En tiedä laitanko kysymystä oikealle palstalle mutta haluaisin tehdä lapsen kiitoskorttiin sellaisen kuva, jossa on esim. 4 eri kuvaa. Ifin kiitoskortteihin saa laitettua vain yhden kuvan, joten miten saisin tehtyä useasta kuvasta yhden? Koneella on open office ohjelmat ja jotakin kameran ohjelmia. Kiitokset, jos joku osaa auttaa!
useasta valokuvasta yksi valokuva
4
756
Vastaukset
- monet.
>...open office ohjelmat ja jotakin kameran ohjelmia.
Onko kameran ohjelmissa mitään kuvankäsittelyyn liittyvää, esim Gimp, jolla tuo olisi helpoimmin tehtävissä ihan copy/pastella?
Toinen tapa on vaikkapa OpenOfficen writer jolla tehdään uusi tekstiasikirja, menuvalikosta Lisää->Kuva->Tiedostosta niin monta kuin tarvitaan.
Kuvia voi pienennellä niistä vihreistä pikkulaatikoista jotka ilmestyy siihen lisää-komennon jälkeen tai jälkeenpäin vain klikkaamalla kuvaa. Kuvan sivusuhteet pysyy pienennettäessä samoina kun pitää shift/vaihto-näppäintä pohjassa muokkauksen aikana.
Kuvaa voi siirrellä silloin kun hiiren kursori näkyy sellaisena neljänä nuolena (yksi joka suuntaan).- Parempi konsti
Käytä mieluummin Openoffice Drawta.
Siinä voi kohteen vaikka mitoittaa 1/100 millin tarkkuudella.
Liitä kuvat piirustusarkille ja järjestele siinä.
Kuvia voi asetelle limittäinkin.
Kun kuvat on asemoitu niin merkkaa kaikki ja valitse File/export-tiedosto.jpg. Kohteesta tulee yksi kuva.
Jos haluat, voit tehdä vaikka koko kortin valmiiksi itse teksteineen päivineen ja sitten lähettää kopioitavaksi tai printata itse. - monet.
Parempi konsti kirjoitti:
Käytä mieluummin Openoffice Drawta.
Siinä voi kohteen vaikka mitoittaa 1/100 millin tarkkuudella.
Liitä kuvat piirustusarkille ja järjestele siinä.
Kuvia voi asetelle limittäinkin.
Kun kuvat on asemoitu niin merkkaa kaikki ja valitse File/export-tiedosto.jpg. Kohteesta tulee yksi kuva.
Jos haluat, voit tehdä vaikka koko kortin valmiiksi itse teksteineen päivineen ja sitten lähettää kopioitavaksi tai printata itse.Ei ole tarkoitus sotia OpenOfficen mainioiden sovellusten paremmuudesta mutta millä tavalla Draw on tässä parempi? Mainitsin Writerin vain ehkä tutuimpana esimerkkinä kun jotenkin sain sellaisen käsityksen että kysyjän atk-osaaminen ei ole ammattilaisten tasoa jos tällaista kyselee.
Yhtälailla Writerilla voi kuvia asetella limittäin, laittaa ne osittain läpinäkyviksi, jne ja asemointitarkkuus riittää takuulla onnittelukorttiin.
- huuma77
kiitos hyvistä neuvoista, kortista tuli oikein hieno!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2333971Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232297Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1401439
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127927- 77919
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37910Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!330849Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8787J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl61746