Hei
Olen lähdössä loppu vuodesta kahdeksi kuukaudeksi Intiaan kiertelemään ja yritän tässä hahmottaa millaisella budjetilla olisi järkevää lähteä liikkeelle. Olisiko jollakin antaa yhtään suuntaa paljonko rahaa menee kuukaudessa perus tarpeisiin, siis asumiseen ja ruokaan lähinnä? Majoitus ei tarvitse olla luxus. Voiko Intiassa nostaa rahaa Visa electronilla? Entä uskaltaako mukaan ottaa esim. hienon kameran? Ehkä vähän tyhmiä kysymyksiä, mutta näitä olen tässä pohtinut. Muitakin käytännön vinkkejä olisi mukava kuulla.
Kiitos, Aksel.
matkabudjetti
4
1791
Vastaukset
- indiafan
Rs 1000 per päivä perustarpeisiin (asuminen, ruoka, juoma ynm) on ihan hyvä arvio. www.indiamike.com tehtiin kysely ja yleisin budjetti oli vielä pienempi eli noin Rs 500 per päivä mutta silloin majoitus on todella askeettinen eikä paljon matkustella kuin bussilla tai junilla.
Electronilla voi nostaa paikkapaikoin esim. Goalla.
Jos majoitut halpoihin gueshouseihin ja käytät busseja niin ole tarkkana kameran kanssa. Lukko rinkkaan tai reppuun on hyvä sekä pieni ketjulukko esim. junassa jolla saat rinkan penkin alle kiinni. - Anna I
... vähän siitä, minkälaisiin paikkoihin matkasi suuntautuu. Isoissa kaupungeissa hotellit ovat kalliimpia ja sanoisin, että Rs 1000,- / pvä Delhissä tai Mumbaissa on vähän alakanttiin, maaseudulla 1000,- per päivä pärjää taas erittäin hyvin. Myös matkustusajankohta vaikuttaa hintoihin: off-season aikaan hotellien hinnoista voi tinkiä todella reippaasti, esim. me maksoimme Delhissä sviitistä heinäkuussa Rs 800,-. Sinun matkasi näyttäisi osuvan high season aikaan, joten etenkin Etelä-Intiassa hotellihinnat ovat korkeimmillaan.
Junalla ja bussilla matkustaminen on Intiassa halpaa. Ja syöminen on oikein tosi halpaa ja lisäksi ruoka on erittäin hyvää.
Kyllä Intiaan voi kalliin kameran viedä. Muistat vain pitää siitä hyvää huolta - ihan niinkuin teet Suomessakin. Kannattaa muistaa, että tilaisuus tekee varkaan liikut sitten missä päin maailmaa tahansa!
Hyvää matkaa sinulle, Aksel! - eli siis
noin 20 euroa/päivä on ihan ok. Siihen sitten extrat päälle eli mahd. isommat ostokset. Majoitusta saa rs300 ylöspäin. Eli vanha viisaus: raha on kevyttä kantaa mukana, eikä koskaan liikaa. Suotta kantaa sinne siis tavaraa jota ei ehkä tarvitse vaan voi tarvittaessa ostaa sieltä. Jos olet bileihmisiä, tarvitset enemmän rahaa, ei alkoholi esim. ihan ilmaista ole sielläkään, olut rs35-70 plo. Mutta periaatteessa käyttörahana 20e/pvä ja muut kulut päälle, arvoisin sunkin pärjäävän 30e/päivä. Goalla skootterin saa n.rs150/pvä ja halvemmallakin jos liisaat kerralla koko ajaksi. Bensa on kai edelleen n.rs45/l asemilla. Kyllä uskaltaa ottaa kameran ja videokamerankin mukaan. Irto lukko on kuten mainittiin ed.viestissä hyvä olla mukana. Ja ei lavuaarin tulpastakaan haittaa olisi olla mukana. Automaatteja on harvemmassa kun täälläpäin joten ehkä matkasekit olisi ihan ok jos matkustelee ympäri Intiaa. Kannattaa selailla näitä muiden kysymyksiä ja vastauksia niin saat ehkä hyviä vinkkejä ja matkakohteita.
- intian ystävä
Moikka! Itse olen tehnyt Intiaan kolme reissua. Viimeksi olin pohjois-Intiassa kuukauden. Intiassa elämä on halpaa. Majoituksia löytää tasosta riippuen alk. 300rup. on noin 6e. Hyvätasoinen hotelli Delhissä 2henk. huone oli 750rup.(Delhissä hotellit yleensä aika kalliita.) Intiassa ihmiset ovat ystävällisiä ja valmiita neuvomaan joka tilanteessa, vaikka eivät aina itsekään tiedä oikeaa vastausta. Englannilla pärjää hyvin varsinkin etelässä. Goan rannoilla hinnat ovat kalliimpia ja länsimaalaiset turistit ovat tutumpia. Kerala on upea paikka. Paljon vihreyttä, mukavia pikku kyliä, rauhalllisia rantoja. Matkareitin suunnitelussa Lonely Planet on ihan ok. Tosin monesti majoituksia löytyy edullisempiakin, mitä siinä on mainittu. Jos haluaa päästä hyvin alkuun ja lentää esim. Delhiin kannattaa varata ekat yöt valmiiksi, niin saa aikaa tottua elämään siellä. Minulla on ollut huippu järkkärikamera mukana, koska harrastan valokuvausta, eikä sitä ole varastettu. Huolellinen kannattaa olla ja vaikka vakuuttaa kamera erikseen. Intia on maa, joka pitää kokea. Rinkkaan kannattaa varata kevyttä kampetta, puuvilla parasta. Tosin niitä voi ostaa Intiasta tosi edullisesti. Intiasta löytyy hyvin lääkkeitä edullisesti, mutta peruslääkkeet on hyvä ottaa matkaan. Rokotukset kannattaa huolehtia, samoin malaria lääkitys, jos liikkuu maaseuduilla. Ruokaa on tarjolla monenlaista ja edullisesti. Aluksi on hyvä katsoa missä syö ja ostaa aina kuumaa ruokaa. Hedelmistä on muutaman kerran mennyt maha sekaisin, eli jos on ohuet kuoret kannattaa harkita syökö. banaanit ja sitrushedelmät ok. Mutta Intiassa ripuliin saa hyvän ja tehokkaan hoidon, yleensä menee vuorokaudessa ohi. Mukavaa reissua!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135253
- 675054
- 914124
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753610Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603208- 432801
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521924- 401800
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628