Kävin ostaan tuollaset, kun jossain niin monet vuolaasti kehuivat maasta taivaaseen.. en tiiä onko tottunu liian hyvään, mutta aika tunkkasen kuuloset on, sanoisin. Vuosi sitten muistan testanneeni Sennheiserin jotain ~60e (muistaakseni..) vähän vastaavia korvaantyönnettiviä malleja.. ja niistä jäi kyllä huomattavan paljon parempi muistikuva/ääni.
Noh, ei nuo huonot ole, mutta taajuusvaste ainakin tuollaisenaan on aika paljon pielessä.
Koss Spark Plug
15
13002
Vastaukset
- "The Plug"
minulla on myös kovasti kehuttu malli "The Plug" ja täytyy sanoa että nuo voisi tunkea sinne mihin nimi viittaakin. Ainakaan korvaan tungettuna ne eivät tarjoa erityisiä nautintoja :D
Google-haulla saa muuten tosi mielenkiintoisia tuloksia jos unohtaa laittaa pakolliseksi tulokseksi KOSS:in.
Työmatkoilla nuo nyt jotenkin menevät kun vaimentavat taustamelua lentokoneessa ja junassa sen verran ettei volymiä tarvitse vääntää tappiin mutta muualla noita ei ole tullut korvaan ängettyä.- Ei nyt niin hyvä taas
Noissa on ihan perustavanlaatuinen vika taajuusvasteessa. Ei voi sanoa ominaisuudeksi, on niin perseellään oikeasta kuin se kehtaa olla..
Ääni on samalla sanoen ummehtunut. Ainoa positiivinen asia on, että toisto on kauttaaltaan lämmin, ei siis ärsytä korvaa. Ja bassojen toisto myös ihan kohtalaista. Mutta sellainen kokonaisvaltainen raikkaus puuttuu ihan kokonaan mitä ei millään sävynsäätimillä saa sinne päinkään. Muuta kuin kohinoita lisää. Ja sitä raikkautta alkaa kaivata hyvinkin nopeasti. Minä kaipasin ensimmäisestä sekunnista ja kaipaan edelleen.
Eikä tuo äänieristävyys sekään edes mitenkään ihmeellinen ole. Ja pitää vielä odottaa asettumista kuin korvatulpissa ikään.
Heitän kyllä mäkeen heti kun ostan paremmat. - jusmus
Ei nyt niin hyvä taas kirjoitti:
Noissa on ihan perustavanlaatuinen vika taajuusvasteessa. Ei voi sanoa ominaisuudeksi, on niin perseellään oikeasta kuin se kehtaa olla..
Ääni on samalla sanoen ummehtunut. Ainoa positiivinen asia on, että toisto on kauttaaltaan lämmin, ei siis ärsytä korvaa. Ja bassojen toisto myös ihan kohtalaista. Mutta sellainen kokonaisvaltainen raikkaus puuttuu ihan kokonaan mitä ei millään sävynsäätimillä saa sinne päinkään. Muuta kuin kohinoita lisää. Ja sitä raikkautta alkaa kaivata hyvinkin nopeasti. Minä kaipasin ensimmäisestä sekunnista ja kaipaan edelleen.
Eikä tuo äänieristävyys sekään edes mitenkään ihmeellinen ole. Ja pitää vielä odottaa asettumista kuin korvatulpissa ikään.
Heitän kyllä mäkeen heti kun ostan paremmat.ei nee kyl mitkään mahtavat oo.
- HeIh
jusmus kirjoitti:
ei nee kyl mitkään mahtavat oo.
Aluksi mietin kanssa että vähän tunkkaiset. Sitten lisäsin Diskanttia niin jo oli parempi. Minusta hyvät kuulokkeet..
- hifimies
HeIh kirjoitti:
Aluksi mietin kanssa että vähän tunkkaiset. Sitten lisäsin Diskanttia niin jo oli parempi. Minusta hyvät kuulokkeet..
leikatkaapa semmosesta kaiutinhuovasta 2 noin 1x3cm palasta ja ottakaa kossin tuluppien sisältä se putki pois ja sitte pelekkä putki kiini kuulokkeisiin. sitte vaan kääritte sen huovan siitä putke ympärille ja pyörittelette sitä minnuutin tai pari ja se pitäs alakaa jo pysymään siinä ympärillä. sitte vaa kossit korviin ja ääni on kirkastunu huomattavasti!! ero ei oo mitenkään vähänen. nyt voin modauksen jäläkeen kehua näitä jopa hyviksi kuulokkeiksi. sitä huopaa saa ainaki bilteemasta.
- Aleksi
hifimies kirjoitti:
leikatkaapa semmosesta kaiutinhuovasta 2 noin 1x3cm palasta ja ottakaa kossin tuluppien sisältä se putki pois ja sitte pelekkä putki kiini kuulokkeisiin. sitte vaan kääritte sen huovan siitä putke ympärille ja pyörittelette sitä minnuutin tai pari ja se pitäs alakaa jo pysymään siinä ympärillä. sitte vaa kossit korviin ja ääni on kirkastunu huomattavasti!! ero ei oo mitenkään vähänen. nyt voin modauksen jäläkeen kehua näitä jopa hyviksi kuulokkeiksi. sitä huopaa saa ainaki bilteemasta.
Kuulostaa mielenkiintoiselta. olisiko sulla tuosta kuvia jossain tai onko muualla verkossa jotain?
- -P-
Jep, hieman tunkkainen on. Siksi kaverini (jolla pysyy kolvi kädessä) teki säätövastuksesta ja kondensaattorista (per kanava) "äänenraikastimen" itselleen ja minulle. Nyt hieman volymin kustannuksella ääni on kirkas ja bassot silti nappikuulokkeiksi maankaatavat.
- gssdgdgsdg
en tiedä onko minulla jotenkin erikoinen korva, mutta minä en vaan saa pysymään noita korvissani!
Minulta meinasi hajota korvasta tärykalvo, kun yritin änkeä niitä korvaani, koska kuulokkeitten sisällä on helvetin terävä ohut muoviputki.
Pystyin kuuntelemaan kossin spark plgueilla pitämällä niitä käsilläni korvissa, (koska muuten ne ponnahtavat sieltä pois.) Kuunnellessani huomasin ettei äänenlaatukaan ole mikään ihmeellinen.
Täysin turha ostos ja vitun paskat napit! haista, Koss, vittu!! - J ...
gssdgdgsdg kirjoitti:
en tiedä onko minulla jotenkin erikoinen korva, mutta minä en vaan saa pysymään noita korvissani!
Minulta meinasi hajota korvasta tärykalvo, kun yritin änkeä niitä korvaani, koska kuulokkeitten sisällä on helvetin terävä ohut muoviputki.
Pystyin kuuntelemaan kossin spark plgueilla pitämällä niitä käsilläni korvissa, (koska muuten ne ponnahtavat sieltä pois.) Kuunnellessani huomasin ettei äänenlaatukaan ole mikään ihmeellinen.
Täysin turha ostos ja vitun paskat napit! haista, Koss, vittu!!1. Aivan helvetin tunkkaiset.
2. En bassossa mitään hyvää huomannut.
3. Esim. kitarat kuulostavat aivan hirveältä.
4. Hinta 15-20e
Itsellä tuli mp3:sessa (100e ) mukana noin 50e kuulokkeet, (nappi) joita en voi edes verrata näiden kanssa..
Ainoa hyvä puoli on hinta, jos sekään, en kuuntelisi noilla vaikka saisin ilmaiseksi. - mie vaan
J ... kirjoitti:
1. Aivan helvetin tunkkaiset.
2. En bassossa mitään hyvää huomannut.
3. Esim. kitarat kuulostavat aivan hirveältä.
4. Hinta 15-20e
Itsellä tuli mp3:sessa (100e ) mukana noin 50e kuulokkeet, (nappi) joita en voi edes verrata näiden kanssa..
Ainoa hyvä puoli on hinta, jos sekään, en kuuntelisi noilla vaikka saisin ilmaiseksi.Pässit, ne kuulokkeen vaahtomuovit puristetaan kasaan ja laitetaan vasta sitten korvaan. Ei niitä suoraa ängetä :DDDDDDDDDDDDD
:'DD - ei juma...
gssdgdgsdg kirjoitti:
Täysin turha ostos ja vitun paskat napit! haista, Koss, vittu!!Hah hah hah, vaikka vanha viesti onkin niin naurattaa.
Siis tottakait ne nyt puristetaan pieneksi rullaksi ennen korvaan laittamista ja pidetään niin kauan sormilla siellä että nappi on palautunut oikeaan muotoonsa, ei tipu.
Jos tippuu niin väärin on laitettu.
- ottolonkero87
paskaa on joo :D huh huh mite voi olla mukamas hyvät...
- vöfbö,
Onko annettu plugeille aikaa "kypsyä"? Niiden niinkuin melkein kaikkien muidenkin kuulokkeiden sointi paranee huomattavasti sisäänajon myötä. Muistelen että omat plugit alkoi soida ihan toiseen malliin jotain 10 - 20 tunnin käytössä olon jälkeen.
Täytyy myöntää että Kossin plugeja tulee harvoin käytettyä, ne päässä alkaa muistuttaa hieman liikaa Herman Hirviötä.
- EAR:it
Kun ostaa semmoset EAR ns."kuusitulpat" ja ottaa niistä ne muovivarret irti ja asentelee ne tulppaosat Koss nappeihin vaahtomuovien tilalle, niin kuuntelu paranee.
- MegaBass123
Ensimmäinen asia mikä noille Kossin Plugeille pitää tehdä on poistaa ne vaahtomuovit(ne korvaan menevät osat), jotka tulee sinä mukana ja laittaa tilalle tavallisista korvatulpista leikatut plugit. Se "muoviputki" leikataan myös lyhyemmäksi, niin että se ulottuu vain juuri siihen muoviosaan joka on kiinni itse napeissa. Ja sitten vaan puristetaan lyttyyn ja painetaan korvaan. Tämän jälkeen odotetaan että ne laajenevat sisälä korvassa ja kuulonautinto on valmis. Parhaat bassot, mitä napeilla olen kuullut, sopivat erinomaisesti esim. Trancen kuunteluun ja lisäksi näin modattuna eristävät ulkomaailman äänet täysin! Suosittelen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409