Voiko 2kk ikäiselle antaa velliä jos maito ei tunnu riittävän? Mitä haittaa siitä olisi että jo niin ajoissa antaa???
velliä 2kk
6
724
Vastaukset
- aloitus1
on niin yksilöllistä.jos nälkä ei tunnu pitävän nälkää poissa niin ei ole vaaraa jos vellillä aloittaa, sillä yritetään niitä allergioita et kituutellaan sinne 3-4kk ikään kiinteiden aloitus. mut vellillä voi hyvin aloittaa 2kk iässä ja kiinteet sit 3kk.juttele neuvolassa, ne ohjeistaa sitten sielä.meil annettaan (ikä 2kk1vko)iltasin yks pullo maissivellii ja aamulla se on jo pidentänyt hieman syöttövälejä ja auttanut ilmavaivoihin ja muihin vatsanväänteisiin. kun ei vaan koko ajan hotkimalla hotki sitä maitoo tunnin välein:) mikä on tosi bueno juttu.päivällä sitten pelkkää tuttelia vielä
- voit
antaa huoletta
- ?!?
voit kirjoitti:
antaa huoletta
Onko parempi antaa velliä sellaisenaan vai olisko parempi sekoittaa se äidinmaitoon/korvikkeeseen? Itsellä 2kk poika ja oon samaa miettiny et illal vois hieman antaa ennen nukkumaanmenoa ku ei tunnu aina maidosta täyttyvän.
- vaikka
?!? kirjoitti:
Onko parempi antaa velliä sellaisenaan vai olisko parempi sekoittaa se äidinmaitoon/korvikkeeseen? Itsellä 2kk poika ja oon samaa miettiny et illal vois hieman antaa ennen nukkumaanmenoa ku ei tunnu aina maidosta täyttyvän.
aluksi laittaa puolet maitoo ja puolet vellii "kokeilumielessä" ja sitten antaa ihan pelkkää jatkossa.niin me iankain tehtiin aamulla annettin ja päivällä kokeiltiin, ei tullu mitään hämminkiä niin annettiin heti yötä vasten sitten pelkkää velliä.
- sammakkoprinsessa06
itse annoin tuon ikäiselle tytölleni velliä, sekä maissi, että peruna-porkkana. Meillä tosin ei siitä mitään hyötyä ollut, söi ihan yhtä paljon, eikä pidentänyt yöuniakaan. Mutta, myöhemmin neuvolatäti mulle sanoi, että siinä vellissä on melkein samat ravintoarvot kuin madossakin, joten jos haluaa, että vellinsyönti esim. pidentäisi vähäsen yöunia, niin kannattaa kokeilla tehdä se velli itse!
- ...kausi
ajoittuu tuohon 2-3 kk ikään. Silloin vauva tilaa lisää maitoa.
Eli jos vauva on rintaruokinnalla, anna vaan rintaa, niin usein kuin ottaa.
Katso asiasta lisää imetystukilista.net'in sivuilta.
Jos taas pullottelette, niin en kyllä silloinkaan suosittelisi vielä vellejä :-(
Vellit ovat tarkoitettuja 4 kk lähtien, eikä pienen vatsa niitä pysty välttämättä käyttämään hyväksi.
http://www.nutriciababy.fi/tuotteet/4kk/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1057451
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1025264Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1163516Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p253461Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352544Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191866Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961511Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3491506Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311356Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?561324