4,5 vuotta vanha Husqwarna jääkaappi (QR2210W) hajosi, ei minkään äkillisen syyn kuten ukkosen takia.
Nyt sitten huoltoliike sanoo, että pitäisi laittaa kotivakuutukseen, arvioitu korjaushinta noin 350 EUR työt eli yli 400! Maahantuoja on ilmoittanut, että korvaavat osat 3v asti (2v täystakuu).
Kysymys kuuluu: kuuluuko vakuutusyhtiön / kuluttajan maksaa tämmöisiä tuotevikoja, koska laki sanoo, "että myyjä vastaa tuotteen virheistä, esim. jos sen kestoikä on lyhyempi kuin perustellusti voi odottaa"
Jännää oli myös huomata, että soittaessani kahteen eri huoltoliikkeeseen, molemmissa tunnuttiin tietävän vika heti ja ehdotettiin sen laittamista vakuutuksen piikkiin. Tästä voi helposti päätellä, että kyseessä ko laitteeseen liittyvä yleinen tyyppivika.
Voiko maahantuoja asettaa 3v rajan, onko jääkaapin
kestoikä 3 vuotta? Häviänkö, jos alan riitelemään laskusta?
Onkos kellään kokemusta?
Takuuasiaa / Husqwarna jääkaappi
2
710
Vastaukset
- klöasdfj
Kyllä minusta 3 vuotta on liian vähän, ok siinä mielessä jos maahantuoja tulee osissa vastaan. Minä kysyisin kyllä oman kunnan kuluttaja-asiamieheltä...
- Nimetön
jos koneesta tosiaan on mennyt kompressori, korjaus maksaa n.400€, jos termostaatti n.100€, eli jääkaapeissa vika voi olla vain kahdessa paikassa, sen takia huoltoliike tietää nopeasti missä
vika, ei välttämättä tyyppivika...mikään ei velvoita maahantuojaa maksamaan takuu ajan ulkopuolella olevaa koneen korjausta, joten älä tappele sen kanssa..nykyiset koneet ei tosiaan kestä välttämättä tuota 4.5 vuottakaan, odottaa ihmiset mitä tahansa..myyjänkään ei ole pakko vastata koneesta jos ei ole kauppa hetkellä luvannut jotain takuuta, eli ainut mahdollisuus on laittaa korjaus kotivakuutukseen, tai käydä hakemassa uusi kone ja toivoa parasta..
kysy lisää jos tarviit, olen rosenlewin takuu huoltaja..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231845
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.1261579Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras761365- 301312
Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta
Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne1271146Olisin valmis salaisiin tapaamisiin
Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet481035Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221011- 22987
Olisit voinut olla...
....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n66858- 46783