Rontti Page

Nimetön

Tein Rontti Pagen ilmaisversiolla kotisivuni. Nyt linkit reistailee. Miten voi korjata linkkien osoitteita, että ne veisivät suunnilleen oikeille sivuille tai yleensäkin johonkin ? Nyt tarvitaan lisäksi rautalankaa...

8

384

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Poro1

todennäköisesti ne linkit osoittaa jotenkin:
      c://file... eikä inex.html tms. kuten pitäisi...

Jos näin on, niin maalaa linkki ja ja muokkaa sitä osoitetta eli poista se virheellinen ja laita tilalle ihan se mihin osoitteen pitäisi näyttää, kuten esim. etusivulle osoittava index.html ..

Onnistuuko? jos ei niin laita mailia norobbish tunnukselle tuonne gmail.com osoitteeseen...

• Nimettömänä kyselin

Sepä tuossa Rontti Pagen sekoilussa ihmetyttää, kun osoite näyttäisi olevan oikea, mutta mitään ei tapahdu. Voisiko ftp-ohjelma konstailla, kun päivityksetkään ei onnistu kuin osalta sivuja.

• Poro1
        Nimettömänä kyselin kirjoitti:

Sepä tuossa Rontti Pagen sekoilussa ihmetyttää, kun osoite näyttäisi olevan oikea, mutta mitään ei tapahdu. Voisiko ftp-ohjelma konstailla, kun päivityksetkään ei onnistu kuin osalta sivuja.

älä ainakaan sitä rontin omaa f t p siirtoa (julkaise sivut) käytä vaan kunnon ohjelmaa.

Kenen palvelimella sivusi ovat? Jospa siellä on häikkää (kuten nyt Skypen ja mesen puolella)??

:)

• Edellen linkkiasia hukassa
        Poro1 kirjoitti:

älä ainakaan sitä rontin omaa f t p siirtoa (julkaise sivut) käytä vaan kunnon ohjelmaa.

Kenen palvelimella sivusi ovat? Jospa siellä on häikkää (kuten nyt Skypen ja mesen puolella)??

Palvelin on Elisan juttuja ja WS_FTP:llä on mennyt muuten hienosti.
        Johtuisiko siitä että Rontti Express ei pysty käsittelemään n. 100 sivua ?
        Olen edennyt kaikessa Rontin ohjeitten mukaisesti. Aluksi kaikki toimi oikein hyvin. Sitten alkoi kuvien ja kuvalinkkien tippuminen.
        En tiedä miten saan jonkun toimimattoman sivun uudelleen mukaan kuvioihin. Miten löytyy linkin osoite ja miten sen lataan uudelleen ? Siinä ydin kysymys. Käytössäni on kaiken maailman ohjelmointikirjoja, mutta missään ei kerrota tätä perusasiaa. Esim. hakemiston linkistä en pääse tietylle sivulle, jossa on yhteensä 6 sivua. Kirjanmerkkien kautta pääsen toisilta sivuilta sinne ja sivut toimivat, mutta tämä eka ei. Osaajille päivänselvää tiedän, mutta ensikertailaiselle utopiaa.

• Linkit solmussa
        Poro1 kirjoitti:

Elisan yhteyksistä kysymys ja WS_FTP:llä hoideltu palvelimelle. Aluksi meni kaikki hyvin, mutta olisiko sivumäärä syynä (yli 100)?
        Haluaisin rautalanka mallin; kun hakemiston kuvalinkistä yritän tietylle sivuston osalle, niin ei aukea. Pääsen toisaalta sivuilta kirjamerkin kautta kyseisille sivuille ja ne toimivat. Miten onnistun operoimaan kuvalinkin osoitteen uudelleen että se vie haluamalleni sivulle. Näitä on runsaasti sivustollani tällä hetkellä. Kato käy koko ajan.Olen siis ihan vihreä näissä remonttihommissa.
        Auttaisiko Rontin poistaminen ja ajaminen uudelleen koneelle ?
        Minulla on koneella myös NVU.

• Poro1
        Linkit solmussa kirjoitti:

Elisan yhteyksistä kysymys ja WS_FTP:llä hoideltu palvelimelle. Aluksi meni kaikki hyvin, mutta olisiko sivumäärä syynä (yli 100)?
        Haluaisin rautalanka mallin; kun hakemiston kuvalinkistä yritän tietylle sivuston osalle, niin ei aukea. Pääsen toisaalta sivuilta kirjamerkin kautta kyseisille sivuille ja ne toimivat. Miten onnistun operoimaan kuvalinkin osoitteen uudelleen että se vie haluamalleni sivulle. Näitä on runsaasti sivustollani tällä hetkellä. Kato käy koko ajan.Olen siis ihan vihreä näissä remonttihommissa.
        Auttaisiko Rontin poistaminen ja ajaminen uudelleen koneelle ?
        Minulla on koneella myös NVU.

ainakin jos avaa 1 sivun kerrallaan siihen FPE:n niin ei pitäisi olla ongelmia, mutta jos avaat "projektina" sen sata sivua niin varmaan on ongelmia...

Tosin itselläni oli tuossa winukka koneessa ongelma siten, että kun maalasi sanan ja oli tekemässä siitä linkin niin johan jymähti. Ja sekin alkoi ihan yks' kaks'...

Voisin antaa neuvoksi sellaisen, että jos koneellasi on openoffice niin sillä voi tehdä kotisivut samaan malliin kuin FPE:kin... Kokeilin omalla winukka koneella jokin aika sitten avata FPE:llä tehtyjä sivuja OO:n ja hyvin meni, näytti samalta. OpenOfficehan on ilmainen ja ihan suomeksikin... (http://fi.openoffice.org)...

Onhan kuvat oikeassa paikassa, eli sielää kotisivujen kanssa samassa kansiossa tai sitten esim. kuvat -alikansiossa?

Jos haluat niin voit laitella mailiakin norobbish tunnukselle tuonne gmail.com osoitteeseen...

• saas nähdä...
        Poro1 kirjoitti:

ainakin jos avaa 1 sivun kerrallaan siihen FPE:n niin ei pitäisi olla ongelmia, mutta jos avaat "projektina" sen sata sivua niin varmaan on ongelmia...

Tosin itselläni oli tuossa winukka koneessa ongelma siten, että kun maalasi sanan ja oli tekemässä siitä linkin niin johan jymähti. Ja sekin alkoi ihan yks' kaks'...

Voisin antaa neuvoksi sellaisen, että jos koneellasi on openoffice niin sillä voi tehdä kotisivut samaan malliin kuin FPE:kin... Kokeilin omalla winukka koneella jokin aika sitten avata FPE:llä tehtyjä sivuja OO:n ja hyvin meni, näytti samalta. OpenOfficehan on ilmainen ja ihan suomeksikin... (http://fi.openoffice.org)...

Onhan kuvat oikeassa paikassa, eli sielää kotisivujen kanssa samassa kansiossa tai sitten esim. kuvat -alikansiossa?

Jos haluat niin voit laitella mailiakin norobbish tunnukselle tuonne gmail.com osoitteeseen...

Kuvajutut on OK. Asentelin tuon OO.orgin ja vähän räpläsinkin. Saattaa olla hyväkin juttu. Olen Wordilla vääntänyt muutamia sivuja sekaan ja ne on toiminut. Ei minulla koko roska ole auki. Sivu kerrallaan etenin...
        Kaipaisin edelleen neuvoa miten selvitän onko sivun osoite oikea ja jos ei ole, niin miten sen muutan. Olen joskus onnistunut muuttamaan, mutta en tiedä miten se tallentuu. Nyt sekin vähä on unohtunut.

• Poro1
        saas nähdä... kirjoitti:

Kuvajutut on OK. Asentelin tuon OO.orgin ja vähän räpläsinkin. Saattaa olla hyväkin juttu. Olen Wordilla vääntänyt muutamia sivuja sekaan ja ne on toiminut. Ei minulla koko roska ole auki. Sivu kerrallaan etenin...
        Kaipaisin edelleen neuvoa miten selvitän onko sivun osoite oikea ja jos ei ole, niin miten sen muutan. Olen joskus onnistunut muuttamaan, mutta en tiedä miten se tallentuu. Nyt sekin vähä on unohtunut.

sinne norobbish tunnukselle gmail.com paikkaan... niin jutellaan lisää...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      55
      3513
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      39
      3218
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2771
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      43
      2520
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1963
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1609
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1493
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1307
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1241
    10. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      20
      1208
    Aihe