Miten on tuleeko kuusipuusta hyvät lauteet ja tartteeko niitä käsitellä jollain aineella ennen käyttöönottoa?
tuleeko
9
1290
Vastaukset
- Pera
Ainakin minun mielestäni. Eikä tarvitse käsitellä, kuten ei muitakaan laudelautoja.
- ....................
Ainakin normaalista kuusipuusta valuu sitten pihkaa etenkin kuumassa että sen mukaan. Itse en pistäisi, en edes seinille.
Lämpökäsitelty kuusi on sitten pihkansa päästänyt ja pitää muotonsa todella hyvin. Sälöttää sahauspinnasta mutta muuten hyvä valinta.- voi valua
ei lauteista.
- mielestäni
Viime viikolla valmistui mökille kuusilauteet ja asialliset niistä tuli: eikä polta persuksia.
Hinta ja laatu muuten kohdillaan kuusilauteella- itse ostin 1.79 eur. metrihintaan. 60m meni tavaraa, että kiinnosti se metrihinta jonkun verran.. - perinnemies
Sattuuko joku tietämään päästääkö täysin oksaton kuusilaudepuu enää pihkaa? Ei pitäisi.
Olenko väärässä?- tai...
ei ni ei siintä pihkaa tule.Ollu jo monta vuotta eikä pihkaa persukkeessa.
- duunari2
jos ei asenna sellaisia paneleita jossa on selviä pihka kohtia. Omassa saunassa ollut kuusipaneelit katossa ja seinissä jo 6 vuotta ja ei mistään ole pihkaa valunut, vanhat paneelit olivat mäntyä ja ne vuoti pihkaa kuin seula mutta sekin loppui jonkin ajan kuluttua.
- -ei-
Niistä tulee tavalliset perinteiset suomalaiset lauteet.. Millään en käsittelisi, jos kuusesta tekisin.
Vaan enpä tehnyt, kun just saunan rempppasin. Parempaa, paremman näköistä ja miellyttävämpää materiaalia on nykyään tarjolla. Esimerkkeinä tervaleppä ja lämpökäsitelty haapa.- hyvät lauteet
Muuten kyllä vaan se hinta...........
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3396336Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483786- 81943
- 52870
- 41810
- 56806
Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista
Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v8793- 67779
Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,130763Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue14691