Mikä öljy olisi parasta tukin öljyämiseen hionnan jälkeen? Kellään kokemuksia?
Tukkiöljy?
6
5448
Vastaukset
- tukit
Itse käytin pellavaöljypohjaista tukkiöljyä,mm.Tarkka valmistaa sitä.Jälki hyvää ja imeytyy melkoisen nopeasti(n.1 vrk)
- .....
Tuleekos näillä öljyillä poikkeusksetta kiiltävä pinta? Matta tukki kiehtoisi hieman enemmän, joten onko öljyä jolla sellaisen saisi aikaiseksi? Vai pitäisikö kokeilla jotain vahaa? Olen joskus kuullut jonkun käyttävän antiikkihuonekaluille tarkoitettua vahaa. Mitenkäs sellainen suojaa tukkia verratuna öljyihin?
- tein näin
..... kirjoitti:
Tuleekos näillä öljyillä poikkeusksetta kiiltävä pinta? Matta tukki kiehtoisi hieman enemmän, joten onko öljyä jolla sellaisen saisi aikaiseksi? Vai pitäisikö kokeilla jotain vahaa? Olen joskus kuullut jonkun käyttävän antiikkihuonekaluille tarkoitettua vahaa. Mitenkäs sellainen suojaa tukkia verratuna öljyihin?
Käsittelin oman kiväärini tukin hionnan jälkeen Schaftol nimisellä värjäävällä puuöljyllä.
Toistin käsittelyn useamman kerran, siten että yhden käsittelyn väli oli aina n. 1 vrk.
Ja ainakin omasta mielestäni lopputulos on todella hyvä, ja on ainakin tähän asti kestänyt hienosti.
Aine jättää pinnan kiiltäväksi, mutta kevyt hionta antaa pinnalle mattasävyn.
Niin.. ja tässä tapauksessa kyseessä oli muuten täysin hiomaton/muutenkaan käsittelemätön "raaka tukki".
- t4t3
75ml 7e sitte on kallimpaa bircwood jotain semmosta huvilal 250ml 18e
- 2007
Kirjoitus on seitsemän vuotta vanha. Miksi kaivat ikivanhoja juttuja?
- hyväpito
Kiinanpuuöljy
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.958176- 1743792
- 533299
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2552551- 482185
- 422035
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?291980- 481912
- 601788
- 191783