Maalataanko?

angi

Jos maalaisit niin mitä?

Minä maalaan tauluja olohuoneeseeni, vesi liukoisilla maaleilla, eli Acryllillä.. On muuten hienoja vaikka itse kehunkin.

Viimeinen maalaamani taulu esittää kahta enkeliä.

14

723

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enkelikurssia vetämään, niinkuin tuo Norjan prinsessakin.
      Jos itse osaisin maalata, niin varmaan taulujen aiheena olisivat pihassamme lentelevät pääskyset.
      Voisi tietysti ottaa mallia myöskin metsän- ja puutarhan kukista.
      Lempikukkiini kuuluvat rosan väriset pionit, mutta niiden saaminen malliksi, kestää kyllä vielä jokusen kuukauden.
      Joten arki voittaa tässäkin asiassa, olohuoneen seinät kaipaavat uutta väriä, kunhan saisi päätetyksi, että mikä se väri on.

• KristaTee

maalaisin, niittyjä ja rantoja. Akvarelleja. Ihmisiä ei saisi näkyä missään. Lintuja, ehkä, mutta ei muita eläimiä. Maalaisin tauluja, joihin voi "astua sisään" ja nauttia hiljaisuudesta ja kauneudesta.

Vaan enpä maalaa, en osaa. Kynä kyllä pysyy kädessä ja piirtäminen on hauskaa, mutta pensselit ja sudit eivät pysy. No jaa, seinän toki maalaan sujuvasti.

• angi

Santabeigeksi... Et tule katumaan. Se väri on rauhallinen ja kaikki muut asiat tulle ikään kuin ulos ... Meillä on tuo väri ja kaikki ihmettelevät miten lämpimän näköistä meillä on.

Huvittavaa mutta totta kun kirjoitan tätä viestiä tähän niin tuo yläosa tästä jossa lukee kirjoita viesti on just samaa väriä.

• angi
        KristaTee kirjoitti:

maalaisin, niittyjä ja rantoja. Akvarelleja. Ihmisiä ei saisi näkyä missään. Lintuja, ehkä, mutta ei muita eläimiä. Maalaisin tauluja, joihin voi "astua sisään" ja nauttia hiljaisuudesta ja kauneudesta.

Vaan enpä maalaa, en osaa. Kynä kyllä pysyy kädessä ja piirtäminen on hauskaa, mutta pensselit ja sudit eivät pysy. No jaa, seinän toki maalaan sujuvasti.

..kun minä maalaan maisemaa niin samalla olen siinä taulussa sisällä ja nautin näkemastäni.

Joka osaa piirtää niin osaa maalatakkin. Sinä et ole kokeillut.

• KristaTee
        angi kirjoitti:

Santabeigeksi... Et tule katumaan. Se väri on rauhallinen ja kaikki muut asiat tulle ikään kuin ulos ... Meillä on tuo väri ja kaikki ihmettelevät miten lämpimän näköistä meillä on.

Huvittavaa mutta totta kun kirjoitan tätä viestiä tähän niin tuo yläosa tästä jossa lukee kirjoita viesti on just samaa väriä.

Sen värinen meidän olohuoneemme on! Minäkin suosittelen sitä kaikille. Ja siihen voi yhdistellä melkein mitä muita värejä tahansa.

Mennä tauluun sisälle. Voi että minulle on monta kertaa naurettu, kun olen sen sanonut. Ei tauluun kuulemma voi mennä. Voipas, sanon minä.

• angi kirjoitti:

vinkistä. Minulla on tuolla seinällä roikkumassa
        erilaisia värimalleja ja myöskin tuo ehdottamasi löytyy
        niitten joukosta.
        Riiputan niitä nyt siinä niin kauan, että osaan
        tehdä päätökseni.

• angi
        Tamarix kirjoitti:

vinkistä. Minulla on tuolla seinällä roikkumassa
        erilaisia värimalleja ja myöskin tuo ehdottamasi löytyy
        niitten joukosta.
        Riiputan niitä nyt siinä niin kauan, että osaan
        tehdä päätökseni.

Kuule leikkaa paperiin reikä ja katso sillä niin ettet näe muita kohtia kuin vain sen tapetin ja kun olet laittanut sen jonkun taulun tai koristus esineen viereen niin näet onko se sinun makuusi? Se ei ole mikään rikos jos sulla on erillainen ajatus kuin minulla. Värejä on paljon ja niin myös makujakin. Tiedän vain sen että kaikki muut värit tressaavat pitemmänpäälle. Jos on katto valkoinen niin silloin tämä väri sopii kuin seppää sääreen (on sananlasku)

• angi
        KristaTee kirjoitti:

Sen värinen meidän olohuoneemme on! Minäkin suosittelen sitä kaikille. Ja siihen voi yhdistellä melkein mitä muita värejä tahansa.

Mennä tauluun sisälle. Voi että minulle on monta kertaa naurettu, kun olen sen sanonut. Ei tauluun kuulemma voi mennä. Voipas, sanon minä.

ettei tauluun voi mennä sisälle, ovat he täysin mielikuvituksettomia. Heiltä puuttuu henkinen kypsyys.

• Yykaakoo

mutta nykyisin ainoastaan elämäni pahoissa solmupaikoissa, kun ei oikein pääse selville vesille itsensä ja/tai muiden kanssa. Avieroni aikaan maalasin paljon, piirtelin, kirjoitin. Nyt en vuosiin ole maalannut, elämä siis seesteistä?

Jaahah...jos maalaisin tästä invalidiosastani käsin - katkaisin jalkani pari viikkoa sitten, jonka takia tässä netissäkin on tullut pyörittyä.

En juurikaan enää maalaa mitään konkreettisia näkymiä, ihan abstraktisia ilotteluja, synkistelyjä - väreja ja muotoja toistensa lähelle, turvaan. Öljyväreille tulin allergiseksi, akryyliväreistä en tykkää, vesivärit ja pastellit keveydessään nykykäteeni passaavat. Tuotokseni matkaavat lapsilleni, lastenlapsille, ystäville ja omiin nurkkiini, seinille ei enää mahdu.

Ihanaa, kun on keksitty kaikenlainen luova tekeminen! Kun kovan paikan tullen puuhastelee jonkin mieluisan askareen parissa, sitä niinkuin järjestyy taas jatkamaan tätä joskus niin ankeaa elämää. Yksi rupeaa leipomaan, toinen rupeaa kokkaamaan herkkuja pakasteeseen, joku pilkkoo puita tynnyrikekoonsa, joku virkkaa, neuloo, kirjoittaa, maalaa...kuka mitäkin, ja jälkeä syntyy niin ulkoisesti kuin sisäisestikin. Ja kun kaikki on oolrait, sitä on sosiaalinen ja rientelee ihmisten luo - vai mitä?

• sitroen.

OKT:ni valkeat räystäs- ym laudat uusiksi jos viitsisin. Teknoksen valkea maali ei sisällä mitään home- tms myrkkyjä, vaan kaikki valkea on peittynyt mustaan pieneliöstökasvustoon. Olisi vain pirullinen homma pestä kaikki räystäänaluslaudat ensin puhtaaksi ja sitten maalata jonkun muun yhtiön maalilla uudestaan. En viitsi!

• angi

pelkkää asiaa. Minä vaan en pysty maalailemaan silloin kun asiat eivät ole hyvin. Minä luon vain hyvällä tuulella.

Saan maalaamisesta sellaisen jännän nostalgisen tunnelman jota joskus tarvitsen varsinkin silloin kun olen telebaattisella tuulella.

Totta olen aika tavalla sosiaallinen ihminen ja kaipaan välillä toisten luo. Saan purkaa itseäni ja kerätä uusia ideoita.

• angi
        sitroen. kirjoitti:

OKT:ni valkeat räystäs- ym laudat uusiksi jos viitsisin. Teknoksen valkea maali ei sisällä mitään home- tms myrkkyjä, vaan kaikki valkea on peittynyt mustaan pieneliöstökasvustoon. Olisi vain pirullinen homma pestä kaikki räystäänaluslaudat ensin puhtaaksi ja sitten maalata jonkun muun yhtiön maalilla uudestaan. En viitsi!

Joka päivä 2 tuntia ei aikaakaan kun olet kaiken pessyt ja maalannut.

• että joku toinenkin

haluaa omaksi ja läheistensä iloksi maalata. - Itse ilmottauduin vihdoin kurssille että oppisin tekniikkaa paremmaksi;maalaan sekä vesiväreillä että ackrylilla ja ajattelin opetella öljyvärienkin käytön.Sain tapetoitua makuu-ja olohouneeni ja sitten aloin urakoida sopivia tauluja...ja..ja ne ON sopivia.
      Elämähän meni työtä ja lapsia kotia hoidellessa ja nyt on ikioma vuoroni toteuttaa omia unelmiani,joista maalaus on ehdoton numero uno.
      Harmi vaan kun en vielä tunne ketään maalaavan mummoa lähistöltä,että voisimme yhdessä tehdä ja olla kriitikkoinakin kenties toisillemme. Vaan saattaahan sieltä kursseilta sellainen löytyä.
      Kivaa ja antoisaa luovuutta Sinulle :)

• angi

Olen varma että sieltä kursseilta löytyy kavereita. Samallaiet lapsetkin leikkivät yhdessä parhaiten. (on sananlasku) Sammallaiset luovat aikuisetkin viihtyvät parhaiten yhdessä.

Minulle on käynyt aivan samoin että kun lapset muuttivat kotoa niin silloin vasta sain laittaa kotini just niin kuin halusin. Onnea sinulle sinne kursseille ja uuteen tapetoituun kotiisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      65
      4242
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      67
      4241
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      109
      2905
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      58
      2796
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      2029
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      55
      1992
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1679
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1503
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      109
      1353
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1281
    Aihe