Gallub: Kuinka nuorena muutit pois kotoa?

Gallubbia

Elikkäs kuinka nuorena muutit pois kotoa?
Itse muutin 16-vuotiaana.

23

3497

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastaaja...

Niin eli 19-veenä.

• ....................

Itse olen juuri muuttamassa 19-vuotiaana.

• ...

..itsekin 19-vuotias,kun muutin kotoani..

• Minapavain

16 vuotiaana

• rapujuhlat

20-vuotiaana eli kunnes pääsin opiskelemaan yliopistoon. Pari viimeistä vuotta jo ahdisti kotona ollakin (ei perheen vuoksi vaan koska halusi jo omilleen), mutta rahasyistä asuin kotona.

• vuotta

myös

• nuorena

16-vuotiaana

• scxzvcxcvbxcvzxv

16, muutin pois 'kotoa' toisen vanhemmista luokse ja 18 kun täytin ostin oman joten muutin taas 'kotoa' kotiin

• veenä

muutin 17v :D

• myös...

17-vuotiaana :D

• nainen22

20 olin, kun epävirallisesti muutin ex-mieheni luokse ja 21-vuotissyntymäpäivänä muutin sitten virallisestikin sinne.

• 100-metriä etumatkaa

Minäpä muutin 15-vuotiaana.

• 42v

Asun vielä äidin peräkammarissa.

• N-40v

Siitä saakka olen elättänyt itseni,samalla kun opiskelin kävin töissä (siivosin yksityisille ja siivousfirmassa ja olin myös viikonloppuisin ja kaikkilomat töissä!)

Nyt toivon, että oma tyttäreni ,oppisi myös tulemaan omillaan toimeen. Kun katson nykyajan nuoria ,kuinka heille vanhemmat maksaa kaiken: vuokrat ,puhelimet,jopa auton ja bensat yms. valmiiksi,vaikka he kuulemma ovat olevinaan itsenäistyneet jo , kun muuttivat pois vanhempien luolta?
      Ei hyvä ... ei ihme että ylivelkaantuneita ja soskun elättejä riittää.Ymmärrän kyllä jos välillä autetaan esim. tietyllä rahasummalla -tai vaikka ostamalla opiskeluun liittyviä kirjoja ,sillä opiskelu kannattaa aina.

• Nuari -17

Juu ei hyvä jos vanhemmat kaiken maksaa.
        Itse olen kanssa töissä käynyt, välillä joutunut kyllä ihan tukeenkin turvautumaan kun työt aika vähäisiä näin nuorilla, mutta parempi näin kuin että vanhemmat maksaa.

Suoraan sanottuna ei tunnu tuttavat joiden vanhemmat kaiken antaa / maksaa ymmärtävän mitään tosi elämästä.

• kirjoitetaan

Gallup

• mimmi..

poikakaverin kanssa.

• Kraakku

18 - vuotiaana. tai oikeastaan muutan ensi viikolla.

• vuokralle

17v. oman asunnon ostin 18v8kk (-89). minulta jäi koulut kyllä käymättä. olen silti saanut aikaiseksi 3 lasta omakotitalon, pari autoa, mopon ja sijoitusasunnon. mutten näitä yksin ole hankkinut.

• kotoa

Taisin olla 20v kun muutin kundikaverin kanssa HOAS:lle opiskelijakaksioon.

Olin 24v. kun opiskelut oli valmiit ja vakiduuni. Ostin ekan oman kämpän.

• Sande_83

Nyt sitten omaa asuntoa ostamassa...

• morvokki

Olin 18-vuotias.Sillon ikävöin paljon.Nytku asun siskon kans on paljon helpompaa.

• asga

Muutin pois 16 vuotiaana. Olisin kyllä pidempään halunnu asua kotona

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pike surkea

Pike on surkea
      Ikävä
      15
      3960
    2. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      2
      1625
    3. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      106
      1587
    4. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      225
      1085
    5. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1068
    6. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      124
      881
    7. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      2
      836
    8. Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?

Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks
      Haapavesi
      29
      817
    9. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      10
      805
    10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      45
      789
    Aihe