ostin juuri kyseisen auton vm-2000. auto ei oikein jaksa vetää 5 hklöä ollessa kyydissä. vääntö tapahtuu vain 2-3.5 kierrosalueilla. onko normaalia vai onko kyseinen ilmamäärämittari kulunut?
NISSAN ALMERA 2.2 D
12
4392
Vastaukset
- ajettu almeralla
Meidän omasta se meni noin 300 000km kohdalla vaihtoon, auton ollessa reilut 5 vuotta vanha. Tehot laski pikkuhiljaa noin 200 000km:n jälkeen. Lopuksi ei vitosella voinut oikein edes ajaa, ei se vain jaksanut. Eli todennäkösesti myös sinulla vaikuttaa tämä ilmamäärämittarin vaihto! Meillä ero oli todella huomattava. Oikein harmitti, ettei asiaa ennemmin tutkinut kuin vasta kun oli pakko.
Kiihdyttäessä pitäisi tuntua selvästi varsinkin ykkösellä ja kakkosella miten turbo tulee mukaan noin 2000rpm. Jos selvää nykäisyä sinulla ei tunnu missään kohtaa kiihdyttäessä, mittari vaihtoon. Vaihdoin voi tehdä itsekin, tais maksaa noin 50euroa mittari. Ja kyllä sen auton vetää pitää jaksaa täydellä kuormalla peräkärryllä vitosellakin ihan hyvin.- sama mies
mistä saa halvalla niitä mittareita?
- ihan noin halvalla
sama mies kirjoitti:
mistä saa halvalla niitä mittareita?
mutta motonetistä saa jo 100eurolla.
Jos haluat koittaa niin muistaakseni voit testata mittaria siten, että nyppäät vain ilmanputsarille tulevan johdon irti, jolloin ilmamäärämittarilta ei tule autolla mitään infoa. Tällöin mittaristoon syttyy check-valo ja auto käyttää ilman määrästä jotain "vakioarvoja". Auto siis toimii täysin, mutta ei saa infoa mittarilta vaan toimii jollain oletetuilla arvoilla. Näillä arvoilla auto kuitenkin toimii mielestäni ihan normaalisti eli tehot pitäisi suurinpiirtein palata! Jos tehot näin palaa niin ilmamäärämittaria sitten ostamaan.. - Kyllä taas lähtee
ihan noin halvalla kirjoitti:
mutta motonetistä saa jo 100eurolla.
Jos haluat koittaa niin muistaakseni voit testata mittaria siten, että nyppäät vain ilmanputsarille tulevan johdon irti, jolloin ilmamäärämittarilta ei tule autolla mitään infoa. Tällöin mittaristoon syttyy check-valo ja auto käyttää ilman määrästä jotain "vakioarvoja". Auto siis toimii täysin, mutta ei saa infoa mittarilta vaan toimii jollain oletetuilla arvoilla. Näillä arvoilla auto kuitenkin toimii mielestäni ihan normaalisti eli tehot pitäisi suurinpiirtein palata! Jos tehot näin palaa niin ilmamäärämittaria sitten ostamaan..Oli samoja ongelmia: ei ole enää. Mittari 66 eurolla merkkiliikkeestä, neljällä ruuvilla ja klemmarilla kiinni. Nyt ovat kaikki 81 kW taas kotona. Kyllä ottaa pattiin, kun en käynyt palstalla aiemmin; huollossa (ei merkki-) vaan ihmeteltiin, mutta ei tiedetty syytä. Nyt tiedetään sielläkin.
Joku kertoi, että kannentiiviste menee tyypillisesti vaihtoon jossain kohtaa. Itsellä tuo kohta oli n. 200 tkm. Merkkiliikkeesä budjetoitu yli 20 tunnin remontiksi; laske siitä hinta kun tuntiveloitus pyörii 70 ja 80 euron välillä...
- JMKK
Moi, millä nopeudella kone ei jaksa vetää ja vaihde? Ko. autossa vitonen on todella pitkä, esim. 80 km/h:ssa kone ei ole vielä vetoalueella kunnolla ja meno on nihkeää. Satasen vauhdissa vetää jo hienosti. Esim. talvella 80 km/h rajoitusalueella auto on ikävä ajaa, saa jatkuvasti vaihtaa nelosen ja vitosen välillä.
- sama mies
eli ei jaksa kunnolla vetää kakkosella kierrosten ollessa alle 2000 ja just vitosella alle 2000. Ja muutenkin kun vertaa vaikka skoda octavia 1.9td(110hv) ja citroen xsara 2.0 hdi(110) niin niissä on paljon parempi vääntöalue.
- Nissaneita ajanut
sama mies kirjoitti:
eli ei jaksa kunnolla vetää kakkosella kierrosten ollessa alle 2000 ja just vitosella alle 2000. Ja muutenkin kun vertaa vaikka skoda octavia 1.9td(110hv) ja citroen xsara 2.0 hdi(110) niin niissä on paljon parempi vääntöalue.
octavian 1,9 TDI 66kw mallikin on sen verran äkäinen vehje, että tuntuu Nissanin 2,2 turbo kone laiskalta etenkin kaupunkiajossa.
Aivan sama vaikka paperilla 2,2 on kuinka hienot max tehot ja väännöt, jos jatkuvasti saa odotella liikennevaloista lähdettäessä, että ottaako kone kierroksia vai ei. - jos niin haluaa
Nissaneita ajanut kirjoitti:
octavian 1,9 TDI 66kw mallikin on sen verran äkäinen vehje, että tuntuu Nissanin 2,2 turbo kone laiskalta etenkin kaupunkiajossa.
Aivan sama vaikka paperilla 2,2 on kuinka hienot max tehot ja väännöt, jos jatkuvasti saa odotella liikennevaloista lähdettäessä, että ottaako kone kierroksia vai ei.Iso kone, vähän heppoja --> usein kestävä kone.
Mutta olen samaa mieltä, että kone on turhan laiska alakierroksilla. Lastulla tähän ilmeisesti pystyy vaikuttamaan ja autosta tulee ihan eri auto. Koneen pitäisi tämäkin kestää hyvin, onhan siitä myynnissäkin 136hp malleja. - n16
jos niin haluaa kirjoitti:
Iso kone, vähän heppoja --> usein kestävä kone.
Mutta olen samaa mieltä, että kone on turhan laiska alakierroksilla. Lastulla tähän ilmeisesti pystyy vaikuttamaan ja autosta tulee ihan eri auto. Koneen pitäisi tämäkin kestää hyvin, onhan siitä myynnissäkin 136hp malleja.Eipä kannata kysellä muualta kuin merkkiliikkeestä. Maksoi vuosi sitten 60 euroa ja itse vaihtaa sen kymmenessä minuutissa. Monella muulla merkillä maksavat maltaita. Ja eron huomaat heti. Omastani alkoi vedot heiketä 150 tkm jälkeen.
- ericc1
Minulla oli sama tilanne, ei jaksanut mennä, oli ajettu 180 000. Aikomus tehdä kansiremppa, mutta sitten vaihdoin. Minulta jäi Kannentiiviste- ja pultit (merkkiliikkeestä) sekä vesipumppu. Saapi sopu hintaan, jos joku tarttee.
Tehot kanssa täällä kateissa - aina välillä. Auto Nissan Almera 2.2TD -04. Ilmamäärämittarin piuhan otin myös irti, mutta tehot oli poissa yhtälailla - ei vaikutusta. Naapurin kanssa putsattiin mittari ja kyllä sieltä mustaa törkyä tuli kiitettävästi ulos. Silmämääräisesti en huomannut mitään lankoja olevan poikki, mutta aika huonosti sinne sisään mitään näkee.
No mittari kiinni ja 10km tyypit eikä mitään vikaa missään ...kunnes tänään taas tehot laski pariinkin otteeseen ja sain takaisin käyttämällä virrat hetkellisesti pois - lennossa tottakai. Pitääpä tutkia nuo johdot vai olisiko sitten koko anturi sökö. Naapuri neuvoi ottamaan aika Karkkilan auto-kehästä - osaavat siellä kyllä analysoida vian aiheuttajan- ketza
Tästä jo hetki onkin onkin jo vierähtyänyt niin raportoin tänne miten homma ratkesi.
Täytyy kyllä kehua tuota Karkkilan Auto-kehää. Hoitivat homman alle päivässä. Syynä oli polttoainepumpussa ollut venttiili, joka pitää paineet eli jonkinlainen takaiskuventiili ja tämä siis oli mennyt rikki. Tehojen häviäminen johtui siitä, että venttiili päästi paineet ajoittain tankkiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj212247- 701136
- 1101006
- 47984
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r72979Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p56937KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.12911Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31890Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55888Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(48834