Jos jos hankkisin kovalevyn (USB2) johon asentaisin ubuntun?
Koneeni on Fujitsu Siemensin läppäri (xp) jossa on liian pieni kovalevy rinnan asentamista ajatellen.
Onko sillä jotain väliä millaista tyyppiä sen kovalevyn tulisi olla? (Mielellään sellainen joka ottaa virran USB:n kautta?)
Onnistuisiko?
3
241
Vastaukset
- Nimimerkki
Eipä tuolla kovalevyllä niin väliä, sun koneen pitää vaan osata buutata siltä. Yleensä biosista löytyy rajotukset sen suhteen...
- III*III
Siinäpä propleema, voisiko sitä mitenkään testata, esim. muistitikulla?
Olen aika onneton näitten "bios" juttujen kanssa, vaikka olenkin kerran asentanut ubuntun vanhalle pöytäkoneelle. Minulla on kyllä valmiina ubuntun 6.10 Live CD. - Ei onnistu
III*III kirjoitti:
Siinäpä propleema, voisiko sitä mitenkään testata, esim. muistitikulla?
Olen aika onneton näitten "bios" juttujen kanssa, vaikka olenkin kerran asentanut ubuntun vanhalle pöytäkoneelle. Minulla on kyllä valmiina ubuntun 6.10 Live CD."Minulla on kyllä valmiina ubuntun 6.10 Live CD."
Live-CD -versioiden käynnistysperiaate poikkeaa kovalevyasennuksiin tarkoitetuista jakeluista.
Voit huoletta asentaa Live-CD -version muistitikulle, mutta se ei tarkoita, että kiinteälle kovalevylle asennettava jakelu toimisi irroitettavilta medioilta ilman lisätoimia.
"Lisätoimet" eivät kuulu aloittelijoiden toimenpiteisiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 891027
- 55722
Huonoja uutisia-nyt lähtee höyrylaivat
https://www.ita-savo.fi/ Konkurssiin meni tämäkin yritys. Raja kiinni ja venäläiset turistit puuttuvat. Täällä menee pe35604Ei näytä hyvältä
Kyllä nyt Ähtäriä viedään vesikelkalla. Neuvotteliat untuvikkoja kaikki. Mikko tietty tapansa mukaan loikki puheenjohtaj39546- 31469
Älä itke rakas.
Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...48468- 34447
Jos vielä toivot...mies...
Saisinpa jonkun merkin sinulta, jos vielä odotat 📝➡️📱 Rohkeus on mennyt jos seurustelet vaikka nykyisin. En halua häi41439Olet hurmaava
Olet paras mies, joka on tullut vastaan. Sinussa on jotakin, mitä muissa ei ole. En vaan tiedä, mikä on oikein sinun su14421Dina on valittu virkaan Rovaniemelle
Kemijärven kaupunginjohtaja on pyrkinyt pois Kemijärveltä ja näyttää että näin tulee käymään.25418