Olen lukion tokalla ja oon pohtinut tota kirjoitusten hajauttamista. Jos kirjoittaisin nyt keväällä historian ja saisin arvosanan joka ei tyydytä niin voinko kirjoittaa uudestaan saman aineen kolmosen syksyllä? Jos voin, niin valitaanko lopulliseksi arvosanaksi viimeisin vai paras?
Olisi kiva myös kuulla tokalla kirjoittaneiden mietteitä. Tai nyt tokalla olevien jotka kirjoittavat. Oletteko käyneet paljon aineen kursseja jo?
Itse oon käyny vasta 3 historian kurssia, mutta saisin käytyä kaikki ennen kevään kirjoituksia, jos haluan. Kannattaako mielestänne? Onko kovin rankkaa, kun joissain jaksoissa tulee hissaa sitten 2-3:kin kurssia? Meneekö "sekaisin" vai onko vaan hyvä ottaa kaikki peräkkäin, olisivat ainakin tuoreessa muistissa - vai?
Kirjoitukset 2. luokalla (voiko uusia myöhemmin?)
11
5103
Vastaukset
- yo-kokeen
saa uusia kerran ilman aikarajaa, joten siis voit. Arvosanaksi tulee automaattisesti se paras arvosana, joten itse sitä ei voi valita.
Mutta muista, että jos kirjoitat kakkosen keväällä, niin sinun täytyy kyetä kirjoittamaan kaikki pakolliset aineet viimeistään kolmosen keväällä, tai joudut aloittamaan koko homman alusta.
En ymmärrä miksi joku haluaisi aloittaa kakkosen keväällä, minusta se on suorastaan idioottimaista. Mutta jokainen saa tietysti tehdä omat virheensä ihan itse.- tie_vie
Ummh, kiitos vastauksestasi.
Sen kyllä tiedän, että kerkeän kirjoittamaan kaikki aineet (siis ne jotka aion kirjoittaa) 3 kevääseen mennessä, mutta entä jos olen kirjoittanut kaiken tarpeellisen kolmosen kevääseen mennessä mutta jokunen kurssi puuttuu ja venyy sen takia 3,5 vuodelle? Joudunko silti kirjoittamaankin uudestaan kaiken?
Ite en taas tajua, miksi kakkosella kirjoittaminen olisi idioottimaista? Ei olisi kolmosella sit niin paljon stressiä kun on jo saanut kirjoitettua osan pois tieltä... - -.-.
tie_vie kirjoitti:
Sen kyllä tiedän, että kerkeän kirjoittamaan kaikki aineet (siis ne jotka aion kirjoittaa) 3 kevääseen mennessä, mutta entä jos olen kirjoittanut kaiken tarpeellisen kolmosen kevääseen mennessä mutta jokunen kurssi puuttuu ja venyy sen takia 3,5 vuodelle? Joudunko silti kirjoittamaankin uudestaan kaiken?
Ite en taas tajua, miksi kakkosella kirjoittaminen olisi idioottimaista? Ei olisi kolmosella sit niin paljon stressiä kun on jo saanut kirjoitettua osan pois tieltä...jos oikein olen ymmärtäny, on kolme mahdollisuutta kirjoittaa aineet. jos kakkosen keväällä alotat kirjoitukset ja jatkat kolmosen syksyllä ja keväällä, ei ole enää mahdollisuutta mennä kirjottamaan esim. neljännen vuoden syksyllä. suurin osahan kirjoitetaan tavallisesti kolmosen keväällä ja jos tällöin jonkin aineen kirjoitukset sulla menevät plörinäksi, ei niitä voi enää käydä uusimassa neljäntenä vuonna(jos olet siis kirjottanu kevät-syksy-kevät).
itse alotan kirjoitukset nyt toisen vuoden keväällä. silloin kirjotan biologian,kolmosen syksyllä ruotsin ja kolmosen keväällä matikan,fysiikan,äikän ja enkun.
oon käyny tämän jaksoni jälkeen 5 kurssia biologiaa ja kirjoituksiin mennessä kursseja oon käyny 7.
näin itse ainakin näin parhaaksi järjestellä,koska biologian ja fysiikan kirjoituspäivät ovat samoja, enkä syksyllä halua mennä koulun ohella ruotsin lisäksi biologiaa kirjoittamaan.
en sanoisi tätä idioottimaiseksi. tarvitaan vain vähän kiinnostusta ja ahkeruutta koulua kohtaan. - ja lukion
tie_vie kirjoitti:
Ite en taas tajua, miksi kakkosella kirjoittaminen olisi idioottimaista? Ei olisi kolmosella sit niin paljon stressiä kun on jo saanut kirjoitettua osan pois tieltä...käyminen ei sinänsä liity toisiinsa, eli jos olet kaikki pakolliset kirjoittanut säädetyn kolmen kerran aikana, niin on ihan sama vaikka vielä jatkat lukion kurssien suorittamista. Yo-todistuksen saat sitten kun saat sen lukion päättötodistuksen kaikki kurssit suoritettuasi.
Minun mielestäni kakkosen keväällä kirjoittaminen on idioottimaista ihan jo senkin takia, että jos tapahtuu jotain odottamatonta, niin sitten se kolme perättäistä kertaa saattaa mennä ohi ja joutuu kirjoittamaan kaikki uudelleen. Minä siis olen sitä mieltä, anteeksi että mielipiteeni ilmaisin. - kokeen saa
-.-. kirjoitti:
jos oikein olen ymmärtäny, on kolme mahdollisuutta kirjoittaa aineet. jos kakkosen keväällä alotat kirjoitukset ja jatkat kolmosen syksyllä ja keväällä, ei ole enää mahdollisuutta mennä kirjottamaan esim. neljännen vuoden syksyllä. suurin osahan kirjoitetaan tavallisesti kolmosen keväällä ja jos tällöin jonkin aineen kirjoitukset sulla menevät plörinäksi, ei niitä voi enää käydä uusimassa neljäntenä vuonna(jos olet siis kirjottanu kevät-syksy-kevät).
itse alotan kirjoitukset nyt toisen vuoden keväällä. silloin kirjotan biologian,kolmosen syksyllä ruotsin ja kolmosen keväällä matikan,fysiikan,äikän ja enkun.
oon käyny tämän jaksoni jälkeen 5 kurssia biologiaa ja kirjoituksiin mennessä kursseja oon käyny 7.
näin itse ainakin näin parhaaksi järjestellä,koska biologian ja fysiikan kirjoituspäivät ovat samoja, enkä syksyllä halua mennä koulun ohella ruotsin lisäksi biologiaa kirjoittamaan.
en sanoisi tätä idioottimaiseksi. tarvitaan vain vähän kiinnostusta ja ahkeruutta koulua kohtaan.kyllä uusia niiden kolmen kerran jälkeenkin, koska hylättyä koetta saa koettaa uusia kahdesti kolmen seuraavan kerran aikana - eli jos kolmannella kirjoituskerralla kirjoittaa jonkin pakollisen kokeen ja se hylätään, niin sitä saa kuitenkin yrittää suorittaa hyväksytysti kaksi kertaa vielä seuraavan kolmen kerran aikana.
- Anonyymi
Minkä takia se olisi idioottimaista? Ite ajattelin kirjoittaa kans kakkosen keväällä osan aineits, koska sitten kolmosella ei oo nii paljoa stressattavaa. Itteä ainaki stressais jos joutuis kolmosella kirjottaa kaikki viis ainetta, ja oon käyny kans melkein 4 kurssia ja ehtisin kirjotuksiin mennessä käydä noin 7 kurssia.
Jos omasta mielestä on valmis niin mikäs siinä. - Anonyymi
Stfu äijä 50 die slow
- silo
Kyllä vain, yhden kerran ilman aikarajaa saa uusia.
Minusta kuulostaa ihan fiksulta. Itse en kirjoittanut kakkosella mitään, mutta luokallani oli muutamia jotka kirjoittivat, ja saivat ihan semihyviä arvosanoja. Jos ehdit käymään kaikki kurssit, mikäs siinä, ja asiat ovat vielä tuoreessa muistissa.
Jos sulla on vaan motivaatiota niin ihan hyvältä kuulostaa. I wish you luck.- tie_vie
Voisko joku vielä vastata siihen kysymykseen, että vaikka kerkeisin kirjoittaa kaikki tarvittavat aineet kolmannen vuoden loppuun mennessä, mutta esim. pari-kolme KURSSIA jäisi siitä 75:stä kurssista käymättä ja lukio venyisi niiden takia kolmeksi ja puoleksi vuodeksi, niin saanko silti lakin kun olen käynyt ne kurssit vai joudunko kirjoittamaan niiden parin kurssin takia uudestaan kaikki?
Toivottavasti ymmärsitte... - nyt vielä
tie_vie kirjoitti:
Voisko joku vielä vastata siihen kysymykseen, että vaikka kerkeisin kirjoittaa kaikki tarvittavat aineet kolmannen vuoden loppuun mennessä, mutta esim. pari-kolme KURSSIA jäisi siitä 75:stä kurssista käymättä ja lukio venyisi niiden takia kolmeksi ja puoleksi vuodeksi, niin saanko silti lakin kun olen käynyt ne kurssit vai joudunko kirjoittamaan niiden parin kurssin takia uudestaan kaikki?
Toivottavasti ymmärsitte...kerran, että jos olet kaikki pakolliset suorittanut, niin sitten se yo-todistus jää odottamaan sitä, että saat lukion kurssit suoritettua ja saat lukion päättötodistuksen. Sitten saat myös sen yo-todistuksen. Eli se hyväksytysti suoritettu yo-tutkinto ei vanhene, vaikka lukio siitä vielä venyisikin.
- tie_vie
nyt vielä kirjoitti:
kerran, että jos olet kaikki pakolliset suorittanut, niin sitten se yo-todistus jää odottamaan sitä, että saat lukion kurssit suoritettua ja saat lukion päättötodistuksen. Sitten saat myös sen yo-todistuksen. Eli se hyväksytysti suoritettu yo-tutkinto ei vanhene, vaikka lukio siitä vielä venyisikin.
Kiitti vastauksista! Nyt pitäis vaan pohtia, että joko kirjoitan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3207600Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1761853
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j561181Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019