vakuutus

entä sitte

Pitääkö motocross pyörässä olla joku vakuutus, siis sillonki ku EI aja kisaa.
Joku ohimenne sano että pitäis olla jonkilainen, ja jos ei oo niin sakko voi olla yhtä suuri ku pyörän oma hinta. Kuulostaa hullulta. eihän ne poliisit yleensä radalle tuu tarkistamaan asioita.

6

1063

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tumppi_1982

Tuskin se poliiseille kuuluu jos ajat radalla ilman vakuutusta, mutta suosittelen ehdottomasti liikennevakuutuksen hankkimista. Ja joillain radoilla se on pakollinen moottorikerhon vaatimuksesta, eikä siis lain takia.

Jos ajat toista kuskia päin ja syy on sinun. Kaverilta hajoaa uusi pyörä ja luita murtuu. Ilman vakuutusta olet kusessa. Mutta jos vakuutus on niin se maksaa kaverin pyörän sekä sairas kulut. Ja jos telot itsesi niin se maksaa sinun sairaalakulusi/hoitosi, muttei omaa kalustoasi.

Summasummarum: vakuutus ei ole pakollinen mutta erittäin suositeltava kyllä ja minun mielestäni se saisi olla pakollinen.

• jammu-eno

Itse asiassa liikennevakuutus ON lain mukaan PAKOLLINEN myös crossipyörässä, sitä ei vaan yleisesti tiedosteta.

""Liikennevakuutus on lakisääteinen vakuutus, joka on PAKOLLINEN liikenteeseen käytettävälle moottoriajoneuvolle. Tälläisiä ajoneuvoja ovat muun muassa autot, perävaunut, moottoripyörät, mopot, crossipyörät, moottorikelkat ja mönkijät.""

""Liikenteeseen käytettävällä moottoriajoneuvolla tulee olla AINA liikennevakuutus. Liikennevakuutus on otettava, vaikka ajoneuvoa käytettäisiin vain omalla pihalla tai muulla yksityisellä alueella. vakuuttamisvelvollisia ovat ajoneuvon omistaja sekä pysyvä haltija.""

• pitääkö tää olla
        jammu-eno kirjoitti:

Itse asiassa liikennevakuutus ON lain mukaan PAKOLLINEN myös crossipyörässä, sitä ei vaan yleisesti tiedosteta.

""Liikennevakuutus on lakisääteinen vakuutus, joka on PAKOLLINEN liikenteeseen käytettävälle moottoriajoneuvolle. Tälläisiä ajoneuvoja ovat muun muassa autot, perävaunut, moottoripyörät, mopot, crossipyörät, moottorikelkat ja mönkijät.""

""Liikenteeseen käytettävällä moottoriajoneuvolla tulee olla AINA liikennevakuutus. Liikennevakuutus on otettava, vaikka ajoneuvoa käytettäisiin vain omalla pihalla tai muulla yksityisellä alueella. vakuuttamisvelvollisia ovat ajoneuvon omistaja sekä pysyvä haltija.""

jaa, kiitos vastauksista. pitääpä miettiä tuota.

• jammu-eno
        jammu-eno kirjoitti:

...vielä linkin perään jotta kukin voi käydä toteamassa että kyl näi on näppylät...
        http://www.vakuutusneuvonta.fi/pdffiles/liikva06.pdf

• VIRHE EDELLISESSÄ

LIIKENNEVAKUUTUS ON PAKOLLINEN MYÖSKIN MOTOCROSS-PYÖRISSÄ.
        AINOA POIKKEUS ON ETTÄ PYÖRÄÄ KÄYTETÄÄN SULJETULLA ALUEELLA = AIDATTU JA VARTIOITU ALUE JOHON EI OLE MILLÄÄN MUULLA AJONEUVOLLA MAHDOLLISUUTTA TULLA = SUOMESSA EI OLE YHTÄÄN "VIRALLISTA" MOTOCROSS RATAA JOKA TÄYTTÄISI NÄMÄ EHDOT JA VIELÄ VÄHEMMÄN EPÄVIRALLISIA.

• EDELLISESSÄ

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka vanha kaivattusi on?

Gallup teille kaikille
      Ikävä
      110
      1293
    2. Taas puukotus yläristillä!

Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!
      Pieksämäki
      38
      1055
    3. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin

Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka
      Grillaus
      41
      915
    4. Minkä haluaisit

Nähdä kaivatultasi
      Ikävä
      102
      888
    5. Ihana juhannusperinne

Lähdemme aina juhannuksena aivan hirveässä kännissä kiikkerällä veneellä pieliselle! Se on hauskaa ja jännittävää puuhaa
      Lieksa
      46
      727
    6. Älä itke rakas.

Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...
      Ikävä
      56
      708
    7. Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella

Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r
      Ikävä
      78
      689
    8. Mistä tunnistaa suomussalmelaisen kassajonossa

Terveiset täältä Kuopiosta! Olen aikoinaan Suomussalmelta lähtenyt maailmalle ja muutaman mutkan kautta päätynyt savon s
      Suomussalmi
      66
      668
    9. On ikävä sua

Muru.
      Ikävä
      34
      616
    10. Mä muuten kerroin puolisolle susta

Nimeä mainitsematta....
      Ikävä
      57