kiitokset avaavasta tekstistä. Mä en haluaisi että tutkinto tulisi olemaan turha. Itse en tunne olevani vielä "valmis" työelämään. Haluan itselleni korkean koulutuksen ja sitä myötä hyvä palkkaisen työn. Motivaationi laski hieman kun en Helsingin Heliaan päässyt, mutta .. :)

Laitanpa tähänkin saman vastauksen kun tohon ekaan kyselyyni (tuli vahingossa sama kysymys kahteen kertaan!).

V..tti eniten eka vuonna ne vitsin ryhmätyöt! Raivostutti varsinkin jos ope pääsi valitsemaan/määräämään ryhmät!

Osa tekee sovitut työt, osa ei ole ikinä paikalla, osa ei tajua mitään ja niitä on neuvottava joka asiassa, osa lintsaa ja antaa muiden rehkiä ja on kyllä vaatimassa osuutta kun numeroita jaetaan... jne, joten jatkuvaa stressiä koko eka vuosi, ainakin mulla oli...

Kiitos vastauksista!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      155
      2540
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2377
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      102
      1062
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      891
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      65
      819
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      274
      717
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      717
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      700
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      203
      680
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      658
    Aihe