Mikä öljy olisi parasta tukin öljyämiseen hionnan jälkeen? Kellään kokemuksia?
Vastaukset 6
- tukit
Itse käytin pellavaöljypohjaista tukkiöljyä,mm.Tarkka valmistaa sitä.Jälki hyvää ja imeytyy melkoisen nopeasti(n.1 vrk)
- .....
Tuleekos näillä öljyillä poikkeusksetta kiiltävä pinta? Matta tukki kiehtoisi hieman enemmän, joten onko öljyä jolla sellaisen saisi aikaiseksi? Vai pitäisikö kokeilla jotain vahaa? Olen joskus kuullut jonkun käyttävän antiikkihuonekaluille tarkoitettua vahaa. Mitenkäs sellainen suojaa tukkia verratuna öljyihin?
- tein näin
..... kirjoitti:
Tuleekos näillä öljyillä poikkeusksetta kiiltävä pinta? Matta tukki kiehtoisi hieman enemmän, joten onko öljyä jolla sellaisen saisi aikaiseksi? Vai pitäisikö kokeilla jotain vahaa? Olen joskus kuullut jonkun käyttävän antiikkihuonekaluille tarkoitettua vahaa. Mitenkäs sellainen suojaa tukkia verratuna öljyihin?
Käsittelin oman kiväärini tukin hionnan jälkeen Schaftol nimisellä värjäävällä puuöljyllä.
Toistin käsittelyn useamman kerran, siten että yhden käsittelyn väli oli aina n. 1 vrk.
Ja ainakin omasta mielestäni lopputulos on todella hyvä, ja on ainakin tähän asti kestänyt hienosti.
Aine jättää pinnan kiiltäväksi, mutta kevyt hionta antaa pinnalle mattasävyn.
Niin.. ja tässä tapauksessa kyseessä oli muuten täysin hiomaton/muutenkaan käsittelemätön "raaka tukki".
- t4t3
75ml 7e sitte on kallimpaa bircwood jotain semmosta huvilal 250ml 18e
- 2007
Kirjoitus on seitsemän vuotta vanha. Miksi kaivat ikivanhoja juttuja?
- hyväpito
Kiinanpuuöljy
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei4722090- 1631377
- 791253
- 951224
Miksi naiset tuoksuvat vaihdevuosien tietyssä vaiheessa todella etäännyttäviltä
Mietin tätä, onko luojalla ollut jokin tarkoitus näin voimakkaan lemun aikaan tekemiselle. Monet ajattelevat miten joku1881184- 1141157
- 101805
Voisitko mies auttaa..
Ottaisit yhteyttä vielä kerran, jos haluat? 🤔 Jätäthän ilkeät kommentit pois.58776- 47753
En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58705