Eroahdistus! Miten toimia?

todella neuvoton

Omistan pk collie uroksen.Joka on hiukan päälle vuoden vanha. Olen varmaan reilut ½ vuotta yrittänyt kouluttaa koiraa olemaan yksin kotona.Alussa koira haukkui perään kovasti ja minä jäin aina ovelle kuuntelee.Haukunnan loputtua palasin sisälle ja palkitsin.Tätä tehtiin parisen viikkoa ja helpottui haukunta. Koira kuitenkin aina palattuani sisälle on ulkooven edessä makaamassa.Olen jättänyt hänelle tekemistä ja piilotellut namuja jne.Kuitenkaan koira ei koskekaan niihin.Hän siis makaa oven edessä ns."paniikissa". Koira on yli innokas palattua sisälle(vaikka roskat vain veisin),hän ulvoo/itkee jne. Kuitenkin tämä haukkuminen on loppunut..kun minä olen etupihalla.Koira ei siis ääntäkää päästä, mutta oven edestä se ei siirry pois ennen kun sisälle tulee perheen jäsen.Kuitenkin nyt selvinnyt naapureilta, että kun auto tai minä lähden todellakin kauemmaksi pihasta..alkaa kovaääninen itkeminen/ulvominen.Tätä siis ei koskaan esiinnyt silloin,kun alan lähestyä kotiamme tai automme tulee parkkiin.Koira siis nähtävästi kuule meidän palaavan ja lopettaa itkemisen.Kuitenkin koira ei nähtävästi liiku ovelta mihinkään ja mietin,miten voisin opettaa tai tehdä koiran olon paremmaksi.Koira ei koskaan joutunut olemaan tunteja yksin.Mutta minunkin on aika joskus mennä töihin ja silloin olisi koirankin pärjättävä useampi tunti.Olen vain neuvoton ja stressaantunut siitä,etten tiedä miten auttaisin koiraa.Mikään lelu,namu,tekeminen ei siis koiraa helpota.Olisin todella kiitollinen kaikista neuvoista ja olisin onnellinen,että koirani ei olisi onneton yksinään.

Auttaisiko toinen koira tähän ahdistukseen?

3

592

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .........

Se on harmi etteivät ihmiset pennusta asti totuta yksinoloon.

Toinen koira saattaa jopa pahentaa asiaa: sitten on kaksi ulvovaa koiraa. Mutta kokeilkaa: ottakaa toinen koira lainaksi jostain.

• *s*t*

Toisen koiran ottamalla voit kohta olla tilanteessa, että yhden yksinolo-ongelmaisen sijaan sinulla onkin niitä kaksi. Jos asut pk-seudulla, niin suosittelen luentoa, jonka järjestää koirakoulu Pieni Koiruus. Sivut http://www.pienikoiruus.com

• voisi auttaa

teitä, kysy esim. apteekeista. sitten tila pienemmäksi (on vähemmän vahdittavaa), vain yksi, ja aina sama huone, mihin koira jää. herkkupala palkaksi, kun menee sinne yksin jäädessä.lue myös aiempia kirjoituksia aiheesta, vaiva on aika yleinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      48
      4139
    2. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      286
      4067
    3. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      139
      3553
    4. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      92
      3515
    5. Korpelanvaara

Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit
      Suomussalmi
      30
      2407
    6. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      36
      1855
    7. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      56
      1803
    8. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      65
      1758
    9. Osaatko arvata

Mitä ajattelin?
      Ikävä
      37
      1660
    10. Meidän täytyy tavata

Siis se on välttämättömyys.
      Ikävä
      99