Eroahdistus! Miten toimia?

todella neuvoton

Omistan pk collie uroksen.Joka on hiukan päälle vuoden vanha. Olen varmaan reilut ½ vuotta yrittänyt kouluttaa koiraa olemaan yksin kotona.Alussa koira haukkui perään kovasti ja minä jäin aina ovelle kuuntelee.Haukunnan loputtua palasin sisälle ja palkitsin.Tätä tehtiin parisen viikkoa ja helpottui haukunta. Koira kuitenkin aina palattuani sisälle on ulkooven edessä makaamassa.Olen jättänyt hänelle tekemistä ja piilotellut namuja jne.Kuitenkaan koira ei koskekaan niihin.Hän siis makaa oven edessä ns."paniikissa". Koira on yli innokas palattua sisälle(vaikka roskat vain veisin),hän ulvoo/itkee jne. Kuitenkin tämä haukkuminen on loppunut..kun minä olen etupihalla.Koira ei siis ääntäkää päästä, mutta oven edestä se ei siirry pois ennen kun sisälle tulee perheen jäsen.Kuitenkin nyt selvinnyt naapureilta, että kun auto tai minä lähden todellakin kauemmaksi pihasta..alkaa kovaääninen itkeminen/ulvominen.Tätä siis ei koskaan esiinnyt silloin,kun alan lähestyä kotiamme tai automme tulee parkkiin.Koira siis nähtävästi kuule meidän palaavan ja lopettaa itkemisen.Kuitenkin koira ei nähtävästi liiku ovelta mihinkään ja mietin,miten voisin opettaa tai tehdä koiran olon paremmaksi.Koira ei koskaan joutunut olemaan tunteja yksin.Mutta minunkin on aika joskus mennä töihin ja silloin olisi koirankin pärjättävä useampi tunti.Olen vain neuvoton ja stressaantunut siitä,etten tiedä miten auttaisin koiraa.Mikään lelu,namu,tekeminen ei siis koiraa helpota.Olisin todella kiitollinen kaikista neuvoista ja olisin onnellinen,että koirani ei olisi onneton yksinään.

Auttaisiko toinen koira tähän ahdistukseen?

3

598

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .........

Se on harmi etteivät ihmiset pennusta asti totuta yksinoloon.

Toinen koira saattaa jopa pahentaa asiaa: sitten on kaksi ulvovaa koiraa. Mutta kokeilkaa: ottakaa toinen koira lainaksi jostain.

• *s*t*

Toisen koiran ottamalla voit kohta olla tilanteessa, että yhden yksinolo-ongelmaisen sijaan sinulla onkin niitä kaksi. Jos asut pk-seudulla, niin suosittelen luentoa, jonka järjestää koirakoulu Pieni Koiruus. Sivut http://www.pienikoiruus.com

• voisi auttaa

teitä, kysy esim. apteekeista. sitten tila pienemmäksi (on vähemmän vahdittavaa), vain yksi, ja aina sama huone, mihin koira jää. herkkupala palkaksi, kun menee sinne yksin jäädessä.lue myös aiempia kirjoituksia aiheesta, vaiva on aika yleinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      155
      2513
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2352
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      98
      1030
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      881
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      63
      789
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      273
      701
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      697
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      690
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      658
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      648
    Aihe