Sen myötä kun Tallink ja Silja yhdistyivät, niin entiset Club Siljan kanta-asiakkaat saivat kärsiä kun ohjelma muuttui Club Oneksi. Etuja otettiin pois, eikä tilalle tullut mitään korvaavaa.
Esim. kultatason entiset edut (mm. drinkkikupongit) katosivat kokonaan. Kovasti hehkuttavat, että uusi Club One on palkitseva ja Itämeren paras kantisohjelma - mutta itse olen sitä mieltä, että kanta-asiakasta aliarvostetaan nyt tässä. Samat eduthan saa nykyään jo Silver-tasolla, joten mitä järjkeä on edes pyrkiä/pysytellä kultatasolla!?
Antamaani palautteeseenkin tuli oheinen standardi "haista paska" -viesti. Eli näin tärkeää se heidän kovasti haluamansa palaute sitten lopulta on!
----------------
"Kiitos viestistänne Tallink Siljalle.
Club Siljan ja Tallink Siljan yhdistyessä Club Oneksi jouduimme tekemään joitakin kompromissejä. Olemme kuitenkin pyrkineet pitämään edut mahdollisimman samanlaisina kuin ennen ja korvaamaan poistuneet edut uusilla.
Uutena etuna tarjoamme kulta-asiakkaillemme aikaistetun check-in:in ja myöhäisemmän check-out:in Tallink Hotels -hotelleissa, Tallinnassa. (Muistattehan mainita jo hotellin varausvaiheessa, jos haluatte käyttää etua!)Lisäksi saatte hotellihuoneen tasokorotuksen Tallink Hotels -hotelleissa, Tallinnassa (varaustilanteen salliessa).
Haluan vielä kiittää teitä palautteestanne, se on meille erittäin tärkeää, jotta voimme kehittää ja hioa kanta-asiakas ohjelmaamme (ja tietysti muitakin palvelujamme).
Pidätämme oikeudet muutoksiin.
Vastaamme mielellämme lisäkysymyksiinne."
Että näin.
Onko muilla kommentteja ja kokemuksia? Miten te näette Club One -ohjelman?
Tallink Siljan Club One - huonoksi meni!
35
7146
Vastaukset
- tuossa on?
Onhan se nyt selvää ettei ILMAISEKSI mitään kannata jaella, kun voi ottaa rahatkin pois.
Ja tyhmiähän olitte jos uskoitte ettei mikään muuttuisi, tietäessänne Tallinkin toimintatavat entuudestaan (tulos tai ulos!).
Eli aivan turha itkeä tässä asiassa täällä! - kultakortti
niinhän se on, tiliotetta ei näe enää netissä. Sanottiin joskus et se on tulossa uudestaan. En usko. Ja kaikki tarjoukset on Tallinnan puolelle.Iltis ja drinkkikuponki tosiaan jäivät pois. Huononi, huononi...
- poonus
tuskinpa tuo euron maksava iltasanoma ja vitosen drinksu vie sinua konkurssiin vaikka maksatkin ne omasta pussista...Ymmärrettävää että purnataan suurista menetyksistä, mutta iltasanoma..heko heko!!
- vaan se periaate
poonus kirjoitti:
tuskinpa tuo euron maksava iltasanoma ja vitosen drinksu vie sinua konkurssiin vaikka maksatkin ne omasta pussista...Ymmärrettävää että purnataan suurista menetyksistä, mutta iltasanoma..heko heko!!
Vaikka en olekaan edellinen kirjoittaja, niin ei minuakaan nuo etujen menetykset vie konkurssiin. Kyse onkin periaatteesta, että kanta-asiakasohjelman etuja heikennetään. Laivamatkailun kanta-asiakasedut kuuluisi tulla laivamatkailuun, maissa voi sitten erikseen palkita uskolliset, jos niin haluaa. Mutta saahan kaikkein uskollisimmat siljafanaatikot puoltaa yhtiötä silloinkin, kun mitään etuja ei enää ole jäljellä, ihan vapaasti vaan.
- Periaate nimenomaan!
poonus kirjoitti:
tuskinpa tuo euron maksava iltasanoma ja vitosen drinksu vie sinua konkurssiin vaikka maksatkin ne omasta pussista...Ymmärrettävää että purnataan suurista menetyksistä, mutta iltasanoma..heko heko!!
= 4 x 5,50 euron drinksukupongit viikonlopun iltasanomat
- Club Zero
Kommentissa ihmetytti se, että edut painottuvat Tallinnaan, ei itse laivamatkaan. Ei jaksa koko juttua, hohto on mennyt.
- SClub___
Aivan, ei enää mitään järkeä tuossa k-kortissa, miksi kannattaa edes yrittää pysyä tuolla tasolla? Meillä nykyinen SiljaClub-kultakortti vanhenee tämän kuun lopulla, ja seuraava kortti tulee kaiketikin olemaan hopea, tai mikä silver -lieneekään. Koko korttisysteemi on aikansa elänyttä, eli ei mitenkään "palkitse" kultakorttilaisia, noita Tallinnan etuisuuksia? en noteeraa miksikään..
- M.Satonen
SClub___ kirjoitti:
Aivan, ei enää mitään järkeä tuossa k-kortissa, miksi kannattaa edes yrittää pysyä tuolla tasolla? Meillä nykyinen SiljaClub-kultakortti vanhenee tämän kuun lopulla, ja seuraava kortti tulee kaiketikin olemaan hopea, tai mikä silver -lieneekään. Koko korttisysteemi on aikansa elänyttä, eli ei mitenkään "palkitse" kultakorttilaisia, noita Tallinnan etuisuuksia? en noteeraa miksikään..
Itsekin kuulun kultakorttilaisiin ja olen myös sitä mieltä että edut ovat huonontuneet huomattavasti. Ainoa hyöty kulta-tasosta on enää tuo pisteiden kertyminen 1,5 kertaisesti. Kai sekin etu vielä viedään jossain vaiheessa.
Tallink Silja on ilmoittanut että vuoden 2008 bonusmatkat tulevat varattavaksi 2.10. alkaen. Jo nyt pelottaa mitkäköhän matkojen pisterajat ovat silloin. Olen kuullut että matalasesongin commodore on todella suosittu bonusmatka. Se maksaa nykyisellään 44 pistettä. Olen melko varma että tuo pisteraja nousee ensivuonna vähintään 50 pisteeseen. Odottakaamme kauhulla... - Clubi-
M.Satonen kirjoitti:
Itsekin kuulun kultakorttilaisiin ja olen myös sitä mieltä että edut ovat huonontuneet huomattavasti. Ainoa hyöty kulta-tasosta on enää tuo pisteiden kertyminen 1,5 kertaisesti. Kai sekin etu vielä viedään jossain vaiheessa.
Tallink Silja on ilmoittanut että vuoden 2008 bonusmatkat tulevat varattavaksi 2.10. alkaen. Jo nyt pelottaa mitkäköhän matkojen pisterajat ovat silloin. Olen kuullut että matalasesongin commodore on todella suosittu bonusmatka. Se maksaa nykyisellään 44 pistettä. Olen melko varma että tuo pisteraja nousee ensivuonna vähintään 50 pisteeseen. Odottakaamme kauhulla...kirjoittaa tuosta pisteasiasta, mutta tässähän se jo tulikin.
Itselleni on melko sama nuo drinkkikupongit/iltis. Ensimmäinen matka uudistuksen jälkeen toki toi pienen yllätyksen, kun käteen ei niitä enää lätkäistykään. Nyt niitä ei enää edes muista.
Minulle nuo 1,5 kertaiset pisteet ovat ainakin suuri etu. Kun aika paljon ostellaan aina laivalla, niin yllättävän nopeasti kertyy pisteitä useampaan kunnon matkaan.
Joten omalla kohdallani onneksi tuo tärkein etu on edelleen voimassa. Muita etuja en tarvitsekaan.
- puhelinnumero
vielä kulta-asiakkaille, jota ei kylläkään enää ollut uuden kortin takana. onneksi oli vanha kortti, josta numeron löysin. pitäisi olla kuulemma club one lehdessä, mutta en näin pikaisesti ainakaan löytänyt.
- marielll
Taatusti nousee pisterajat viimeistään vuodenvaihteessa. Itse olisin viime viikolla varannut joulukuulle commodore-hytin hel-sto-hel risteilylle, mutta kaikki oli täynnä. Toimiston työntekijä tsekkasi kaikki lähdöt kolmelta kuukaudelta ja kaikki commodore-risteilyt oli täynnä. Ainoastaan paluumatkoja Tukholmasta oli tähteenä.
Arvelin että pitäisikö jättää reissu keväälle, niin asiakaspalvelija sanoi että olisi ehkä viisaampaa ottaa Deluxe-hytti (ex-Silja luokka) jo nyt syksylle ja yrittää vaihtaa se myöhemmin commodoreksi, sillä keväällä voi olla kuulemma "vielä hankalampaa" saada commodorea. Jotenkin ymmärsin rivien välistä että meidän pisteet ei silloin välttämättä riitä, tai että niitä hyttejä on niin vähän tarjolla että niitä saa vain harvat ja valitut ja me emme kuulu siihen joukkoon. Hän totesi myös että kevään matkojen jako alkaa 2.10 ja silloin voi olla puhelinlinjat totaalisen tukossa kun kaikki soittaa yhtä aikaa, ja ne commodore-risteilyt on niin suosittuja. Ja sitten kuulemma loppuvat deluxe-paikat kun commodoreen haluavat ottavatkin ne.
No, otin sitten deluxen, samapa tuo, ei tuo Commodore nyt niin ihmeellinen ole. Tähän asti Commodore-hytin on saanut ihan helposti haluamalleen päivälle, ikinä ennen ei ole ollut kaikki muka täynnä. No, ehkäpä clubilaisia on nyt enemmän tai sitten se hyttikiintiö on pienempi. tai sitten kaikki yrittävät käyttää omat pisteensä siinä pelossa että pisterajat todellakin nousevat jo vuoden alussa.
Milloinhan ne siirtyy siihen systeemiin että bonusmatkan saa vain siihen hyttiluokkaan missä on eniten reisssuja tehnytkin, eli commodoressa matkaavat saavat varata commodoren ja c-luokassa matkaavat c-luokan hytin? - M.Satonen
marielll kirjoitti:
Taatusti nousee pisterajat viimeistään vuodenvaihteessa. Itse olisin viime viikolla varannut joulukuulle commodore-hytin hel-sto-hel risteilylle, mutta kaikki oli täynnä. Toimiston työntekijä tsekkasi kaikki lähdöt kolmelta kuukaudelta ja kaikki commodore-risteilyt oli täynnä. Ainoastaan paluumatkoja Tukholmasta oli tähteenä.
Arvelin että pitäisikö jättää reissu keväälle, niin asiakaspalvelija sanoi että olisi ehkä viisaampaa ottaa Deluxe-hytti (ex-Silja luokka) jo nyt syksylle ja yrittää vaihtaa se myöhemmin commodoreksi, sillä keväällä voi olla kuulemma "vielä hankalampaa" saada commodorea. Jotenkin ymmärsin rivien välistä että meidän pisteet ei silloin välttämättä riitä, tai että niitä hyttejä on niin vähän tarjolla että niitä saa vain harvat ja valitut ja me emme kuulu siihen joukkoon. Hän totesi myös että kevään matkojen jako alkaa 2.10 ja silloin voi olla puhelinlinjat totaalisen tukossa kun kaikki soittaa yhtä aikaa, ja ne commodore-risteilyt on niin suosittuja. Ja sitten kuulemma loppuvat deluxe-paikat kun commodoreen haluavat ottavatkin ne.
No, otin sitten deluxen, samapa tuo, ei tuo Commodore nyt niin ihmeellinen ole. Tähän asti Commodore-hytin on saanut ihan helposti haluamalleen päivälle, ikinä ennen ei ole ollut kaikki muka täynnä. No, ehkäpä clubilaisia on nyt enemmän tai sitten se hyttikiintiö on pienempi. tai sitten kaikki yrittävät käyttää omat pisteensä siinä pelossa että pisterajat todellakin nousevat jo vuoden alussa.
Milloinhan ne siirtyy siihen systeemiin että bonusmatkan saa vain siihen hyttiluokkaan missä on eniten reisssuja tehnytkin, eli commodoressa matkaavat saavat varata commodoren ja c-luokassa matkaavat c-luokan hytin?Tuo commodoren saamisen vaikeus ei tullut minulle mitenkään yllätyksenä. Itse olen lähdössä pisteillä commodore matkalle lauantaina 15 joulukuuta. Siihen meni matalasesongin pisteet 44. Varasin tuon matkan muistaakseni jo maaliskuussa.
Noita galaxyn sviittejä saa varmaankin ihan mukavasti pisteillä. Varasin heinäkuun alussa pistematkan galaxyn parveke sviittiin (28 pistettä) ja hyvin näytti olevan tilaa virkailijan mukaan. Matka on syyskuussa.
Mutta nyrkkisääntö on bonusmatkoja varattaessa että aikaisin pitää olla liikkeellä. Varsinki parempia hyttiluokkia varattaessa. - zouel
M.Satonen kirjoitti:
Tuo commodoren saamisen vaikeus ei tullut minulle mitenkään yllätyksenä. Itse olen lähdössä pisteillä commodore matkalle lauantaina 15 joulukuuta. Siihen meni matalasesongin pisteet 44. Varasin tuon matkan muistaakseni jo maaliskuussa.
Noita galaxyn sviittejä saa varmaankin ihan mukavasti pisteillä. Varasin heinäkuun alussa pistematkan galaxyn parveke sviittiin (28 pistettä) ja hyvin näytti olevan tilaa virkailijan mukaan. Matka on syyskuussa.
Mutta nyrkkisääntö on bonusmatkoja varattaessa että aikaisin pitää olla liikkeellä. Varsinki parempia hyttiluokkia varattaessa.Itse ihmettelen sitä että miksi toisinaan matkoja voi varata yli puoli vuottakin etukäteen, mutta tällä hetkellä ei voi varata vielä ensi kevättä ja kesää. Luulisi että olisi asiakaspalvelullekin helpompaa jos matkoja voisi varata koko ajan vaikkapa 12 kk:n sisällä olevalle ajalle, niin ei tarvitsisi yhtenä päivänä vastata satoihin tai tuhansiin puheluihin ja tiedusteluihin. 2.10 on varmaan paljon soittajia jotka haluavat paikat esim. juuri hiihtolomalle, ja taatusti suurin osa jää ilman lippuja. Kaikki eivät voi soittaa juuri tiettynä päivänä ja yrittää saada lippuja haluamalleen lähdölle, joten olisi parempi jos niitä voisi varata tasaisesti koko ajan.
Ja saisivat jo saada bonusmatkavaraukset nettiin, ettei tarvitsisi aina tuonne puhelinpalveluun soittaa. Itselläni on satoja kilometrejä lähimpään toimistoon, joten puhelinpalvelu (ei sitä kyllä yleensä palveluksi voi sanoa) on ainoa keino yrittää saada varaus tehtyä, ellei sitten varaa risteilyn yhteydessä paikan päällä. - Ville-Viikinki
zouel kirjoitti:
Itse ihmettelen sitä että miksi toisinaan matkoja voi varata yli puoli vuottakin etukäteen, mutta tällä hetkellä ei voi varata vielä ensi kevättä ja kesää. Luulisi että olisi asiakaspalvelullekin helpompaa jos matkoja voisi varata koko ajan vaikkapa 12 kk:n sisällä olevalle ajalle, niin ei tarvitsisi yhtenä päivänä vastata satoihin tai tuhansiin puheluihin ja tiedusteluihin. 2.10 on varmaan paljon soittajia jotka haluavat paikat esim. juuri hiihtolomalle, ja taatusti suurin osa jää ilman lippuja. Kaikki eivät voi soittaa juuri tiettynä päivänä ja yrittää saada lippuja haluamalleen lähdölle, joten olisi parempi jos niitä voisi varata tasaisesti koko ajan.
Ja saisivat jo saada bonusmatkavaraukset nettiin, ettei tarvitsisi aina tuonne puhelinpalveluun soittaa. Itselläni on satoja kilometrejä lähimpään toimistoon, joten puhelinpalvelu (ei sitä kyllä yleensä palveluksi voi sanoa) on ainoa keino yrittää saada varaus tehtyä, ellei sitten varaa risteilyn yhteydessä paikan päällä.elättelee toivoa, että täyden hinnan maksavia matkustajia löytyisi, ettei tarvitsisi antaa millekään bonusmatkaajille ilmaiseksi...
- 9119
marielll kirjoitti:
Taatusti nousee pisterajat viimeistään vuodenvaihteessa. Itse olisin viime viikolla varannut joulukuulle commodore-hytin hel-sto-hel risteilylle, mutta kaikki oli täynnä. Toimiston työntekijä tsekkasi kaikki lähdöt kolmelta kuukaudelta ja kaikki commodore-risteilyt oli täynnä. Ainoastaan paluumatkoja Tukholmasta oli tähteenä.
Arvelin että pitäisikö jättää reissu keväälle, niin asiakaspalvelija sanoi että olisi ehkä viisaampaa ottaa Deluxe-hytti (ex-Silja luokka) jo nyt syksylle ja yrittää vaihtaa se myöhemmin commodoreksi, sillä keväällä voi olla kuulemma "vielä hankalampaa" saada commodorea. Jotenkin ymmärsin rivien välistä että meidän pisteet ei silloin välttämättä riitä, tai että niitä hyttejä on niin vähän tarjolla että niitä saa vain harvat ja valitut ja me emme kuulu siihen joukkoon. Hän totesi myös että kevään matkojen jako alkaa 2.10 ja silloin voi olla puhelinlinjat totaalisen tukossa kun kaikki soittaa yhtä aikaa, ja ne commodore-risteilyt on niin suosittuja. Ja sitten kuulemma loppuvat deluxe-paikat kun commodoreen haluavat ottavatkin ne.
No, otin sitten deluxen, samapa tuo, ei tuo Commodore nyt niin ihmeellinen ole. Tähän asti Commodore-hytin on saanut ihan helposti haluamalleen päivälle, ikinä ennen ei ole ollut kaikki muka täynnä. No, ehkäpä clubilaisia on nyt enemmän tai sitten se hyttikiintiö on pienempi. tai sitten kaikki yrittävät käyttää omat pisteensä siinä pelossa että pisterajat todellakin nousevat jo vuoden alussa.
Milloinhan ne siirtyy siihen systeemiin että bonusmatkan saa vain siihen hyttiluokkaan missä on eniten reisssuja tehnytkin, eli commodoressa matkaavat saavat varata commodoren ja c-luokassa matkaavat c-luokan hytin?Siskoni on matkatoimistossa töissä ja kertoi näistä asioista sen mitä tietää:
-pisterajat eivät tule nousemaan lähitulevaisuudessa (hintoja tullaan laskemaan...)
-bonuspaikat commodore-luokkaan varataan aina ensimmäisenä, se on lisäksi korkein hyttiluokka johon pisteillä pääsee ja niitä on yhteensä laivalla vain 34kpl. Eikä niitä kaikkia luonnollisestikaan varata bonusmatkoina, vaan siinä on joku kiintiösysteemi
-nykyään Club Onen aikana kulta-asiakkaat voivat varaat bonusmatkansa 6kk ennen lähtöä, hopea ja pronssi-asiakkaat 4kk ennen
-Clubilaisia on noin tuplasti enemmän kuin mitä aiemmin oli, kun Tallinkin ja Siljan kanta-asiakasohjelmat yhdistettiin - siljan aikana
9119 kirjoitti:
Siskoni on matkatoimistossa töissä ja kertoi näistä asioista sen mitä tietää:
-pisterajat eivät tule nousemaan lähitulevaisuudessa (hintoja tullaan laskemaan...)
-bonuspaikat commodore-luokkaan varataan aina ensimmäisenä, se on lisäksi korkein hyttiluokka johon pisteillä pääsee ja niitä on yhteensä laivalla vain 34kpl. Eikä niitä kaikkia luonnollisestikaan varata bonusmatkoina, vaan siinä on joku kiintiösysteemi
-nykyään Club Onen aikana kulta-asiakkaat voivat varaat bonusmatkansa 6kk ennen lähtöä, hopea ja pronssi-asiakkaat 4kk ennen
-Clubilaisia on noin tuplasti enemmän kuin mitä aiemmin oli, kun Tallinkin ja Siljan kanta-asiakasohjelmat yhdistettiintammikuussa varasin commodorehytin elokuuksi, kun ei ollut paikkoja enää huhtikuussa talvilomani aikana.Et siinähän tulee jo 7kk ja siljan aikana.Olen kultakorttilainen.
- Kohta entinen Siljan asiakas
Hei,
Olen samaa mieltä kanssasi. Ei ole mitään mieltä pyrkiä olemaan enää kultatason asiakas, kun edut ovat suurinpiirtein samat kuin hopeatason asiakkaallakin.
Itselle kävi vielä niin, että kun kanta-asiakasohjelmat yhdistyivät, niin uudessa ohjelmassa näkyy, että olen hopeatason asiakas, vaikka kukkarossani minulla on voimassaoleva kultatason kortti. Korttini menee vanhaksi joulukuussa ja kultatason ehdot ovat kuluvan kanta-asiakaskauden aikana täyttyneet (6 matkaa vaadittu euromäärä ylitetty reippaasati), joten uudenkin korttini pitäisi olla niiden mukaan kultatason kortti. Mutta kanta-asiakasohjelma väittää minun olevani hopeatason, joten muukin kuin yhdityminen meni huonoksi.
Viime viikonlopun Tallinnan laivamatkan taxfreeostosten pisteet tulivat siten siis hopeatason asiakkaan mukaisesti eikä 1,5 kertaisena niin kuin kultatason asiakkaalle pitäisi.
Omia pisteitähän ei ole voinut tarkistaa netistäkään, kun kanta-asiakasohjelmia on yhdistetty ja sen vuoksi ko. ohjelma ei ole ollut käytettävissä. Joten kannattaa tarkistaa omat pisteet ja tasot eikä luottaa uuteen kanta-asiakasohjelmaan, jota todennäköisesti ei olla testattu laisinkaan. - Ei toimi
Totta, huonoksi on mennyt.
Jos on bronze tasolla ja käyttää tarjouksen jossa pääsee Silver tasolle yhdellä matkalla, niin silloin ei pääsekään kulta tasolle jos saa sen 60.000 pistettä.
Kun saa 60.000 pistettä, niin saa uuden Silver kortin, ja jos tämän kanssa saa 60.000 pistettä, sitten vasta pääsee kulta tasolle.
Eli jos käyttää tarjouskupongin, vaatii kulta tasolle pääse 120.000 pistettä eli noin 5000€ ostokset laivalla- Halpaan menette.
Suomalaiset ovat niitä ilmaisen tai euron ämpärin perässä jonottajia. Edelleen.
Jos reissata tahtoo, raaka raha ratkaisee eikä tarvitse miettiä jotain mielisairaita pisteitä, joilla et hyödy itseäsiassa mitään koska ne pisteet ovat maksaneet maltaita ennen kuin ne ovat plakkarissasi.
Laivamatka laivamatkana ja ostokset kääntymispaikalla (Tallinna tai Tukholma) maissa. Laivan myymälöihin ei kannata jättää kuin niin niukasti kuin pystyy. Ehkä syödä vähän. Tax freesta ostaa korkeintaan matkahumala. - E Rt
Halpaan menette. kirjoitti:
Suomalaiset ovat niitä ilmaisen tai euron ämpärin perässä jonottajia. Edelleen.
Jos reissata tahtoo, raaka raha ratkaisee eikä tarvitse miettiä jotain mielisairaita pisteitä, joilla et hyödy itseäsiassa mitään koska ne pisteet ovat maksaneet maltaita ennen kuin ne ovat plakkarissasi.
Laivamatka laivamatkana ja ostokset kääntymispaikalla (Tallinna tai Tukholma) maissa. Laivan myymälöihin ei kannata jättää kuin niin niukasti kuin pystyy. Ehkä syödä vähän. Tax freesta ostaa korkeintaan matkahumala.No yksin on aika vaikea käyttää 5000 euroa laivalla.
Ja totta, asiakkaathan sen pistejärjestelmän maksaa, siinä missä vaikka maksetaan K-kaupoille plussa järjestelmästä. No toinen vaihtoehto on Vikingline... Siellä ei ole käytössä pisteitä, mutta hinnat korkeammat kuin Siljalla...
Turkuun siis kaivattaisi jotain uutta. Esim. Finnlines voisi ostaa isabellen kaltaisen laivan, ja alkaa tekemään sillä 20h risteilyitä kohtuullisilla hinnoilla.
Ja TaxFreesta kannattaa ostaa alkoholi ja tupakka, se on halvempaa kuin maissa (suomi tai ruotsi) - onko noin
E Rt kirjoitti:
No yksin on aika vaikea käyttää 5000 euroa laivalla.
Ja totta, asiakkaathan sen pistejärjestelmän maksaa, siinä missä vaikka maksetaan K-kaupoille plussa järjestelmästä. No toinen vaihtoehto on Vikingline... Siellä ei ole käytössä pisteitä, mutta hinnat korkeammat kuin Siljalla...
Turkuun siis kaivattaisi jotain uutta. Esim. Finnlines voisi ostaa isabellen kaltaisen laivan, ja alkaa tekemään sillä 20h risteilyitä kohtuullisilla hinnoilla.
Ja TaxFreesta kannattaa ostaa alkoholi ja tupakka, se on halvempaa kuin maissa (suomi tai ruotsi)"No yksin on aika vaikea käyttää 5000 euroa laivalla."
Ostat vaikka Taxfreestä ensi alkuun Remy martinin LOUIS XII konjakkia pari putellia 0.7 litran pullo Rosellan tax freessä 1766 euroa elokuussa tänä vuonna.
Sitten iihen päälle vielä kuteet jamuut ostokset laivan kaupoista sekä ravintoloiden ruokailut & juomiset päälle...
eiköhän tuo 5000 euroa ole aika helppoa loppujen lopuksi pistää "savuna ilmaan" nykyisillä ruottinlautoilla
...niin Finnlines toimii eri konseptilla kuin tallink tai viking line,
eivätkä varmastikaan kaipaile mitään kannattomia Isabellen tyyppisiä aluksia liikennöinnissään .... - Voi ressukkaa!
onko noin kirjoitti:
"No yksin on aika vaikea käyttää 5000 euroa laivalla."
Ostat vaikka Taxfreestä ensi alkuun Remy martinin LOUIS XII konjakkia pari putellia 0.7 litran pullo Rosellan tax freessä 1766 euroa elokuussa tänä vuonna.
Sitten iihen päälle vielä kuteet jamuut ostokset laivan kaupoista sekä ravintoloiden ruokailut & juomiset päälle...
eiköhän tuo 5000 euroa ole aika helppoa loppujen lopuksi pistää "savuna ilmaan" nykyisillä ruottinlautoilla
...niin Finnlines toimii eri konseptilla kuin tallink tai viking line,
eivätkä varmastikaan kaipaile mitään kannattomia Isabellen tyyppisiä aluksia liikennöinnissään ....Voi sua raasua. Toi asia pänninyt sua jo seitsemän vuotta.
Toivottavasti pännii yhä ja pitkään.
Eipä tuossakaan kirjoituksessa ollut mitään asiaan liittyvää! - 2+995
onko noin kirjoitti:
"No yksin on aika vaikea käyttää 5000 euroa laivalla."
Ostat vaikka Taxfreestä ensi alkuun Remy martinin LOUIS XII konjakkia pari putellia 0.7 litran pullo Rosellan tax freessä 1766 euroa elokuussa tänä vuonna.
Sitten iihen päälle vielä kuteet jamuut ostokset laivan kaupoista sekä ravintoloiden ruokailut & juomiset päälle...
eiköhän tuo 5000 euroa ole aika helppoa loppujen lopuksi pistää "savuna ilmaan" nykyisillä ruottinlautoilla
...niin Finnlines toimii eri konseptilla kuin tallink tai viking line,
eivätkä varmastikaan kaipaile mitään kannattomia Isabellen tyyppisiä aluksia liikennöinnissään ....Ei muuten onnistu yhdellä reissulla tuo 5000€ tuhlaaminen.
TaxFree myynissä kun on tuontirajat... No eipä se Gold taso ole mikään kauhean tavoiteltava juttu, hyödyt on siitä aika pienet kuitenkin... Toki onhan siinä oma lähtöselvitys... no automaatille on lyhyempi jono - onko noin
Voi ressukkaa! kirjoitti:
Voi sua raasua. Toi asia pänninyt sua jo seitsemän vuotta.
Toivottavasti pännii yhä ja pitkään.
Eipä tuossakaan kirjoituksessa ollut mitään asiaan liittyvää!Käsittääkseni vastasin kommenttiin joka on kirjoitettu tänään: E Rt1.12.2014 09:50
elikkä vajaa kolme tuntia meni jotta vastasin tuohon kirjoitukeen.
ei siis lähellekään sinun lasukujesi mukaista seitsämää vuotta ...
Taitaa joku muu asia pänniäitseäsi, ja pänninyt ilmeisesti jo pitkään.
jos sulle tulee hyvä olo haukkua kirjoittajia raasuiksi,
sallittakoon se sinulle jotta voisit olla olotilaasi tyytyväinen.
Haukkuva koira ei pure, jos et sitä ole vielä ymmärtänyt - onnistuuhan se
2+995 kirjoitti:
Ei muuten onnistu yhdellä reissulla tuo 5000€ tuhlaaminen.
TaxFree myynissä kun on tuontirajat... No eipä se Gold taso ole mikään kauhean tavoiteltava juttu, hyödyt on siitä aika pienet kuitenkin... Toki onhan siinä oma lähtöselvitys... no automaatille on lyhyempi jonoOnnistuu eikä tee vaikeuksiakaan jos sinulla on käytettävissä tuo 5000 euroa ostoksiisi, ostosten onnistuminen on siis vain omasta pörssistäsi kiinni!
Kyllä sinä siis saat ostaa tuon 5000 euron verran laivalta,
ainoastaan maihintuonti on rajattu euromäärin. - Tai siis pollo
onko noin kirjoitti:
Käsittääkseni vastasin kommenttiin joka on kirjoitettu tänään: E Rt1.12.2014 09:50
elikkä vajaa kolme tuntia meni jotta vastasin tuohon kirjoitukeen.
ei siis lähellekään sinun lasukujesi mukaista seitsämää vuotta ...
Taitaa joku muu asia pänniäitseäsi, ja pänninyt ilmeisesti jo pitkään.
jos sulle tulee hyvä olo haukkua kirjoittajia raasuiksi,
sallittakoon se sinulle jotta voisit olla olotilaasi tyytyväinen.
Haukkuva koira ei pure, jos et sitä ole vielä ymmärtänytVastasit ketjuun, missä jutun aihe on Club One.
Eipä näytä sulla polla leikkaavan. Taitaa olla sulla aivot ihan espanjalainen polla! - Halpaa on :)
onnistuuhan se kirjoitti:
Onnistuu eikä tee vaikeuksiakaan jos sinulla on käytettävissä tuo 5000 euroa ostoksiisi, ostosten onnistuminen on siis vain omasta pörssistäsi kiinni!
Kyllä sinä siis saat ostaa tuon 5000 euron verran laivalta,
ainoastaan maihintuonti on rajattu euromäärin.Kyllä uskon että pari tonnia voi saada palamaan jos ostaa tosiaan kalleimpia juomia, kalleimpia savukkeita, kalliita hajuvesiä, syö laivan ravintoloissa pitkän kaavan mukaan yms.
Tosin itselläni menee reissussa rahaa aina noin 300€ ja katsoin että mulla on nyt pisteitä tullut 99575 eli rahaa palanut laivalla 4148€ klubikorttia käyttäen pikkuostot ilman korttia vikinglinen ja finnlinesin reissut - onko noin
Tai siis pollo kirjoitti:
Vastasit ketjuun, missä jutun aihe on Club One.
Eipä näytä sulla polla leikkaavan. Taitaa olla sulla aivot ihan espanjalainen polla!Käsittääkseni vastasin kommenttiin joka on kirjoitettu tänään,
mitä epäselvää sinulle siinä vielä jäi
ilmeisestikin sinua nyt pännii jokin asia todella pahasti kuten ylempänä jo kirjoitin
jotain ongelmia tuon "pollasi" kanssa ilmeisestikin. - Ja paljon!
onko noin kirjoitti:
Käsittääkseni vastasin kommenttiin joka on kirjoitettu tänään,
mitä epäselvää sinulle siinä vielä jäi
ilmeisestikin sinua nyt pännii jokin asia todella pahasti kuten ylempänä jo kirjoitin
jotain ongelmia tuon "pollasi" kanssa ilmeisestikin.Sinulla tuota paskaa rittää.
- onko noin
Ja paljon! kirjoitti:
Sinulla tuota paskaa rittää.
.. jos olet lukutaitoinen, huomannet minunkin vastaamani kommentti oli kijoitettu vastaukseksi tälle päivälle kirjoitettuun viestiin.
onkohan sinulla enemmänkin noita ******* jotta riittävät kiukutteluusi jatkossakin.
mitä epäselvää siis sinulle jäi kun vastasin kirjoittaneeni kommentin tänä päivänä kirjoitettuun kommenttiin, eikö se ollut täysin oikea vastaus facktat huomioiden kysymykseesi, kerro ilman tähtiä jatkossa jotta kirjoittamasi on ymmärrettävää luettavaksi, ei noista sun "Otavistasi" oikein ota selvää ... - Menikö perille?
onko noin kirjoitti:
.. jos olet lukutaitoinen, huomannet minunkin vastaamani kommentti oli kijoitettu vastaukseksi tälle päivälle kirjoitettuun viestiin.
onkohan sinulla enemmänkin noita ******* jotta riittävät kiukutteluusi jatkossakin.
mitä epäselvää siis sinulle jäi kun vastasin kirjoittaneeni kommentin tänä päivänä kirjoitettuun kommenttiin, eikö se ollut täysin oikea vastaus facktat huomioiden kysymykseesi, kerro ilman tähtiä jatkossa jotta kirjoittamasi on ymmärrettävää luettavaksi, ei noista sun "Otavistasi" oikein ota selvää ...Se vastaamasi kommentti ei kuulunut edes ketjun aiheeseen, jeten vastauksesi ei kuulunut ketjun aiheeseen.
Eli "Sinulla tuota ****** rittää. "
Nyt kai ymmärsit sanoman sisällön. - onko noin
Menikö perille? kirjoitti:
Se vastaamasi kommentti ei kuulunut edes ketjun aiheeseen, jeten vastauksesi ei kuulunut ketjun aiheeseen.
Eli "Sinulla tuota ****** rittää. "
Nyt kai ymmärsit sanoman sisällön.No se taas ei ollut minun ongelmani mihin se kommentti mielestäsi liittyi,
vastasin tänään kirjoitettuun kirjoitukseen josta olet tehnyt itsellesi ison päänsäryn,
en vain ymmärrä miksi, tuskin muutkaan ymmärtävät aivoituksiasi.
Ethän kykene edes kirjoittamaan tekstiä jota voisi lukea ..... - Näinkö on?
Ja paljon! kirjoitti:
Sinulla tuota paskaa rittää.
Nyt on il,eisesti osuttu sinun suhteesi sinulle johonkin arkaluonteiseen asiaan tai kohtaan koska moisen älämölön olet tyhjästä nostattanut, tuskin muutoin noin raivoaisit
- Anonyymi
Ja meni vieläkin kireämmäksi. Mutta eihän köyhiä kannata suosia, vaan rikkaita. He tuovat tulot.
- Anonyymi
Vikingin veneet on kyllä bonuksia paljon parempi systeemi.
Tallink keskittyy vain rahan haalimiseen ja unohtaa asiakkaiden toiveet, odotukset ja mukavuuden.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363472Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162883Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102124IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121216Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006