Portsari ei päästä sisään

asfasfgdsdg

Voiko portsari evätä pääsyni ravintolaan/baariin ihan vain sillä perusteella, että hän ei tunnista minua henkkareiden kuvasta?

Olen juuri täyttänyt 18 ja mieleni tekisi käydä ottamassa muutama paikallisessa baarissa, mutta portsarit eivät päästä minua sisään koska eivät usko, että olen henkkareiden omistaja. Pakko myöntää, että minua ei siitä kuvasta enää tunnista. Kyseinen kuva on otettu kun olin 13.

Onko portsarilla oikeus estää pääsyni tällä perusteella? Vai voinko jotenkin todistaa, että kyseiset paperit oikeasti ovat minun?

Ei kai auta kuin hommata itselle uudet paperit?

8

2611

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helmunt Schwein

Suomessahan on sellainen laki, että jos jollakin on johonkin oikeus määrätyn iän saavutettuaan, vaikka viinakaupassa, tai baarissa, niin hänen on se ikänsä todistettava, ei portsarin tai viinakaupan myyjän.
      Hanki seuraavaksi kerraksi sellainen henkkari, mistä sinut pystytään varmuudella tunnistamaan.

• Tottakai portsari voi estää tuolla syyllä, muutenhan kuka tahansa voisi lainata henkkareita ja mennä sisään. Miksi et hae uusia henkkareita.

• niin tehtävä

Eli pistettävä uudet henkkarihakemukset poliisiasemalle sisään. Mutta se maksaa ym.

Lähinnä tässä hain sitä, että onko jotain keinoa jolla pystyisin todistamaan ko.henkkareiden olevan minun. Ilmeisesti tälläistä keinoa ei ole.

Kiitos näistä vastauksista.

• sisulla sisälle
        niin tehtävä kirjoitti:

Eli pistettävä uudet henkkarihakemukset poliisiasemalle sisään. Mutta se maksaa ym.

Lähinnä tässä hain sitä, että onko jotain keinoa jolla pystyisin todistamaan ko.henkkareiden olevan minun. Ilmeisesti tälläistä keinoa ei ole.

Ei kyllä missään lue minkälainen kuva pitää kortissa olla.hakiessa uutta kuvan laatu pitää olla selvä eikös hyväksityt kortit ole kuvallinen henk.kortti,ajokortti ja passi joku noista pitäisi olla millä todistaa ikänsä aika vaikeeta on periaatteessa estää pääsyä ravintolaan kokeile toista baaria miten käy tai käy kysymässä laitokselta miten ko.pitäs toimia

• JuupaJoki
        sisulla sisälle kirjoitti:

Ei kyllä missään lue minkälainen kuva pitää kortissa olla.hakiessa uutta kuvan laatu pitää olla selvä eikös hyväksityt kortit ole kuvallinen henk.kortti,ajokortti ja passi joku noista pitäisi olla millä todistaa ikänsä aika vaikeeta on periaatteessa estää pääsyä ravintolaan kokeile toista baaria miten käy tai käy kysymässä laitokselta miten ko.pitäs toimia

Henkkareiden tulee olla sellainen, että siitä tunnistaa.

Jos kuva on vanha ja siitä ei tunnista, niin miten sillä henkilöllisyytesi todistat??

Aika maalaisjärjellä ajateltavissa oleva asia!

• pelle boi
        JuupaJoki kirjoitti:

Henkkareiden tulee olla sellainen, että siitä tunnistaa.

Jos kuva on vanha ja siitä ei tunnista, niin miten sillä henkilöllisyytesi todistat??

Aika maalaisjärjellä ajateltavissa oleva asia!

Näytä joku toinen kuvallinen kortti samalla aikaa esim.opiskelijakortti, pankkikortti. Tai ota vaikka passi mukaan, eiköhän se poke usko.

• Hki73
        niin tehtävä kirjoitti:

...ihan vit..sti! Enemmän maksaa se sun ravintolailtasi, kuin henkilökortin hankkiminen. Ei kukaan sinua ajokorttia käskenyt ajamaan, vai??? Kortti on sitäpaitsi voimassa pidemmän ajan, sitä ei siis tarvitse hankkia, jokaiselle ravintolakäynnille uudelleen, voi tsiisus...

Miksi muuten aikuiset ihmiset ovat niin hölmöjä, etteivät kanna papereitaan mukana (vaikka passia ellei muuta omista), kun käyvät ravintoloissa? Pääsääntöisesti voidaankin olettaa, että paperittomat eivät täytä sisäänpääsylle asetettua ikärajaa, jolloin ei siis pääse sisään vaikka mussuttaisi kuinka! Paperit, kun on kysytty ne pitää esittää (poket eivät ala huopaamaan asiassa) tai se on tylysti soronoo. Pitäähän kortilla maksaessaankin, välillä todistaa henkilöllisyytensä. Tämä ei muuten ole sidoksissa mihinkään summaan vaan se on täysin myyjän/kaupan päätettävissä, vaikka ostaisit pkt:n purukumia. Ostosummat ovat vain suosituksia, kiitos.

• ovella seisoja

Niin ja suurimpien kaupunkien baareissa saat vilauttaa papereitas suurinpiirtein aina kun maksat kortilla, joten kunnon tunnistettavat kuvat papereihin niin se helpottaa kaikkien työtä ja sinun iltaasi.. kunhan ensin pääset sisään :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      208
      2824
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      167
      2501
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      106
      1172
    4. Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.

Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k
      Kaste
      583
      1015
    5. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      124
      1002
    6. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      67
      1000
    7. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      269
      948
    8. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      320
      921
    9. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      20
      899
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      768
    Aihe