Veikkaisin, että vartijat saavat 2,4 palkankorotukset tuloneuvotteluissa. Toisaalta työkään ei vastaa sairaanhoitajien vaativuustasoa vaan ennemminkin vertaisin siivoojiin. Nythän on niin, että jokaiselle tasonsa mukaan. Ovatko muut työnantajat samaa mieltä?
Palkankorotukset
9
1374
Vastaukset
- Sairaanhoitaja(Kirurgia)
Itse olisin 2,1 prosentin kannalla.(Suurin osa vartijoista ei tosin taida paljon prosenteista ymmärtää)
- cl matenmatiikassa
Itse ämmäalaa läheltäseuranneena: Luuletteko tosiaan saavanne 500€/kk??? Paskat siitä mitä poliitikot lupailee. Hoitsuilla on vuorolistat perseestä, kateus jyllää ja selkään puukotetaan. teistä ei ole mihinkään, ennenkuin ryhdistäydyttä ja rupeatta vaatimaa oikeuksianna. Osastonhoitajaa nuollaan, mihinkään tukitoimiin ei ryhdytä vaatimuksien suhteen. ei ihme että naisen euro on 80 senttiä. Hoitsut on kaikista taantumuksellisimpia, mikään ei saa muuttua. Ja ne työkamppeet on hirveitä (paitsi kirurgian osastolla). Siivoojilla on sentään taistelutahtoa ja itsearvon tuntoa.
- ämmäala
cl matenmatiikassa kirjoitti:
Itse ämmäalaa läheltäseuranneena: Luuletteko tosiaan saavanne 500€/kk??? Paskat siitä mitä poliitikot lupailee. Hoitsuilla on vuorolistat perseestä, kateus jyllää ja selkään puukotetaan. teistä ei ole mihinkään, ennenkuin ryhdistäydyttä ja rupeatta vaatimaa oikeuksianna. Osastonhoitajaa nuollaan, mihinkään tukitoimiin ei ryhdytä vaatimuksien suhteen. ei ihme että naisen euro on 80 senttiä. Hoitsut on kaikista taantumuksellisimpia, mikään ei saa muuttua. Ja ne työkamppeet on hirveitä (paitsi kirurgian osastolla). Siivoojilla on sentään taistelutahtoa ja itsearvon tuntoa.
Ps. Vaimoni on osastonhoitaja, toivottavasti ei lue tätä. Sosiaalipuolen henkilöstö on lässyttäviä harppuja (sanoi tyttäreni).
- ämmäala
cl matenmatiikassa kirjoitti:
Itse ämmäalaa läheltäseuranneena: Luuletteko tosiaan saavanne 500€/kk??? Paskat siitä mitä poliitikot lupailee. Hoitsuilla on vuorolistat perseestä, kateus jyllää ja selkään puukotetaan. teistä ei ole mihinkään, ennenkuin ryhdistäydyttä ja rupeatta vaatimaa oikeuksianna. Osastonhoitajaa nuollaan, mihinkään tukitoimiin ei ryhdytä vaatimuksien suhteen. ei ihme että naisen euro on 80 senttiä. Hoitsut on kaikista taantumuksellisimpia, mikään ei saa muuttua. Ja ne työkamppeet on hirveitä (paitsi kirurgian osastolla). Siivoojilla on sentään taistelutahtoa ja itsearvon tuntoa.
Ihan sen takia ettei kukaan pilkunnussija repisi pelihousujaan, langaton näppis ilmoittaa pattereiden loppuvan: EXCUSE ME FOR THE WRITING ERRORS! Eli siis sorry kirjoitusvirheistä.
- Jotain siltä väliltä
Et ilmeisesti ole törmännyt töissäsi vartijoihin jotka osaavat hommansa.En ala itkemään palkoista koska ei kuulu tapoihini, mutta tällä hetkellä se on riittävä.Tämän päivän sairaalavartijat jotka minä tiedän ovat ammattimiehiä.He osaavat käsitellä ns.vaikeita tapauksia monesti paremmin kuin keskimäärin alaansa leipääntynyt hoitajat.He tuntevat sairaalan toimintaa laajalti ja suunnnittelevat sairaalan johtavassa asemissa olevien henkilöitten kanssa ( mm.ylilääkärit, turvallisuuspäälikkö, osastojenhoitajat, poliisi sekä paloviranomaisten kanssa sairaalan turvallisuuteen liittyviä asioita)En tiedä mitä vartijoita tarkoitit, mutta yleistäminen on vaaralista.Tämän päivän Suomessa on myös yksityisellä turvapuolella osaavia henkilöitä, vaikka monen tieto vartijoista rajoittuu valittevasti kaupassa toimiviin vartijoihin.
Juuri sen vuoksi on yllätys varmasti jopa sairaalassa työskenteleville, että vartija joutuu
olemaan leikkaussalissa tai näyttämässä vainajaa omaisille.Mielestäni molemmmat jo kohtailaisen vaativia tehtäviä.Lopuksi olen sitä mitä mieltä, että varmasti sekä hoitajien että vartijoiden palkkoja voi tarkistaa, mutta tärkeintä on löytää oikeat tekijät tehtäviin se on kaikkien etu. - Sairaanhoitaja(Kirurgia)
Jotain siltä väliltä kirjoitti:
Et ilmeisesti ole törmännyt töissäsi vartijoihin jotka osaavat hommansa.En ala itkemään palkoista koska ei kuulu tapoihini, mutta tällä hetkellä se on riittävä.Tämän päivän sairaalavartijat jotka minä tiedän ovat ammattimiehiä.He osaavat käsitellä ns.vaikeita tapauksia monesti paremmin kuin keskimäärin alaansa leipääntynyt hoitajat.He tuntevat sairaalan toimintaa laajalti ja suunnnittelevat sairaalan johtavassa asemissa olevien henkilöitten kanssa ( mm.ylilääkärit, turvallisuuspäälikkö, osastojenhoitajat, poliisi sekä paloviranomaisten kanssa sairaalan turvallisuuteen liittyviä asioita)En tiedä mitä vartijoita tarkoitit, mutta yleistäminen on vaaralista.Tämän päivän Suomessa on myös yksityisellä turvapuolella osaavia henkilöitä, vaikka monen tieto vartijoista rajoittuu valittevasti kaupassa toimiviin vartijoihin.
Juuri sen vuoksi on yllätys varmasti jopa sairaalassa työskenteleville, että vartija joutuu
olemaan leikkaussalissa tai näyttämässä vainajaa omaisille.Mielestäni molemmmat jo kohtailaisen vaativia tehtäviä.Lopuksi olen sitä mitä mieltä, että varmasti sekä hoitajien että vartijoiden palkkoja voi tarkistaa, mutta tärkeintä on löytää oikeat tekijät tehtäviin se on kaikkien etu.Aika hauska juttu. Sulla taitaa olla vilkas mielikuvitus. Jokainen joka on ollut sairaalassa töissä tietää juttusi höpön löpöksi =) Hauskaa syksyn odotusta.
- Stevee
Jotain siltä väliltä kirjoitti:
Et ilmeisesti ole törmännyt töissäsi vartijoihin jotka osaavat hommansa.En ala itkemään palkoista koska ei kuulu tapoihini, mutta tällä hetkellä se on riittävä.Tämän päivän sairaalavartijat jotka minä tiedän ovat ammattimiehiä.He osaavat käsitellä ns.vaikeita tapauksia monesti paremmin kuin keskimäärin alaansa leipääntynyt hoitajat.He tuntevat sairaalan toimintaa laajalti ja suunnnittelevat sairaalan johtavassa asemissa olevien henkilöitten kanssa ( mm.ylilääkärit, turvallisuuspäälikkö, osastojenhoitajat, poliisi sekä paloviranomaisten kanssa sairaalan turvallisuuteen liittyviä asioita)En tiedä mitä vartijoita tarkoitit, mutta yleistäminen on vaaralista.Tämän päivän Suomessa on myös yksityisellä turvapuolella osaavia henkilöitä, vaikka monen tieto vartijoista rajoittuu valittevasti kaupassa toimiviin vartijoihin.
Juuri sen vuoksi on yllätys varmasti jopa sairaalassa työskenteleville, että vartija joutuu
olemaan leikkaussalissa tai näyttämässä vainajaa omaisille.Mielestäni molemmmat jo kohtailaisen vaativia tehtäviä.Lopuksi olen sitä mitä mieltä, että varmasti sekä hoitajien että vartijoiden palkkoja voi tarkistaa, mutta tärkeintä on löytää oikeat tekijät tehtäviin se on kaikkien etu.Juttusi viimeinen kappale pisti kyllä silmään, leikkaussalissa olemisella viittasit varmaan johonkin aivan muuhun kuin varsinaisten lääketieteellisten toimenpiteiden avustamiseen/valmisteluun. Näin ainakin toivon, sillä vartijan paikka EI TOSIAANKAAN ole tervewydenhuollon ammattilaisten toimialueella. Olen kyllä kuullut tapauksista, joissa vartija on "nakitettu" esimerkiksi avustamaan ruumiiden kuljetuksissa, mutta tuokin tehtävä lienee jo osin työhön kuulumaton. Ylimääräiset hommat sairaalaympäristössä lienevät perua siitä, kun lääkintävahtimestareiden koulutus ja vakanssit aikanaan lopetettiin ja heidän työnkuvaansa kuuluvat hommat jaettiin hujan hajan henkilökunnalle.
Mitä kuitenkin tulee itse keskustelun aiheeseen, on täysin turha alkaa keskustelemaan mistään prosenteista tai siitä olisi ko sopiva korotus kenties 1,926% vaiko mahdollisesti 1,924%. Asia ratkaistaan lopullisesti oikeissa neuvotteluissa helmikuuhun mennessä ja siihen saakka ihmisten (etenkään alan ulkopuolisten) mielipiteillä ei ole paskankaan merkitystä. Alaa ja sen tehtäväkenttää tuntevat lienevät yhtä mieltä siitä, että palkkataso on tietyissä tehtävissä alhainen ja että useat TESsin palkkatasojen määrittelyt kaipaisivat päivitystä. Korjausta olisi myös mm. ikälisissä, yö- ja lauantailisissä sekä muissa palkan päälle tulevissa etuuksissa. - ncncncncn
Stevee kirjoitti:
Juttusi viimeinen kappale pisti kyllä silmään, leikkaussalissa olemisella viittasit varmaan johonkin aivan muuhun kuin varsinaisten lääketieteellisten toimenpiteiden avustamiseen/valmisteluun. Näin ainakin toivon, sillä vartijan paikka EI TOSIAANKAAN ole tervewydenhuollon ammattilaisten toimialueella. Olen kyllä kuullut tapauksista, joissa vartija on "nakitettu" esimerkiksi avustamaan ruumiiden kuljetuksissa, mutta tuokin tehtävä lienee jo osin työhön kuulumaton. Ylimääräiset hommat sairaalaympäristössä lienevät perua siitä, kun lääkintävahtimestareiden koulutus ja vakanssit aikanaan lopetettiin ja heidän työnkuvaansa kuuluvat hommat jaettiin hujan hajan henkilökunnalle.
Mitä kuitenkin tulee itse keskustelun aiheeseen, on täysin turha alkaa keskustelemaan mistään prosenteista tai siitä olisi ko sopiva korotus kenties 1,926% vaiko mahdollisesti 1,924%. Asia ratkaistaan lopullisesti oikeissa neuvotteluissa helmikuuhun mennessä ja siihen saakka ihmisten (etenkään alan ulkopuolisten) mielipiteillä ei ole paskankaan merkitystä. Alaa ja sen tehtäväkenttää tuntevat lienevät yhtä mieltä siitä, että palkkataso on tietyissä tehtävissä alhainen ja että useat TESsin palkkatasojen määrittelyt kaipaisivat päivitystä. Korjausta olisi myös mm. ikälisissä, yö- ja lauantailisissä sekä muissa palkan päälle tulevissa etuuksissa.Kyllä vainajien kuljetus monessa sairaalassa tai siihen verrattavassa hoitolaitoksessa kuuluu vartijoille, varsinkin yö- ja pyhäaikaan jos/kun oma, siihen varattu henkilökunta ei ole saatavilla.
Se ei ole salaisuus eikä erillistä koulutusta siihen vaadita.
Työn luonteen huomioiminen palkassa olisi ensiarvoisen tärkeää henkilökunnan motivoimiseksi. Näin ei ole. Se on syy, joka tekee tästä monelle nk. läpikulkualan. Monella yrityksellä henkilöstön johtaminen on ala-arvoista. Koulutettu ja osaava henkilöstö hakeutuu muihin tehtäviin, sillä ns. 'uralla etenemisen' todennäköisyys on pieni. - Jotain siltä väliltä
Sairaanhoitaja(Kirurgia) kirjoitti:
Aika hauska juttu. Sulla taitaa olla vilkas mielikuvitus. Jokainen joka on ollut sairaalassa töissä tietää juttusi höpön löpöksi =) Hauskaa syksyn odotusta.
En kirjoittele satuja vaan tosiasioita.Viimeksi olen joutunut olemaan leikkaussalissa vappuaatto yönä pitelemässä kiinni kesken leikkauksen riehunutta potilasta ja sen jälkeen heräämössä.
Vainajien kuljetukset kuuluvat edelleen joissakin paikoissa vartijoiden tehtäviin öisin kuten täällä jo on tullut ilmi.Lääkintävahtimestarit ovat työllistettyjä kiirellisempiin tehtäviin eivätkä tee em.kuljetuksia ja asiakas maksaa turvafirmalle kyseisestä palvelusta ja silloin kuljetetaan kaikki vauvasta vaariin. Vartijoita tarvitaan lähes joka alan osastoilla valitettavasti myös lasten osastoilla johtuen päihtyneistä alaikäisistä aggressiivisistä potilaista.Toinen ryhmä on nuorten psykiatriset osastot joissa tarvitaan välillä vartijan apua.Tänä päivänä potilas aines on entistä arvaamattomampaa ja monella takana pitkä päihteitten käyttö historia mikä tekee sekä hoitajille että vartijoille työstä haastavaa.Yksinkertaisesti on pakko joskus käyttää vartijan apua, että potilaalle voidaan tehdä ne hoitotoimenpiteet mitä hän tarvitsee.Olen työskennelyt näiden asioiden parissa sairaalassa 2000 luvun alkupuolelta lähtien pääsääntöisesti öisin ja ensiapupkl.lla sekä tehnyt töitä myös nuorisopsykiatrian puolelle sekä ollut työtehtävissä myös ns.suljetuilla osastoilla.Jokainen saa ilmaista mielipiteensä ja kyseenalaistaa asioita minä kerron omista kokemuksistani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901965
- 1131063
- 1141052
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21775- 53720
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32663ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42618Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9492