Viikko Marbellassa

Hei.
Olin vaimoni kanssa Marbellassa matkatoimiston järjestämällä lomamatkalla lokakuussa 2006. Tässä ovat kokemukset tiivistettynä:

Sää oli suurimman osan aikaa pilvinen. Alussa ja lopussa näkyi aurinko osittain. Viikon keskivaiheilla satoi kaatamalla ja televisiossa näytettiin mudassa ajelehtivia autoja Malagasta. Lämpötila oli 16 ... 22 astetta.

Mitä hyvää?
- Marbella ja varsinkin sen ns. vanha kaupunki

- usean kilometrin kävely rantatietä välimeren rannalla

- matkatoimistojen yhteinen "junalla Rondaan" -retki hyvän oppaan johdolla

- käynti paikallisbussilla Fuengirolassa ja sen eläintarhassa

- valitsemamme huoneistohotelli palveluineen

- palvelu paikallisessa terveyskeskuksessa espanjalaisen lääkärin luona

- toiminta Malagan kansainvälisellä lentoasemalla

Mitä huonoa?
- ilmeisesti ruuasta saatu vatsatauti, johon molemmat sairastuimme

- Algeciras-nimisen kaupungin rautatieaseman ympäristö (matkalla Rondaan)

- Matkatoimisto lupasi etukäteen suullisesti ja kirjallisesti lääkärin tulevan hotelliin, mutta tosipaikan tullen meitä kehoitettiin menemään taksilla terveyskeskukseen.

- hintojen erittäin suuri vaihtelu jopa viereisissä liikkeissä (edullista tosin löytyi)

- liikenneruuhkat ja autoilijoiden käyttäytyminen

- matkan turvatarkastukset Suomen lentokentillä

13

4987

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menossa

      lokakuun 14. pvä viikokski Mijas Costan alueelle. Kannattaako vuokrata auto vai kulkevatko paikallisliikenteen välineet hyvin. Onkohan Mijas Costasta pitkäkin matka Marbellaan ?

      • parikymmentä km

        Marbellaan. Kyllä linja-autotkin kulkee, mutta omalla autolla pääsee paremmin ja vapaammin, kun vain uskaltaa liikenteen sekaan. Lähellä Marbellaa on melko uusi Kanada-niminen liikekeskus, josta löytää katselemista jos ostamistakin ym.


      • Bussit kulkee

        Bussit kulkee hyvin. Jos olette Mijaksessa, sieltä lähtee rantaan ja torremolinokseen esim tunnin välein bussit. Hinta on vähän päälle euron per naama ja matkaa tulee 30 kilsaa yhteen suuntaan. Jos olette reippaita, kannattaa kävellä runsain neste-eväin Mijaksen antenneille 6-7 kilsaa. Sieltä näkee hyvällä ilmalla Afrikan atlasvuoret, Gibraltar ja Malaga, Fuengirola ja Torremolinos samoilta jalansijoilta.


      • -hei
        parikymmentä km kirjoitti:

        Marbellaan. Kyllä linja-autotkin kulkee, mutta omalla autolla pääsee paremmin ja vapaammin, kun vain uskaltaa liikenteen sekaan. Lähellä Marbellaa on melko uusi Kanada-niminen liikekeskus, josta löytää katselemista jos ostamistakin ym.

        marbellan lahella sijaitseva ostoskeskus on todella hyva shoppailupaikka, loytyy edullista ja laadukasta vaatetta ja hyvia ravintoloita. itse ihastuin paikan keilahalliin, joka oli tosi nuorekas ja hauska. koko perhe viihtyi. ostoskeskus on muuten nimeltaan la cañada, eli tuo nj áánne erottaa sen kanadasta ;)


      • flowerpover

        kannattaa vuokrata auto kun menee malagalle päin jos budjetti sen sallii minä suosittelisin lähtöä granadaa kohti almerian lähellä on myös kaunis paikka nimeltään cabo de gata ja roquetas del mar on sitä ennen, vuoristoilla on kaupunki nimeltään ronda jossa on yksi espanjan vanhemmista härkätaisteluareenoista. autolla on hyvä ja helppo matkustaa espanjassa ainoa asia joka pitää muistaa on ettei jätä mitään arvotavaraa autoon näkyville. siis tavarat takapaksiin ja kaikki arvokas käsilaukkuun.


    • valittaa...

      kukin meistä valisee lomakohteensa itse.
      Sitä saa mitä tilaa!!

      • Kuka siis valittaa

        Minusta ap:n kirjoitus oli realistinen kuvaus, hyvät ja huonot puolet kokemusperäisesti. Sää ei valitettavasti suosinut, niinkin voi joskus käydä. En mitenkään kokenut sitä valituksena.

        Totta kai jokainen valitsee lomakohteensa itse, mutta kaikki ei aina siitä huolimatta mene täysin nappiin. Erityisesti säätä ei voi tilata, järjestelyt kentillä tökkivät silloin tällöin ja jos vielä huonolla tsägällä saa vatsataudin, siinä sitä riemua riittää. Minusta on rohkeata kertoa kaunistelematta matkan arkirealismia.

        Kiitos aloittajalle, nostan sinulle hattua. Hyvä yhteenveto!


      • ?..

        Tilasikohan lomalainen yläkerrasta huonot ilmat? varmasti. ?


      • costadelsolilla
        ?.. kirjoitti:

        Tilasikohan lomalainen yläkerrasta huonot ilmat? varmasti. ?

        valitan että tilasin kännissä matkan costa del solille ,siitä on aikaa olin 17 ikänen ja nyt 54v ,passi varastettiin patjan alta ,oli pirun kova homma päästä siihen aikaan pois sieltä viikonmatka venähti yli 4kuukauteen ,kovat kuulustelut helsingissä ja kotikaupungin putkassa vieä syytettiin passin myynnistä,päivääkään en vaihtas pois,olen senkin jälkeen käyny noin 30 kertaa costalla ,voe voe kun tullu tilattua matkat taidan ens talvena taas lähtee.viime talvena en olut kuin kuukauden ,malaga kuin kotikaupunkiin menis.


      • Suuri valehtelija
        costadelsolilla kirjoitti:

        valitan että tilasin kännissä matkan costa del solille ,siitä on aikaa olin 17 ikänen ja nyt 54v ,passi varastettiin patjan alta ,oli pirun kova homma päästä siihen aikaan pois sieltä viikonmatka venähti yli 4kuukauteen ,kovat kuulustelut helsingissä ja kotikaupungin putkassa vieä syytettiin passin myynnistä,päivääkään en vaihtas pois,olen senkin jälkeen käyny noin 30 kertaa costalla ,voe voe kun tullu tilattua matkat taidan ens talvena taas lähtee.viime talvena en olut kuin kuukauden ,malaga kuin kotikaupunkiin menis.

        Tuota nyt ei usko kukaan .Et sinä oo 17 vanhana yksin ole liikkunu vielä missää. Mutta minäpä olen ajanut autolla Amerikassa,aasiassa , afrikassa ja tietenkin täällä euroopassa, Ja usko tai älä ,olen onanoinut 30:ssä eri maassa.


      • costadelsolilla
        Suuri valehtelija kirjoitti:

        Tuota nyt ei usko kukaan .Et sinä oo 17 vanhana yksin ole liikkunu vielä missää. Mutta minäpä olen ajanut autolla Amerikassa,aasiassa , afrikassa ja tietenkin täällä euroopassa, Ja usko tai älä ,olen onanoinut 30:ssä eri maassa.

        sen että olet onanisti,tosin suurinosa ihmisistä on,ja, ainiin en ollut tarkoittanut aloittajalle kirjotustani, selostit hyvin ja totuudenmukaisesti sen ,kuten minäkin,tosin en ees puoliakaan ja muu ei kaduta kuin tuo ikääntyminen,ja tälle tollukalle joka lisäs yllä olevan kirjoituksen ,et tiedä raukka elämästä mitään ja luulempa että et edes opi.


      • costadelsolilla
        Suuri valehtelija kirjoitti:

        Tuota nyt ei usko kukaan .Et sinä oo 17 vanhana yksin ole liikkunu vielä missää. Mutta minäpä olen ajanut autolla Amerikassa,aasiassa , afrikassa ja tietenkin täällä euroopassa, Ja usko tai älä ,olen onanoinut 30:ssä eri maassa.

        harmi,kun isäsi ei ollut kokonaan onanisti ,kun saanut jotenkin kännissä ähellettyä jonkun kuppasen huoran kans tuollaisen idiootin aikaan .


    • op-950

      olipahan juttu,ketä kiinnostaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      308
      3137
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      222
      1967
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1602
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      4
      1404
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      81
      1288
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      272
      1213
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1064
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1051
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      991
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      145
      867
    Aihe