Kysyin mun tutulta joka on ammattimaalari neuvoja kun halusin saada keittiön seinät maalattua uusix, kun sain mun kämpän . Se ei ehtiny tulla mun avuks mut anto tarkat ohjeet kaikesta ja tein kaiken niinku piti! (Tää oli mulle eka kerta..)Ja kysyin k-raudasta mikä maali on oikea ja paljonko mä tarviin. Ja ostin sellasta mistä myyjä sanoi että on ihan hyvä ja peittävä ,yksi kerros varmasti riittää, se oli vaaleeta remonttiässää. Mutta kun ei ole peittävä ! Kaikki vanhat likaläiskät seinissä paistaa läpi ja näyttää kauheelta! No nyt mun kai pitää ostaa lisää maalia ja se maksaa, tekis kyllä mieli valitaa sinne k-rautaan siitä myyjästä, enkä edes tiedä pitäiskö nyt ostaa jotain parempaa maalia ja mikä se sit olis! Osaaks kukaan neuvoa, pliis...en voi kysyä mun maalarikaveriltakaa kun se on reissus..
Väärä maali??
3
654
Vastaukset
- on vain
värin vaihto. Jos väri vaihtuu alkuperäisestä, kannattaa aina laittaa pohjamaali x 2. Ja väriä päälle myös pariin kertaan. Et kai pesemättömälle pinnalle maalannut? Keittiössä varsinkin saattaa olla rasvaa sun muuta töhkää seinässä johon ei tartu pohjamaalikaan vaikka kuinka monta kertaa maalaat. Rasva tulee aina läpi. En lähtisi nyt myyjää haukkumaan tässä asiassa, pieni vilkaisu peiliin ja maalarimestarin tultua reissusta nöyrästi tältä kysymään jotta mitäs sitten tehdään.
- pestä pois
ennen maalausta. Muuten Remonttiässä on kyllä parhaasta päästä remppamaali sen peittävyyden suhteen. Ellei maalari sitten käytä liian kuivaa telaa siinä maalaamisessa (ei saa olla liian märkäkään tietenkään, mutta "kuivalla" telalla ei kannata hangata).
Vastaavassa tilanteessa maalaisin tyynesti toiseen kertaan ja thats it. Ei se rasvatöhry sieltä alta enää lähde kuin kaikki maalit pois hinkkaamalla, mutta kyllä sen töhryn piiloon saa maalilla, kunhan maalaa tarpeeksi monta kertaa.
- Runontaja
ohuesti maalattu siis, toinen kerros tekee hyvää.
Kävikö maalariystäväsi katsomassa keittiötä, tai antoiko neuvot lonkalta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h553513- 393218
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062771Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv432520Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541963Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151609- 321493
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061307- 1801241
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p201208