tradenomin toinen vuosi?

mimmu

Heippa!

Kerro, kuvaile millainen on tradenomi-opiskelijan toinen vuosi? Joku kertoi, että toinen vuosi ois helpompi? Onko koulukohtainen juttu?

Eka vuosi oli, ainakin meillä, aivan kamala, hirveesti esimerkiksi ryhmätöitä ja virtuaalitehtäviä...

5

1210

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todella

paljon koulusta. Eri ammattikorkeissa on erilaiset opetusmenetelmät, joten on aivan mahdotonta kertoa millainen toinen vuosi on, jos et kerro minkä koulun koulutusohjelmasta haluat tietää.

• Jasu

Mä haluan tietää ekasta vuodesta? Oon juuri parin viikon päästä alottamassa Keravan Laureassa. Olen jopa kuullut että tutkinto olisi turha?

• ......
        Jasu kirjoitti:

Mä haluan tietää ekasta vuodesta? Oon juuri parin viikon päästä alottamassa Keravan Laureassa. Olen jopa kuullut että tutkinto olisi turha?

kävin ekana vuonna kaikki pakolliset, eli pakko on käydä myös sellaiset kurssit mitä ei muuten todellakaan valitsisi. Jotkut olivat yhtä helv... mut kyl niistä selvis. Toisena vuonna olikin sitten kaikki ne, jotka itse valitsi ni oli paljon mukavampaa. Muutenki pakolliset ja vapaasti valittavat on mun mielest erilaisia. Pakollisissa se on ennemminki niin, et opettaja sanoo mitä tehdään ja muis sit voidaan porukalla päättää tehdäänkö ryhmätöitä, esitystä, pidetäänkö tenttiä yms. Niin ja tuo et olisiko tutkinto turha... No aika yleissivistävä se musta on. Mun mielest työkokemus on arvokkaampaan kuin itse tutkinto. ja faktahan on myös se, et meitä tradenomeja ja merkonomeja tulee aivan liikaa.. varsinkin ku monet työpaikat hakevat merkonomia/tradenomia ni samoista työpaikoista tapellaan...

• Nimetön
        ...... kirjoitti:

kävin ekana vuonna kaikki pakolliset, eli pakko on käydä myös sellaiset kurssit mitä ei muuten todellakaan valitsisi. Jotkut olivat yhtä helv... mut kyl niistä selvis. Toisena vuonna olikin sitten kaikki ne, jotka itse valitsi ni oli paljon mukavampaa. Muutenki pakolliset ja vapaasti valittavat on mun mielest erilaisia. Pakollisissa se on ennemminki niin, et opettaja sanoo mitä tehdään ja muis sit voidaan porukalla päättää tehdäänkö ryhmätöitä, esitystä, pidetäänkö tenttiä yms. Niin ja tuo et olisiko tutkinto turha... No aika yleissivistävä se musta on. Mun mielest työkokemus on arvokkaampaan kuin itse tutkinto. ja faktahan on myös se, et meitä tradenomeja ja merkonomeja tulee aivan liikaa.. varsinkin ku monet työpaikat hakevat merkonomia/tradenomia ni samoista työpaikoista tapellaan...

Kiitokset avaavasta tekstistä. Mä en haluaisi että tutkinto tulisi olemaan turha. Itse en tunne olevani vielä "valmis" työelämään. Haluan itselleni korkean koulutuksen ja sitä myötä hyvä palkkaisen työn. Motivaationi laski hieman kun en Helsingin Heliaan päässyt, mutta .. :)

• mimmu
        Nimetön kirjoitti:

Kiitokset avaavasta tekstistä. Mä en haluaisi että tutkinto tulisi olemaan turha. Itse en tunne olevani vielä "valmis" työelämään. Haluan itselleni korkean koulutuksen ja sitä myötä hyvä palkkaisen työn. Motivaationi laski hieman kun en Helsingin Heliaan päässyt, mutta .. :)

Laitanpa tähänkin saman vastauksen kun tohon ekaan kyselyyni (tuli vahingossa sama kysymys kahteen kertaan!).

V..tti eniten eka vuonna ne vitsin ryhmätyöt! Raivostutti varsinkin jos ope pääsi valitsemaan/määräämään ryhmät!

Osa tekee sovitut työt, osa ei ole ikinä paikalla, osa ei tajua mitään ja niitä on neuvottava joka asiassa, osa lintsaa ja antaa muiden rehkiä ja on kyllä vaatimassa osuutta kun numeroita jaetaan... jne, joten jatkuvaa stressiä koko eka vuosi, ainakin mulla oli...

Kiitos vastauksista!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      106
      4612
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3423
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2390
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      49
      1484
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1373
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1216
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1112
    8. 159
      1026
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1008
    10. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen