NISSAN ALMERA 2.2 D

laiskistuu

ostin juuri kyseisen auton vm-2000. auto ei oikein jaksa vetää 5 hklöä ollessa kyydissä. vääntö tapahtuu vain 2-3.5 kierrosalueilla. onko normaalia vai onko kyseinen ilmamäärämittari kulunut?

12

4431

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajettu almeralla

      Meidän omasta se meni noin 300 000km kohdalla vaihtoon, auton ollessa reilut 5 vuotta vanha. Tehot laski pikkuhiljaa noin 200 000km:n jälkeen. Lopuksi ei vitosella voinut oikein edes ajaa, ei se vain jaksanut. Eli todennäkösesti myös sinulla vaikuttaa tämä ilmamäärämittarin vaihto! Meillä ero oli todella huomattava. Oikein harmitti, ettei asiaa ennemmin tutkinut kuin vasta kun oli pakko.

      Kiihdyttäessä pitäisi tuntua selvästi varsinkin ykkösellä ja kakkosella miten turbo tulee mukaan noin 2000rpm. Jos selvää nykäisyä sinulla ei tunnu missään kohtaa kiihdyttäessä, mittari vaihtoon. Vaihdoin voi tehdä itsekin, tais maksaa noin 50euroa mittari. Ja kyllä sen auton vetää pitää jaksaa täydellä kuormalla peräkärryllä vitosellakin ihan hyvin.

      • sama mies

        mistä saa halvalla niitä mittareita?


      • ihan noin halvalla
        sama mies kirjoitti:

        mistä saa halvalla niitä mittareita?

        mutta motonetistä saa jo 100eurolla.

        Jos haluat koittaa niin muistaakseni voit testata mittaria siten, että nyppäät vain ilmanputsarille tulevan johdon irti, jolloin ilmamäärämittarilta ei tule autolla mitään infoa. Tällöin mittaristoon syttyy check-valo ja auto käyttää ilman määrästä jotain "vakioarvoja". Auto siis toimii täysin, mutta ei saa infoa mittarilta vaan toimii jollain oletetuilla arvoilla. Näillä arvoilla auto kuitenkin toimii mielestäni ihan normaalisti eli tehot pitäisi suurinpiirtein palata! Jos tehot näin palaa niin ilmamäärämittaria sitten ostamaan..


      • Kyllä taas lähtee
        ihan noin halvalla kirjoitti:

        mutta motonetistä saa jo 100eurolla.

        Jos haluat koittaa niin muistaakseni voit testata mittaria siten, että nyppäät vain ilmanputsarille tulevan johdon irti, jolloin ilmamäärämittarilta ei tule autolla mitään infoa. Tällöin mittaristoon syttyy check-valo ja auto käyttää ilman määrästä jotain "vakioarvoja". Auto siis toimii täysin, mutta ei saa infoa mittarilta vaan toimii jollain oletetuilla arvoilla. Näillä arvoilla auto kuitenkin toimii mielestäni ihan normaalisti eli tehot pitäisi suurinpiirtein palata! Jos tehot näin palaa niin ilmamäärämittaria sitten ostamaan..

        Oli samoja ongelmia: ei ole enää. Mittari 66 eurolla merkkiliikkeestä, neljällä ruuvilla ja klemmarilla kiinni. Nyt ovat kaikki 81 kW taas kotona. Kyllä ottaa pattiin, kun en käynyt palstalla aiemmin; huollossa (ei merkki-) vaan ihmeteltiin, mutta ei tiedetty syytä. Nyt tiedetään sielläkin.

        Joku kertoi, että kannentiiviste menee tyypillisesti vaihtoon jossain kohtaa. Itsellä tuo kohta oli n. 200 tkm. Merkkiliikkeesä budjetoitu yli 20 tunnin remontiksi; laske siitä hinta kun tuntiveloitus pyörii 70 ja 80 euron välillä...


    • JMKK

      Moi, millä nopeudella kone ei jaksa vetää ja vaihde? Ko. autossa vitonen on todella pitkä, esim. 80 km/h:ssa kone ei ole vielä vetoalueella kunnolla ja meno on nihkeää. Satasen vauhdissa vetää jo hienosti. Esim. talvella 80 km/h rajoitusalueella auto on ikävä ajaa, saa jatkuvasti vaihtaa nelosen ja vitosen välillä.

      • sama mies

        eli ei jaksa kunnolla vetää kakkosella kierrosten ollessa alle 2000 ja just vitosella alle 2000. Ja muutenkin kun vertaa vaikka skoda octavia 1.9td(110hv) ja citroen xsara 2.0 hdi(110) niin niissä on paljon parempi vääntöalue.


      • Nissaneita ajanut
        sama mies kirjoitti:

        eli ei jaksa kunnolla vetää kakkosella kierrosten ollessa alle 2000 ja just vitosella alle 2000. Ja muutenkin kun vertaa vaikka skoda octavia 1.9td(110hv) ja citroen xsara 2.0 hdi(110) niin niissä on paljon parempi vääntöalue.

        octavian 1,9 TDI 66kw mallikin on sen verran äkäinen vehje, että tuntuu Nissanin 2,2 turbo kone laiskalta etenkin kaupunkiajossa.

        Aivan sama vaikka paperilla 2,2 on kuinka hienot max tehot ja väännöt, jos jatkuvasti saa odotella liikennevaloista lähdettäessä, että ottaako kone kierroksia vai ei.


      • jos niin haluaa
        Nissaneita ajanut kirjoitti:

        octavian 1,9 TDI 66kw mallikin on sen verran äkäinen vehje, että tuntuu Nissanin 2,2 turbo kone laiskalta etenkin kaupunkiajossa.

        Aivan sama vaikka paperilla 2,2 on kuinka hienot max tehot ja väännöt, jos jatkuvasti saa odotella liikennevaloista lähdettäessä, että ottaako kone kierroksia vai ei.

        Iso kone, vähän heppoja --> usein kestävä kone.

        Mutta olen samaa mieltä, että kone on turhan laiska alakierroksilla. Lastulla tähän ilmeisesti pystyy vaikuttamaan ja autosta tulee ihan eri auto. Koneen pitäisi tämäkin kestää hyvin, onhan siitä myynnissäkin 136hp malleja.


      • n16
        jos niin haluaa kirjoitti:

        Iso kone, vähän heppoja --> usein kestävä kone.

        Mutta olen samaa mieltä, että kone on turhan laiska alakierroksilla. Lastulla tähän ilmeisesti pystyy vaikuttamaan ja autosta tulee ihan eri auto. Koneen pitäisi tämäkin kestää hyvin, onhan siitä myynnissäkin 136hp malleja.

        Eipä kannata kysellä muualta kuin merkkiliikkeestä. Maksoi vuosi sitten 60 euroa ja itse vaihtaa sen kymmenessä minuutissa. Monella muulla merkillä maksavat maltaita. Ja eron huomaat heti. Omastani alkoi vedot heiketä 150 tkm jälkeen.


    • ericc1

      Minulla oli sama tilanne, ei jaksanut mennä, oli ajettu 180 000. Aikomus tehdä kansiremppa, mutta sitten vaihdoin. Minulta jäi Kannentiiviste- ja pultit (merkkiliikkeestä) sekä vesipumppu. Saapi sopu hintaan, jos joku tarttee.

    • Tehot kanssa täällä kateissa - aina välillä. Auto Nissan Almera 2.2TD -04. Ilmamäärämittarin piuhan otin myös irti, mutta tehot oli poissa yhtälailla - ei vaikutusta. Naapurin kanssa putsattiin mittari ja kyllä sieltä mustaa törkyä tuli kiitettävästi ulos. Silmämääräisesti en huomannut mitään lankoja olevan poikki, mutta aika huonosti sinne sisään mitään näkee.

      No mittari kiinni ja 10km tyypit eikä mitään vikaa missään ...kunnes tänään taas tehot laski pariinkin otteeseen ja sain takaisin käyttämällä virrat hetkellisesti pois - lennossa tottakai. Pitääpä tutkia nuo johdot vai olisiko sitten koko anturi sökö. Naapuri neuvoi ottamaan aika Karkkilan auto-kehästä - osaavat siellä kyllä analysoida vian aiheuttajan

    • ketza

      Tästä jo hetki onkin onkin jo vierähtyänyt niin raportoin tänne miten homma ratkesi.

      Täytyy kyllä kehua tuota Karkkilan Auto-kehää. Hoitivat homman alle päivässä. Syynä oli polttoainepumpussa ollut venttiili, joka pitää paineet eli jonkinlainen takaiskuventiili ja tämä siis oli mennyt rikki. Tehojen häviäminen johtui siitä, että venttiili päästi paineet ajoittain tankkiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaivattusi

      Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      184
      8505
    2. En löydä sinua

      En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4608
    3. Ketä julkkista

      kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4168
    4. Tunniste

      Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3692
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

      ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3166
    6. Miten, milloin

      Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2930
    7. Ne oli ne hymyt

      Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2636
    8. Haluan huomiota sulta

      nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      38
      2404
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

      niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2103
    10. Mitä haluat oikeasti

      Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2076
    Aihe