Katselin reikimastereitten kurssiesitteitä...Apua!
Täähän on ihan villi maailma. Kuka kertoisi minulle mitä virkaa niillä virityksillä on kun jollekulle on tehty yks (on kuulemma riittävä;luin toisesta foorumista)ja joku tekee neljä? Mistä ne on saanu alkunsa?
Reikin viritykset
15
2403
Vastaukset
- Jurskaus
Käsitykseni mukaan virityksiä on yleensä kolme (en tiedä tuosta neljännestä, mutta koulukuntiahan on joka lähtöön). Ensimmäisellä virityksellä avataan tietyt energiakanavat jotka mahdollistavat parantavan energian läpivirtauksen kehossa. Eli käytännöllisesti katsoen mahdollistavat parantamisen
Toisen virityksen pääpointtina on kaukoparannuksen mahdollistaminen. Virityksessä avataan taas uusia kanavia ja vahvistetaan entisiä, sekä opetetaan symboleja joita hyväksikäyttämällä kaukoparannus helpottuu.
Kolmannen virityksen tarkoituksena on avata master tason kanavat, sekä opettaa sinulle kuinka pystyt virittämään muita ihmisiä 1, 2 ja 3 -tasolle reikissä.
Näin olen homman käsittänyt kovasti pelkistettynä, ja kuten sanoin, koulukuntia on joka lähtöön. Toisissa sanotaan että virityksien välillä pitää olla kuukausia (jollei jopa vuosi(a) ) kun taas toisissa sanotaan että ei sillä ole mitään väliä, vaikka kaikki putkeen voi lämäistä kerralla. Mutta käsitykseni mukaan kaikki koulukunnat ovat siitä sentään yhtä mieltä että kun saat reiki 1 tason viritykset pystyt parantamaan ihan yhtä hyvin lähihoidossa kun masterikin (tietysti harjoittelu avaa kanavia lisää.. )
Toivottavasti selkeytti, ja jos tulee korjaamista niin antaa paukkua, henk koht en ole käynyt reiki virityksiä läpi, mutta lähisukulainen on, ja näin olen homman käsittänyt.- ihmekummallista
Kiitti vastauksesta! Olen niin alussa että tarkoitin lähinnä tuota ykköskurssia, montako viritystä siinä pitää olla. Ja sit tietty, mikä niiden tarkoitus on, ilmeisesti sitten avaava kuten sanoit, mut jos niitä tehdään useampi? :)
Reikimenelmän soveltamisessa itsekasvatusmedotina vain mielikuvitus on rajoittava tekijä.
Ellei se toimi jollakin, mielikuvitus, luovuus ei silloin syystä tai toimesta toimi.
Joillakin ihmisilla reikiviritys ei toimi. Tämä lie kii siitä, millä asenteella
kurssilainen on ns. liikenteessä.
Henk. koht. oma motivaatio olo peruskurssille mennessä oli vahva pitkähkön omahoidon ansiosta.
Kurssilla saadut viritykset koin hyvin vahvoina. Tunnetila näyttää yhä vahvistuvan.
Opettajanpersoonalla lie tässä vahva osuutensa.
Molemmat kurssit käynyt reikiläinen suositteli 2:n käymistä.
Hän neuvoi "ekalaiselle" miten päänsäryn voi parantaa esim. perheenjäseneltä. Muuten toimii.
Ns. tosisymbolien käytön herkän mielen omaavan ihmisen psyyke/mieli näyttää ottavan tosissaan, eli ne toimivat.
Näin, jos reikiä käytetään korkeiden eettisten ja moraalisten sääntöjen puitteissa.
Mahdollistuu mystikoiden kokeman "rinnakkaismaailman" kokeminen 'väläyksittäin'.
Pelkästään reikikoulukuntia on kuulemma monia. Muita parantamiseen tai henkiseen kasvuun
johtavia menetelmiä on vaikka millä mitalla.
Näinkin alkutaipaleen kulkijana uskon reikimenetelmän tehoon mm. omien
luutuneiden ajatusmallien muuttamisessa.
Vahvasti motivoituneet joogistit puhuvat joogasta omana tieteenhaaranaan.
Mielestäni nämä kaikki menetelmät; joogat reikit tai silvat käyttävät samaa energialähdettä.
Siitä ovat syntyneet myös kaikki uskonnolliset suuntaukset. Niiden lähde on Kosminen Energia.- uneliasko
capt.cöpenick kirjoitti:
Reikimenelmän soveltamisessa itsekasvatusmedotina vain mielikuvitus on rajoittava tekijä.
Ellei se toimi jollakin, mielikuvitus, luovuus ei silloin syystä tai toimesta toimi.
Joillakin ihmisilla reikiviritys ei toimi. Tämä lie kii siitä, millä asenteella
kurssilainen on ns. liikenteessä.
Henk. koht. oma motivaatio olo peruskurssille mennessä oli vahva pitkähkön omahoidon ansiosta.
Kurssilla saadut viritykset koin hyvin vahvoina. Tunnetila näyttää yhä vahvistuvan.
Opettajanpersoonalla lie tässä vahva osuutensa.
Molemmat kurssit käynyt reikiläinen suositteli 2:n käymistä.
Hän neuvoi "ekalaiselle" miten päänsäryn voi parantaa esim. perheenjäseneltä. Muuten toimii.
Ns. tosisymbolien käytön herkän mielen omaavan ihmisen psyyke/mieli näyttää ottavan tosissaan, eli ne toimivat.
Näin, jos reikiä käytetään korkeiden eettisten ja moraalisten sääntöjen puitteissa.
Mahdollistuu mystikoiden kokeman "rinnakkaismaailman" kokeminen 'väläyksittäin'.
Pelkästään reikikoulukuntia on kuulemma monia. Muita parantamiseen tai henkiseen kasvuun
johtavia menetelmiä on vaikka millä mitalla.
Näinkin alkutaipaleen kulkijana uskon reikimenetelmän tehoon mm. omien
luutuneiden ajatusmallien muuttamisessa.
Vahvasti motivoituneet joogistit puhuvat joogasta omana tieteenhaaranaan.
Mielestäni nämä kaikki menetelmät; joogat reikit tai silvat käyttävät samaa energialähdettä.
Siitä ovat syntyneet myös kaikki uskonnolliset suuntaukset. Niiden lähde on Kosminen Energia."Joillakin ihmisilla reikiviritys ei toimi. Tämä lie kii siitä, millä asenteella
kurssilainen on ns. liikenteessä. "
Eli myönnät koko hoidon perustuvan placebo efektiin?
- TheOneAndOnly
Virityksiä itse sain 4 eka kurssilla. Kaksi eka päivänä ja kaksi toisena. Olen myös kuullut että jotkut antavat ykkösellä vain yhden virityksen.
Eiköhän nuo kaikki tavat toimi. Näissä energiajutuissa kun näyttää että se aikomus on se tärkein asia. Eli jos menet kurssille, niin se on tahdonilmaus että todella haluat oppia kanavoimaan parantavaa energiaa, ja sillä mennään jo pitkälle. Joten en ottaisi paineita siitä että minkäverran niitä virityksiä pitää saada. Enemmänkin kannattaa tutustua opettajaan ja fiilistellä että tuntuuko tuo tyyppi minulle sopivalta.
-Pete - r-hoitaja
Enpä nyt muista viritysten lukumäärää. Kurssitasot ovat kuitenkin 1,2 ja 3 eli mastertaso. Mitään a tai b muotoja ei alkuperäiseen reikimenetelmään kuulu. Sen enempää kuin violetteja tai muutakaan ylimääräistä rekvisiittaa. Ne ovat joidenkin oman mielikuvituksen tuotteita ja jopa kaupallisessa mielessä lisättyjä. Tässäkin asiassa on valitettavasti muutamat lähteneet juoksemaan rahan perässä. Ei virityksiä tulisi tehdä nopeaan tahtiin peräkkäin. Aikaa pitää anta henkiselle kehitykselle. Tarpeen mukaan vaikka vuosia. Kysymyshän ei ole bisneksestä vaan omasta kehityksestä ja autamisen halusta. Kaupallistaminen tahtoo sotkea monta hyvää asiaa. Toki opettajan on saatava kohtuullinen korvaus ajan käytöstään ja kuluistaan. Samoin hoitajan, joka tekee työtään ammatikseen kuten vaikkapa hieroja. Tietoa perinteisestä reikistä on ainakin Mikao-Usuin Reiki ry:n nettisivuilla.
- ihmekummallista
Jos tuohon yhdistykseen on uskominen niin virityksiä on neljä ykköskurssilla. Siinä sitten sanottiin että yhdistävät (viritykset) parantavaan energiaan. Luulisi että tietävät kun ovat käyneet Japanissakin asiaa opiskelemassa. Kiitos vastauksista!
- että kyseinen ry
ilmestyi tähänkin ketjuun ylentämään itseään alentamalla muita.. Kyseistä yhdistystä leimaa varsin ahdasmielinen lahkolaisuus, joka on hyvin kaukana siitä rakkauden ja veljeyden ideasta, jota itse Usui edusti. Kyseinen yhdistys on lähinnä häpeäksi Usuille tuolla ihmeellisellä negatiivisella asenteella ja kuppikuntaisuudellaan.. Osaako yhdistys mitään muuta kuin haukkua kaikkea ja kaikkia muuta kuin omaa yhdistystään?
- r-hoitaja
että kyseinen ry kirjoitti:
ilmestyi tähänkin ketjuun ylentämään itseään alentamalla muita.. Kyseistä yhdistystä leimaa varsin ahdasmielinen lahkolaisuus, joka on hyvin kaukana siitä rakkauden ja veljeyden ideasta, jota itse Usui edusti. Kyseinen yhdistys on lähinnä häpeäksi Usuille tuolla ihmeellisellä negatiivisella asenteella ja kuppikuntaisuudellaan.. Osaako yhdistys mitään muuta kuin haukkua kaikkea ja kaikkia muuta kuin omaa yhdistystään?
Taisi kalikka kalahtaa...
Pidetään reiki puhtaana ja yksinkertaisena. Jätetään haltijat, suitsukkeet, kivi-, kukka-, ja väriterapiat reikistä pois. Ne voivat hyvin olla oma alueensa, mutta reiki-nimityksen kanssa niillä ei ole mitään tekemistä. Myöskin pikakurssit "kahdessa viikossa masteriksi" eivät ole perinteistä reikiä. - sanottavana
että kyseinen ry kirjoitti:
Tai siis ei ollut sulle yllätys, sitäkö tarkoitit? Itse kuulun kyseiseen yhdistykseen ja mulle ainakin oli helpotus kun opin tekemään reikiä ja tajusin miten yksinkertaista energiahoitaminen voi olla. Kai sitten olen niin yksinkertainen mutta oli kyllä hankalaa aiemmin yrittää sekalaisesta tarjonnasta onkia itselleen jotain. Se rakkauden, tilan antamisen ja oman tahdin kunnioittamisen kokeminen jonka olen kokenut kursseilla ja muissa tapaamissa tekee asiaan perehtymisen helpoksi myös "tavalliselle" ihmisille joka ei ole kuullutkaan chakroista, ei enkelienergioista tms.
- r-hoitaja
sanottavana kirjoitti:
Tai siis ei ollut sulle yllätys, sitäkö tarkoitit? Itse kuulun kyseiseen yhdistykseen ja mulle ainakin oli helpotus kun opin tekemään reikiä ja tajusin miten yksinkertaista energiahoitaminen voi olla. Kai sitten olen niin yksinkertainen mutta oli kyllä hankalaa aiemmin yrittää sekalaisesta tarjonnasta onkia itselleen jotain. Se rakkauden, tilan antamisen ja oman tahdin kunnioittamisen kokeminen jonka olen kokenut kursseilla ja muissa tapaamissa tekee asiaan perehtymisen helpoksi myös "tavalliselle" ihmisille joka ei ole kuullutkaan chakroista, ei enkelienergioista tms.
"Yhdistyksen toiminta-ajatuksena on edistää reikitietouden jakamista, sekä pitää yllä tietoa alkuperäisestä reikistä. Yhdistys järjestää kursseja ja teemapäiviä sekä osallistuu erilaisiin hyvinvointia ja ihmisen kehitystä käsitteleviin messuihin ja tapahtumiin. Lisäksi yhdistys järjestää koulutusta alkuperäisistä japanilaisista reikitekniikoista."
Eipä ole enkeleitä tullut vielä vastaan. Sakraoppi on kokonaan eri juttu sekin. Että pysytäänpä ihan aidossa ja alkuperäisessä, kuten tuo lainaus ry:n tehtävästä kertoo. :)) - edelleen!!!!!!!
r-hoitaja kirjoitti:
"Yhdistyksen toiminta-ajatuksena on edistää reikitietouden jakamista, sekä pitää yllä tietoa alkuperäisestä reikistä. Yhdistys järjestää kursseja ja teemapäiviä sekä osallistuu erilaisiin hyvinvointia ja ihmisen kehitystä käsitteleviin messuihin ja tapahtumiin. Lisäksi yhdistys järjestää koulutusta alkuperäisistä japanilaisista reikitekniikoista."
Eipä ole enkeleitä tullut vielä vastaan. Sakraoppi on kokonaan eri juttu sekin. Että pysytäänpä ihan aidossa ja alkuperäisessä, kuten tuo lainaus ry:n tehtävästä kertoo. :))Nii-i, sitä just tarkotinki että ONNEKSI kursseilla ja tapaamisissa ei mainitsemani ole olleet sekoittamassa juttua. Kun netissä surffailee niin tarjolla on enkelireikiä ym....
- lumpsukka
"Sen enempää kuin violetteja tai muutakaan ylimääräistä rekvisiittaa. "
Mitä tarkoitit tuolla violetilla? Reiki 1 virityksessä näin violettia väriä vahvasti - siksi uteliaisuuteni heräsi tätä kysymään?
- Anonyymi
Monikaan reikikurssin käynyt ei tunnu tietävän, mikä ero on virityksillä ja vihkimyksillä.
Jotkut puhuvat 3 virityksestä, jotka saa käytyään reiki 1, 2 ja 3, eli master-tason, vaikka kyse on silloin 3 vihkimyksestä.
Viritykset ovat siis eri asia. Olisi kiva tietää, miten ne annetaan. Jotkut ovat sitä mieltä, ettei niitä voi edes kukaan ulkopuolinen antaa, vaan ne saa, kun kehittyy reikin tiellä. Eräällä sivustolla kerrottiin, että kuka tahansa voi antaa viritykset, mutta vihkimyksiä ei. Haasteellista, kun on niin monenlaista erilaista tietoa.
Näin virityksistä kertoilee sivusto Usui Reiki Ryoho ry:
"Reikikurssilla tehtävät viritykset eli reijut avaavat energiakanavia ja vahvistavat energian virtaamista. Reiki 1 -kurssiin kuuluu neljä viritystä, joiden välissä tulee olla vähintään 4 tuntia. Kahden päivän kurssilla viritykset jaetaan molemmille päiville. Reiki 2-kurssiin kuuluu yksi viritys, joka tehdään kurssin alussa."
Lähde: https://usui-reiki-ryoho.fi/reiki/ukk/ - Anonyymi
Jotkut reikiopet käyttävät virityksistä nimitystä aktivointi, Jotkut käyttävät vihkimyksistä nimitystä aktivointi. Tosiasiassa sekä viritykset että vihkimykset aktitoidaan, jos reikiope ne antaa, mutta olisi kiva tietää, mitä kukin reikiope tarkoittaa esim. sanalla aktivointi tai viritys tai vihkimys. Länsimaissa ei aina virityksiä reiki I-kursilla anneta. Tietävätkö edes kaikki reikihoitajat tai reikiopet, mikä on viritys ja mikä vihkimys, kun kuitenkin moni heistä käyttää viritys-sanaa puhuessaan kolmesta virityksestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123940MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar802049Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5481641Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851308Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331028Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214908Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3818