Suosittelen kaikkia menemään haastatteluun ja ottamaan itse selvää yrityksestä josta on kiinostunut. Täällä palstalla lähinä kateelliset epäonnistuneet myyjät manaavat erilaisia myynti työpaikkoja ja luulevat saavansa näin jotain aikaan. Todennäköisesti nämä ns.paskanjauhajat eivät ole itse missään edes töissä. Vaan nimenomaan kirjoittelevat kotona kaikenlaisia mauttomuuksia. Ja yleensä niitä yrityksiä haukutaan joilla menee hyvin, suomalaiset ovat niin kateellisia kun esimerkiksi jonkun yrityksen johtaja ajaa mersulla. Mutta ehkä hän on sen ansainnut....ei hän varmaan ajaisi sillä mersulla jos ei joskus olisi jossain onnistuttu taikka tehty paljon töitä....Joten eikun kaikki myyntitöihin ja lopettakaa elämän epäonnistujat yritysten lyttääminen...ja jos ei suomen myyntifirmat miellytä niin perustakaa oma myyntifirma ja tehkää asiat paremmin, törmäätte kuitenkin ihán samoihin asioihin.kannataa katsoa peiliin jos ei myynti kulkenut jossain firmassa...ja vaihtaa alaa...myyjä myy...joka ei ole myyjä, se ei myy.
kaikkia paikkoja
11
1513
Vastaukset
- Laura neito
JOskus niissä haukuissa on myös perää. Kuten tuo SatamaCenter. Ko. firman töissä olin oulussa, n. kuukauden ja liittymiä meni viikossa n.20 -. Lähdin heti kun sain paremman paikan.
Tosin olihan siellä uudessakin paikkaa omia huonoja puoliaan, lehtiä kun myin. Mm. isot pomot kävi rehentelemässä, kuinka vuosi on ollut paras koskaan, mutta silti timiston päällikkö haukui, että soittoajat ovat liian pieniä. ISo soittoaika=iso tulos. Kaikkien aikojen parastulos ei riitä. Ja lisäksi juuri ennen töihin tuloani palkkaja oli reilusti tiputettu, ja tulostavoitetta nostettu. Ei kovin reilua, vaikka se muutos ei minua koskenutkaan. Noiden asioiden takia lähdin, kun ei enää yksinkertaisesti jaksanut asiakkaiden aliarvostusta, suoraa vittuilua, pomojen ikävää käytöstä jne. katsella, vaikka tili tulikin aina ajallaan.
Olen ollut neljässä erimarkkinointi firmassa töissä, ja tuota viimeisintä lukuunottamatta kaikissa on ollut selittämättömiä ongelmia, epäkohtia jne. Siksi nolisi hyvä kuulla joltain toiselta, jos vaikka se joku toinen jaksaisi olla rehellinen. Se kyllä tiedetään, että rehellisyys on harvinaisuus nykypäivänä...- Laura neito
ja korjaanpa vielä tuon, että btarkoitin että jokaisessa muussapaikassa on ollut rahaan liittyvieä ongelmia paitsi tuossa viimeisimmässä.
Tälläinen pistää kyllä miettimään, minne menee töihin. - Sylvesteri79
Laura neito kirjoitti:
ja korjaanpa vielä tuon, että btarkoitin että jokaisessa muussapaikassa on ollut rahaan liittyvieä ongelmia paitsi tuossa viimeisimmässä.
Tälläinen pistää kyllä miettimään, minne menee töihin.Kuten tuossa edellä aikaisempi kirjoittaja sanoi; myyjä myy. Liittymämyyntiä kauan sitten tehneenä voin sanoa että viikossa 20 liittymää on aika vähän, jos päivässä tehdään jo saman verran. Iso soittoaika ei aina tarkoita isoa määrää kauppaa, mikä on muuten aika hassu väite sinänsä. Kontakti määrän ymmärtäisin mutta iso puheaika. Jos niistä olet haukut saanut pomoltasi on hän siinä varmasti ollut oikeassa. Hänellä varmasti tarkempaa statistiikkaa aiheesta. Firman tarkoitus on tehdä rahaa, eikä olla mikään hyväntekeväisyyslaitos. Eikä se aina firmasta ole kiinni. Tässäkin selviää että et ole mikään myyntitykki ollut vaikka 4 telemarkkinointitaloa oletkin nähnyt. Myyntityössä on aina provisio palkka. Ja sinä itse tienaat sen palkkasi myymällä. Siinä vaiheessa kaikki sidokset yritykseen katkeaa, koska sinun tehtäväsi on yksinkertaisesti myydä sitä tuotetta/tuotteita, jotta tienaa rahaa.
Myyt paljon = Saat paljon rahaa. Myyt vähän = saat vähän rahaa. - Mariina77
Sylvesteri79 kirjoitti:
Kuten tuossa edellä aikaisempi kirjoittaja sanoi; myyjä myy. Liittymämyyntiä kauan sitten tehneenä voin sanoa että viikossa 20 liittymää on aika vähän, jos päivässä tehdään jo saman verran. Iso soittoaika ei aina tarkoita isoa määrää kauppaa, mikä on muuten aika hassu väite sinänsä. Kontakti määrän ymmärtäisin mutta iso puheaika. Jos niistä olet haukut saanut pomoltasi on hän siinä varmasti ollut oikeassa. Hänellä varmasti tarkempaa statistiikkaa aiheesta. Firman tarkoitus on tehdä rahaa, eikä olla mikään hyväntekeväisyyslaitos. Eikä se aina firmasta ole kiinni. Tässäkin selviää että et ole mikään myyntitykki ollut vaikka 4 telemarkkinointitaloa oletkin nähnyt. Myyntityössä on aina provisio palkka. Ja sinä itse tienaat sen palkkasi myymällä. Siinä vaiheessa kaikki sidokset yritykseen katkeaa, koska sinun tehtäväsi on yksinkertaisesti myydä sitä tuotetta/tuotteita, jotta tienaa rahaa.
Myyt paljon = Saat paljon rahaa. Myyt vähän = saat vähän rahaa.Helsingissä tiedän ainakin pari hyvää telemarkkinointialan yritystä. En tiedä kannattaako täällä nimiä mainita, mutta niistä olen aina palkkani saanut ja lisäksi inhimillistä kohtelua ja arvostusta. Kummassakaan ei tehdä lehtimyyntiä. Toisessa on keskitytty ajanvaraushommiin ja toisessa tehdään jäsenhankintaa ja luontaistuotemyyntiä. Olen molemmissa töissä. Aiemmin on ollut alalta huonoja kokemuksia, joten kannattaa tosiiaan miettiä mihin menee.
- hebru
Oikeastaan se, että millainen yritys on kyseessä, ei ikinä selviä ellei käy paikan päällä kokeilemassa. Itse olen tenhyt myyntityötä, myös puhelinmyyntiä, todella vaihtelevalla menestyksellä n. 6 vuoden ajan samassa kaupungissa. Olen kahlannut läpi ne "kusetusfirmat" kuin hyvätkin. On totta, että on huonosti asiansa hoitavia yrityksiä kuten niitä hyviäkin.
Se, minkä olen itse huomannut on se että jostain syystä hyvät myyjät pärjäävät aina. Heillä ei jää palkat saamatta, heidän ei tarvitse valittaa ja he myös pärjäävät myöskin näissä "huijariyrityksissä".
Itse en ole maailman paras tykittäjä mutta oikea asenne on aina vienyt eteen päin.
Viidessä tapauksessa kymmenestä vika on valitettavasti myyjässä.
Tämä on nyt minun mielipide mutta luulen, että sinusta ei ole myyntityöhön. Vedät tästä luultavasti kaksi piuhaa väärään reikään...Mutta jos olet tehnyt myyntityötä neljässä eri yrityksessä ja niistä kolme on ollut mielestäsi 'epäilyttäviä', olet väärällä alalla. - Laura neito
Sylvesteri79 kirjoitti:
Kuten tuossa edellä aikaisempi kirjoittaja sanoi; myyjä myy. Liittymämyyntiä kauan sitten tehneenä voin sanoa että viikossa 20 liittymää on aika vähän, jos päivässä tehdään jo saman verran. Iso soittoaika ei aina tarkoita isoa määrää kauppaa, mikä on muuten aika hassu väite sinänsä. Kontakti määrän ymmärtäisin mutta iso puheaika. Jos niistä olet haukut saanut pomoltasi on hän siinä varmasti ollut oikeassa. Hänellä varmasti tarkempaa statistiikkaa aiheesta. Firman tarkoitus on tehdä rahaa, eikä olla mikään hyväntekeväisyyslaitos. Eikä se aina firmasta ole kiinni. Tässäkin selviää että et ole mikään myyntitykki ollut vaikka 4 telemarkkinointitaloa oletkin nähnyt. Myyntityössä on aina provisio palkka. Ja sinä itse tienaat sen palkkasi myymällä. Siinä vaiheessa kaikki sidokset yritykseen katkeaa, koska sinun tehtäväsi on yksinkertaisesti myydä sitä tuotetta/tuotteita, jotta tienaa rahaa.
Myyt paljon = Saat paljon rahaa. Myyt vähän = saat vähän rahaa.Myyntitykiksi en missään nimessä ole itseäni mainostanutkaan. Se ette tein yhdessä paikkaa vain sen 20 kauppaa/vko(tosin osaaikaisena) , ei tarkoita ettenkö olisi tehnyt muualla parempaa kauppa määrää. Esim. seuraavassa paikkaa oli päiviä jolloin tosiaan se päivä tulos oli parissa kympissä. Se etten ole vielä huippu myyjä, ei tarkoita ettenkö voisi kehittyä paremmaksi. En ole luontaisesti edes sosiaalinen. Elämä vain vei näille urille, ja pikkuhiljaa tajusin, että mitä ei ole siihen voi oppia ja siinä voi kehittyä.
Yritysmyynnin puolelle hain, koska haluan jotain uutta ja haluan kehittyä uusille suunnille. - Laura neito
Laura neito kirjoitti:
Myyntitykiksi en missään nimessä ole itseäni mainostanutkaan. Se ette tein yhdessä paikkaa vain sen 20 kauppaa/vko(tosin osaaikaisena) , ei tarkoita ettenkö olisi tehnyt muualla parempaa kauppa määrää. Esim. seuraavassa paikkaa oli päiviä jolloin tosiaan se päivä tulos oli parissa kympissä. Se etten ole vielä huippu myyjä, ei tarkoita ettenkö voisi kehittyä paremmaksi. En ole luontaisesti edes sosiaalinen. Elämä vain vei näille urille, ja pikkuhiljaa tajusin, että mitä ei ole siihen voi oppia ja siinä voi kehittyä.
Yritysmyynnin puolelle hain, koska haluan jotain uutta ja haluan kehittyä uusille suunnille.Ja sen voisi vielä sanoa, että se valitus puheajoista tuli kaikille, myös niille jotka ovat niitä "myyntitykkejä". Kontakti mnääristä ei phuttu. Mutta jokaine tavallaan ja niin pois päin. Täytyy muuten sanoa, että henk-. koht vihaan sellaisia "tykittäjiä/tyrkyttäjiä", jos joku minulle tarjoaa hyvänkin tarjouksen tykittämällä, jätän sen käyttämättä, koska koen sellaisen ahdistavaksi, pakottamiseksi.
Ja kaikissa myyntitöissä ei ole pelkkä provisio palkkaus, vaan esim. edellisessa kk palkka ja sen lisäksi provisiot. Eräässä paikassa johon olisin voinut mennä olisi ollut pelkkä kk-palkka vaikka näkyviä tuloksia vaadittiin sielläkin. - Laura neito
hebru kirjoitti:
Oikeastaan se, että millainen yritys on kyseessä, ei ikinä selviä ellei käy paikan päällä kokeilemassa. Itse olen tenhyt myyntityötä, myös puhelinmyyntiä, todella vaihtelevalla menestyksellä n. 6 vuoden ajan samassa kaupungissa. Olen kahlannut läpi ne "kusetusfirmat" kuin hyvätkin. On totta, että on huonosti asiansa hoitavia yrityksiä kuten niitä hyviäkin.
Se, minkä olen itse huomannut on se että jostain syystä hyvät myyjät pärjäävät aina. Heillä ei jää palkat saamatta, heidän ei tarvitse valittaa ja he myös pärjäävät myöskin näissä "huijariyrityksissä".
Itse en ole maailman paras tykittäjä mutta oikea asenne on aina vienyt eteen päin.
Viidessä tapauksessa kymmenestä vika on valitettavasti myyjässä.
Tämä on nyt minun mielipide mutta luulen, että sinusta ei ole myyntityöhön. Vedät tästä luultavasti kaksi piuhaa väärään reikään...Mutta jos olet tehnyt myyntityötä neljässä eri yrityksessä ja niistä kolme on ollut mielestäsi 'epäilyttäviä', olet väärällä alalla... on ollut se, että myös niillä hyvillä työntekijöillä on jäänyt tiliä saamatta.
Ja esimerkiksi pomot käskivät osaa työntekijöistä käyttää epärehellisiäkin keinoja. Kaikki työntekijät vaihdettiin kerralla, vaikka monet ylittivät asetetut tavoitteet hyvin(minä myös), jotta ei tarvitsisi vakinaistaa.Annettiin vain myyntipuhe ja kännykkä käteen ihmisille, jotka eivät koskaan olleet myyneet mitään,ei mitään tuote koulutusta ei mitään vinkkiä muuta kuin "olkaa iloisia". Näin aluksi siis muutamia epäkohtia. Minusta ei kuulosta kovin luotettavalta , tai ammattimaiselta. Noista taitaa yks jo ollakin kaatunut, kun ei enää työilmoituksia näy missään.
Mutta tämä neito lähtee unille, eikä aio unissaan paneutua siihen onko tarpeeksi hyvä myyjä vai ei:) - Ronnie Moss
Kyllä se yleensä niin on että jos kuukauden on myyntityössä niin ei voi edes sanoa olevansa olleen talossa. Talon tavoille opitessa menee useampi kuukausi. Pätee muuten alaan kuin alaankin. Kirjoituksestasi päätellen saan sellaisia viboja ettet viihdy missään paikassa vaan aina on se firma syyllinen(haukut tulevat aina epäonnistujilta). Kannattaa katsoa peiliin ja miettiä onko myyntityö sinua varten.
- Markkinointijohtaja
Ei se nyt ihan noinkaan aina mene.
Turhaa tuollainen "supermyyjä" pullistelu.
Totuus on se että jos tuote/palvelu/tarjonta/hinta/yritys jne ns tausta-asiat eivät ole kunnossa, hyvä myynti voi paikata vain hetken. Tarve pitää olla, sitten tuote kunnossa ja sitä hyvä myyjä myymään.
On lukuisia esimerkkejä että on luultu tuotteen olevan ylivoimainen mutta silti mitään ei ole tapahtunut. Myyjän rooli on silloin ikävä.
Jos tässä viitataan puhelinmyyntiin niin siellä se vasta kärjistyy, kaikenmaailman huuhaa-juttuja yritetään myydä. - Myyntityötätehnyt
En voinut olla osallistumatta. Syy on että myyntityötä on niin monenlaista. Esittelevää myyntiä, ratkaisuja tarjoavaa myyntiä, yritysmyyntiä, telemarkkinointia, ties mitä.
Olen itse myynyt koko ikäni (siis olen 47) ja olen elänyt sillä joinakin aikoina varsin hyvin ja aina kuitenkin pärjännyt.
Kokeilin telemarkkinointia mutta ala oli minulle väärä. tai myyntituote ja ala oli juuri oikea, olen siinä oikeasti hyvä, mutta telemarkkinointi sille alalle ei todellakaan sopinut minulle. Myyntini oli lyhyellä ajalla surkeaa, vaikkakin olin jo pääsemässä vauhtiin ja aloin kehitellä siitä omaa juttuani. Se vain ei riittänyt työnantajalle ja sain potkut liian vähästä myynnin kehityksestä.
Se etten vieläkään ole saanut palkkojani tai edes palkkatodistusta ja aikaa on kulunut jo paljon, on ihan oma juttunsa. Tällaiset jutut ovat varmaan ne miksi kirjoitellaan näillä palstoilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h573545- 413330
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062781Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv452527Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541963Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151609- 321493
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061307Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p201268- 1801241