vhs

111111111

en vieläkään ymmärrä mitä vikaa on vanhassa kunnon vhs:SSÄ. kun sille laittaa materiaalia niin on helppo siirtää se vaikka lastenhuoneeseen kaverille tms. aina on siinä kohdassa mihin jäi. kuvan laatu on ihmiselle riittävä.
keitä saatanoita on namä jotka tarvii jotain hdmn tai sellasta. ikkunasta voi kattoo.
kuka 4v sitten valitti vhs kuvasta. ei kukaan.

13

853

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos pidät VHS:stä niin käytä vaan sitä. Minusta VHS:ssä oli paljon ongelmia: jos ei tarkkaan merkannut mitä kasetilla oli, oli iso homma selvittää se. DVD:llä jokainen tallennus tukee omaksi nimikkeekseen, jossa mukana on aina päiväys ja kellonaika, kovalevyllä ohjelmasta näkyy nimi. Kasetit ovat varsin kalliita (yhden kasetin hinnalla saa n. 10 DVD-levyä) sekä ne vievät paljon tilaa. DVD:itä voí myös kopioida helposti, joten ei tarvitse antaa kaverille alkuperäistä tai vaihtoehtoisesti voi lukea imagen kovalevylle talteen siltä varalta, että kaveri sählää levyn pilalle.

• 1111111111111

äläs ny okaro hillu. vhs-kasetti saattoi joskus maksaa mansikoita.ei enään. kun nauhotan kakaroille pyhäaamuna tunnin pätkän piirretyä ennen ku ne herää. se on helppo viedä lastenhuoneeseen jossa tietysti on vhs-videot. sitä nauhaa saa heitellä(jos on pakko) ei se siitä miksikään mene.
        ota esim. tallennat sille vitun topille piirrettyjä. haluat ykskaks naida. mitä teet. rupeet näpertään siirtojen kans.
        minä olen jo ollu kauan oman kullan kainalossa

• 1111111111111
        1111111111111 kirjoitti:

äläs ny okaro hillu. vhs-kasetti saattoi joskus maksaa mansikoita.ei enään. kun nauhotan kakaroille pyhäaamuna tunnin pätkän piirretyä ennen ku ne herää. se on helppo viedä lastenhuoneeseen jossa tietysti on vhs-videot. sitä nauhaa saa heitellä(jos on pakko) ei se siitä miksikään mene.
        ota esim. tallennat sille vitun topille piirrettyjä. haluat ykskaks naida. mitä teet. rupeet näpertään siirtojen kans.

TÄMÄN VIELÄ SANON. onko se sitten kiva pidellä niitä perkeleen dvd-levyjä kuin kipeetä kullia. reunoista roikottaa ja varoo niin saatanasti.
        vhs-kasetit oli eri maata.näätte kyllä vielä muutaman vuoden päästä mitä mtuli tehtyä

• 2222222222
        1111111111111 kirjoitti:

TÄMÄN VIELÄ SANON. onko se sitten kiva pidellä niitä perkeleen dvd-levyjä kuin kipeetä kullia. reunoista roikottaa ja varoo niin saatanasti.
        vhs-kasetit oli eri maata.näätte kyllä vielä muutaman vuoden päästä mitä mtuli tehtyä

• 1111111111111 kirjoitti:

VHS kasetit maksavat halvimmillaan n. 3,50 euroa kappale. DVD-levyjä saa Virosta tilattua 34 senttiä kappale. Toki suuri osa hinnanerosta johtuu siitä, että VHS:ssä on hyvitysmaksu, kun noissa Viron DVD:issä ei ole. Tilanne vain on niin, että hyvitysmaksuttomille VHS-kaseteille ei ole samanlaisia markkinoita. JOs joku tietää muuta niin sanokoon.

EI VHS:tkään heittelyä kovin paljoa kestä. Lisäksi kun on tottunut käsittelemään DVD-levyjä, ei se ole mikään ongelma. Kun ensimmäinen tallennus tehdään kovalevylle, ei koskaan tule tilannetta, jossa pitäisi kiireellä etsiä levyä ja jo tulisi, minulla on kirjahyllyssä spindle tyhjiä levyjä odottamassa.

Mitä tulee lasten käyttöön tässä DVD:n ylivoimainen kopioitavuus on tosi hyvä etu. Kun on kovalevyllä imaget suosikkilevyistä uuden polttaa jopa viidessä minuutissa.

Kun käyttää erillistä DVD-tallenninta ei tarvitse näperrellä minkään siirtojen kanssa. Joillekin puristeille on ongelma, että tuossa laatu hieman heikkenee. Normaalikäyttäjälle se ei ole mikään ongelma.

• ...VHS-kasettien sisällön vieläkin irtolapuille ja sijoitan lapun kasettikoteloon. Ei niin järin kätevää, mutta kun kuitenkin teen myös päällenauhoituksia, niin vaihdan vain lappuja enkä töhri kasettiin liimattujen lappujen tekstejä tai koteloitten tekstejä.

• 22222222222

eihän sellasella toiminnolla tee mitään. siis nauhottaa 2 ja kattoo kolmatta. ei niitä tule kuitenkaan koskaan katottua. sitäpaitsi ne on siellä topilla hienosti tallessa.

väitän että kaikille ihmisille riitti hyvin vhs millä katto toista ja nauhotti toista kanavaa.
      nyt on markkinat tehny tarpeen että tarvii tallentaa 2 ja kattoo 1.
      koska vitussa näitä kerkii kattoo. kun ei kerinny vhs aikana.
      nyt kun on pakko niin paras ratkaisu on halvin boxi ja siihen vhs perään.
      elämä jatkuu

• Kahden kanavan tallennus on hyvä silloin, jos tulee kaksi kiinnostava ohjelmaa yhtäaikaa - etenkin silloin, kun on poissa. Tallentavan boksin idea pitkälti juuri on se, että kaikki katsottava tallennetaan ja katsotaan sitten kovalevyltä. Tällä vapauttaa itsensä katseluajoista ja mainoksista. Koska tallenteet ovat kovalevyllä kätevästi saatavilla, niitä myös katsoo toisin kuin jotain VHS-nauhoja. Homma siis on, että kun haluaa katsoa jotain katsoo mitä katsottavaa kovalevyllä on. Etenkin sarjojen seuraajille on kätevää, että voi panna ne viikottaisiin tallenuksiin, jolloin itse lähetysajat voi melkein unohtaa.

TV-ohjelmissa on myös tullut muutoksia sitten VHS:n kulta-aikojen. Nyt kanavia on enemmän ja siinä missä aikaisemmin katsojia palveltiin laittamalla eri kanaville erilaisia ohjelmia samaan aikaan nyt kilpailu on raakaa ja samaan aikaan on samantyyppisiä ohjelmia. Sinänsä se kolmannen katselu on hieman outo, koska reaaliaikainen katselu sotii koko tallentavan boksin ideaa vastaan. Se kuitenkin on parempi kuin ei mitään.

VHS-aikanakin oli henkilöitä, joilla oli kaksi videonauhuria, jotta he saattoivat tallentaa kahta yhtäaikaa tai katsoa ja tallentaa yhtäaikaa. Kovalevyllä nämä käy kätevästi yhdellä laitteella. Minulla näin ei ollut vaikka siitä olisikin ollut hyötyä. Jotenkin ajattelin, ettei ihmisellä kuulu olla kahta videonauhuria. Samanlaista ajattelua näkyy nykyäänkin muodossa, jossa esim. kahta kovalevytallenninta (DVD ja digiboksi) vierastetaan.

• jyrää
        okaro kirjoitti:

Kahden kanavan tallennus on hyvä silloin, jos tulee kaksi kiinnostava ohjelmaa yhtäaikaa - etenkin silloin, kun on poissa. Tallentavan boksin idea pitkälti juuri on se, että kaikki katsottava tallennetaan ja katsotaan sitten kovalevyltä. Tällä vapauttaa itsensä katseluajoista ja mainoksista. Koska tallenteet ovat kovalevyllä kätevästi saatavilla, niitä myös katsoo toisin kuin jotain VHS-nauhoja. Homma siis on, että kun haluaa katsoa jotain katsoo mitä katsottavaa kovalevyllä on. Etenkin sarjojen seuraajille on kätevää, että voi panna ne viikottaisiin tallenuksiin, jolloin itse lähetysajat voi melkein unohtaa.

TV-ohjelmissa on myös tullut muutoksia sitten VHS:n kulta-aikojen. Nyt kanavia on enemmän ja siinä missä aikaisemmin katsojia palveltiin laittamalla eri kanaville erilaisia ohjelmia samaan aikaan nyt kilpailu on raakaa ja samaan aikaan on samantyyppisiä ohjelmia. Sinänsä se kolmannen katselu on hieman outo, koska reaaliaikainen katselu sotii koko tallentavan boksin ideaa vastaan. Se kuitenkin on parempi kuin ei mitään.

VHS-aikanakin oli henkilöitä, joilla oli kaksi videonauhuria, jotta he saattoivat tallentaa kahta yhtäaikaa tai katsoa ja tallentaa yhtäaikaa. Kovalevyllä nämä käy kätevästi yhdellä laitteella. Minulla näin ei ollut vaikka siitä olisikin ollut hyötyä. Jotenkin ajattelin, ettei ihmisellä kuulu olla kahta videonauhuria. Samanlaista ajattelua näkyy nykyäänkin muodossa, jossa esim. kahta kovalevytallenninta (DVD ja digiboksi) vierastetaan.

ostin juuri tyypiltä 60kpl 240min vhs nauhaa.oli kaveri keran niille jotain nauhottanu.30e. laskeppa siitä.tdk hyvälaatusia. mukana monta elokuvaa.
        otetaan kisa. mä nauhotan lapsille pirrettyjä ennen ku ne herää. laitan kasetin sisään ja painan nappia.
        kakarat ei todellaka katto pikseleitä vaan sitä kuvaa. ite kattoit silmät kiiluen vhs;JUTTUJA 4V sitten etkä valitanu

• nelikymppinen muistaa
        jyrää kirjoitti:

ostin juuri tyypiltä 60kpl 240min vhs nauhaa.oli kaveri keran niille jotain nauhottanu.30e. laskeppa siitä.tdk hyvälaatusia. mukana monta elokuvaa.
        otetaan kisa. mä nauhotan lapsille pirrettyjä ennen ku ne herää. laitan kasetin sisään ja painan nappia.
        kakarat ei todellaka katto pikseleitä vaan sitä kuvaa. ite kattoit silmät kiiluen vhs;JUTTUJA 4V sitten etkä valitanu

Ennen vanhaan katsottiin mustavalkoista kuvaa alle 20 tuuman pyöreäkuvaputkisesta telkkarista jossa kuvaa ei näkynyt kulmista. Ja OLTIIN tyytyväisiä eikä valitettu kun EI TIEDETTY paremmasta.

• Immu.

Eilen katsoin surfasea nauhalta, nauhoitettu
      boksin kautta.

Nauhoittaminen toimii näin:
      1) Ajastan vain boksin
      2) Painan SAT-nappia videoista

Kun boksi käynnistyy alkaa video nauhoittaa.

Eli yksinkertaisimmillaan näin helppoa.

Kuva on ihan hyvä, ei aina huomaa edes eroa
      katsooko nauhalta vai koviksela.
      Omistan myös kovalevytallentimen, mutta se
      tallensi samaan aikaan Xmen 2-elokuvaa.

Mutta kyllä se VHS:kin pelaa hienosti.

• niin kuin minä

Tallensin täysin samat ohjelmat, samanlaisilla laitteilla. Paitsi että kummatkin tallentamani kanavat olivat analogisia kaapelikanavia.

Olisin siis voinut vielä katsoa kolmatta (analogista) kanavaa TV:stä. Sitten makkarissa olisi vielä ollut pari vuotta vanha pikkutelkkari. Toki tallentava kaapelidigiboxi mahdollistaisi VHS:n museoimisen ja kovalevytallennin jäisi vielä mahdollista DVD:lle arkistoimista varten. Mitään muuta lisäarvoa digiboxi ei toisi meidän Welhon kaapelitalouteen. Mutta siitä lisäarvosta en halua maksaa 450 - 600 euroa. Minusta tähän omaan esimerkkiini kulminoituu suurin osa Suomen digivastustuksesta.

Hyvää loppukesää ja uuden digiaikakauden alkua kaikille.

• miukkari

Nimenomaan toi helposti siirrettävyys on parasta!Tarvin itse työni takia (kielten maikkana) eri ohjelmia vhs:lle, koska niitä sit koulussa näytän.Kouluissa ei pahemmin vielä muita ole kuin vanhoja videonauhureita ja digiboksin kovalevyltä siirto vaikka dvd:lle on normaali-ihmisen aivotoiminnalla varustetulle melkoinen urakka.Katselin Topfieldin ohjeita, enkä tajunnut hölkäsen pöläystä!Kuin hebreaa...Ja turha kommentoida, et vanhat opet ei ookaan normaaliälyisiä :-) Kolmikymppisenä oon kyl vielä vhs-fani ja mullekin kyl melkein kelpais mustavalkoiset lähetykset...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      6156
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      39
      3992
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3353
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      12
      2878
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2287
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2282
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      162
      1916
    8. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      24