Mitä iloa?

Muista wc lupa

Jos Yle kerää maksuja oopperan ja musiikkitalon rahoittamiseen Helsinkiläisille, miksi maksaisin luvan kun niistä ei minulle Porilaiselle ole mitään hyötyä?

7

363

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • n00bi

Vaikka asuisit ulkomailla, olisit kuuro sokea ja mykkä ja jalaton JA kädetön, niin silti sinulla on TEKNISESTI MAHDOLLISUUS käydä siellä opperassa tai musiikkitalolla, joten tottakai sinäkin maksat.

• poronkusemalla

ja matkat täältä sevettijärveltä lisäksi! helsinkiläisten julkista liikennettä maksetaan myös täällä periferiassa. on se niin väärin. mutta onneksi helsinkiläiset ostavat näin kesäaikaan mun poronlihaa aivan sikana ja kovaan hintaan, siitä nyt jää verojakin aivan mukavasti maksettavaksi, jaa niin nehän saa palautuksena takaisin.

• Muista_Tv_lupa

Kysein Tv maksu on Valtioneuvoston määräämä ei Ylen ja toiseksi Yle ei ole edes itsenäinen yritys vaan Valtio on hyvin vahvasti sen toiminnassa mukana.

Yle ei ole asettanut kyseistä maksua vaan Valtioneuvosto

Muista Tv lupa
      Jos et katso et maksa
      mutta jos katsot niin maksat.

Siis muista Tv maksu

• sanottu

Joku hullu saa näköjään kiksejä häiriköimällä täällä, usko pois, emme maksa tv lupaa!

• * oivallus *

:D ja suomen valtio on sen kansalaiset...diki diki diki....
        Eli me päätetään mitä maksetaan ja hyvällä omalla tunnolla nukutaan paremmin ku masu on täynnä..mietippäs sitä.. Mielummin panen ruokaan tv-lupa maksun kun turhan maksamiseen... :D nam nam..

• tippa linssissä

Tv maksu kirjoitetaan väliviivalla = tv-maksu.

Ja lauseen keskellä tv-maksu sekä tv-lupa kirjoitetaan pienillä alkukirjaimilla, ei Tv maksu eikä Tv lupa.

Myös valtioneuvosto sekä valtio kirjoitetaan pienillä alkukirjaimilla, ei Valtioneuvosto eikä Valtio, jotka ovat siis yhteiskunnan tahoja eikä mitään firmoja jotka kirjoitettaisiin isoilla alkukirjaimilla.

• hoi laari laari laa

En tie, ite olen helsinkiläissyntynen (toisen polven stadilainen jos sil ny on merkitystä) mut asun naapurikaupungissa ja noin tähän keski-ikään päässeenä ku oon seuraillu et ketkä käy stadilaisista, espoolaisista ja vantaalaisista esim. oopperassa, ni voin sanoo tolleen ihan realistisena de factana, että: ei kukaan.

Se on tietenkin hiukan liiottelua, koska käyhän siellä oopperalaatikossa aina joku, en sitä epäile. Varmaan joku mummo-, tai yhdistys- tai "oopperaorgasmia" (ällötermi) tavotteleva ihmeporukka siellä käy. Tulevan musiikkitalon kävijöistä en sitte tiedä.
      Ja on mulla ollu aina sen verran laaja tuttavapiiri, rupusakin lisäks myös paljon kaikenlaista kulttuurin osa-alueita harrastavaa porukkaa oon tuntenu paljon kirjallisuuden ja kuvataiteen harrastamisen sekä musiikin alalta että voin sanoa todella että siis tuttavapiiristäni tasan tarkkaan noin 0,001 prosenttia on käyny oopperassa tai siis käy noin yleensä ottaen. Siis pk-seudulla asuvista.

Joten ei sillä kai oo väliä kuinka usein porilaiset käy, ainahan sieltäki jonku junanlastillisen oopperanystäviä voi kuskata sinne oopperataloon.
      Oopperatalo rakennettiin tietenkin enssijasesti sen takia että "Helsingin kokosessa kaupungissa kuuluu olla suuri ja näyttävä oopperatalo". Tämä on fakta.
      Se vanha oopperatalo Bulevardilla nyt oli kerta kaikkiaan vaan sellanen vanha romanttinen pienehkö rakennus, ei sellanen riitä. Kyse on siis kulttuurikaupungin kulisseista. Ja sellasesta on myös kyse kun rakennetaan sitä uutta musiikkitaloa. Ainahan keskisuuriin tai sitä isompiin kaupunkeihin rakennetaan kaikkea mitä "sinne pitää rakentaa".

Mut sitä en osaa sanoa et ryssitääks ne rahat tv-lupina ihmisiltä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      35
      2875
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2671
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      30
      2385
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1904
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1513
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    7. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      27
      1389
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1203
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1183
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1025
    Aihe