parvekkeiden

kestävyys

113

40221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tappava yhdistelmä

      Parveke ja tupakointi on tappava yhdistelmä,joten laki kietämään parveketupakointi. Näin säästyvät naapuritkin passiivisen tupakoinnin syöpävaaralta vauvasta vaariin.

      • Misaci

        No johan pomppas. Se, että joku pareveke hajoaa vanhuuteen ei tee vaaraa naapureille haittaa tupakasta. Itse olen rakennsalan ammattilainen ja tiedän miten parvekkeet nykyisin tehdään. Varma on se, että tupakointi haittaa naapureita. Se savu ei ole niinkään haitaksi koska suurin osa jää ulos. Haju kuitenkin tulee avoimesta ikkunasta sisälle. Enemmän minua häritsee se, että joku polttaa sisällä jolloin tupakan katku haisee rappukäytävässäkin. Samalalailla pitäisi lailla kieltää savuttavat autot. Se savu joka tulee auton pakoputkesta on varmaan tuhat kertaa vaarallisempaa kuin tupakan savu. Joten jättäkää meidät tupakoitsijat rauhaan. Eiköhän tuo holhoaaminen riitä. Vai pitäiskö alkohoolin käyttö kieltää kans lailla.


      • _tervis_
        Misaci kirjoitti:

        No johan pomppas. Se, että joku pareveke hajoaa vanhuuteen ei tee vaaraa naapureille haittaa tupakasta. Itse olen rakennsalan ammattilainen ja tiedän miten parvekkeet nykyisin tehdään. Varma on se, että tupakointi haittaa naapureita. Se savu ei ole niinkään haitaksi koska suurin osa jää ulos. Haju kuitenkin tulee avoimesta ikkunasta sisälle. Enemmän minua häritsee se, että joku polttaa sisällä jolloin tupakan katku haisee rappukäytävässäkin. Samalalailla pitäisi lailla kieltää savuttavat autot. Se savu joka tulee auton pakoputkesta on varmaan tuhat kertaa vaarallisempaa kuin tupakan savu. Joten jättäkää meidät tupakoitsijat rauhaan. Eiköhän tuo holhoaaminen riitä. Vai pitäiskö alkohoolin käyttö kieltää kans lailla.

        Jos on parvekelasit kiinni ja alapuolella idiootti tervakeuhko käryttämässä niin se savu jää todellakin minun parvekkeelleni leijumaan. Hajuista puhumattakaan. Yritä siinä sitten nukuttaa lasta kun parveke täynnä paskalle haisevaa savua.


      • Absolutisti täti
        Misaci kirjoitti:

        No johan pomppas. Se, että joku pareveke hajoaa vanhuuteen ei tee vaaraa naapureille haittaa tupakasta. Itse olen rakennsalan ammattilainen ja tiedän miten parvekkeet nykyisin tehdään. Varma on se, että tupakointi haittaa naapureita. Se savu ei ole niinkään haitaksi koska suurin osa jää ulos. Haju kuitenkin tulee avoimesta ikkunasta sisälle. Enemmän minua häritsee se, että joku polttaa sisällä jolloin tupakan katku haisee rappukäytävässäkin. Samalalailla pitäisi lailla kieltää savuttavat autot. Se savu joka tulee auton pakoputkesta on varmaan tuhat kertaa vaarallisempaa kuin tupakan savu. Joten jättäkää meidät tupakoitsijat rauhaan. Eiköhän tuo holhoaaminen riitä. Vai pitäiskö alkohoolin käyttö kieltää kans lailla.

        Te narkoottisten aineiden palvojat: Molemmat laittomiksi. Henkiä säästyy.


      • xsx

        näin on.


      • columbo2007
        Misaci kirjoitti:

        No johan pomppas. Se, että joku pareveke hajoaa vanhuuteen ei tee vaaraa naapureille haittaa tupakasta. Itse olen rakennsalan ammattilainen ja tiedän miten parvekkeet nykyisin tehdään. Varma on se, että tupakointi haittaa naapureita. Se savu ei ole niinkään haitaksi koska suurin osa jää ulos. Haju kuitenkin tulee avoimesta ikkunasta sisälle. Enemmän minua häritsee se, että joku polttaa sisällä jolloin tupakan katku haisee rappukäytävässäkin. Samalalailla pitäisi lailla kieltää savuttavat autot. Se savu joka tulee auton pakoputkesta on varmaan tuhat kertaa vaarallisempaa kuin tupakan savu. Joten jättäkää meidät tupakoitsijat rauhaan. Eiköhän tuo holhoaaminen riitä. Vai pitäiskö alkohoolin käyttö kieltää kans lailla.

        Mutta, kun nämä tupakoitsijat sitten muutamia vuosia
        poltettuaan ja terveytensä pilattuaan rasittavat
        terveyden huoltojärjestelmää sairauksien takia!

        Sairauksien, jotka he ovat itse typeryydellään
        aiheuttaneet!!

        Tämän lisäksi monet ihmiset, jotka eivät itse
        polta sairastuvat tupakoitsijoiden välinpitämättö-
        myyden takia!

        Kerropa minulle se syy, miksi meidän muiden pitää
        kärsiä teidän tupakoitsijoiden takia?

        Turha verrata liikenteeseen, koska autoja tarvi-
        taan eri syiden takia esim; työn takia!

        Ei ole autoilijoiden vika, jos autotehtaan eivät
        ole aiemmin tehneet sellaisia autoja jotka ei
        saastuta.

        Ja nyt, kun ovat tehneet, niin Suomalaiset poli-
        tiikot estävät niiden yleistymisen kovalla vero-
        tuksella, koska autoilu ja sen omistaminen tuo
        valtavasti rahaa tähän yhteiskuntaan.


      • ei vaan tupakoitsijat
        columbo2007 kirjoitti:

        Mutta, kun nämä tupakoitsijat sitten muutamia vuosia
        poltettuaan ja terveytensä pilattuaan rasittavat
        terveyden huoltojärjestelmää sairauksien takia!

        Sairauksien, jotka he ovat itse typeryydellään
        aiheuttaneet!!

        Tämän lisäksi monet ihmiset, jotka eivät itse
        polta sairastuvat tupakoitsijoiden välinpitämättö-
        myyden takia!

        Kerropa minulle se syy, miksi meidän muiden pitää
        kärsiä teidän tupakoitsijoiden takia?

        Turha verrata liikenteeseen, koska autoja tarvi-
        taan eri syiden takia esim; työn takia!

        Ei ole autoilijoiden vika, jos autotehtaan eivät
        ole aiemmin tehneet sellaisia autoja jotka ei
        saastuta.

        Ja nyt, kun ovat tehneet, niin Suomalaiset poli-
        tiikot estävät niiden yleistymisen kovalla vero-
        tuksella, koska autoilu ja sen omistaminen tuo
        valtavasti rahaa tähän yhteiskuntaan.

        Ylipainoiset ne vasta rasittavatkin terveydenhuoltopalveluja ym. Että lenkille, ihmiset hyvät, läskit vex, niin ei kuormiteta yhteiskuntaa lääkärikuluillakaan!! (Ja helpommin se paksukaisen alta parvekekin lahoaa kuin hoikemman :D )


      • Tupakoimaton liikkuja
        ei vaan tupakoitsijat kirjoitti:

        Ylipainoiset ne vasta rasittavatkin terveydenhuoltopalveluja ym. Että lenkille, ihmiset hyvät, läskit vex, niin ei kuormiteta yhteiskuntaa lääkärikuluillakaan!! (Ja helpommin se paksukaisen alta parvekekin lahoaa kuin hoikemman :D )

        Yli 90% tupakoitsijoista on ylipainoisia, tutummin läskejä. Tupakoitsija ei jaksa edes kävellä reippaasti, hengästyminen on kohtalona. Näin ollen tupakoija ei edes harrasta liikuntaa. Liikkumattomuudella on muitakin terveyshaittoja kuin laardikasat. Seksielämä hiipuu, ei lihava jaksa harrastaa seksiä niin kuin me tupakoimattomat ja liikuntaa aktiivisesti harrastavat. Lisäksi liikkumaton tupakoitsija saa ainoat happihyppelyt parvekkeella sekä kauppareissulla paikalliseen löntystäen savuvana perässään. Yhteiskunta maksaa siis sekä syövän kuin myös lonkka ym. kulumien hoidot..


      • lihoin ku lopetin
        Tupakoimaton liikkuja kirjoitti:

        Yli 90% tupakoitsijoista on ylipainoisia, tutummin läskejä. Tupakoitsija ei jaksa edes kävellä reippaasti, hengästyminen on kohtalona. Näin ollen tupakoija ei edes harrasta liikuntaa. Liikkumattomuudella on muitakin terveyshaittoja kuin laardikasat. Seksielämä hiipuu, ei lihava jaksa harrastaa seksiä niin kuin me tupakoimattomat ja liikuntaa aktiivisesti harrastavat. Lisäksi liikkumaton tupakoitsija saa ainoat happihyppelyt parvekkeella sekä kauppareissulla paikalliseen löntystäen savuvana perässään. Yhteiskunta maksaa siis sekä syövän kuin myös lonkka ym. kulumien hoidot..

        olin alipinoinen ku poltelin yleskunto ihan ok.ny olen normaalipainoinen en polta.mut kyll ulkoilen ja uin.ainut vaan verenpaineeni laski ny lääkityksessä.muuten kiitollinen maku haju aistit palaantuivat normaaliksi.polttamatta23vuotta.


      • päässä
        ei vaan tupakoitsijat kirjoitti:

        Ylipainoiset ne vasta rasittavatkin terveydenhuoltopalveluja ym. Että lenkille, ihmiset hyvät, läskit vex, niin ei kuormiteta yhteiskuntaa lääkärikuluillakaan!! (Ja helpommin se paksukaisen alta parvekekin lahoaa kuin hoikemman :D )

        ..voi olla vaikeempi tyhjentää kuin vararavintoa muualta kehosta....


      • yläpäästä
        ei vaan tupakoitsijat kirjoitti:

        Ylipainoiset ne vasta rasittavatkin terveydenhuoltopalveluja ym. Että lenkille, ihmiset hyvät, läskit vex, niin ei kuormiteta yhteiskuntaa lääkärikuluillakaan!! (Ja helpommin se paksukaisen alta parvekekin lahoaa kuin hoikemman :D )

        ..voi olla vaikeempi tyhjentää kuin vararavintoa muualta kehosta....


      • koska
        lihoin ku lopetin kirjoitti:

        olin alipinoinen ku poltelin yleskunto ihan ok.ny olen normaalipainoinen en polta.mut kyll ulkoilen ja uin.ainut vaan verenpaineeni laski ny lääkityksessä.muuten kiitollinen maku haju aistit palaantuivat normaaliksi.polttamatta23vuotta.

        Painosi nousi lopettamisen takia, koska polttamalla askin päivässä, elimistö kuluttaa 800 kaloria enemmän päivässä, kuin jos ei polta. Ja ne pässinpäät, jotka kiukuttelevat, että tupakoivat ovat läskejä, niin teille voin kertoa, että se johtuu ylensyönnistä, eikä tupakoinnista!!!


      • hspåkskuuq
        ei vaan tupakoitsijat kirjoitti:

        Ylipainoiset ne vasta rasittavatkin terveydenhuoltopalveluja ym. Että lenkille, ihmiset hyvät, läskit vex, niin ei kuormiteta yhteiskuntaa lääkärikuluillakaan!! (Ja helpommin se paksukaisen alta parvekekin lahoaa kuin hoikemman :D )

        Ja liikuntahullut telovat itseään jatkuvasti itseään esim. liukastumalla tai vaikka pyörällä kaatumalla. Kielletään kaikki.


      • aöslkdfjasiera
        Tupakoimaton liikkuja kirjoitti:

        Yli 90% tupakoitsijoista on ylipainoisia, tutummin läskejä. Tupakoitsija ei jaksa edes kävellä reippaasti, hengästyminen on kohtalona. Näin ollen tupakoija ei edes harrasta liikuntaa. Liikkumattomuudella on muitakin terveyshaittoja kuin laardikasat. Seksielämä hiipuu, ei lihava jaksa harrastaa seksiä niin kuin me tupakoimattomat ja liikuntaa aktiivisesti harrastavat. Lisäksi liikkumaton tupakoitsija saa ainoat happihyppelyt parvekkeella sekä kauppareissulla paikalliseen löntystäen savuvana perässään. Yhteiskunta maksaa siis sekä syövän kuin myös lonkka ym. kulumien hoidot..

        On se hieno juttu, että kaiken maailman ku*ipäät voivat nimettöminä kirjoitella mitä sattuu tällekin palstalle.

        Ihaileppas solakka kuntoilija-narsisti itseäsi peilistä, mutta älä käänny sivuuttain. Voi paljastua korvien välissä oleva tyhjä putki.


      • mutta köh
        Misaci kirjoitti:

        No johan pomppas. Se, että joku pareveke hajoaa vanhuuteen ei tee vaaraa naapureille haittaa tupakasta. Itse olen rakennsalan ammattilainen ja tiedän miten parvekkeet nykyisin tehdään. Varma on se, että tupakointi haittaa naapureita. Se savu ei ole niinkään haitaksi koska suurin osa jää ulos. Haju kuitenkin tulee avoimesta ikkunasta sisälle. Enemmän minua häritsee se, että joku polttaa sisällä jolloin tupakan katku haisee rappukäytävässäkin. Samalalailla pitäisi lailla kieltää savuttavat autot. Se savu joka tulee auton pakoputkesta on varmaan tuhat kertaa vaarallisempaa kuin tupakan savu. Joten jättäkää meidät tupakoitsijat rauhaan. Eiköhän tuo holhoaaminen riitä. Vai pitäiskö alkohoolin käyttö kieltää kans lailla.

        Ei kaikki käytä alkoholia päivittäin,mutta tupakoitsiat kyllä kössää päivittäin.


      • useimmiten
        Misaci kirjoitti:

        No johan pomppas. Se, että joku pareveke hajoaa vanhuuteen ei tee vaaraa naapureille haittaa tupakasta. Itse olen rakennsalan ammattilainen ja tiedän miten parvekkeet nykyisin tehdään. Varma on se, että tupakointi haittaa naapureita. Se savu ei ole niinkään haitaksi koska suurin osa jää ulos. Haju kuitenkin tulee avoimesta ikkunasta sisälle. Enemmän minua häritsee se, että joku polttaa sisällä jolloin tupakan katku haisee rappukäytävässäkin. Samalalailla pitäisi lailla kieltää savuttavat autot. Se savu joka tulee auton pakoputkesta on varmaan tuhat kertaa vaarallisempaa kuin tupakan savu. Joten jättäkää meidät tupakoitsijat rauhaan. Eiköhän tuo holhoaaminen riitä. Vai pitäiskö alkohoolin käyttö kieltää kans lailla.

        Mistähän se muuten johtuu, että raksaporukka aina polttaa...useimmiten ketjussa. Johtuneeko siitä, että haluavat pitää jatkuvasti taukoja.


      • sano mitä sanot
        koska kirjoitti:

        Painosi nousi lopettamisen takia, koska polttamalla askin päivässä, elimistö kuluttaa 800 kaloria enemmän päivässä, kuin jos ei polta. Ja ne pässinpäät, jotka kiukuttelevat, että tupakoivat ovat läskejä, niin teille voin kertoa, että se johtuu ylensyönnistä, eikä tupakoinnista!!!

        Ihminen haluaa aina enemmän. ENsin tarvii olla yksiö, sitten kaksio, kolmio jne. Kun nuo on saatu hommattua, pitää olla vielä se PARVEKE.
        Näitä onnettomuuksia ei olisi ollut jos ihminen ei olisi niin perus ahne.

        Ei millään pahalla, mutta onko näitä onnettomuuksia sattunut sellaisissa asunnoissa, joissa ei ole parveketta?!

        Niinpä! Siinä sinulle vastaus.

        Elli


      • """
        _tervis_ kirjoitti:

        Jos on parvekelasit kiinni ja alapuolella idiootti tervakeuhko käryttämässä niin se savu jää todellakin minun parvekkeelleni leijumaan. Hajuista puhumattakaan. Yritä siinä sitten nukuttaa lasta kun parveke täynnä paskalle haisevaa savua.

        eikös pitänyt puhua parvekkeiden huonokuntoisuudesta, eikä tupakoinnista?


      • walking stick

        Taas on joku saanut pahan iskun päähänsä ja tullut antamaan viisaan kommentin. Sanoisin, että taas jälleen kerran on lusikalla annettu niin ettei kauhalla voi hämmentää!


        Näitä tällaisia tietämättömiä vaahtopäitä on taas liikaa liikkeellä. Pysy poissa erityisesti dieseliä käyttävien autojen luota ettet vain saa syöpää, niissä kun karsinogeeneja riittää moni tuhatkertaisesti.


      • Parvekken omistaja
        columbo2007 kirjoitti:

        Mutta, kun nämä tupakoitsijat sitten muutamia vuosia
        poltettuaan ja terveytensä pilattuaan rasittavat
        terveyden huoltojärjestelmää sairauksien takia!

        Sairauksien, jotka he ovat itse typeryydellään
        aiheuttaneet!!

        Tämän lisäksi monet ihmiset, jotka eivät itse
        polta sairastuvat tupakoitsijoiden välinpitämättö-
        myyden takia!

        Kerropa minulle se syy, miksi meidän muiden pitää
        kärsiä teidän tupakoitsijoiden takia?

        Turha verrata liikenteeseen, koska autoja tarvi-
        taan eri syiden takia esim; työn takia!

        Ei ole autoilijoiden vika, jos autotehtaan eivät
        ole aiemmin tehneet sellaisia autoja jotka ei
        saastuta.

        Ja nyt, kun ovat tehneet, niin Suomalaiset poli-
        tiikot estävät niiden yleistymisen kovalla vero-
        tuksella, koska autoilu ja sen omistaminen tuo
        valtavasti rahaa tähän yhteiskuntaan.

        Ottakaa tästä opiksenne elikä kieltäkää parvekkeet!


      • ei oo
        _tervis_ kirjoitti:

        Jos on parvekelasit kiinni ja alapuolella idiootti tervakeuhko käryttämässä niin se savu jää todellakin minun parvekkeelleni leijumaan. Hajuista puhumattakaan. Yritä siinä sitten nukuttaa lasta kun parveke täynnä paskalle haisevaa savua.

        revi nenä irti laita se roskii ni ei haise


      • Alkoholin käytöstä
        Misaci kirjoitti:

        No johan pomppas. Se, että joku pareveke hajoaa vanhuuteen ei tee vaaraa naapureille haittaa tupakasta. Itse olen rakennsalan ammattilainen ja tiedän miten parvekkeet nykyisin tehdään. Varma on se, että tupakointi haittaa naapureita. Se savu ei ole niinkään haitaksi koska suurin osa jää ulos. Haju kuitenkin tulee avoimesta ikkunasta sisälle. Enemmän minua häritsee se, että joku polttaa sisällä jolloin tupakan katku haisee rappukäytävässäkin. Samalalailla pitäisi lailla kieltää savuttavat autot. Se savu joka tulee auton pakoputkesta on varmaan tuhat kertaa vaarallisempaa kuin tupakan savu. Joten jättäkää meidät tupakoitsijat rauhaan. Eiköhän tuo holhoaaminen riitä. Vai pitäiskö alkohoolin käyttö kieltää kans lailla.

        Bangladeshistä alkoholin käytöstä ja hallussapidosta tuomitaan vankeuteen.

        Se on aika paska paikka siis.


      • mh74

        sitten poltellaan sisällä ja käytävillä,jos että kestä tupakan savua niin muuttakaa muualle


      • Poison.
        ei vaan tupakoitsijat kirjoitti:

        Ylipainoiset ne vasta rasittavatkin terveydenhuoltopalveluja ym. Että lenkille, ihmiset hyvät, läskit vex, niin ei kuormiteta yhteiskuntaa lääkärikuluillakaan!! (Ja helpommin se paksukaisen alta parvekekin lahoaa kuin hoikemman :D )

        Vaikka ylipainossa on toki omat terveysriskinsä, ei se ole täysin verrattavissa tupakoimiseen, sillä syöminen on ihmiselle välttämätön toimenpide hengissä pysymisen kannalta, kun taas tupakka ei ole mitään muuta kuin ihmisen hengelle vaarallinen päihde, jonka vaarat jokainen sen länsimaissa aloittanut ihminen on tiedostanut (muutamat vanhukset vielä ehkä poikkeus tähän).

        Parvekkeen ei tule lahota ihmisen alta, oli kuinka painava hyvänsä. Itseäni parveketupakointikaan ei niin häiritse, olen itse saanut kärsiä samassa autossa tai asunnossa tupakoivan kanssa. Parveketupakointi on vielä pientä tuohon verrattuna, ja yhteiskunnan tulisi ymmärtää sen aiheuttamat terveyshaitat sen sijaan että yrittää sysätä syytä yksistään ihmisen niskoille. Ei se tupakka itsestään tänne tullut, eikä sitä ihan sattumalta ole pidetty hyväksyttävänä päihteenä, vaikka ei ole edes sieltä vaarattomimmasta päästä (verrattuna esim. kannabikseen, ja ei - en käytä kannabista tai ole sen laajamittaisen laillistamisen kannalla). Tupakan käyttöä on promotoitu ja tehty siitä hyväksyttävää, ja vaikka sen haittavaikutukset ovat olleet jo tiedossa pitkään, on tällä promootiolla silti ollut pitkälle yltävät vaikutukset ihmisten tupakoinnin aloittamisen kanssa.

        Hieman off-topic jo, mutta minkäs teet...


      • ketjusahan polttaja

        on sun mielipiteesi, ei tollasta sontaa kukaan pysty käsittelemään ilman että tekee mieli lämätä vähän epäitsekkyyttä sun vajaaseen kalloos...
        Eihän toi liity edes alkuperäiseen aiheeseen välillisestikkään,joten mee dorka paasaa tota aatettas johonkin amerin kulmalle ja jätä nämä palstat rauhaan.
        Mitä passiivisuuteen tulee niin, seisoppa tyhjäkäyntiä raksuttavan bussin pakoputken kohilla vaikka minuutti niin ei tupakan vaarat tunnu enään missään. vai pitäisköhän samoin tein kieltää joukkoliikennekkin kun on niin passiivisen tappavaa sekin.
        Ei kukaan estä sinua ja aatetovereitasi muuttamasta vaikka johonkin lappiin (mieluummin ruotsin puolelle) raittiimpaan ilmaan.


      • sen tiedät?
        Tupakoimaton liikkuja kirjoitti:

        Yli 90% tupakoitsijoista on ylipainoisia, tutummin läskejä. Tupakoitsija ei jaksa edes kävellä reippaasti, hengästyminen on kohtalona. Näin ollen tupakoija ei edes harrasta liikuntaa. Liikkumattomuudella on muitakin terveyshaittoja kuin laardikasat. Seksielämä hiipuu, ei lihava jaksa harrastaa seksiä niin kuin me tupakoimattomat ja liikuntaa aktiivisesti harrastavat. Lisäksi liikkumaton tupakoitsija saa ainoat happihyppelyt parvekkeella sekä kauppareissulla paikalliseen löntystäen savuvana perässään. Yhteiskunta maksaa siis sekä syövän kuin myös lonkka ym. kulumien hoidot..

        Mistäs tiedät, en olisi sinuna niinkään varma ;)
        Satunpa tuntemaan eräänkin "laardikasan", joka jättää sinutkin kakkoseksi sänkypuuhissa, ja savuttaa kuin veturi, on se vaan semmonen panopupu, oikee duracel kani ;)
        Joten mees sä langanlaiha urheilijaluikku takas peilin eteen laittamaan se darude-sliippa ojennukseen ja työnhakuun, niin että saat maksettua paljon veroja joiden avulla raihnaisemmat sitten saadaan kuntoon taas :P

        On maailmassa monta, ihmeellistä asiaa, ne hämmästyttää kummastuttaa pientä ja laihaa urheilijaa.. :)


      • ei köh
        mutta köh kirjoitti:

        Ei kaikki käytä alkoholia päivittäin,mutta tupakoitsiat kyllä kössää päivittäin.

        Ei kaikki myöskään savuttele päivittäin..
        Sama juttu, mieti, semmoinen joka polttaa savukkeen noin joka toinen päivä tai kerran viikossa, ei saisikaan savukettaan tms..
        Sama kun alkoholi kiellettäisiin, etkä sinä saisi sitä viikoittaista tms ryyppyäsi/tuoppiasi, kyllä varmaan alkaisi v*tuttamaan..


      • sitä
        ei köh kirjoitti:

        Ei kaikki myöskään savuttele päivittäin..
        Sama juttu, mieti, semmoinen joka polttaa savukkeen noin joka toinen päivä tai kerran viikossa, ei saisikaan savukettaan tms..
        Sama kun alkoholi kiellettäisiin, etkä sinä saisi sitä viikoittaista tms ryyppyäsi/tuoppiasi, kyllä varmaan alkaisi v*tuttamaan..

        Nyt onkin kysymys missä saa!


      • olet tosi
        columbo2007 kirjoitti:

        Mutta, kun nämä tupakoitsijat sitten muutamia vuosia
        poltettuaan ja terveytensä pilattuaan rasittavat
        terveyden huoltojärjestelmää sairauksien takia!

        Sairauksien, jotka he ovat itse typeryydellään
        aiheuttaneet!!

        Tämän lisäksi monet ihmiset, jotka eivät itse
        polta sairastuvat tupakoitsijoiden välinpitämättö-
        myyden takia!

        Kerropa minulle se syy, miksi meidän muiden pitää
        kärsiä teidän tupakoitsijoiden takia?

        Turha verrata liikenteeseen, koska autoja tarvi-
        taan eri syiden takia esim; työn takia!

        Ei ole autoilijoiden vika, jos autotehtaan eivät
        ole aiemmin tehneet sellaisia autoja jotka ei
        saastuta.

        Ja nyt, kun ovat tehneet, niin Suomalaiset poli-
        tiikot estävät niiden yleistymisen kovalla vero-
        tuksella, koska autoilu ja sen omistaminen tuo
        valtavasti rahaa tähän yhteiskuntaan.

        ääliö ja edelleenkin ihan väärällä palstalla.
        Kyse oli parvekkeiden huonokuntoisuudesta.


      • ole oikein
        sitä kirjoitti:

        Nyt onkin kysymys missä saa!

        Kerrostalossa kun joka parvekeelta melkein sauhutellaan,tuntuu etti saa raikasta ilmaa ollenkaa.Yksi kun lopettaa toinen alkaa.


      • näkemys...

        sillä monelle parveke on kesäaikaan ylimääräinen oleskeluhuone asunnossa. Kauhulla odotan, koska ensimmäinen lapsi kuolee parvekekaiteiden takia...


      • Kummia stressaajia
        Absolutisti täti kirjoitti:

        Te narkoottisten aineiden palvojat: Molemmat laittomiksi. Henkiä säästyy.

        onhan tuota kieltolakia kokeiltu ennenkin ja miksipä luulet sen kumotun... KUN SE EI TOIMI!!!

        Kielletään myös kaikenlainen kiihkoilu, se huonontaa tämän palstan perusteella niin monen suomalaisen elämänlaatua ja varmaan lyhentää itse elämääkin. Tuollaisilla kiihkoilijoilla on varmasti verenpaineetkin pilvissä ja hyvä ettei kohta katkea suoni päästä.

        Ottakaa ihmiset rennommin, eläkää omaa elämäänne ja antaakaa muidenkin elää omaansa! Ette te toisten valinnoista kanna vastuuta.


      • lueppas uusix
        sitä kirjoitti:

        Nyt onkin kysymys missä saa!

        Tääsä viestissä mihin vastasin, oli kyse siitä että henkilö väitti tupakoitsijoiden polttavan päivittäin, siinä ei ollut kyse että missä saa polttaa tms ;) Ja vastasin hänelle että ei kaikki polta päivittäin yms.. Puhdistas ne haukansilmät :D


      • Nimetön
        olet tosi kirjoitti:

        ääliö ja edelleenkin ihan väärällä palstalla.
        Kyse oli parvekkeiden huonokuntoisuudesta.

        Jos olet niin tyhmä ettet tajua sitä asiaa, että
        ihmiset menevät parvekkeelle kännipäissään tupa-
        kalle ja nojaavat parvekkeiden etuseinään koko pai-
        nollaansa jolloin parvekkeiden etuseinä ei kestä
        rasitusta vaan romahtaa alas pihalle tuhoisin seu-
        rauksin, kuten olemme saaneet lukea lehdistä ja
        netistä.

        EI SE OLE parvekkeen rakentajan vika, jos ihminen
        käyttäytyy siten kun on nyt käyttäytynyt.

        Nämä ihmistyypit ovat ilmeisesti niitä samoja ih-
        mistyyppejä joita aina alkutalvesta " ensilumi "
        pääsee yllättämään maantiellä autoillessaan, vaik-
        ka talvi ja lumisade on tullut joka vuosi ja tulee
        aina edelleenkin!

        Samoin he ovat ilmeisesti niitä jotka löytävät
        autokaupasta " heittelehtiviä " autoja, jotka
        eivät millään pysy tiellä siitä syystä, että
        ne heittelehtii ja liukas keli aiheuttaa onnetto-
        muuden ei missään tapauksessa ajoneuvon kuljetta-
        ja, joka ulosmittaa fysiikan lait liian suurella
        tilannenopeudella keliolosuhteisiin nähden.

        ------------ JOTEN MAHDAT ITSE OLLA VITUN PÖNTTÖ-
        JOS ET OSAA lukea noita muita viestejä!!!!!!!
        Joissa aivan selvästi sanotaan siitä, että ihmi-
        set menevät tupakalle parvekkeelle!


      • toukokuu1
        Tupakoimaton liikkuja kirjoitti:

        Yli 90% tupakoitsijoista on ylipainoisia, tutummin läskejä. Tupakoitsija ei jaksa edes kävellä reippaasti, hengästyminen on kohtalona. Näin ollen tupakoija ei edes harrasta liikuntaa. Liikkumattomuudella on muitakin terveyshaittoja kuin laardikasat. Seksielämä hiipuu, ei lihava jaksa harrastaa seksiä niin kuin me tupakoimattomat ja liikuntaa aktiivisesti harrastavat. Lisäksi liikkumaton tupakoitsija saa ainoat happihyppelyt parvekkeella sekä kauppareissulla paikalliseen löntystäen savuvana perässään. Yhteiskunta maksaa siis sekä syövän kuin myös lonkka ym. kulumien hoidot..

        Kyllä se on niin, että ei voi sanoa, että yksinomaan "läskit" polttavat. Tupakoitsijoita ovat niin hoikat kuin isommatkin ihmiset. Mistähän oot ton prosenttiluvun keksinyt?


    • asentaa ja hyväksyä

      Ikävä tapaus tosiaan.

      Toisaalta pisti kyllä silmään: "- Kyllä siinä itku tuli, kertoo nimettömänä pysyttelevä rouvashenkilö. Hän sanoo, että ei tästä lähtien uskalla edes nojata parvekelasiin."
      -> Kuka ääliö ylipäätään koskaan nojailee laseihin parvekkeella sen enempää kuin muuallakaan..?
      Lasi ON hauras materiaali, ei sitä pitäisi hyväksyä "tukirakenteeksi" mihinkään. Ja ihmisten pitäisi ymmärtää, ettei ihmisten rakennelmat ole kaiken kestäviä.

    • Gumipää

      Miten voi olla eikö mitään muuta enää ole? Minä en voi ymmärtää miten voi tehdä parvekkeista niin turvalliset että ei voi löytää itseään aamulla nurmikolta?Vanha sanonta on et jos teet sen yli metrin pituiseksi se väännetään solmuun ja jos jää alle se varastetaan.

    • lapa

      oon ainakin huolestunut omasta parvekkeestani, siinä on "lattiana" kaksi vaneri levyä, jotka jo vuosien saatossa on vääntyneet ja kostuneet moneen kertaan. miten kukaan on voinut rakennus vaiheessa laittaa tänne tollaiset parvekkeet?? toivottavasti en oo alakerrassa joku päivä!! jos joku tarkastaja näkis meijän parvekkeet, ne olis varmaan käyttökiellossa! -remonnttia odotellessa-

    • en mee enää sinne

      Tupakan syytä? Paino gramman verran. Eipä ole vahvaa tekoa parvekkeet.

    • Tabu aihe?

      Molemmat putoamiset johtuivat tupakasta. Adressi sille, että parveketupakointi kielletään sakon uhalla vaaralliseksi todettuna. Ilman tupakkaa ei nämä ihmiset olisi koskaan pudonneet.

      Vastaanväittäjille: Tupakka on kuin huume, sen käyttöä perustellaan vaikka millä verukkeilla. Totuus sattuu teitä!

      • panettelua

        on hienoa että tästäkin saadaan taas tupakkakeskustelu aikaiseksi:/ mieltä lämmittää kuinka me suomalaiset olemme näin v***n ahdasmielisiä toisia kohtaan jokainen on toistaan parempi ja tupakoitsijat on pohjasakkaa.... itse olen joskus polttanut eli olen varmaan ns harmaalla vyöhykkeellä ja minua ei toisten sauhuttelu haittaa mutta tämä nykyinen holhous ja toisten panettelu oksettaa taidampa taas aloitta ja tulla ikkunoiden alle savuamaan............


      • Irti huumeista
        panettelua kirjoitti:

        on hienoa että tästäkin saadaan taas tupakkakeskustelu aikaiseksi:/ mieltä lämmittää kuinka me suomalaiset olemme näin v***n ahdasmielisiä toisia kohtaan jokainen on toistaan parempi ja tupakoitsijat on pohjasakkaa.... itse olen joskus polttanut eli olen varmaan ns harmaalla vyöhykkeellä ja minua ei toisten sauhuttelu haittaa mutta tämä nykyinen holhous ja toisten panettelu oksettaa taidampa taas aloitta ja tulla ikkunoiden alle savuamaan............

        Jokainen, lopettanut tai polttava on samanlaisessa tilanteessa kuin piikittäjä narkkari tai alkoholisti. Koko elämä menee näillä ihmisillä päivä kerrallaan, vältellen huumaavien jumalien kutsua.

        Parveke onnettomuudet johtuivat parveketupakoinnista. Kannatan myös adressin keräämistä vaikka eduskunnalle, joka laatisi lain, joka kieltää kaiken julkitupakoinnin/ totaalikielto koko aineelle. Onneksi he kaavailevat verotuksen korottamista.


      • Irti huumeista kirjoitti:

        Jokainen, lopettanut tai polttava on samanlaisessa tilanteessa kuin piikittäjä narkkari tai alkoholisti. Koko elämä menee näillä ihmisillä päivä kerrallaan, vältellen huumaavien jumalien kutsua.

        Parveke onnettomuudet johtuivat parveketupakoinnista. Kannatan myös adressin keräämistä vaikka eduskunnalle, joka laatisi lain, joka kieltää kaiken julkitupakoinnin/ totaalikielto koko aineelle. Onneksi he kaavailevat verotuksen korottamista.

        Eikös se ole teille tupakanvastustajille vain
        helvetin iloinen asia kun "meitä saastuttajia"
        tipahtelee parvekkeilta alas ja kuolee? Tulee
        teille taas astetta raikkaampi ilma. ;D

        Lisää tälläisiä huvittavia moralisointeja.
        Saipahan taas kunnon naurut. Kiitos!
        xD


      • aippa-78
        Maidmarian kirjoitti:

        Eikös se ole teille tupakanvastustajille vain
        helvetin iloinen asia kun "meitä saastuttajia"
        tipahtelee parvekkeilta alas ja kuolee? Tulee
        teille taas astetta raikkaampi ilma. ;D

        Lisää tälläisiä huvittavia moralisointeja.
        Saipahan taas kunnon naurut. Kiitos!
        xD

        Ja kukaan muuhan ei parvekettaan käytä kuin tupakoitsija! Kuinka sattuikin että nämä putoojat ovat olleet ilm. tupakalla ja tästäkin tosiaan saadaan heti tupakki-keskustelu! Jos putoojat olis ollu siellä muuten vaan niin, täällä höykytettäisiin täysillä insinöörejä, rakentajia tms.


      • columbo2007
        Maidmarian kirjoitti:

        Eikös se ole teille tupakanvastustajille vain
        helvetin iloinen asia kun "meitä saastuttajia"
        tipahtelee parvekkeilta alas ja kuolee? Tulee
        teille taas astetta raikkaampi ilma. ;D

        Lisää tälläisiä huvittavia moralisointeja.
        Saipahan taas kunnon naurut. Kiitos!
        xD

        Jos lupaat olla menemättä terveyskeskukseen apua
        hakemaan sitten ku sinussa on todettu keuhkosyöpä!

        Vai voitko väittää, että ne kymmenet tuhannet ihmi-
        set, jotka ovat sairastuneet tupakan aiheuttamiin
        sairauksiin ja omaa tyhmyyttään delanneet, ovat
        sitten näkymätön ihmisryhmä!

        Helsingissä on Meilahden sairaala - alueella
        pääsairaalan vieressä se toinen sairaalarakennus,
        joka on varattu keuhkosyöpää sairastaville ihmi-
        sille lähes kokonaan.
        Siellä taistellaan jatkuvasti päivittäin elämästä
        kiroten omaa tyhmyyttään, kun on tupakoinut elä-
        män varrella.

        On se vaan niin kumma, että te tupakoitsijat ette
        näytä tajuavan vaikka teille rautalangasta vään-
        täisi!

        Joten ei muuta, kun HAH HAA, sanojasi lainaten!


      • columbo2007
        panettelua kirjoitti:

        on hienoa että tästäkin saadaan taas tupakkakeskustelu aikaiseksi:/ mieltä lämmittää kuinka me suomalaiset olemme näin v***n ahdasmielisiä toisia kohtaan jokainen on toistaan parempi ja tupakoitsijat on pohjasakkaa.... itse olen joskus polttanut eli olen varmaan ns harmaalla vyöhykkeellä ja minua ei toisten sauhuttelu haittaa mutta tämä nykyinen holhous ja toisten panettelu oksettaa taidampa taas aloitta ja tulla ikkunoiden alle savuamaan............

        Eikä panettelua, vaan kyllästymistä siihen, että
        tupakoitsijat terrorisoivat meitä jotka emme polta!

        Se on myös kyllästymistä siihen, että tupakoitsijoita hyysätään tässä maassa silloin kun
        he sairastuvat tupakan aiheuttamiin sairauksiin,
        jolloin heitä pitää hoitaa meidän tupakoimattomien
        verorahoilla, vaikka hoito on ihan turhaa, koska
        tupakkaa tappaa kuitenkin ennemmin tai myöhemmin.

        Valtiovalta pitäisi kieltää kokonaan tupakan maa-
        han tuonnin!

        Euroopan Unioni pitäisi näyttää mallia muulle
        maailmalle ja kieltää tupakan valmistuksen ja
        maahan tuonnin alueella kokonaan!


      • columbo2007 kirjoitti:

        Jos lupaat olla menemättä terveyskeskukseen apua
        hakemaan sitten ku sinussa on todettu keuhkosyöpä!

        Vai voitko väittää, että ne kymmenet tuhannet ihmi-
        set, jotka ovat sairastuneet tupakan aiheuttamiin
        sairauksiin ja omaa tyhmyyttään delanneet, ovat
        sitten näkymätön ihmisryhmä!

        Helsingissä on Meilahden sairaala - alueella
        pääsairaalan vieressä se toinen sairaalarakennus,
        joka on varattu keuhkosyöpää sairastaville ihmi-
        sille lähes kokonaan.
        Siellä taistellaan jatkuvasti päivittäin elämästä
        kiroten omaa tyhmyyttään, kun on tupakoinut elä-
        män varrella.

        On se vaan niin kumma, että te tupakoitsijat ette
        näytä tajuavan vaikka teille rautalangasta vään-
        täisi!

        Joten ei muuta, kun HAH HAA, sanojasi lainaten!

        Ehkä me tupakoitsijat vain
        olemme aivan älyttömän tyhmää
        porukka. ;D

        Tässähän kyse oli kuitenkin
        kiinteistön huoltovirheestä
        eikä tupakanpoltosta tai
        etenkään syövästä. Ihan yhtä
        hyvin kyseiseltä parvekkeelta
        olisi voinut tipahtaa parvekkeella
        leikkivä lapsi tai maisemia
        katseleva vanhus.

        Vai väitättekö, että te
        tupakoimattomat ette koskaan
        oleskele parvekkeella saati
        ole nojanneet parvekkeen
        kaiteeseen??

        Jokainen eläköön tai olkoon
        elämättä OMAA elämäänsä
        juuri niin kuin ITSE haluaa.

        :) ISO HALI!


      • columbo2007 kirjoitti:

        Eikä panettelua, vaan kyllästymistä siihen, että
        tupakoitsijat terrorisoivat meitä jotka emme polta!

        Se on myös kyllästymistä siihen, että tupakoitsijoita hyysätään tässä maassa silloin kun
        he sairastuvat tupakan aiheuttamiin sairauksiin,
        jolloin heitä pitää hoitaa meidän tupakoimattomien
        verorahoilla, vaikka hoito on ihan turhaa, koska
        tupakkaa tappaa kuitenkin ennemmin tai myöhemmin.

        Valtiovalta pitäisi kieltää kokonaan tupakan maa-
        han tuonnin!

        Euroopan Unioni pitäisi näyttää mallia muulle
        maailmalle ja kieltää tupakan valmistuksen ja
        maahan tuonnin alueella kokonaan!

        Lainaten omia sanojasi:
        "tupakkaa tappaa kuitenkin ennemmin tai myöhemmin."

        No me JOKAINEN kuolemme joku päivä kuitenkin.

        Sitäpaitsi nykypäivänä melkein mikä vaan aiheuttaa
        syöpää. Jopa elintarvikkeiden lisäaineet.

        Se syöpä tulee jos on tullakseen.
        Samoin kuolema.
        Älkää TE tuhlatko omaa mahtavaa elämäänne
        muiden elämäntavoista saarnaamalla. Keskitykää
        itseenne. :)

        Ihanaa loppukesää!


      • Nautiskelija68
        Maidmarian kirjoitti:

        Ehkä me tupakoitsijat vain
        olemme aivan älyttömän tyhmää
        porukka. ;D

        Tässähän kyse oli kuitenkin
        kiinteistön huoltovirheestä
        eikä tupakanpoltosta tai
        etenkään syövästä. Ihan yhtä
        hyvin kyseiseltä parvekkeelta
        olisi voinut tipahtaa parvekkeella
        leikkivä lapsi tai maisemia
        katseleva vanhus.

        Vai väitättekö, että te
        tupakoimattomat ette koskaan
        oleskele parvekkeella saati
        ole nojanneet parvekkeen
        kaiteeseen??

        Jokainen eläköön tai olkoon
        elämättä OMAA elämäänsä
        juuri niin kuin ITSE haluaa.

        :) ISO HALI!

        Sama se, mitä kukin partsilla harrastaa. Joku polttaa, toinen ottaa aurinkoa, kolmas harrastaa sukupuoliyhteyttä joko itsensä kanssa tai toisen avustuksella..


      • tosiaan*
        panettelua kirjoitti:

        on hienoa että tästäkin saadaan taas tupakkakeskustelu aikaiseksi:/ mieltä lämmittää kuinka me suomalaiset olemme näin v***n ahdasmielisiä toisia kohtaan jokainen on toistaan parempi ja tupakoitsijat on pohjasakkaa.... itse olen joskus polttanut eli olen varmaan ns harmaalla vyöhykkeellä ja minua ei toisten sauhuttelu haittaa mutta tämä nykyinen holhous ja toisten panettelu oksettaa taidampa taas aloitta ja tulla ikkunoiden alle savuamaan............

        Tupakoitsija on todellakin pohjasakkaa, kuten sanoit !


      • kaikenlaisia leipä elättää...
        Irti huumeista kirjoitti:

        Jokainen, lopettanut tai polttava on samanlaisessa tilanteessa kuin piikittäjä narkkari tai alkoholisti. Koko elämä menee näillä ihmisillä päivä kerrallaan, vältellen huumaavien jumalien kutsua.

        Parveke onnettomuudet johtuivat parveketupakoinnista. Kannatan myös adressin keräämistä vaikka eduskunnalle, joka laatisi lain, joka kieltää kaiken julkitupakoinnin/ totaalikielto koko aineelle. Onneksi he kaavailevat verotuksen korottamista.

        Ala-arvoisin kommentti mitä olen täältä lukenut.
        Ala-astelaisen tasoa olevaa ajattelua.
        En haashaa enempää aikaani kirjoitteluusi.


      • Veron kiertoa

        Ne suurimmat verot sitten maksaa tässä maassa jollei tupakoitsiat ja alkkarit..Pääsevät ennenaikaiseen hautaankin niin säästyy valtiolta eläkerahatkin..


      • Verottaja
        columbo2007 kirjoitti:

        Eikä panettelua, vaan kyllästymistä siihen, että
        tupakoitsijat terrorisoivat meitä jotka emme polta!

        Se on myös kyllästymistä siihen, että tupakoitsijoita hyysätään tässä maassa silloin kun
        he sairastuvat tupakan aiheuttamiin sairauksiin,
        jolloin heitä pitää hoitaa meidän tupakoimattomien
        verorahoilla, vaikka hoito on ihan turhaa, koska
        tupakkaa tappaa kuitenkin ennemmin tai myöhemmin.

        Valtiovalta pitäisi kieltää kokonaan tupakan maa-
        han tuonnin!

        Euroopan Unioni pitäisi näyttää mallia muulle
        maailmalle ja kieltää tupakan valmistuksen ja
        maahan tuonnin alueella kokonaan!

        Verorahoilla sitten niitä tupakoimattomia hyysätään?.Ku eläkkeelle pääsee niin on aika kuolla tässä maassa.Muuten on yhteiskunnalle rasite!.Jos kaikki olisi terveitä niin siitä sairaanhoidon kalleudesta ei silti päästä niin kauvan kun on yksikin lääkäri palkkalistoilla!.Elikä tehkää lisää huonoja parvekkeit


      • Kaikkea sitä näkeekin
        Irti huumeista kirjoitti:

        Jokainen, lopettanut tai polttava on samanlaisessa tilanteessa kuin piikittäjä narkkari tai alkoholisti. Koko elämä menee näillä ihmisillä päivä kerrallaan, vältellen huumaavien jumalien kutsua.

        Parveke onnettomuudet johtuivat parveketupakoinnista. Kannatan myös adressin keräämistä vaikka eduskunnalle, joka laatisi lain, joka kieltää kaiken julkitupakoinnin/ totaalikielto koko aineelle. Onneksi he kaavailevat verotuksen korottamista.

        kyllä parvekkeen tulisi kestää siellä oleminen, tupakan kera tai ilman. Naurettavaa, että näistäkin onnettomuuksista syytetään tupakkaa, vaikka oikea syy on huono rakentamisen laatu! Onko teillä ihmiset tupakanvastustuskiihkoissanne silmät sokeutuneet ja järki mennyt lopullisesti jäähän vai mistä johtuu näin typerät keskustelut? Ei elämän kevät mitä järjen köyhyyttä. Hankkikaa elämä. Minua ei kiinnosta toisten tupakointi tai tupakoimattomuus, erehdyin tähän keskusteluun vain aloituksen takia ja siinä ei todellakaan ollut tarkoitus aloittaa tappelua tupakan puolesta ja vastaan! Lopettakaa se kiihkoilu, niin saatatte tekin oppia sisäistämään lukemanne.


      • ole jo maksaneet
        columbo2007 kirjoitti:

        Eikä panettelua, vaan kyllästymistä siihen, että
        tupakoitsijat terrorisoivat meitä jotka emme polta!

        Se on myös kyllästymistä siihen, että tupakoitsijoita hyysätään tässä maassa silloin kun
        he sairastuvat tupakan aiheuttamiin sairauksiin,
        jolloin heitä pitää hoitaa meidän tupakoimattomien
        verorahoilla, vaikka hoito on ihan turhaa, koska
        tupakkaa tappaa kuitenkin ennemmin tai myöhemmin.

        Valtiovalta pitäisi kieltää kokonaan tupakan maa-
        han tuonnin!

        Euroopan Unioni pitäisi näyttää mallia muulle
        maailmalle ja kieltää tupakan valmistuksen ja
        maahan tuonnin alueella kokonaan!

        omat hoitokulnsa tupakkaveron muodossa moneen kertaan, eli lopettakkaa se itkeminen tiedän tupakoimattomien verorahoista jotka menee keuhkösyövän hoitoon!


      • inhottava tapa
        Maidmarian kirjoitti:

        Ehkä me tupakoitsijat vain
        olemme aivan älyttömän tyhmää
        porukka. ;D

        Tässähän kyse oli kuitenkin
        kiinteistön huoltovirheestä
        eikä tupakanpoltosta tai
        etenkään syövästä. Ihan yhtä
        hyvin kyseiseltä parvekkeelta
        olisi voinut tipahtaa parvekkeella
        leikkivä lapsi tai maisemia
        katseleva vanhus.

        Vai väitättekö, että te
        tupakoimattomat ette koskaan
        oleskele parvekkeella saati
        ole nojanneet parvekkeen
        kaiteeseen??

        Jokainen eläköön tai olkoon
        elämättä OMAA elämäänsä
        juuri niin kuin ITSE haluaa.

        :) ISO HALI!

        Mä olen jo monta vuotta yrittänyt elää "omaa elämää juuri niin kuin itse haluan" kuten sanoit,mutta se on täysin mahdotonta kun viereisellä ja alapuolen parvekkeilla tupakoidaan ja inhottava haju tunkee parvekkeelleni ja asuntooni.
        Itse nimittäin haluan nauttia kesästä parvekkeella ilman tupakansavun pakko hengittämistä.
        Hesarissa just luki että nykyisin tupakointi yhdistetään syrjäytyneisiin,köyhiin,koulua käymättömiin ja nikotiiniriippuvaisiin. Valitkaa siitä !!
        Sitä ei pidetä vähänkään trendikkäänä.


      • mahdoton yhtälö
        Maidmarian kirjoitti:

        Ehkä me tupakoitsijat vain
        olemme aivan älyttömän tyhmää
        porukka. ;D

        Tässähän kyse oli kuitenkin
        kiinteistön huoltovirheestä
        eikä tupakanpoltosta tai
        etenkään syövästä. Ihan yhtä
        hyvin kyseiseltä parvekkeelta
        olisi voinut tipahtaa parvekkeella
        leikkivä lapsi tai maisemia
        katseleva vanhus.

        Vai väitättekö, että te
        tupakoimattomat ette koskaan
        oleskele parvekkeella saati
        ole nojanneet parvekkeen
        kaiteeseen??

        Jokainen eläköön tai olkoon
        elämättä OMAA elämäänsä
        juuri niin kuin ITSE haluaa.

        :) ISO HALI!

        Omaa elämäähän tässä just yritetään elää mutta on elettävä tupakoivan naapurin elämää omalla parvekkeella.
        Tupakointi EI ole trendikästä.
        Hesarista just luin että tupakointi yhdistetään köyhiin.syrjäytyneisiin,kouluttamattomiin ja nikotiiniriippuvaisiin. Valitkaa siitä !!!


      • olisi toisinpäin

        Totuus se taitaa eniten kirpaista sinua itseään, tunnetko itsesi yksinäineksi tupakoitsijoiden keskellä?
        Jos tupakka on kuin huume, niin pakko todeta, että sinunlaisesi vauhkoojat ovat pahemman luokan sairaus, voisi melkein ruttoon verrata, teitä kun sikiää joka kolosta :)
        Tiivistelmä: Pääs kiinni päläri


      • mahdoton yhtälö kirjoitti:

        Omaa elämäähän tässä just yritetään elää mutta on elettävä tupakoivan naapurin elämää omalla parvekkeella.
        Tupakointi EI ole trendikästä.
        Hesarista just luin että tupakointi yhdistetään köyhiin.syrjäytyneisiin,kouluttamattomiin ja nikotiiniriippuvaisiin. Valitkaa siitä !!!

        Ja valittajat ja kitisijät yhdistetään
        ihmisiin jotka pelkää elää.


      • Nimetön
        Maidmarian kirjoitti:

        Lainaten omia sanojasi:
        "tupakkaa tappaa kuitenkin ennemmin tai myöhemmin."

        No me JOKAINEN kuolemme joku päivä kuitenkin.

        Sitäpaitsi nykypäivänä melkein mikä vaan aiheuttaa
        syöpää. Jopa elintarvikkeiden lisäaineet.

        Se syöpä tulee jos on tullakseen.
        Samoin kuolema.
        Älkää TE tuhlatko omaa mahtavaa elämäänne
        muiden elämäntavoista saarnaamalla. Keskitykää
        itseenne. :)

        Ihanaa loppukesää!

        myöntää sitä asiaa, että me tupakoimattomat veron
        maksajat maksamme tupakoitsijoiden tupakan poltosta
        aiheutuvat sairaanhoitokulut veromarkoilla!

        Toinen asia;

        Mikä saa ihmisen nojaamaan koko painollaan heiveröiseltä näyttävään parvekeseinämään?
        Tajuamatta sitä seikkaa, että se seinämä ei kestä
        tätä painorasitusta! Koska se on ohutta mine-
        riittilevyä jota ei ole tarkoitettukaan kestä-
        mään painavan ihmisen nojailua.

        Uusavuttomuus?

        Ehdotus;
        Isot patjapinot näiden kerrostalojen parvekkeiden
        alle suojaamaan näitä selviytimisseikkailijoita
        onnettomuuksilta.


      • Kyllästynyt itsekkäisiin va...
        mahdoton yhtälö kirjoitti:

        Omaa elämäähän tässä just yritetään elää mutta on elettävä tupakoivan naapurin elämää omalla parvekkeella.
        Tupakointi EI ole trendikästä.
        Hesarista just luin että tupakointi yhdistetään köyhiin.syrjäytyneisiin,kouluttamattomiin ja nikotiiniriippuvaisiin. Valitkaa siitä !!!

        meidän muiden puolesta, jos se tekee sinut onnelliseksi. Tupakoin, mutta en ole nikotiiniriippuvuutta lukuun ottamatta mitään noista. Olen korkeasti koulutettu, keskituloinen ja kaikkea muuta kuin syrjäytynyt.

        Minä muutin keväällä pois kerrostalosta juuri kaltaistesi valittajien takia. Jotka keuhkoavat naapurin (parveke)tupakoinnista yli kaiken, mutta eivät huomaa malkaa omassa silmässään. Sekin naapuri, joka minulle kätisi usein tupakoinnistani, mölysi itse kuin pieni sika joka päivä aamusta iltaan, kesällä jos vain ilma salli, partsin ovi auki, niin että me saimme kuunnella sitä helvetinmoista mekkalaa koko illan ja viikonloput. Kylläpä siinä aivot lepää, kun tulee väsyneenä töistä ja pitää ekaks alkaa kuuntelemaan naapurin penikoiden kirkumista ja akan rääyntää... Antoi lastensa heitellä kaikkea mahdollista alkaen hedelmien kuorista syljettyjen ruokien kautta piirustuksiin ja leluihin parvekkeellemme. Kun sehän oli vain lasten touhuja, jolle ei voi kuulemma mitään... minä taas en halua huonontaa elämäni laatua jonkun huonosti kasvatettujen pikkupirujen mölinää kuuntelemalla ja sotkuja siivoamalla. Samainen eukko laiskana ihmisenä ulkoilutti rakkiaankin parvekkeellaan joka päivä, vaikka meillä ollaan koirille allergisia. Tahallaan jopa harjasi piskinsä partsilla ja nakkeli irtoavat karvatupot meidän puolelle! Saa siinä sitten niiskutella kyllikseen.

        Ja nämä vasta osa kaikesta haitasta mitä he toisille aiheuttivat.

        Vaan enää ei tarvitse kärsiä, vaan saan poltella omalla pihalla rauhassa ilman typeriä tiukkapipoja nurkan takana kätisemässä. Ja epäinhimilliseen ihmisvankilaan, kerrostaloon en enää unissanikaan muuta. Kytätkää te vaan siellä toisianne rauhassa :)

        Kuinkahan monella teistä valittajista olisi peiliin katsomisen aihetta...


      • Älä valita
        Kyllästynyt itsekkäisiin va... kirjoitti:

        meidän muiden puolesta, jos se tekee sinut onnelliseksi. Tupakoin, mutta en ole nikotiiniriippuvuutta lukuun ottamatta mitään noista. Olen korkeasti koulutettu, keskituloinen ja kaikkea muuta kuin syrjäytynyt.

        Minä muutin keväällä pois kerrostalosta juuri kaltaistesi valittajien takia. Jotka keuhkoavat naapurin (parveke)tupakoinnista yli kaiken, mutta eivät huomaa malkaa omassa silmässään. Sekin naapuri, joka minulle kätisi usein tupakoinnistani, mölysi itse kuin pieni sika joka päivä aamusta iltaan, kesällä jos vain ilma salli, partsin ovi auki, niin että me saimme kuunnella sitä helvetinmoista mekkalaa koko illan ja viikonloput. Kylläpä siinä aivot lepää, kun tulee väsyneenä töistä ja pitää ekaks alkaa kuuntelemaan naapurin penikoiden kirkumista ja akan rääyntää... Antoi lastensa heitellä kaikkea mahdollista alkaen hedelmien kuorista syljettyjen ruokien kautta piirustuksiin ja leluihin parvekkeellemme. Kun sehän oli vain lasten touhuja, jolle ei voi kuulemma mitään... minä taas en halua huonontaa elämäni laatua jonkun huonosti kasvatettujen pikkupirujen mölinää kuuntelemalla ja sotkuja siivoamalla. Samainen eukko laiskana ihmisenä ulkoilutti rakkiaankin parvekkeellaan joka päivä, vaikka meillä ollaan koirille allergisia. Tahallaan jopa harjasi piskinsä partsilla ja nakkeli irtoavat karvatupot meidän puolelle! Saa siinä sitten niiskutella kyllikseen.

        Ja nämä vasta osa kaikesta haitasta mitä he toisille aiheuttivat.

        Vaan enää ei tarvitse kärsiä, vaan saan poltella omalla pihalla rauhassa ilman typeriä tiukkapipoja nurkan takana kätisemässä. Ja epäinhimilliseen ihmisvankilaan, kerrostaloon en enää unissanikaan muuta. Kytätkää te vaan siellä toisianne rauhassa :)

        Kuinkahan monella teistä valittajista olisi peiliin katsomisen aihetta...

        Meillä taas ollaan tupakalle allergisia ja vielä astma päälle. Saa siinä sitten niiskutella..Sinähän sen allergisena tiedät. Kuka kärsii mistäkin. Samassa touhussa olet itsekin yksi harjaa koiraa toinen kärsii,yksi tupakoi toinen kärsii !!


      • Edellinen
        Älä valita kirjoitti:

        Meillä taas ollaan tupakalle allergisia ja vielä astma päälle. Saa siinä sitten niiskutella..Sinähän sen allergisena tiedät. Kuka kärsii mistäkin. Samassa touhussa olet itsekin yksi harjaa koiraa toinen kärsii,yksi tupakoi toinen kärsii !!

        juuri näinhän se menee... ajatukseni olikin se, että jotkut (tässä tapauksessa koiran harjaaja-metelöijä) kehtaavat valittaa toisille tupakansavusta, vaikka elävät itse kuin siat pellossa. Minä en sentään ollut valittamassa hänelle. Paitsi tietysti käskin katsoa peiliin siinä vaiheessa kun hän tuli valittamaan ovelleni (ja tätä ennen hän oli "huomautellut" asiasta epäsuoraan pihalla). Tämä oli siis pointtini.

        En ole enää missään touhussa mukana, kun en asu kerrostalossa enää, onneksi...


      • Nimetön
        ole jo maksaneet kirjoitti:

        omat hoitokulnsa tupakkaveron muodossa moneen kertaan, eli lopettakkaa se itkeminen tiedän tupakoimattomien verorahoista jotka menee keuhkösyövän hoitoon!

        Ei se raha tupakkaverosta riitä minekkään!

        Joten on turha narista siitä, että tupakoitsijat
        mukamas maksaa omat hoitokulut.

        Oletko miettinyt sitä, että miksi olet niin yksin-
        kertainen ettet kykene lopettamaan polttamista?!!
        Vastaukseksi ei riitä se, että ei siitä niin hel-
        polla pääse eroon.
        KYLLÄ PÄÄSEE kun vaan ei polta. . Niin yksinker-
        taista se on!!

        Millä oikeudella tupakoitsijat häiritsee muiden
        ihmisten elämää koko ajan savuttamalla ja sitten
        kun sairastuvat tupakan aiheuttamiin tauteihin
        niin hakeutuvat yhteiskunnan ylläpitämiin ter-
        veyspalveluihin hakemaan hoitoa itse aiheuttamiin
        sairauksiin!!!

        Ihmettelen valtiovaltaa siitä, että he eivät ole
        kyenneet kieltämään tupakan myyntiä Suomessa
        kokonaan.

        Onneksi valmistus on saatu loppumaan Suomesta
        kokonaan.


      • Nimetön
        panettelua kirjoitti:

        on hienoa että tästäkin saadaan taas tupakkakeskustelu aikaiseksi:/ mieltä lämmittää kuinka me suomalaiset olemme näin v***n ahdasmielisiä toisia kohtaan jokainen on toistaan parempi ja tupakoitsijat on pohjasakkaa.... itse olen joskus polttanut eli olen varmaan ns harmaalla vyöhykkeellä ja minua ei toisten sauhuttelu haittaa mutta tämä nykyinen holhous ja toisten panettelu oksettaa taidampa taas aloitta ja tulla ikkunoiden alle savuamaan............

        Jos ei siedä tupakoitsijoita.

        Ei se ole panettelua, jos uskaltaa ääneen arvostella
        tupakoitsijoiden aiheuttamaa haittaa.

        Ei se ole holhousta, jos vaatii valtiovallalta toimia tupakan haittojen ehkäisyyn.

        Onneksi nykyään taloyhtiö joutuu vastuuseen siitä
        jos sen asukas aiheuttaa toimillansa häiriötä muita asukkaita kohtaan esim: tupakoimalla asunnossa.
        Taloyhtiö voi ottaa huoneiston haltuun ja häätää
        asukkaan ulos asunnosta muutaman varoituksen jäl-
        keen.


      • heips
        inhottava tapa kirjoitti:

        Mä olen jo monta vuotta yrittänyt elää "omaa elämää juuri niin kuin itse haluan" kuten sanoit,mutta se on täysin mahdotonta kun viereisellä ja alapuolen parvekkeilla tupakoidaan ja inhottava haju tunkee parvekkeelleni ja asuntooni.
        Itse nimittäin haluan nauttia kesästä parvekkeella ilman tupakansavun pakko hengittämistä.
        Hesarissa just luki että nykyisin tupakointi yhdistetään syrjäytyneisiin,köyhiin,koulua käymättömiin ja nikotiiniriippuvaisiin. Valitkaa siitä !!
        Sitä ei pidetä vähänkään trendikkäänä.

        Ehkä sun kannattas hankkia ittelles elämä ettei tartte kytätä naapureiden touhuja..ehkä täs maailmas on tärkeempiäkin asioita ku tupakointi,eikö?!muuta sitte rivitaloon,jos luulet ettei siä asu tupakoitsijoita!


    • Timppa Timpuri

      Asuntojen hinnat sen kun nousevat ja tällaista rakentamistaitoa saamme hinnalle vastineeksi.

      • aikaa ei

        nämä onnettomuudet eivät kai ole muuten kuin tapahtumiltaan samanlaisia.
        molemmissa hajosi parvekkeen kaiteessa oleva etulevy kun sattumalta juuri tupakalla oleva henkilö nojasi levyyn.
        parvekkeet olivat eri-ikäiset ja eri materiaalia. alppilassa oli kyseessä melko vanha rakenne. levy oli heikentynyt vuosien saatossa ja se halkesi ruuvinreiken läheisyydestä.

        se lasiparveke taasen hajosi käsittääkseni siksi, että parvekkeisiin hyväksytty rakenne on yksinkertaisesti liian heikko. ilmeisesti etuseinän lasi lähti kokonaan irti kiinnikkeiden petettyä.

        asia onkin sitten erilainen, jos ajatellaan syytä, miksi henkilöt nojasivat parvekkeen levyyn. itse en ole nojannut koskaan muusta syystä kuin kännissä tupakalla ollessani. muutoin olen istunut tuolilla.

        lisäksi on huomattava kuinka mukava on nojata tasaiseen levyyn. jos olisivat nojanneet keskellä olevaan tukirautaan, niin ei olisi pettänyt... mutta epämukavahan se on.

        semmoisista parveke lasituksesta ilmeisesti ei ole kyse.

        Ja toiseen aiheeseen:

        ikävä myöntää ettei raksalla ole aikaa tehdä hyvää jälkeä:
        johtajat painostaa ihan liikaa,
        aikataulut mättää,
        urakkapalkat kusee ja samalla aikataulut taas kosahtaa,
        "firmalle ei jää tota tahtia mitään" -huutaa vastaavat mestarit ja päälliköt kuorossa....

        asiakkaille (taloyhtiön osakkeenomistajat)myydään ihan täyttä paskaa.
        nytkin työmaalla saneerauskohteessa asuinkerrosten välille tulee "palokatkot"
        ..uskoo ken tahtoo. yhtään palokatkoa ei ole mitenkään tarkastettu koko työmaalla ja äijät tekee sitten sen mukaan... nopeasti. jos tulipalo tulee, niin esteettömästi siirtyy palokaasut kerroksesta toiseen ja varmaan palaa hienosti.

        hiukan samoilla linjoilla on on ikkunoiden asennus-tiivistykset. vissiin varpuset lentää läpi uretaaneissa olevista aukoista mutta "ei se meille kuulu vaan ikkuna-firmalle" -kuuluu timpureilta ja mestareilta. turhat ovat ikkunoiden tuuletusventtiilit.

        sama toistuu kaikessa tekemisessä. suunnilleen hyvän näköistä kauempaa katsottuna, mutta sisällä huonot epätiiviit rakenteet yms.

        raksoilla on rakennusvalvoja joka on aina korkeasti koulutettu henkilö. ilmeisesti valvojat eivät viitsi tai ehdi tms. tarkastaa edes satunnaisesti työntekijöiden tekemisiä. mestarit eivät ainakaan ole käyneet kertaakaan telineillä tutkimassa duunarien jälkiä. ehkä jonkun kannattaisi ihan vaan asiakasta ajatellen...
        ainakin semmoisen valvojan palkat on aika korkeita, että kyllä kai sillä voisi vaikka satunnaisesti tarkastaa kriittisimpiä kohteita.


        elämme aikaa jolloin ei tarvitse välittää mistään mitään.


      • amattilainen

        virheet rakennuksiin.urakoitsijat vain toteuttaa ne heidän vaatimallaan tavalla.
        vaikka itse havaitsen virheitä työtä tehdessäni ja ilmoitan niistä esim, vastaavalle tai arkkitehdille itselleen, niin vastaus on useimmiten tyyliin "tee sä vaan niinkuin käsketään mä oon vähän kuule enempi lukenut kuin sä!"


      • lujuuslaskut hunnigolla
        amattilainen kirjoitti:

        virheet rakennuksiin.urakoitsijat vain toteuttaa ne heidän vaatimallaan tavalla.
        vaikka itse havaitsen virheitä työtä tehdessäni ja ilmoitan niistä esim, vastaavalle tai arkkitehdille itselleen, niin vastaus on useimmiten tyyliin "tee sä vaan niinkuin käsketään mä oon vähän kuule enempi lukenut kuin sä!"

        Joo ja lujuuslaskennat jätetään tekemättä tai teetetään halvalla insinööritoimistoilla joilla ehkä on juuri ja juuri vehkeet laskea parvekkeen lujuusominaisuudet muttei enää siltojen ja isojen kauppahallien kattoja. Odottakaa vaan, lisää on luvassa kun säästetään väärissä paikoissa.


    • Tupakoitsijoilta

      Tupakoitsijat ovat jatkuvalla syöpäkääryleen imeskely ramppaamisellaan rasittaneet parvekkeiden rakenteita niin, että rakenteet ovat väsyneet. Ehdottomasti omaa syytä, mikäli parveke putoaa. Toivottavasti nämä narsistiset omaan napaan tuijottavat narkkarit ei putoa kenenkään terveen (lue=tupakoimattoman) päälle!

      Kun taloyhtiöissä pohditaan ja toteutetaan peruskorjauksia, tupakoitsijat maksakoon parvekkeiden korjauskulut. He niitä rikkoo, ei tupakoimattomat.

      • Fiksu ihminen

        Naapurin pariskunta käytti tupakoimiseen toissa päivänä parvekettaan yhteensä 44 kertaa. Eilen 39 kertaa. Tänään on näköjään jo 25 täynnä. Olen asentanut pienen valvontakameran parvekkeelleni, sillä näkee naapurin touhut. Kiintolevylle menee joka hetki. Siitä on helppo näyttää toteen seuraavassa taloyhtiön kokouksessa miten parveke kuluu. Tupakoitsijat vastuuseen!


      • SaE
        Fiksu ihminen kirjoitti:

        Naapurin pariskunta käytti tupakoimiseen toissa päivänä parvekettaan yhteensä 44 kertaa. Eilen 39 kertaa. Tänään on näköjään jo 25 täynnä. Olen asentanut pienen valvontakameran parvekkeelleni, sillä näkee naapurin touhut. Kiintolevylle menee joka hetki. Siitä on helppo näyttää toteen seuraavassa taloyhtiön kokouksessa miten parveke kuluu. Tupakoitsijat vastuuseen!

        Se, että joku jatkuvasti polttaa parvekkeella, on varmaan kiusallista ja ärsyttävää. Siltikään ei ole olemassa mitään sääntöä, kuinka usein parvekkeelle saa mennä, eikä laskuria, joka kertoo että kuinka kauan parveke vielä kestää, ennekuin se hajoaa. Oletuksena on, että se EI SAA hajota, vaikka siellä nukkuisi joku patjan kanssa jatkuvasti.


      • H:joki

        No ylipainoiset kuluttaa kanssa, kyylääjät mitkä ravaavat edes takaisin, lapset mitkä hyppivät parvekkeella jne jne jne! Käytä sitä järkeä jos sitä on luotu ;)


      • miggio

        Jos niitä ei kerran tarvitse. Sinun mukaasi tupakoimattomat eivät niitä käytä niin kielletään parvekkeet lailla.

        Mitähän kohtaa keskustelun avauksesta ihmisillä on vaikea tajuta ? onko suomenkieli noin vaikeaa ?
        esimerkiksi jos kysytään "Kenen vastuulla muuten parvekkeiden korjaus on?"

        ja 90% vastaa että tupakointi on vaarallista.

        Satuitteko edes lukemaan uutista? Kyseinen henkilöhän saattoi olla vaikka viikkaamassa pyykkiä parvekkeellaan, johon hänellä on täysi oikeus, kuten myöskin tupakointiin ainakin nykyisen lain mukaan.

        Taloyhtiö on käsittääkseni vastuussa rakennuksen yleisestä turvallisuudesta, tosin asukkaalla on velvollisuus ilmoittaa mikäli huomaa puutteita/vaaratekijöitä. (muutenkin kuin parvekkeet)

        Kysymykseen "uskaltaako sinne enää mennä ollenkaan?"
        -Miksikäs ei, mutta en suosittelisi luottamaan liikaa kaiteisiin =)


      • miggio
        Fiksu ihminen kirjoitti:

        Naapurin pariskunta käytti tupakoimiseen toissa päivänä parvekettaan yhteensä 44 kertaa. Eilen 39 kertaa. Tänään on näköjään jo 25 täynnä. Olen asentanut pienen valvontakameran parvekkeelleni, sillä näkee naapurin touhut. Kiintolevylle menee joka hetki. Siitä on helppo näyttää toteen seuraavassa taloyhtiön kokouksessa miten parveke kuluu. Tupakoitsijat vastuuseen!

        Päivän piristyksestä =)

        Tuo on jo niin hulvaton juttu että... =D


    • parvekkeet ovat ?

      Ei kai ole tarkoitettu nojailijoille, kompuroiville, eikä juopottelupaikaksi, luulisin.

      • tästä

        lähteä tupakalle. Parvekkeelleni. :)


    • Melli-

      Jos tupakka keksittäisiin tänä päivänä, se luokiteltaisiin huumeeksi ja kiellettäisiin lailla.

    • Tupakoiva

      Kyllä sai taas tupakoimattomat vettä myllyyn,omaa napaa ne vain tuijottaa.Jos arvon tupakoimattomia kiinnostaa tietää niin parvekkeisiin vaaditaan samat lujuusvaatimukset kuin muuhunkin rakentamiseen ja myöskin säännöllistä kunnontarkastusta.Nämä talot joissa parvekkeet petti taisivat olla liki 50vuotta vanhoja taloja ja jos betonin alta näkyy ruostetta niin varmasti on olellisempaa kiinnittää siihen asiaan huomiota kuin se että tupakoitsija kuormittaa parveketta.Jutut teillä on jo kuin Helsingin palomestarilla joka totesi kun toinen ajaa suojatiellä neljän ihmisen päälle että siinä hyppelehditään muutenkin.

      • Insinööri Nainen

        Parvekkeiden ruskeus ei ole ruostetta vaan teidän arvon narkomaanien (lue; tupakan orjat) työtä. Vuosien saatossa savu, erioten sen terva on tummentanut talon rakenteita. Palopäälliköt sun muut letkun kanniskelijat ei liity mitenkään tähän teidän aiheuttamaanne tuhoon.


      • Insinööri Nainen kirjoitti:

        Parvekkeiden ruskeus ei ole ruostetta vaan teidän arvon narkomaanien (lue; tupakan orjat) työtä. Vuosien saatossa savu, erioten sen terva on tummentanut talon rakenteita. Palopäälliköt sun muut letkun kanniskelijat ei liity mitenkään tähän teidän aiheuttamaanne tuhoon.

        Ja TEIDÄN autoilijoiden.

        :)


      • Miki
        Insinööri Nainen kirjoitti:

        Parvekkeiden ruskeus ei ole ruostetta vaan teidän arvon narkomaanien (lue; tupakan orjat) työtä. Vuosien saatossa savu, erioten sen terva on tummentanut talon rakenteita. Palopäälliköt sun muut letkun kanniskelijat ei liity mitenkään tähän teidän aiheuttamaanne tuhoon.

        sehän se olikin mikä parvekkeen rakenteet hajottaa...("peruskorjataan vaan kämppiä,," ""saneerattu 3h k)" 250.000e"!! betonin lujuus laskettu 50 vuoteen 50_luvulla.. ? hyvä jos tän päivän laadut kestää sen verran.. ja betonissahan kiinnikkeet on.. vit.... teitä älypäitä.. !!


      • mistr

        Kyllä tosiaan alkoi taas suut jauhamaan, kun ei ole muutakaan mitä syyttää kun mieli on niin ahdas.
        Kohta varmaan julkaistaan virallinen totuus(pravda)että tupakansauhu on syövyttänyt kaikki parvekkeet ja ovat sen takia hengenvaarallisia,en ihmettelis tässä terveysfasisti maassa yhtään.


      • Vanha, mutta arvonsa
        Miki kirjoitti:

        sehän se olikin mikä parvekkeen rakenteet hajottaa...("peruskorjataan vaan kämppiä,," ""saneerattu 3h k)" 250.000e"!! betonin lujuus laskettu 50 vuoteen 50_luvulla.. ? hyvä jos tän päivän laadut kestää sen verran.. ja betonissahan kiinnikkeet on.. vit.... teitä älypäitä.. !!

        ..säilyttänyt. Lada maksaisi 45 000e. Uutena se maksoi 5 000e. Ikä tekee ihmeitä! Kerää muutkin raadot ympäri Suomen! Samalla logiikalla ihmiset maksaa asunnoistaan!!!!!! Laatu on luin Ladan, kuitenkin siitä pyydetään Mersun hintoja!! Edullisella pinta remontilla saadaan halpa= paskakuntoinen asunto uuteen elämään.. Pankit tarjoaa edullista lainaa, varsinkin maalta muuttavat, sikoläteissä syntyneet ja eläneet turven nuijat maksavat mitä tahansa päästäkseen sivistyksen pariin. Tällä tarkoitan kehä III eteläpuolta. Muualla elellään edelleen sikoläteissä. Paitsi Turussa, Tampereella sekä Oulussa. Turussa elellään homo-kommuuneissa, Tampereella Kommari-homo kommuuneissa ja Oulussa Lestadiolais-homo kommuuneissa..


      • Viimeinen punainen
        mistr kirjoitti:

        Kyllä tosiaan alkoi taas suut jauhamaan, kun ei ole muutakaan mitä syyttää kun mieli on niin ahdas.
        Kohta varmaan julkaistaan virallinen totuus(pravda)että tupakansauhu on syövyttänyt kaikki parvekkeet ja ovat sen takia hengenvaarallisia,en ihmettelis tässä terveysfasisti maassa yhtään.

        Kaleva, niin kuin sen lukijat luulevat Leninin elävän. Isä Aurinkoinen johtaa heidän ajatuksiaan vielä haudan takaa. Stalinistinen Pohjois-Suomi Kepun johdolla elää rikasta 1940 lukua..


      • tajusin?
        Insinööri Nainen kirjoitti:

        Parvekkeiden ruskeus ei ole ruostetta vaan teidän arvon narkomaanien (lue; tupakan orjat) työtä. Vuosien saatossa savu, erioten sen terva on tummentanut talon rakenteita. Palopäälliköt sun muut letkun kanniskelijat ei liity mitenkään tähän teidän aiheuttamaanne tuhoon.

        Ok, kiitos selvennyksestä "insinööri" nainen.

        Eli, asiantuntija selvensi, parvekkeet putoavat, koska tupakan savun mukana tuleva TERVA tummentaa rakennuksia. ja tottahan toki se tumma terva painaa jokusen milligramman myös.
        TERVA, tuo aineista tappavin, romahduttaa jopa rakennukset..
        Ei siis mikään ihme että parvekkeet ropisee alas kun niihin on tarttunut TERVAA tupakansavusta, siis IIIIIIIIIIIIIIIIIK mitä me tehään..!!


      • happea keuhkoille
        tajusin? kirjoitti:

        Ok, kiitos selvennyksestä "insinööri" nainen.

        Eli, asiantuntija selvensi, parvekkeet putoavat, koska tupakan savun mukana tuleva TERVA tummentaa rakennuksia. ja tottahan toki se tumma terva painaa jokusen milligramman myös.
        TERVA, tuo aineista tappavin, romahduttaa jopa rakennukset..
        Ei siis mikään ihme että parvekkeet ropisee alas kun niihin on tarttunut TERVAA tupakansavusta, siis IIIIIIIIIIIIIIIIIK mitä me tehään..!!

        Ajatelkaapas tupakoitsijat miltä keuhkonne näyttävät
        kun ovat tervasta ja muista myrkyistä tummuneet.
        Jos näkisitte keuhkonne tuliskohan mieleenne lopettaa tupakointi?


    • Hermanni 1

      Minäkin sitä tipahtaa mäjähdin n. v. 1994 Espoossa erään ko. kaupugin työpaikan 2. kerroksen parvekeelta asfaltiin, että rytinä kävi.

      Olin tekemässä kolmatta viikkoa sijaisuutta eräässä laitoksessa. Yhden pienen hankalan asiakaskohtaamis tilanteen jälkeen menin parvekeelle tuulettumaan, puoliltaöin.

      Olin siis yövuorossa ja ainut työntekijä paikalla.

      Ovi vain meni itsestään kiinni ja lukkoon selkäni takana parvekeella ollessani. Kuinka ollakkaan, avain-nippu jäi toimistohuoneen pöydälle. Ketään en saanut ovea avamaan, joten ainut vaihtoehto oli kiivetä ja hypätä parvekeelta alas tai olla koko yö parvekkeella.

      Lapsena paljon kiipeileenä ajattelin, että pystyn kiipeämään ja lopuksi käsinroikkuen tiputtautumaan alas. Vaan toisimpa kävi.

      Aloin kiivetä rautakaiteen yli ja otin tukea käsillä rautarakenteista. Vaan silloin alko tapahtua. Huomasin parvekeen osien oleven käsissä kiinni ja maa lähestyi.

      Toisella kädellä ja jalalla otin vastaan asfaltinpinnan. Vaan ranne ja nilkka murtuivat hiusmurtumille venähtivät.

      Naaurikiinteistön työntekijä kävi minut laskemassa sisälle, kun heillä oli avaimet aina ko. taloon.

      Aamulla kerroin tapahtuneesta. Jäin sairaslomalle. Vaan siihen loppuivat sen laitoksen siaisuudet. Mitään puhetta ei ollut, että asiaa olisi sen kummemmin käsitelty. Yössä olisi pitänyt olla silloin ainakin 2 yökköä... "erittän vaarallisen" asiakkaitten takia, jne.

      Pitäsköhän palata asiaan vielä näin vuosien jälkeen?! Tietysti hyvä asiia, kun hengissä selvisin siitä.

    • jj99

      en pelkä parveketta. jossain taloyhtiöissä on parvekken kaide matala ja onha känsiä ihmisiä pudonut allas

    • hutiloiden syynniteltu ja t...

      Firmat jotka asentaa ja myy lasiseiniä parvekkeisiin, on odotettavissa kovenevia standardeja tähän rehottavaan parveke bisnekseen

      • savullinen

        entäs sitte jos parvekkeella tupakointi kielletään niin oletteko miettineet sitä kun useammat henkilöt ,minä mukaan lukien niin pitää käydä pitkin iltaa röökillä,mitäs naapurit sanoo sit rappukäytävä liikenteeseen,ulko-ovien ääneen,ja sitä paitsi savu kulkeutuu myös ikkunoista sisälle!!!joten parvekkeella tupakointi olisi parempi vaihtoehto!!!T:terve järki käteen!


    • jotennin osaan arvatakkin e...

      tehdään enimäkseen kännissä töitä niin en ihmettele kun tuommosia haavereita sattuu.

      • kyllästynyt!

        eikö ihmisillä ole muuta tekemistä kuin valittaa!!!!!!!aina jostain asiasta on jotain sanomista,olkaa tyytyväisiä siihen mitä teillä on,jos ei tupakan savu kelpaa niin muuttakaa maalle!!on kaupungissa esim,pakokaasaasutkin tupakkaa vaarallisimpi aine.....


      • varmaan
        kyllästynyt! kirjoitti:

        eikö ihmisillä ole muuta tekemistä kuin valittaa!!!!!!!aina jostain asiasta on jotain sanomista,olkaa tyytyväisiä siihen mitä teillä on,jos ei tupakan savu kelpaa niin muuttakaa maalle!!on kaupungissa esim,pakokaasaasutkin tupakkaa vaarallisimpi aine.....

        Maalle :) paskakin haisee paremalle.


      • Parvekkeet muropaketista

        Oulu, niin kuin valta-osa kehä III pohjoispuolella rakennetuista kerrostaloista on rakennettu "hyvä kaveri" meiningillä. Kunnan virkamiehet on jaelleet sukulaisilleen urakoita, koska sukulais henkilö on "ammatti henkilö". Tästä on monta esimerkkiä, jossa palokunta on polttanut tyhjilleen jääneitä kerros- ja rivi taloja asukkaiden muuttaessa rahankiilto silmissään kehä III sisäpuolelle..

        Palomiehet ovat taloja polttaessaan voineet harjoitella eri syttymis syitä. Poikkeuksetta nämä sukulaisten "ammattihenkilöt" ovat tehneet täyttä paskaa. Paskaa, joka rapisee käsiin kuin keksi. Näillä termeillä palo-alan ammattilaiset ovat ilmaisseet rakennusten heikon laatutason.

        Te maalaiset jaksatte märehtiä lehmienne lailla asioista, joita ette edes saa mahtumaan Kemiran lannoitteiden huuruisiin aivoihinne ;o)


    • laittaa

      Uuteen tupakka mainokseen kuva,että parveke lentää.

    • Laihikselle!

      PK-seudun asukkaat ovat vaan yksinkertaisesti niin hyvässä "ylikunnossa" että alkaa parvekkeet pettää alta!!Enemmän grillisafkaa vaan tai vaihtoehtoisesti kaikki plösöt teholaihikselle,kyllä ne partsit sitten alkaa kestämään!

    • ymmärtämis vaikeuksia

      Herttinen sentään kyse on parvekkeiden kunnosta, ja kaikki älyllä varustetut kyllä tajuaa, että on sitten kyseessä betoni lasi tahi jokuu muu kaide materiaali, niin vuosien saatossa kaikki materiaalit ns. väsyy ramppasi sitten jokuu partsilla tupakalla tai ei. Itse en polta ja vietän kesäisin paljon aikaa partsilla lukien ja muuten vaan auringosta nauttien, (eikä kyllä häiritse vaikka naapurin partsilla poltetaan, kun suomessa harvemmin niin seesteistä päivää on että savut/hajut jää paikoilleen leijumaan). Joten palataanko alkuperäiseen aiheeseen miksi parvekekaiteet tippuu ja jätetään se partsisavuttelu aihe sille kuuluvalle viestiketjulle.

      • ETTÄ JOLLAKIN.................

        äLLIÄ PALATA ALKUPERÄISEEN AIHEESEEN; Miksi parvekkeet tippuu ????????? rakennus teknillinen syy: avatkaa hyvät ihimiset silimänne ( jos nyt jotain rakentamisesta ymmärrättä) ja katelkaa miten nytkin rakennetaan parvekkeita; nelijällä teräspidikkeellä ko parveke kiinnitetään runkoon hyvällä tuurille ulkoverhous kannattaa lisänä eipä oo ihime jos materiaali "kuoleentuu" nopeastikkin saasteet ja ilima syö/hapettaa pidikkeet:tulos tämä mitätön isännöitsijä ei pidä huolta rakennuksen rapiotuessa; eihän maalikerros tee lujemmaksi.......................vai luuletko???


      • kanssasi,

        mutta en malta olla lisäämättä, että suurin syy siihen, että ihminen ja sen virheitä täynnä oleva elämä tulee kalliiksi yhteiskunnalle, on kuitenkin se hänen ensimmäinen virheensä, se, kun syntyi tänne elämään ja olemaan.


    • kontio,

      Sattuiko taas onnettomuus???? Kun ei seurattu tänään uutisia ollenka!

    • illitys

      tietysti joka ikisen kerrostalo-asunnon turvallisuus , jos kerrostalo ei erikseen ole ostettu yksityiseen käyttöön(suomessa n.60), on isännöitsijän tai talonmiehen vastuulla, itse raksamiehenä tiiän tarkalleen. ne saa palkan siitä että talo toimii: vesihanat lämmitys ei liikaa lunta katolla talvisin ei liukkaat pihat parvekkeet ja ikkunat ym kunnossa. ja isännöitsijän palkat ei oo mitää pieniä koskaa ku niiden VASTUU on ottaa VASTUU kymmenistä asukkaista talossa!!! eli ei oo vaikea sanoa kenen syy jos parveke sortuu ja henki menee!
      siinä kai toi tuli melko selväks.mailatkaa jos haluutte.

      -illi

      • älä mene heikoille jäille

        Nyt on porukoilla kyllä mennyt puurot ja vellit sekaisin...
        Parvekkeet eivat ole romahtaneet, vaan kaiteet ovat pettäneet,vaikuttaa vahvasti siltä että syynä kumpaankin tapaturmaan on ollut liian heikot ja ohuet materiaalit pintaalaansa nähden, puutteellisin kiinnityksin?
        Mikäli esim,materiaali pääsee taipumaan runsaasti pistekuorman kasvaessa (jonkun esim nojatessa kyykyssä levyyn)saattaa hauraastuneet,liian suuren jännevälin,
        tms,virheen/vaurion heikentämat matskut saavuttaa murtumis pisteensä ja sitten sommoro...
        Viime peleissä syypää on rakennuksen suunnitellut ARKKITEHTI! ei piirustuksien mukaan rakennuksen kasanneet rakennusmiehet!eikä parvekkeen käyttäja vaikka järjen käyttö on sallittua kaikille.


      • tulis mieleenkään
        älä mene heikoille jäille kirjoitti:

        Nyt on porukoilla kyllä mennyt puurot ja vellit sekaisin...
        Parvekkeet eivat ole romahtaneet, vaan kaiteet ovat pettäneet,vaikuttaa vahvasti siltä että syynä kumpaankin tapaturmaan on ollut liian heikot ja ohuet materiaalit pintaalaansa nähden, puutteellisin kiinnityksin?
        Mikäli esim,materiaali pääsee taipumaan runsaasti pistekuorman kasvaessa (jonkun esim nojatessa kyykyssä levyyn)saattaa hauraastuneet,liian suuren jännevälin,
        tms,virheen/vaurion heikentämat matskut saavuttaa murtumis pisteensä ja sitten sommoro...
        Viime peleissä syypää on rakennuksen suunnitellut ARKKITEHTI! ei piirustuksien mukaan rakennuksen kasanneet rakennusmiehet!eikä parvekkeen käyttäja vaikka järjen käyttö on sallittua kaikille.

        10m korkeudessa ruveta nojailemaan uhueeseen lasiseinään tai roikkumaan kaidetta vasten....kyllä on hesalaisilla taas järki hukassa....ei näitä juuri muualla suomessa satu


      • ulkomaalainen

        Jos näet, että yläpuolisen parveken alapinnasta hilsele maali tai muutakin oireita havaitset, on asia jo niin pitkällä, että remontii on pikaisesti aloiettava. Siinä on nimittäin kosteuseriste pettänyt, niin kuin 60-70-luvun taloissa yleinsäkin, ja vesi on pääsyt betonin läpi alapinnalle, eli ruostuttaa raudat.

        Meidän talossa vanhat ukot jarrutivat remontia monta vuotta väittämällä, että syy ei ole siinä. Vasta kun hallitus vaihtui, ruvetiin hommiin ja joidenkin parvekkeiden betonia joudutiin poistamaan lähes kokonaan, ennen kuin terve rauta tuli näkyviin, taivas paistoi betoniverkon läpi, niin mätä oli betoni ja raudutus. olivat ukot aika hiljaisia, nuo "asiantuntijat".


    • mikihiki

      saisitte kaikki terveys intoilijat ja turhan vouhottajat painaa kuulan kalloonne niin päästäisiin teistä eroon.
      Vahinko mitä on saattunut. Mutta olisihan se parveke voinnut pettää muutenkin.

      • sivusta seurannut

        Asun talossa jossa onnettomuus tapahtui, kyse ei todellakaan ole mistään holtittomasta heilumisesta parvekkeella, vaan onnettomasta horjahduksesta joka voisi sattua kenelle tahansa,vaikka kukkia kastelevalle mummelille.

        Tällä palstalla kummallisesti syyllistetään onnettumuuden uhria...

        Hullujako ootte?


    • Hyde Parkin tarkkailija

      Mitenkähän ko henkilöt ovat onnistuneet sukeltamaan kaiteen alta kovalla voimalla? Samalla olisi voinut hypätä kaiteen ylikin.

    • Lukijana
    • ainakin tällä

      keskustelu palstalle kuuluu sanonta JOUKOSSA TYHMYYS TIIVISTYY TAI TOINEN SANONTA,TOINEN PUHUU TYTÄRESTÄ JA TOINEN ÄIDISTÄ.

    • Rakennusmestari
    • niinpä niin-

      Kuka käskee nojaamaan johonkin lasilevyyn tai vastaavaan? Itselläni ei kyllä tulisi mieleenkään mennä kyykistelemään selkä jotain ohutta lasilevyä vasten. Kyllä jo maalaisjärjen pitäisi sanoa ettei se kestä. Sitä varten niissä parvekkeilla ne metallikaiteet on joihin voi nojata eikä lasilevyä vasten.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe