Mikä merkitys digivastaanoton kannalta on seinärasian desipeli määrällä? Seinärasian pitäisi ilmeisesti olla 14 db, mutta minulla talon kaikki rasiat 6 db. Näkyvyys ongelmia on ja esim. voice ja urtsikanava näkynyt viimeksi talvella.
Seinärasiat
4
578
Vastaukset
- Aina voi arvata :)
Suurempi desibeliluku vaimentaa enemmän signaalia. Viallisen laitteen aiheuttamat häiriöt eivät etene muualle niin voimakkaana, kun matkalla on vaimennusta. Tällä ei taida olla väliä omakotitaloissa? Kerrostalossa on ehkä merkitystä, jotta eri taloudet eivät voi häiritä toisiaan. Tämä on arvaus.
http://www.digitv.fi/sivu.asp?path=1;3007;3067;3101;3103;3106
Näkyvyys ongelmaa rasiat ei sinulla ratkaise. Päin vastoin suurempi vaimennus huonontaa signaalia (signaalin taso pienenee suhteessa vastaanottimen kohinaan), ellei käytössä ole riittävää vahvistusta ennen vaimennuksia.- oivajussi
uusittiin alkuvuodesta 30 vuotta vanhat kaapeli ja rasioiden pohjat. Mittauspöytäkirjan mukaan suurin vaimennus lähtöpisteestä kauimmaisessa asunnossa on 860 MhZ:llä 42 desibeliä. Näyttäisi siis hyväksyttävälta sen mukaan mitä viestissä olevasta linkistä ilmenee (digitv/fi). Kuitenkin em. asunnossa ja omassani, joka on edellinen ja jossa siis kaiken järjen mukaan vaimennus ei ainakaan suurempi voi olla, ei boksi ole pelannut kunnolla (naapurilla Force ja itsellä Humax Fox). Minulla n. kolmevuotias Medion C 9220 toimi aika hyvin. Fox ilmoitti signaalin voimakkuudeksi 51-54. Sivumennen; kuka tietää mitä laatua nuo luvut ovat (desibelejä?)Naapuri osti ensin ja minä säädettävät antennivahvistimet (Made in China)), jotka maksoivat 13,50 euroa. Nyt minulla signaali on n. 67 ja Fox toimii huomattavasti paremmin.
- lisää..
oivajussi kirjoitti:
uusittiin alkuvuodesta 30 vuotta vanhat kaapeli ja rasioiden pohjat. Mittauspöytäkirjan mukaan suurin vaimennus lähtöpisteestä kauimmaisessa asunnossa on 860 MhZ:llä 42 desibeliä. Näyttäisi siis hyväksyttävälta sen mukaan mitä viestissä olevasta linkistä ilmenee (digitv/fi). Kuitenkin em. asunnossa ja omassani, joka on edellinen ja jossa siis kaiken järjen mukaan vaimennus ei ainakaan suurempi voi olla, ei boksi ole pelannut kunnolla (naapurilla Force ja itsellä Humax Fox). Minulla n. kolmevuotias Medion C 9220 toimi aika hyvin. Fox ilmoitti signaalin voimakkuudeksi 51-54. Sivumennen; kuka tietää mitä laatua nuo luvut ovat (desibelejä?)Naapuri osti ensin ja minä säädettävät antennivahvistimet (Made in China)), jotka maksoivat 13,50 euroa. Nyt minulla signaali on n. 67 ja Fox toimii huomattavasti paremmin.
Se 42 dB:n vaadittu erotusvaimennus kahden tilaajan välillä ei tarvitse olla vaimennuksen suuruus esim. tähtipisteestä rasiaan.
Esimerkiksi jaotin kahteen vaimentaa signaalia 4 dB, mutta kahden lähtevän haaran välinen vaimennus on esim. 14 - 22 dB. Tästä erotusvaimennuksesta seuraa se, että antennirasian vaimennuksen pitää olla 10 - 14 dB, jotta 42 dB:n vaatimus täyttyy.
Haaroittimissa vaimennus ja haarojenvälinen vaimennus on suurempi, joten 1 - 4 dB:n rasioita voi kytkeä haaroihin.
- Isännöitsijälle
Jos asut kaapelitaloudessa tai yhteisantennitaloudessa, niin valitus huonosta näkyvyydestä isännöitsijälle. Se hommaa tarkistajan paikalle, jos verkossa on vikaa.
Muutoin omakotitalossa pitäisi olla mahdollisimman vähän vaimentavia desibelejä.
Mutta kuitenkin jakavassa rasiassa n. 4-6 dB.
Jos rasioita on paljon, niin talossa olisi hyvä olla alkupäässä linjavahvistin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3296257Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483716Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1512898"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2272200Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol1071763- 731306
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua831112Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni145993Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan10968Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui11924