Mikä syö rottinkia/bambua

tupajumiko?

Saimme joululahjaksi rottinki/bambuisen (en nyt oo varma näistä materiaaleista) lehti/puutelineen, sellaisen kannettavan pienen. Ainakin cittarissa olen vastaavia nähnyt. Silloin tällöin olen huomannut korin alla purua, mutta olen arvellut kuuluvan asiaan. Sitten muutamia kertoja olen kuullut sieltä naksutusta, mutta olen luullut kuvittelevani omia =) Tänään kuulin selvän naksutuksen ja kun nostin koria, oli sen alla keko purua. Tarkemmin tutkittuamme bambuista vai mitä ovatkaan löytyi sellaisia tosi tarkan pyöreitä reikiä, ehkä vähän alle 5mm halkaisijaltaan. Mikähän tämä nakertaja nyt vois olla? Tupajumi? Vai joku ulkomaan tuliainen? Ei hajuakaan, missä maassa kori on tehty, mutta pitäisköhän selvittää? Vai onko tihulainen lähtöisin puista, joita tässä säilytettiin ennen kuin vaihdettiin lehtikoriksi? Vai meidän talosta (en oikein usko, 7v sitten rakennettu).

Osaisko joku auttaa ja sanoa mitä tässä pitää tehdä, vai pitääkö tehdä mitään? Ei kai talo kuitenkaan oo vaarassa? Onko voinut pesiytyä taloon tai huonekaluihin? Kori nakattiin pihalle, toivon mukaan ei sinne mikään nyt pesi.

Kiitos jos joku osaa jelpata!

5

1339

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ötökkä leviää

Nyt on niin lämmintä, että ötökkä ryntää mihin mööpeliin tahansa pihassa. Puutarhakeinuun!
      Polta se kapistus.
      Se on ulkomailta tuotu, ja ties mikä siinä jyllää. Jos veit sen kerrostalon roskikseen, joku ottaa sen sieltä ja ötökkä leviää koko taloon.
      Jos olisi talvi, niin pakkanen sen tappaisi. Mutta sitä saat odottaa tähän aikaan vuodesta!

• on.

Kiitoksia vinkistä, hain sen pihalta ja löin takkaan palamaan. Toivottavasti ei ollut ehtinyt sieltä mihinkään lennellä.

• Naapurillakin
        on. kirjoitti:

Kiitoksia vinkistä, hain sen pihalta ja löin takkaan palamaan. Toivottavasti ei ollut ehtinyt sieltä mihinkään lennellä.

oli vastaava ulkolainen kori ja siellä oli ollut tuliaisena jokin ulkomaan elävä. Tästä viisastuneena en varmasti itse osta, enkä suosittele vastaavia rottinki/niinikoreja ym.sellaisia.

• kori

Jos mahdollista, polta se kori ja seuraile puupintoja joiden lähellä se on ollut. Jos niihin ilmestyy reikiä, laita Raidia.

• xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

termiiteillä ym olioilla on omat ruokavaliot ja tiettyihin puihin eivät koske alkuperämaassakaan. tuskin tuolainen ulkomaanelävä suomalaisista puulajeista pitää, en ainakaan koskaan ole kuullut.
      tuholaiset voi itse asiassa tappaa yllättävänkin helposti kaupan myrkyillä, voi myöskin ruikkia sinne reikään sitä tai jotain joka tukkii/täyttää reiän.
      että näin!
      tuli siis paniikissa poltettua hyvä ja rahanarvoinen rottinkihuonekalu, sillä lailla. suomalaiset on niin pelkureitä, kaikesta aina pelotellaan. sitten tulee tällaisia paniikkikohtauksia. järki käteen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      155
      2523
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2362
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      101
      1049
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      881
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      63
      789
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      274
      707
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      697
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      690
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      668
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      648
    Aihe