Olen laittamassa kylppärin seinään lievästi sinistynyttä panelia, minulle vakuutettiin ettei siitä ole haittaa, ja että sen voi vaikka kuultomaalata tai maalata peittoon.
Nyt kysyisin teiltä asiantuntijoilta, millä maalaisin nuo panelit? niihin ei kohdistu mitään vesikosketusta, pitäisikö ne käsitellä myös jollain puuta suojaavalla ennen maalausta????
Sinistynyt paneli
2
446
Vastaukset
- Tuntuu olevan
Vastausten määrästä päätellen?????
- Puuseppä...
Sinistymä on sienirihmastoa. Se vaatii tietyt olosuhteet ollakseen aktiivinen eli lämmön ja kosteuden puussa. yli 5°C lämpötila ja yli 20%.n puunkosteus. Näiden ollessa sopivat se aktivoituu lepotilastaan ja sinistyminen jatkuu.
Sinistymä on ainoastaan värivika, eikä se tuhoa puuta muutoin. Erilaisia suoja-aineita on saatavilla, tosin sahojen käyttämiä tehomyrkkyjä ei kaupasta saa.
Rautakaupasta löytyy maaleja kosteisiinkin tiloihin. Niin peittäviä, kuin kuultovärejä ja puunsuojia. Myös ueat öljyt, vahat ja öljyvahat käyvät.
Voi siis laittaa. Mikäli kylppärissäsi on niin suuri kosteus, että sinistyminen jatkuu on se kuitenkin silloin pienin murheesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3296257Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483716Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1512898"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2272200Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol1071763- 731306
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua831112Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni145993Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan10968Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui11924