Suutinsarja(ko) ?

Suzuman

Kertokaa nyt hyvät ihmiset, miten se mopo
viritetään;) ? Suzuki gsx 600f laserin
tehoputki on jo..mitä tarvii vielä,paljonko
maksaa ja kannattaako yleensäkään?

17

1910

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huuhaa

      tehomittauksiin suutinsarjojen osalta tulee niin
      vaikuttaa siltä että luvatut tehonlisäykset on
      enemmänkin myyntimiesten juttuja.

    • paras temppu

      Kaikesta valistuksesta huolimatta usko huuhaahan
      elää vahvasti keski-ikäisten naisten lisäksi
      myös motoristien keskuudesta. Kysyjä on varmasti
      myös horoskooppien suurkuluttaja. Vaikka
      tehoputki-suutinsarja -uskovaiset ovatkin
      keskustelussa enemmistönä se ei tarkoita että he
      ovat oikeassa. Vrt: kärpäset ja paskan maku.

      • tdipd ja xx

        olen kyllä aivan toista mieltä. Omä xx:ni meni
        10.787 ja 211km/h nyt kun siinä on
        suutinsarja,syttypyörä ja tehoputki. Ja minä en
        ole kiihdytysexpertti. Samalla radalla jäi mm.
        1200kawa (vakio) ja uusi vakio 900rr Honda.
        Lisäksi pyörä tuntuu huomattavasti tehokkaammalta
        ja paremmalta ajaa. Ainakin nykypyörissä noista
        kaluista on hyötyä. Ja jos nuo hyödyt eivät
        riitä, niin kerronpas teille vielä sen, että
        nykypyörät on järjestään säädetty liian laihalle.
        Tästä seuraa helposti kovissa oloissa se että
        kone kärsii liian palolämmön muodossa tavalla tai
        toisella. SUOSITTELEN EHDOTTOMASTI!


      • Suzuman
        tdipd ja xx kirjoitti:

        olen kyllä aivan toista mieltä. Omä xx:ni meni
        10.787 ja 211km/h nyt kun siinä on
        suutinsarja,syttypyörä ja tehoputki. Ja minä en
        ole kiihdytysexpertti. Samalla radalla jäi mm.
        1200kawa (vakio) ja uusi vakio 900rr Honda.
        Lisäksi pyörä tuntuu huomattavasti tehokkaammalta
        ja paremmalta ajaa. Ainakin nykypyörissä noista
        kaluista on hyötyä. Ja jos nuo hyödyt eivät
        riitä, niin kerronpas teille vielä sen, että
        nykypyörät on järjestään säädetty liian laihalle.
        Tästä seuraa helposti kovissa oloissa se että
        kone kärsii liian palolämmön muodossa tavalla tai
        toisella. SUOSITTELEN EHDOTTOMASTI!

        ...selventävistä vastauksista. Kertoisko joku
        vielä, mikä tuo syttypyörä on;) Ja paljonko
        suunnilleen suutinsarja syttypyörä maksaa?


      • tdipd ja xx
        Suzuman kirjoitti:

        ...selventävistä vastauksista. Kertoisko joku
        vielä, mikä tuo syttypyörä on;) Ja paljonko
        suunnilleen suutinsarja syttypyörä maksaa?

        on vain peltilevy joka muuttaa sytkän ajoitusta
        hieman aikaisemmalle. Tämä on varsinkin Hondissa
        hyvä kapine, koska Hondat kulkevat vakiona 91
        oktaanisella kamalla. Matalin oktaani suomessahan
        on 95, joten ei tarvitse edes tankata kalliimpaa
        (paitsi Saksassa). Tuolla syttypyörällä saadaan
        tehoa nimenomaan ajoalueelle eli matalemmille
        kierroksille. Huippua se saattaa jopa hieman
        pienentää. Syttypyörä ja suutinsarja maksavat All
        Rightissä n.1000mk, ehkä vähän yli. Ja kun ne
        asennuttaa esim. Siukolalla ja penkittää pyörän
        saman tien, niin saa parhaan hyödyn.


      • vielä suurempi
        tdipd ja xx kirjoitti:

        olen kyllä aivan toista mieltä. Omä xx:ni meni
        10.787 ja 211km/h nyt kun siinä on
        suutinsarja,syttypyörä ja tehoputki. Ja minä en
        ole kiihdytysexpertti. Samalla radalla jäi mm.
        1200kawa (vakio) ja uusi vakio 900rr Honda.
        Lisäksi pyörä tuntuu huomattavasti tehokkaammalta
        ja paremmalta ajaa. Ainakin nykypyörissä noista
        kaluista on hyötyä. Ja jos nuo hyödyt eivät
        riitä, niin kerronpas teille vielä sen, että
        nykypyörät on järjestään säädetty liian laihalle.
        Tästä seuraa helposti kovissa oloissa se että
        kone kärsii liian palolämmön muodossa tavalla tai
        toisella. SUOSITTELEN EHDOTTOMASTI!

        Vertailu kannattaakin aina tehdä johonkin
        hitaampaan laitteeseen. Ei missään tapauksessa
        omaa pyörää kannata verrata ennen ja jälkeen
        muutosten. Tämä on erittäin tärkeätä kun pyörä
        laitetaan penkkiin. Teho on mitattava vain
        muutostöiden jälkeen, ei missään tapauksessa
        ennen muutoksia. Muuten pääsee itku. Inertiaan
        perustuvissa penkeissä tulosten manipulointi on
        toisekseen aikas helppoa.


      • Suzuman
        tdipd ja xx kirjoitti:

        on vain peltilevy joka muuttaa sytkän ajoitusta
        hieman aikaisemmalle. Tämä on varsinkin Hondissa
        hyvä kapine, koska Hondat kulkevat vakiona 91
        oktaanisella kamalla. Matalin oktaani suomessahan
        on 95, joten ei tarvitse edes tankata kalliimpaa
        (paitsi Saksassa). Tuolla syttypyörällä saadaan
        tehoa nimenomaan ajoalueelle eli matalemmille
        kierroksille. Huippua se saattaa jopa hieman
        pienentää. Syttypyörä ja suutinsarja maksavat All
        Rightissä n.1000mk, ehkä vähän yli. Ja kun ne
        asennuttaa esim. Siukolalla ja penkittää pyörän
        saman tien, niin saa parhaan hyödyn.

        eli tuo syttypyörä ei ole välttämätön? Tehoputki
        suutinsarja=OK ?? Nyt kun vielä löytäis lafkan,
        josta noita tarvikkeita saa. Allrightilla ei
        ollut mun pyörään suutinsarjaa...Mutta kiitoksia
        jälleen vastauksista!


      • Vorraus
        vielä suurempi kirjoitti:

        Vertailu kannattaakin aina tehdä johonkin
        hitaampaan laitteeseen. Ei missään tapauksessa
        omaa pyörää kannata verrata ennen ja jälkeen
        muutosten. Tämä on erittäin tärkeätä kun pyörä
        laitetaan penkkiin. Teho on mitattava vain
        muutostöiden jälkeen, ei missään tapauksessa
        ennen muutoksia. Muuten pääsee itku. Inertiaan
        perustuvissa penkeissä tulosten manipulointi on
        toisekseen aikas helppoa.

        Mahtaakohan pappatunan omistaja tietää
        säätösuuttimesta? Noitahan aikoinaan käytettiin
        ja hyvällä menestyksellä.
        Eihän noista suutinsatseista ole kaikissa hyötyä
        (Harrikkahan vaatii jopa uuden kaasarin), mutta
        kyllä nää nykyajan pelit ovat järestään liian
        laihalle säädettyjä. Omasta BB:stä mitattiin
        käyrä ennen putkea ja suuttimia, tehoa tuli
        12hp:tä lisää ja väänö ala-alueella (2000) 7Nm
        lisää.


      • tdipd ja xx
        vielä suurempi kirjoitti:

        Vertailu kannattaakin aina tehdä johonkin
        hitaampaan laitteeseen. Ei missään tapauksessa
        omaa pyörää kannata verrata ennen ja jälkeen
        muutosten. Tämä on erittäin tärkeätä kun pyörä
        laitetaan penkkiin. Teho on mitattava vain
        muutostöiden jälkeen, ei missään tapauksessa
        ennen muutoksia. Muuten pääsee itku. Inertiaan
        perustuvissa penkeissä tulosten manipulointi on
        toisekseen aikas helppoa.

        Mikä olikaan kirjoituksesi tarkoitus?


    • tdipd ja xx

      erikoista jos ei all rightistä löydy
      suutinsarjaa! Voit muuten kysyä sitä myös
      Stormilta. Siellä pitäisi olla Dyno-Jet merkkistä
      sarjaa.

      • Suzuman

        tähän mun mopoon ei tahdo oikein osia löytyä. ois
        pitäny ostaa 750cc, niin sitten, muttei 600
        gsx:ään. Jep, kiitti...kattelenpa Stormilta.


      • Suzuman
        Suzuman kirjoitti:

        tähän mun mopoon ei tahdo oikein osia löytyä. ois
        pitäny ostaa 750cc, niin sitten, muttei 600
        gsx:ään. Jep, kiitti...kattelenpa Stormilta.

        ...On se prkl kumma, ku ei mitään löydy tuohon
        mopoon Suomenmaasta (=allright, storm motor). No,
        pitänee sitten tilata Saksasta (vaiko peräti
        Japanista).


      • poweri
        Suzuman kirjoitti:

        ...On se prkl kumma, ku ei mitään löydy tuohon
        mopoon Suomenmaasta (=allright, storm motor). No,
        pitänee sitten tilata Saksasta (vaiko peräti
        Japanista).

        kysynyt DUELL-nimisestä firmasta?Niillä on
        dynojetin edustus ja valikoima laajempi kuin
        stormilla


      • Suzuman
        poweri kirjoitti:

        kysynyt DUELL-nimisestä firmasta?Niillä on
        dynojetin edustus ja valikoima laajempi kuin
        stormilla

        Kiitos vihjeestä! Kumma vaan, ku ei tullu itellä
        mieleen...olen kuitenkin useasti surffaillut
        duellbiken sivuilla. Nyt ei muuta kuin
        virityshommiin;)


    • SuzukiGSX750F

      Paljonko tehoa ja vääntöä saisi vm2003 Suzuki GSX 750 F än Suutinsarjalla syttypyörällä ja Laserin slip on vaimentimella?
      Onko tietoa kellään?

      • Jutustelija1

        Ne kellä on tietoa kuten minä, niin me luemme nämä kaikki kommenttisi ja yksikin olisi riittänyt.

        Mutta jälleen, todennäköisesti menetät tehoa ja vääntöä. Mutta hirveällä säkällä voit saada niitä ihan pikkaisen lisää. Hintaa tulee enemmän kuin pyörällä on on arvoa jos laitat sen myyntiin, eli hirveää tuhlausta.

        Esim tuollainen minulla aikoinaan ollut Kawasaki ZX-9R -01 lähtee niin halvalla nykyään että osta vaikka sellainen mieluummin. Se vie vakiona paljon paremmin kuin GSX 750 F millään vireillä.


      • Jutustelija1
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Ne kellä on tietoa kuten minä, niin me luemme nämä kaikki kommenttisi ja yksikin olisi riittänyt.

        Mutta jälleen, todennäköisesti menetät tehoa ja vääntöä. Mutta hirveällä säkällä voit saada niitä ihan pikkaisen lisää. Hintaa tulee enemmän kuin pyörällä on on arvoa jos laitat sen myyntiin, eli hirveää tuhlausta.

        Esim tuollainen minulla aikoinaan ollut Kawasaki ZX-9R -01 lähtee niin halvalla nykyään että osta vaikka sellainen mieluummin. Se vie vakiona paljon paremmin kuin GSX 750 F millään vireillä.

        Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.es/

        Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:

        http://mattiviikate.blogspot.es/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html

        http://mattiviikate.blogspot.es/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.html


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2042
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1577
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1461
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1447
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe