Ford focus 1.8 TDCi -02 oli korjaamolla 1,5 kk ennenkuin vika saatiin paikallistettua. Syy korjaamolle vientiin oli se, ettei auto lähtenyt käyntiin. Startti kyllä pyöri. Viaksi todettiin, että ruiskusuuttimet ovat tukossa, kaikki 4. Syy tukkeutumiseen oli se, että pumpusta oli irronnut metallihileitä, jotka olivat tukkineet suuttimet. Tämä oli korjaamon mielipide. Autolla on ajettuna vajaat 160 tkm. Maahantuojan kommetti asiaan oli tosi tyly. Auto on jo 5v vanha. Ei korvaa mitään! Saatte maksaa koko lystin ihan omasta pussista(n 4500 euroa!sis. pumpun,suuttimet,syöttöputket,annosteluventtiili työt). Esitin asiaa valmistusviaksi, jos kerran pumpusta alkaa pinnoite irrota. Maahantuoja viittasi vian aiheuttajaksi epäpuhdasta polttoainetta ja siinä olevaa vettä. Maahantuoja myönsi, että vettä voi päästä suodattimen läpi pumppuun, vaikka auto on huollettu säännöllisesti. Mutta pumppu ei kestä vettä. Joten se on sitten ihan tuurissaan minkälaista polttoainetta huoltoaseman pistoolista tankkiin saa. Varoitan siis kaikkia, joilla on kyseinen common rail diesel-moottori autossaan. Joku kaunis päivä se ei lähde käyntiin. Korjaamolasku voi olla tosi rasvainen.
Fordin TDCi-koneet aikapommeja
38
12867
Vastaukset
- On muitakin
vaihdetiin dieselpumppu kun ei lähtenyt aamulla käyntiin. Auto A6 v, 2001, 2.5 litranen diesel. Remontin hinta 2500 Ekua ja kaikki omasta pussista. Että silleen laatuautolla, jolla ajettu alle 150 tkm.
- on ollut
Muutkin ovat kertoneet ja esim. alle 100 tkm ajetuissa matukoissa. Sitä se korkeateknologia teettää.
Huoltoasemilta on perinteisesti saanut välillä epäpuhdasta polttoainetta, takavuosina jopa niin paljon vettä, että auto ei enää käynyt.- taitaa olla
Matussa Fordin kone.
Korkeateknologia kestää, nuo eivät. - paikkaansa
taitaa olla kirjoitti:
Matussa Fordin kone.
Korkeateknologia kestää, nuo eivät.Se nyt on ihan paskapuhetta, että johtuisi muka vedestä naftan seassa.
Kyllä ne vedet jää suodattimeen ja suodattimessa on merkkivalo, jos vettä tulee liikaa.
Itse en ole koskaan nähnyt yhtään vettä suodattimissa.
Kyllä tuo on selvä valmistusvika pumpussa. - näin on
paikkaansa kirjoitti:
Se nyt on ihan paskapuhetta, että johtuisi muka vedestä naftan seassa.
Kyllä ne vedet jää suodattimeen ja suodattimessa on merkkivalo, jos vettä tulee liikaa.
Itse en ole koskaan nähnyt yhtään vettä suodattimissa.
Kyllä tuo on selvä valmistusvika pumpussa.Tulee mieleen tupakkaoikeudenkäynnit, kun puhutaan valmistuvioista. Ikävä asenne kuitenkin, ja artisti maksaa.
- et arvo häviää
Jostainhan se Fordin tolkuttoman huono arvonsäilyminen tulee...
- tdci
Se näköjään pitää paikkansa. Ford 1.6 samallainen tapaus ja selitykset myös vm2014 aj165.000km
Ps.Onko suuttimet kaikki pakko vaihtaa(eikö paineilmalla voi puhaltaa auki,vaikka ne on olemattomat reijät) - Paalimestari
Paali. PAALI. Kun aika on niin p a a l i kutsuu.
- henryyyy
Värillä ei väliä, kunhan on musta? Onko mustat foordit tehty kestämään?
- Trumplandiasta
Ford maahantuoja tekee businesta, autojen takuukorjaukset eivät ole busines.
Ford ilmoitti laittavansa oman myyntiliikkeen, johtuiskohan siittä ettei edes paksunahkaisilla automyyjillä riitä enää kantti yhteistyöhön maahantuojan kanssa. - muistintarkennus
Niin, miksiköhän Foordin omistajat pääsevät taivaaseen?
- Sennah
Hei!
Minulla Ford Focus diesel ns. farmari vm. 2008 ajettuna n. 380 000km. Itse ostin liisattuna v. 2012 (ajoa silloin n. 90 000 km). Itse ajan paljon pitkiä matkoja lintu- ja luontoharrastukseni takia ja vältän kaupunki ajoa, vaikkakin sitäkin osittain (n. 25 %) tulee. Viime vuonna meni ensimmäisen sylinterin suuttimen tiiviste ja saatiin 1,5 h työllä avattua rikkomatta suutinta (kallista oli, mutta suuttimen rikkoutuminen 400 € työ). Nyt, kun eilen akku sanoi itsensä irti (ostin uuden tehokkaimman moottoritilaan sopivan akun viimeksi 2013 "Webaston" takia), mentiin lankomiehen suosituksella Akku-Palvelu Häkkiselle Metsälään ja heti lämpimään halliin akun vaihtoon mittausten jälkeen. Tehokkain akku vaihtotyöllä 170 € ja asentaja huomasi vuodon suuttimessa, kiitos. Palataan itse asiaan ja kävin sitten Malmin Vaunulassa to , sain vasta tälle päivälle pe tarkistuksen ja nyt sitten todettiin 2. ja 3. sylinterin suuttimissa tiiviste vauriot. Kahden viikon päähän aika ja pidettävä kädet ristissä, että nuo suuttimet edes pysyvät ehjinä , kun niitä avataan(säästö 2 X 400 €). Nyt huolenani onkin, 1. onko tuo hyväksyttävää kulumista noilla kilometreillä?
Toiseksi pitäisikö nämä olla ns. huollettavia kohteita (siis auttaisiko niiden avaaminen ja puhdistus määrävälein), koska tiivisteiden petettyä on arpomista saadaanko tiiviste vaihdettua suutinta rikkomatta, jolloin seuraa kohtuuton kustannus omistajalle. Onhan tuossa muutakin remppaa riittänyt , eli korjauksia oston verran.
Olenko Onnekas Fordin omistaja vai vaihdetaanko merkkiä ?
Terv H.Vi - FortinTDCI---
Fordin TDCI Koneesta petti nokkaketjun kiristin pakkasella käynistettäessä. Pääsi ketju pyörähtämään yli. Kysyin asentajalta. Onko tämä yleistä tälle koneelle. Asentaja vastasi " kyllä jos yrittää käynistää autoa liian kylmässä" Tulin tosi onnelliseksi vastauksesta. En käynistänyt enään autoa, liian kylmässsä. Sillä se meni samantien vaihtoon.
- Ex-tdci
Missäs tdci-koneessa on jakoketju? Kyllä niissä hihna on tähän saakka ollut..
- Monrepoo
Ex-tdci kirjoitti:
Missäs tdci-koneessa on jakoketju? Kyllä niissä hihna on tähän saakka ollut..
Mk3 mondeos on ketju
- Anonyymi
Monrepoo kirjoitti:
Mk3 mondeos on ketju
Sillon se ei ole tdci vaan bensakone, perkele tämä ihmisten tyhmyys rupee vituttaan.
- Fairline
Nerokkaita diesel tekniikoita?
- Mersuhanmulla
Ostaisitte vain mersun
- Anonyymi
Mersussa nykyään myös samaa konetta kuin fordissa, 1.6 tdci PSA eli suomeksi paska.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mersussa nykyään myös samaa konetta kuin fordissa, 1.6 tdci PSA eli suomeksi paska.
Sullahan pipo tiukkaa, otitko miestävahvempaa lauantai-iltana vai mikä mättää?
- Anonyymi
Täyspaskahan psa 1.6 hdi on. Ei siitä pääse mihinkään. 2.0 hyvä ellei paras diesel.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täyspaskahan psa 1.6 hdi on. Ei siitä pääse mihinkään. 2.0 hyvä ellei paras diesel.
Täyspaska?
Jos siitä ei laske suuttimia löysälle niin moottori toimii ihan yhtä pitkälle kuin toi kaksilitranenkin.
Eli, mikä siitä tekee sen täyspaskan? Sekö, ettei omistaja vaivaudu katsomaan suuttimien tiukkuutta? Joka sinällään on kovin yksinkertainen asia. - Anonyymi
Tottakai omistajan ruuveja kannattaa kiristää. Myös vanne kiristänee lopulta päätä 1.6HDin kanssa.
- Anonyymi
Huvittavaa lukea "asiantuntijoiden" kommentteja. Se kun kas on niin että mikään ei kestä jos huollot on päin peetä tai tekemättä kokonaan. Itselläni on ollut uudesta asti nyt yli 400k ajettu 1.8tdci, ja mitään vakavaa ongelmaa ei ole ollut koko aikana moottori tai polttoaine puolella. Ohjausjärjestelmien antureita ja egr venttiili vikaa on korjailtu. Kytkin uusittu sekä tottakai alustan osaa. Eivät ne ikuisia ole missään autossa. Ei ole sattumaa miksi samoilla tyypeillä on aina ne ongelmaiset autot. Törmään usein alalla henkilöihin eli asiakkaisiin, joilla on ihan perustiedot auton tekniikasta ja huolloista hukassa. Eli ihan nelikymppisillä esiintyy nykyän maalaisjärjen puutetta jopa. Hyvä että älytään tankkaamassa käydä. Sekin menee usein pieleen kun laitetaan väärää polttoainetta. Kohta 35 vuotta alalla olleena seuraan, en tiedä onko se huvittuneena vai surullisena kehitystä. Aina on ollut ihmisiä jotka ei tajua TTuakaan autojen päälle, mutta nykyään alkaa olla poikkeus että törmää asiakkaaseen jonka ilmeestä ei paista tyhmyys kun kerron että esim polttoainesuodatin olisi hyvä vaihtaa kerran vuodessa. "Aijjaa, ei me olla vaihdettu sitä koko aikana". Auto ollut 7 vuotta huoltamatta ja lopulta alkaa nykimään ja sammuu. Sitten se hinataan korjaamolle - aivan täyttä tyhmyyttä se on. Sitten ulistaan suomi kaksnelosessa että Se ja Se on akapommi tai paska auto.
- Anonyymi
Ja sinä ymmärrät television toiminnan kun kerran käytät sitä? Ymmärrät miten sitä pitää käyttää ja huoltaa?
Oletko koska poistanut pölyt koneistosta?
Case closed. Pätijöitä riittää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sinä ymmärrät television toiminnan kun kerran käytät sitä? Ymmärrät miten sitä pitää käyttää ja huoltaa?
Oletko koska poistanut pölyt koneistosta?
Case closed. Pätijöitä riittää.Auto 25k€ vrt. televisio 500€. Älyätkö eron?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auto 25k€ vrt. televisio 500€. Älyätkö eron?
Sanotaan nyt vielä näin että minulla teevee kestää keskim. 7 vuotta. En myy sitä käytettynä enää eteenpäin enkä ulise täällä että Se ja Se on aikapommi televisio kun ei kestä 5 vuotta kauempaa imuroimatta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auto 25k€ vrt. televisio 500€. Älyätkö eron?
keskimääräinen suomalainen auto: 3000 euroa
sitä ropaa tee-se-itse mies joka pistelee sen kuntoon
sama mies vaihtaa televisioon kondensaattorit ja vetäsee imurilla pölyt sieltä veks
sama mies vaihtaa jääkaappiin termostaatin ja vaihtaa autoon nokkahihnan ja pyöränlaakerin
Älyätkö mistä on kysymys? Voin kertoa, moniosaamisesta. Jos sinulla on vain yksi suppean alan osaaminen niin ei kannata vielä alkaa paukuttamaan henkseleitä. Meitä on täällä Suomenmaassa paljonkin sinua taitavampia sällejä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
keskimääräinen suomalainen auto: 3000 euroa
sitä ropaa tee-se-itse mies joka pistelee sen kuntoon
sama mies vaihtaa televisioon kondensaattorit ja vetäsee imurilla pölyt sieltä veks
sama mies vaihtaa jääkaappiin termostaatin ja vaihtaa autoon nokkahihnan ja pyöränlaakerin
Älyätkö mistä on kysymys? Voin kertoa, moniosaamisesta. Jos sinulla on vain yksi suppean alan osaaminen niin ei kannata vielä alkaa paukuttamaan henkseleitä. Meitä on täällä Suomenmaassa paljonkin sinua taitavampia sällejä.Luetun ymmärrys oli sinullakin hukassa eli ilmeisesti kuulut siihen samaa porukkaan ja vedit herneet.
Ei tässä ollut kyse pätevyydestä tai edes pätemisestä vaan siitä että ennen ihan "maallikotkin" osasivat pitää autota huolta ja heitä jopa kiinnosti se. En korostanut itseäni vaan ihmisiä joilla on järki päässä eikä syytetä tai huudella netissä jotain automerkkiä omista mokista.
Moniosaamista ei välttämättä tarvita auton pidossa, vain kykyä ottaa asiosta selvää. Enkä todellakaan ole väittänyt olevani taitavin sälli, kerroin vain oman huomioni missä jamassa ollaan.
Että otapa se herne sieltä nenusta laita se vaikka takapuoleen. Jos osaat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luetun ymmärrys oli sinullakin hukassa eli ilmeisesti kuulut siihen samaa porukkaan ja vedit herneet.
Ei tässä ollut kyse pätevyydestä tai edes pätemisestä vaan siitä että ennen ihan "maallikotkin" osasivat pitää autota huolta ja heitä jopa kiinnosti se. En korostanut itseäni vaan ihmisiä joilla on järki päässä eikä syytetä tai huudella netissä jotain automerkkiä omista mokista.
Moniosaamista ei välttämättä tarvita auton pidossa, vain kykyä ottaa asiosta selvää. Enkä todellakaan ole väittänyt olevani taitavin sälli, kerroin vain oman huomioni missä jamassa ollaan.
Että otapa se herne sieltä nenusta laita se vaikka takapuoleen. Jos osaat.Ei ole mitään hernettä.
Ihan ihmettelin vaan pätemistäsi.
Mutta jätän tähän kun et ymmärrä joten mukavaa loppuelämää ongelmasi kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole mitään hernettä.
Ihan ihmettelin vaan pätemistäsi.
Mutta jätän tähän kun et ymmärrä joten mukavaa loppuelämää ongelmasi kanssa.Jep, jätä vain kun et ymmärrä lukemaasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep, jätä vain kun et ymmärrä lukemaasi.
Kyllä minä ymmärsin että perseestä olit kiinnostunut kun siitä aloit kirjoittamaan. Aihealue ei minua kiinnosta joten siirryn muualle.
Kuten sanoin, henkinen pahoinvointisi ja ylenpalttinen pätemisesi ei kiinnosta minua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minä ymmärsin että perseestä olit kiinnostunut kun siitä aloit kirjoittamaan. Aihealue ei minua kiinnosta joten siirryn muualle.
Kuten sanoin, henkinen pahoinvointisi ja ylenpalttinen pätemisesi ei kiinnosta minua.No siirry äläkä nillitä enää hernenenu. Meni aika lapselliselle tasolle jo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minä ymmärsin että perseestä olit kiinnostunut kun siitä aloit kirjoittamaan. Aihealue ei minua kiinnosta joten siirryn muualle.
Kuten sanoin, henkinen pahoinvointisi ja ylenpalttinen pätemisesi ei kiinnosta minua.Yllättävän usein tätä ketjua jaksat tsekkailla siihen nähden ettei aihealue kiinnosta 😆
- Anonyymi
Autot käytetään huollossa, ei niitä yleensä itse ropailla.
- Anonyymi
Jotkut käyttää monet ei käytä.
- Anonyymi
Jos viet huoltoon maksat 3-5 kertaa öljyjen vaihdosta turhaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos viet huoltoon maksat 3-5 kertaa öljyjen vaihdosta turhaan.
Ei minua ole ainakaan maksatettu kuin kerran öljynvaihdossa.
Olisi hivenen outoa jos löisivät 3-5 kertaa laskun eteen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40841