Kuinka luotettava on raskaustesti? Jos sanotaan että 2vkon päästä mahdollisesta vahingosta tekee testin, onko se liian aikaista? Voiko testi valehdella?
Raskaustestin luotettavuus?
6
14973
Vastaukset
- esh
jos testi näyttää positiivista, olet mitä luultavimmin raskaana, jos se näyttää negatiivista, voit silti olla raskaana. Siksi negatiiviset testit kannataa tehdä uudestaan jos oireet jatkuu (tai ihan varmuuden vuoksi). Eli negatiivinen testitulos "voi valehdella", positiivinen harvoin.
Testi kannattaa tehdä vasta sitten kun kuukautiset ovat myöhässsä (herkimmät testit voi tehdä jo samana päivänä milloin kuukutisten olisi pitänyt alkaa)
On olemassa myö sellaisi atestejä, joilla voidaan nähdä positiivinen tulos esim. 2 vkon päästä mahdollisesta vahingosta, mutta ne ovat pääasiassa verestä tehtäviä testejä (eli tarvitse lääkärin lähetteen labraan) - Molly
Kannattaa tehdä niinku DD tossa sano eli odottaa siihen asti kunnes menkkojen tukis alkaa..toisaalta sillon asia kai varmistuu muutenkin jos ne alkaa tai ei. Mä tein aikoinani testin heti kun alko rinnat särkee ja negatiivinenehan se oli. No sit oli kummiski menkat viikon myähässä ja tein uuden testin joka ei sitten enää ollutkaan negatiivinen...
- DD.
Mitä muita oireita sulle tuli ja kuinka aikaisin?
- *Melinda*
DD. kirjoitti:
Mitä muita oireita sulle tuli ja kuinka aikaisin?
..noin pari viikkoa myöhemmin kun menkat olis pitäny alkaa. Sehän on tietty kaikilla yksilöllistä, koska ne tulee.
Kun olin raskaana, mua väsytti ihan älyttömästi ja siitä johtuen nukahdin monesti päivisin.
Sitten tuli pahaa oloa, jos ei syönyt säännöllisesti pitkin päivää. Ja paha olo tietenkin sitten syömisen mukana häipyi taas vähäksi aikaa. Koko ajan oli kuitenkin vähän nälkä.
Sitten aristi rintoja ja mieliala vaihteli vähän suunnasta toiseen.
Toivottavasti tästä oli jotain apua.
*haleja* - mini
*Melinda* kirjoitti:
..noin pari viikkoa myöhemmin kun menkat olis pitäny alkaa. Sehän on tietty kaikilla yksilöllistä, koska ne tulee.
Kun olin raskaana, mua väsytti ihan älyttömästi ja siitä johtuen nukahdin monesti päivisin.
Sitten tuli pahaa oloa, jos ei syönyt säännöllisesti pitkin päivää. Ja paha olo tietenkin sitten syömisen mukana häipyi taas vähäksi aikaa. Koko ajan oli kuitenkin vähän nälkä.
Sitten aristi rintoja ja mieliala vaihteli vähän suunnasta toiseen.
Toivottavasti tästä oli jotain apua.
*haleja*menkat on nyt kyl jo tosi pahasti myöhäs ja jonku 3 viikkoo mul on alkanu ilmeneen kaikennäkösii oireita-oksentelen pitkin päivää (eniten aamuisin),rinnat on ollu tosi arat ja omituisen turvonneen tuntuset ja nännit on jotenki kovemmat.Sit tupakan haju saa tosi huonon olon vaik ei se ennen oo häirinny ja tulinen ruoka ei pysy alhaalla. Ja sit mul vaihtelee aalloittain kylmä ja kuuma-useemmin on kylmä, ja väsyttää mut en saa kunnol jostain syystä nukutuks?
Tein apteekin testin eilen-näytti positiivista (vaikka toinen viiva oli paljon haaleempi)!!??
Olin jo asennoitunut että olisin raskaana mutta jotkut ovat pelotelleet että heidän apteekkitestinsä on näyttänyt positiivista ja terveyskeskuksessa negatiivista!?
en itse ollut ennen kuullut että näinkin päin usein tapahtuu??!!olen maanantaina menossa terveyskeskukseen mutta toivoisin että saisin mielipiteitä asiastani jo sitä ennen.
kiitos!!! - somnia83
mini kirjoitti:
menkat on nyt kyl jo tosi pahasti myöhäs ja jonku 3 viikkoo mul on alkanu ilmeneen kaikennäkösii oireita-oksentelen pitkin päivää (eniten aamuisin),rinnat on ollu tosi arat ja omituisen turvonneen tuntuset ja nännit on jotenki kovemmat.Sit tupakan haju saa tosi huonon olon vaik ei se ennen oo häirinny ja tulinen ruoka ei pysy alhaalla. Ja sit mul vaihtelee aalloittain kylmä ja kuuma-useemmin on kylmä, ja väsyttää mut en saa kunnol jostain syystä nukutuks?
Tein apteekin testin eilen-näytti positiivista (vaikka toinen viiva oli paljon haaleempi)!!??
Olin jo asennoitunut että olisin raskaana mutta jotkut ovat pelotelleet että heidän apteekkitestinsä on näyttänyt positiivista ja terveyskeskuksessa negatiivista!?
en itse ollut ennen kuullut että näinkin päin usein tapahtuu??!!olen maanantaina menossa terveyskeskukseen mutta toivoisin että saisin mielipiteitä asiastani jo sitä ennen.
kiitos!!!olette raskaana.mikä siinä nyt niin ihmetyttää kun kerran jo testinkin teit?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2042995Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391570Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921422- 881322
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e401246Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481186Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121148Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze119979Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89902Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44783