Sivina

kiinnostunut..

Työskentelen tällä hetkellä eräässä siivousfirmassa, työkohteet ovat toimistoissa ja jonkinverran kotisiivousta. Kotisiivous kiinnostaisi enemmänkin ja bongasin netistä firman nimeltä Sivina kotisiivous. Onko kenelläkään kokemusta k.o. firmasta..työilmapiiri, palkkaus ym.

84

23224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikätahansamuupaikka

      En suosittele. Palkka periaateessa hyvä, mutta kun tunteja katoaa teille tietämättömille, mulla parhaillaan liki kymmenen tuntia!! Miinustavat muka reklamaatioista ja sehän on laitontaki.. ja ikkunanpesuista et saa sen enempää ko muustakaan työstä..
      Kiire on mahoton, joten ruokkista ei päivän aikana ehdi pitää yleensä. Suunnistat jonku hemmetin kartan avulla paikasta toiseen ja saat selitellä miksi ollaan myöhässä...
      Työkaverit ihan jees, mutta EI HITTO, EI SINNE!!

      Mutta, saahan sitä kokeilla, minun kuukausi ansiot oli 600-800 euron netto luokkaa. Töitä päivässä 4-8 tuntia, yleensä noin 5-6. Ja yleensä koeaika on vissiin 4 kuukautta, niin voi lähteä, vaikka samana päivänä jos ei tykkää. Ja eihän kaikki palkan vuoksi siivoa. Ihan mukavaahan se oli siivota koteja, vaikka jotku valitti tosi ihmeellisistä asioista!

    • siivoojatar

      Sivinassa oli hyvät ja huonet puolensa. Työkaverit oli mukavia ja kotien siivous ihan mukavaa. Kiireisiä päiviä oli ja sitten hiljaisempia, joskus eksyttiin matkoilla, joskus ei. Palkka oli aika huono ja tunteja todella otettiin pois reklamaatioiden johdosta. Ei ollut aina täysiä päiviä, joten aina ei tiennyt kuinka paljon seuraavassa palkassa oli. Kyllä sillä tietysti eli, jotenkuten. Mutta tykkäsin olla siellä, pienistä epäkohdista huolimatta.

    • reklamaatioiden johdosta

      on laitonta. Yksiselitteisesti.
      Asia olisi pitänyt ja pitäisi viedä eteenpäin.

      Miten ihmeessä siivoojat suostuu mukisematta mihin tahansa. Huoh.

      • EI SIIVOOJIA SIVINALLA

        Sinä aikana, kun itse olin Sivinalla, ei siellä työskennelyt yhtään ammattisiivoojaa. Ihan pari ihmistä oli aiemminkin tehnyt siivoustyötä ja kiinalaisista en sitte oikeen ottanu selvää..
        Helpompi oli vaan lähteä käveleen, kun alkaa tappeleen yritystä vastaan, että mulla puuttuu tunteja, ko et sitä mitenkään voi todistaa. Itse kun piti kirjaa tunneista, niin sen tiesi, mutta eipä sitä muuten missään näkynyt tai sopparissa todellakaan lukenut! ;)

        Mutta, niinkuin eräskin tuossa totesi, että tykkäs olla. Joillekin kusetus sopii, itse en sitä siedä, mutta en lähde yksinäni käräjöimään parin kuukauden vuoksi, jos ei ole mahdollisuuksiakaan voittaa juttua. Töissä on enimmäkseen nuoria naisia, joita ei kauheasti kiinnosta omat oikeudet. Eikä siellä monikaan kauaa ole, olisko 2 kk se kiertoaika...ensin menee kuukausi, että saa ekan palkan, huomaa, että kusetetaan ja sitten etitään uus työpaikka.


      • sääntöhän
        EI SIIVOOJIA SIVINALLA kirjoitti:

        Sinä aikana, kun itse olin Sivinalla, ei siellä työskennelyt yhtään ammattisiivoojaa. Ihan pari ihmistä oli aiemminkin tehnyt siivoustyötä ja kiinalaisista en sitte oikeen ottanu selvää..
        Helpompi oli vaan lähteä käveleen, kun alkaa tappeleen yritystä vastaan, että mulla puuttuu tunteja, ko et sitä mitenkään voi todistaa. Itse kun piti kirjaa tunneista, niin sen tiesi, mutta eipä sitä muuten missään näkynyt tai sopparissa todellakaan lukenut! ;)

        Mutta, niinkuin eräskin tuossa totesi, että tykkäs olla. Joillekin kusetus sopii, itse en sitä siedä, mutta en lähde yksinäni käräjöimään parin kuukauden vuoksi, jos ei ole mahdollisuuksiakaan voittaa juttua. Töissä on enimmäkseen nuoria naisia, joita ei kauheasti kiinnosta omat oikeudet. Eikä siellä monikaan kauaa ole, olisko 2 kk se kiertoaika...ensin menee kuukausi, että saa ekan palkan, huomaa, että kusetetaan ja sitten etitään uus työpaikka.

        Sivinalla on, että vain mitoitustunneista maksetaan!


      • mielieimuutu
        sääntöhän kirjoitti:

        Sivinalla on, että vain mitoitustunneista maksetaan!

        AIVAN,

        Ja tästä syystä yleensä jää lakisääteiset tauot pois. Jos menee ylitöiksi, niin noh, kukapa ei joskus tekisi ilomielin vähän ylitöitä palkatta ihan vaan omaksi ilokseen? :)


      • vanha siivooja
        sääntöhän kirjoitti:

        Sivinalla on, että vain mitoitustunneista maksetaan!

        Hieman työehtosopimuksesta poimittua. "Työntekijän työskennellessä työsopimuksensa mukaisesti useammassa kuin yhdessä työkohteessa saman vuorokauden aikana hänelle maksetaan siirtymäajan korvausta... Siirtymäajan korvauksena maksetaan 85% sen tehtävän mukaisesta palkasta, johon työntekijä on siirtymässä... Siirtymäaikaa ei lueta työaikaan." Pitäisi siis erikseen maksaa mm. siirtymisistä, EI pelkästään mitoitustunneista, oli firman "sääntö" mikä tahansa.


      • Anonyymi
        EI SIIVOOJIA SIVINALLA kirjoitti:

        Sinä aikana, kun itse olin Sivinalla, ei siellä työskennelyt yhtään ammattisiivoojaa. Ihan pari ihmistä oli aiemminkin tehnyt siivoustyötä ja kiinalaisista en sitte oikeen ottanu selvää..
        Helpompi oli vaan lähteä käveleen, kun alkaa tappeleen yritystä vastaan, että mulla puuttuu tunteja, ko et sitä mitenkään voi todistaa. Itse kun piti kirjaa tunneista, niin sen tiesi, mutta eipä sitä muuten missään näkynyt tai sopparissa todellakaan lukenut! ;)

        Mutta, niinkuin eräskin tuossa totesi, että tykkäs olla. Joillekin kusetus sopii, itse en sitä siedä, mutta en lähde yksinäni käräjöimään parin kuukauden vuoksi, jos ei ole mahdollisuuksiakaan voittaa juttua. Töissä on enimmäkseen nuoria naisia, joita ei kauheasti kiinnosta omat oikeudet. Eikä siellä monikaan kauaa ole, olisko 2 kk se kiertoaika...ensin menee kuukausi, että saa ekan palkan, huomaa, että kusetetaan ja sitten etitään uus työpaikka.

        Mitä kotisiivousasiakkaat tykkäävät, jos porukka vaihtuu jatkuvasti? Itsekin olen aiemmin tehnyt kotisiivousta, nykyään eräässä yrityksessä. Asiakkaathan sen siivoojankin palkan maksavat, ja täällä päin suomea ainakin tykkäävät, että siivooja pysyisi kerrasta seuraaviin aina samana.
        Täälläpäin on siivousalalla ongelma. Nuoria ei ala kiinnosta.


    • hyvin

      Sivinalla.Palkka tullut aina oikein ja ajallaan.

    • Kokeile jotain toista firmaa

      Olin noin kolme vuotta sitten Sivinalla töissä ja enpä voi muuta sanoa kuin että ei olisi kannattanut jättää silloista työpaikkaa Sivinan takia. Tj lupaili paljon asioita, arvatkaa pitikö lupaukset?? Palkkana oli kuukausipalkka ja sitten oli ns bonus. Bonusta en saanut koskaan vaikka mitään moitittavaa työnlaadussa eikä missään muussakaan ollut.Ja työaika alkoi 7.30 mutta palkkaa alettiin maksaa vasta 8.00, siitä asiasta otinkin yhteyttä liittoon ja asia korjaantui. Mietin vain että työntekijät jotka olivat olleet palveluksessa ennen minua sietivät tuollaista kusetusta! Siivouspaikat mitoittu päin peetä, esim ennen sivinalle menoa olin töissä kotisiivousfirmassa, paikka oli mitoittu 4 tunnille, asiakas siirtyi Sivinalle, kuten minäkin ja saman paikan mitoitus oli 2h.Ja sama vika kaikissa paikoissa, todella kiirettä pitää jos meinaa saada hommat tehtyä. Myös työtodistusta en saanut ennekuin soitin liittoon.
      En tiedä onko ajat muuttuneet siitä kun itse olin siellä. Silloinen palveluesimies oli myös aivan hirveä, puuttui esim vapaaajanviettoon, työkavereita ei saanut hänen mukaansa tavata vapaa-ajalla. Ikinä en itse mene sinne töihin!!

    • edelliseen...

      Kopsasin tuon vanhan kirjoitukseni joten siitä on jo noin 5 vuotta kun olin Sivinalla.

      • kaarina L

        Hei!
        Tuo sinun ilmoitamasi aika ei pidä paikansa koska tuohon aikaan ei enään sivinassa ollut ketään kuukausipalkkalaista eikä ollut ponuksia sekä työ ajan maksu alkoi klo 7.45.

        Muistan kyllä ajan!!


      • wielä***
        kaarina L kirjoitti:

        Hei!
        Tuo sinun ilmoitamasi aika ei pidä paikansa koska tuohon aikaan ei enään sivinassa ollut ketään kuukausipalkkalaista eikä ollut ponuksia sekä työ ajan maksu alkoi klo 7.45.

        Muistan kyllä ajan!!

        Mistäs Kaarina tietää kellä oli tuntipalkka tai kellä kuukausipalkka? Sivinassa osalla todellakin oli kuukausipalkka mutta siitä ei saanut puhua tuntipalkkalaisille...et silleen...


      • Tuiskunski
        wielä*** kirjoitti:

        Mistäs Kaarina tietää kellä oli tuntipalkka tai kellä kuukausipalkka? Sivinassa osalla todellakin oli kuukausipalkka mutta siitä ei saanut puhua tuntipalkkalaisille...et silleen...

        Taidat olla joku katkeroitunut tyyppi. Sivinassa todella mukava työskennellä. Esimiehet mukavia, kk palkkaasi vähän epäilen, niitä on vain Esimiehillä ja puheidesi perusteella olet VAIN RIVISIIVOOJA. Miksi lähetät jatkuvasti tuota samaa viestiäsi? Viiraako korvien välissä?
        Itse jouduin lopettamaan työt opiskelun vuoksi
        mutta varmaa on että sinne palaan vielä takaisin.
        Iltatöitä voisin tehdä mutta Sivinassa ei niitä ole.
        Wielä*** menee nyt itseensä ja katsoo peiliin, missähän vika?
        Tuskin P.P.ssä ( en tunne henk. koht.)
        Ei kukaan täyysijärkinen ihminen tälläistä tee :(


      • Sulle :P
        Tuiskunski kirjoitti:

        Taidat olla joku katkeroitunut tyyppi. Sivinassa todella mukava työskennellä. Esimiehet mukavia, kk palkkaasi vähän epäilen, niitä on vain Esimiehillä ja puheidesi perusteella olet VAIN RIVISIIVOOJA. Miksi lähetät jatkuvasti tuota samaa viestiäsi? Viiraako korvien välissä?
        Itse jouduin lopettamaan työt opiskelun vuoksi
        mutta varmaa on että sinne palaan vielä takaisin.
        Iltatöitä voisin tehdä mutta Sivinassa ei niitä ole.
        Wielä*** menee nyt itseensä ja katsoo peiliin, missähän vika?
        Tuskin P.P.ssä ( en tunne henk. koht.)
        Ei kukaan täyysijärkinen ihminen tälläistä tee :(

        No sehän on hienoa jos siellä viihdyit. Mua on turha syyttää katkeraksi tai valehtelijaksi. Kaikki työsopimukset ja palkkanauhat löytyy jossa näkyy että kyseessä on kuukaussipalkka ja enpä nyt ollu ihan rivisiivooja, sun kommentista sai käsityksen että vain rivisiivooja,,mitäs pahaa siinä on muuten?? Nehän ne työt tekevät. Huono homma jos rivisiivoojat eivät kunnioita edes toisiaan...huh huh.


      • minne kalikka kalahtaa :D
        Sulle :P kirjoitti:

        No sehän on hienoa jos siellä viihdyit. Mua on turha syyttää katkeraksi tai valehtelijaksi. Kaikki työsopimukset ja palkkanauhat löytyy jossa näkyy että kyseessä on kuukaussipalkka ja enpä nyt ollu ihan rivisiivooja, sun kommentista sai käsityksen että vain rivisiivooja,,mitäs pahaa siinä on muuten?? Nehän ne työt tekevät. Huono homma jos rivisiivoojat eivät kunnioita edes toisiaan...huh huh.

        Ei katkeraa asennetta huomaa ollenkaan ei! 3 v. on aika pitkä aika, eikö totta?
        Asiat voi muuttua. Leppävaarassako olet ollut?
        Taidat olla S.H.
        Kodinavuxko on POP?
        Ne ne vasta kusettaakin. Yksin olen pitkää päivää siellä tehnyt minäkin,
        joka Sivinassa ollut vuosia, nyt tosin opiskelen...
        Päiväkään en vaihtaisi pois, nyt vaihtui Esimieskin joka ymmärtää ja välittää työntekijöistä.
        Toisin kun eräs joka lähti pois ja välitti vain itsestään...


      • Sivina rules
        minne kalikka kalahtaa :D kirjoitti:

        Ei katkeraa asennetta huomaa ollenkaan ei! 3 v. on aika pitkä aika, eikö totta?
        Asiat voi muuttua. Leppävaarassako olet ollut?
        Taidat olla S.H.
        Kodinavuxko on POP?
        Ne ne vasta kusettaakin. Yksin olen pitkää päivää siellä tehnyt minäkin,
        joka Sivinassa ollut vuosia, nyt tosin opiskelen...
        Päiväkään en vaihtaisi pois, nyt vaihtui Esimieskin joka ymmärtää ja välittää työntekijöistä.
        Toisin kun eräs joka lähti pois ja välitti vain itsestään...

        Niinhän sinä taas vaikenit :)
        Nimmarin laitoin väärin, tarkoitin S.P.
        Ihan saletisti oot.
        Terkkuja multa...
        t. n. 40v. tummahiuksinen lady :D


    • putte

      Ihan pakko kommentoida tähän ketjuun, vaikka onkin jo vanha aloitus.

      Olen itse suht tuore palveluesimies Sivinassa, mutta jo nyt pistänyt silmääni suhteettoman kiire ja raskas työ siivoojilla.
      Kunnioitan heitä ja heidän kestämäänsä työtahtia/-määrää, itse en sitä jaksaisi.

      Ei sillä, etteikö esimieskin joutuisi tuolla lujille, tosin vähän eri hommissa vaan.

    • anne122

      Hain Sivinalle töihin, mutta koskaan kukaan ei ottanut yhteyttä.

      • minä vaan

        et oo mitään menettänyt. jos tulee reklaa niin se otetaan edelleekin palkasta pois..liittoon on soitettu.ihanat työkaverit mut muuten ihan p:stä koko sivina..työntekijöistä viis kunhan firma saa rahaa.


      • Anonyymi
        minä vaan kirjoitti:

        et oo mitään menettänyt. jos tulee reklaa niin se otetaan edelleekin palkasta pois..liittoon on soitettu.ihanat työkaverit mut muuten ihan p:stä koko sivina..työntekijöistä viis kunhan firma saa rahaa.

        Minä olen sinun kanssa samaa mieltä. Sivina on ihan paska firma. Samoilla paskasilla siivous liinoilla siivotaan viikko tolkulla jottei tule firmalle pyykkiä. Säästyy sähköä ja vettä.


    • Annemus

      Sivinassa töissä ollessani, minulla ei ole yhtään hyvää sanottavaa

      • Leppiskä

        Leppävaaran esimies on huippu tyyppi!


    • hyi

      En tosissaan suosittele paikkaa kellekkään. Palkat heittelevät, tunteja puuttuu ( esim arkipyhäkorvaukset) jos niitä edes on. Työkaverit ovat ainoa hyvä asia koko paikassa eikä se auta asiaa jos tekee vapaaehtois orjatyötä. Mikään ei koskaan toimi toimistoilla ja liiton kanssa saa olla paljon tekemisissä. ihan mikä tahansa muu firma varmasti parempi.

      • Entinen sivinalainen

        Sivinaa en suosittele kenellekkään.
        Palkanmaksut kusee ja tunteja puuttuu.
        Paikalla pitää olla 07.45 ja tunti palkka on 8,26e/h
        Työtunteja noin 4-6 päivässä
        Työtodistusta eikä verokorttia ole kuulunut vaikka 1kk kulunut kun sivinalta lähdin


      • uusi siivooja
        Entinen sivinalainen kirjoitti:

        Sivinaa en suosittele kenellekkään.
        Palkanmaksut kusee ja tunteja puuttuu.
        Paikalla pitää olla 07.45 ja tunti palkka on 8,26e/h
        Työtunteja noin 4-6 päivässä
        Työtodistusta eikä verokorttia ole kuulunut vaikka 1kk kulunut kun sivinalta lähdin

        työpaikkailmoituksista joita olen viime aikoina katellut, saa kuvan että ko firma panostaisi työntekijöihin ja muistaakseni mainosti kilpailukykyisellä palkallakin.

        Tänne taitaa olla turha hakea, jos tämäkin ketju aloitettu vuosia sitten ja yhä sama meno jatkuu?


      • Kisu88
        uusi siivooja kirjoitti:

        työpaikkailmoituksista joita olen viime aikoina katellut, saa kuvan että ko firma panostaisi työntekijöihin ja muistaakseni mainosti kilpailukykyisellä palkallakin.

        Tänne taitaa olla turha hakea, jos tämäkin ketju aloitettu vuosia sitten ja yhä sama meno jatkuu?

        Ikävää huomata että osa porukkaa on lähtenyt ns. ovet paukkuen. itse olen ollut jo useamman vuoden ja olen viihtynyt. asiat alkoi olla paremmin kun tuli päällikköt ;D taitaa olla eroja toimipisteittäin. mistä olette lähteneet pois? meillä ei ole koskaan puuttunut tilistä mitään...


      • Hahatinhah
        Kisu88 kirjoitti:

        Ikävää huomata että osa porukkaa on lähtenyt ns. ovet paukkuen. itse olen ollut jo useamman vuoden ja olen viihtynyt. asiat alkoi olla paremmin kun tuli päällikköt ;D taitaa olla eroja toimipisteittäin. mistä olette lähteneet pois? meillä ei ole koskaan puuttunut tilistä mitään...

        Kannattaisiko ottaa yhteyttä esimiehen esimieheen, viimekädessä toimariin jos asiat mättää noin pahasti. Voi lollolloo, ei mikään parane jos netissä huudellaan =))


      • repsa
        Hahatinhah kirjoitti:

        Kannattaisiko ottaa yhteyttä esimiehen esimieheen, viimekädessä toimariin jos asiat mättää noin pahasti. Voi lollolloo, ei mikään parane jos netissä huudellaan =))

        toimariko välittäisi....


      • Sääli :(
        repsa kirjoitti:

        toimariko välittäisi....

        Kannattaa ainakin yrittää, tai sit ne pääliköt. kylhän toimarinkin luulisi ottavan kantaa, vaikuttaa myyntiin henkilöstön hyvinvointi. yottänyttä ei laiteta. Missä te ootte töissä? ssiis toimipisteessä?


      • testattu
        uusi siivooja kirjoitti:

        työpaikkailmoituksista joita olen viime aikoina katellut, saa kuvan että ko firma panostaisi työntekijöihin ja muistaakseni mainosti kilpailukykyisellä palkallakin.

        Tänne taitaa olla turha hakea, jos tämäkin ketju aloitettu vuosia sitten ja yhä sama meno jatkuu?

        Nettisivuille, työpaikkailmoituksiin voi kirjoittaa ihan mitä vaan. Totuus selviää paikan päällä:(


      • OK
        Kisu88 kirjoitti:

        Ikävää huomata että osa porukkaa on lähtenyt ns. ovet paukkuen. itse olen ollut jo useamman vuoden ja olen viihtynyt. asiat alkoi olla paremmin kun tuli päällikköt ;D taitaa olla eroja toimipisteittäin. mistä olette lähteneet pois? meillä ei ole koskaan puuttunut tilistä mitään...

        missäs toimipisteessä itse olet ollut töissä?


    • ent. sivinalainen

      Olen ollut Sivinassa töissä. Riippuu hirveesti paikkakunnasta ja toimistosta minkälainen työilmapiiri on. Palkka oli ihan ok. Maksettiin siitä mitä tehtiin. Voin sanoa että Kivenlahdessa oli ainakin mahtava fiilis. Suosittelen lämpimästi!

      • Anne 123

        toimitusjohtajako sitten piittaisi yhtään mistään?
        Voin kokemuksesta kertoa että niinkuin joku edellinenkin tuolla mainitsi eli sama meno jatkuu juuri sen takia koska PP sen sallii niin keinot ovat aika vähissä. Tokihan kun otat ongelman esille niin sinulla nousee palkka jotta olisit hiljaa muiden kuullen, Jep.


      • höynäyetty
        Anne 123 kirjoitti:

        toimitusjohtajako sitten piittaisi yhtään mistään?
        Voin kokemuksesta kertoa että niinkuin joku edellinenkin tuolla mainitsi eli sama meno jatkuu juuri sen takia koska PP sen sallii niin keinot ovat aika vähissä. Tokihan kun otat ongelman esille niin sinulla nousee palkka jotta olisit hiljaa muiden kuullen, Jep.

        Pakko kirjoittaa vähän toisestakin näkökulma, nimittäin asiakkaan. Tänään oli ajanut 1½h ehtiäkseni avaamaan oven siivoojille, ja kun ei ketän kuulunut soitin Sivinaa. Työntekijät sairaana. Voi, voi sentää. Minä ajoin 50km ja menetin matkakulujen lisäksi kahden tunnin palkan omasta työstäni ja Sivina vaan nostelee hartioitaan. Näin voi joskus käydä, mutta tulipa mieleeni parin vuoden takainen tapaus, kun iäkkäät sukulaiseni odottivat joulusiivousta Sivinalta ja PERUTTIIN!!!! Sielläpä kodissa vietetiin joulua hieman erilaisissa olosuhteissa kuin oli tarkoitus.
        Huomautan vaan, että sopimus se on suullinenkin sopimus. Pomona itsekin toimineena sen tajua. Mutta nyt tää mimmi vaihtaa firmaa ja pitää huolen, ettei mut joudu tuollaisen huijauksen kohteeksi. Tämä kaikkihan vaan kertoo firman politiikasta ja EPÄPÄTEVIEN siivoojien toiminnasta; siksi ne reklamaatiotkin.


      • jojuvaa
        höynäyetty kirjoitti:

        Pakko kirjoittaa vähän toisestakin näkökulma, nimittäin asiakkaan. Tänään oli ajanut 1½h ehtiäkseni avaamaan oven siivoojille, ja kun ei ketän kuulunut soitin Sivinaa. Työntekijät sairaana. Voi, voi sentää. Minä ajoin 50km ja menetin matkakulujen lisäksi kahden tunnin palkan omasta työstäni ja Sivina vaan nostelee hartioitaan. Näin voi joskus käydä, mutta tulipa mieleeni parin vuoden takainen tapaus, kun iäkkäät sukulaiseni odottivat joulusiivousta Sivinalta ja PERUTTIIN!!!! Sielläpä kodissa vietetiin joulua hieman erilaisissa olosuhteissa kuin oli tarkoitus.
        Huomautan vaan, että sopimus se on suullinenkin sopimus. Pomona itsekin toimineena sen tajua. Mutta nyt tää mimmi vaihtaa firmaa ja pitää huolen, ettei mut joudu tuollaisen huijauksen kohteeksi. Tämä kaikkihan vaan kertoo firman politiikasta ja EPÄPÄTEVIEN siivoojien toiminnasta; siksi ne reklamaatiotkin.

        Siivoojakin voi sairastua, olipa missä yhtiössä vain töissä. Toki asiasta olisi pitänyt asiakkaalle ilmoittaa. Seuraavan siivousfirman kanssa kannattaa tehdä avainsopimus niin ei taarvitse kesken kaiken lähteä ovia aukomaan...


      • EETKJJIJK
        jojuvaa kirjoitti:

        Siivoojakin voi sairastua, olipa missä yhtiössä vain töissä. Toki asiasta olisi pitänyt asiakkaalle ilmoittaa. Seuraavan siivousfirman kanssa kannattaa tehdä avainsopimus niin ei taarvitse kesken kaiken lähteä ovia aukomaan...

        Esimiehetkin epäpäteviä, useimmilla ei mitään koulutusta. Aloittaneet siivoojina ja edenneet esimiehiksi. Kouluttamattomuus ja kokemattomuus näkyy!


      • 2007
        EETKJJIJK kirjoitti:

        Esimiehetkin epäpäteviä, useimmilla ei mitään koulutusta. Aloittaneet siivoojina ja edenneet esimiehiksi. Kouluttamattomuus ja kokemattomuus näkyy!

        surullista huomata ettei mikään muutu.olen seurannut keskustelua alusta asti.aina tää on avoin.
        onx jollain tieoo,puhuks kukaan toimarille.mitä se sano.oon puhunu sen kans pari kertaa ku olin sivinas,ihan mukavalta se vaikutti


      • sairasta touhua
        2007 kirjoitti:

        surullista huomata ettei mikään muutu.olen seurannut keskustelua alusta asti.aina tää on avoin.
        onx jollain tieoo,puhuks kukaan toimarille.mitä se sano.oon puhunu sen kans pari kertaa ku olin sivinas,ihan mukavalta se vaikutti

        Toimaria ei kiinnosta mitä puhut. Mikään ei oo sen vastuulla. Sen ratkaisu ongelmiin: jos et ole tyytyväinen, irtisanoudu...


      • sivinalainen
        sairasta touhua kirjoitti:

        Toimaria ei kiinnosta mitä puhut. Mikään ei oo sen vastuulla. Sen ratkaisu ongelmiin: jos et ole tyytyväinen, irtisanoudu...

        Itse tykkään työstäni,mutta on ikävää ollut huomata miten palkanmaksu takkuilee koko ajan.Puuttuu tunteja,kilometrikorvauksia yms.Työpaikan ilmapiiri on mielestäni hyvä,koko ajan on tietenkin kiire ja asiakkaiden vaatimustaso on noussut koko ajan.Siinä mielessä stressaavaa työ.s


      • Angrybird77
        höynäyetty kirjoitti:

        Pakko kirjoittaa vähän toisestakin näkökulma, nimittäin asiakkaan. Tänään oli ajanut 1½h ehtiäkseni avaamaan oven siivoojille, ja kun ei ketän kuulunut soitin Sivinaa. Työntekijät sairaana. Voi, voi sentää. Minä ajoin 50km ja menetin matkakulujen lisäksi kahden tunnin palkan omasta työstäni ja Sivina vaan nostelee hartioitaan. Näin voi joskus käydä, mutta tulipa mieleeni parin vuoden takainen tapaus, kun iäkkäät sukulaiseni odottivat joulusiivousta Sivinalta ja PERUTTIIN!!!! Sielläpä kodissa vietetiin joulua hieman erilaisissa olosuhteissa kuin oli tarkoitus.
        Huomautan vaan, että sopimus se on suullinenkin sopimus. Pomona itsekin toimineena sen tajua. Mutta nyt tää mimmi vaihtaa firmaa ja pitää huolen, ettei mut joudu tuollaisen huijauksen kohteeksi. Tämä kaikkihan vaan kertoo firman politiikasta ja EPÄPÄTEVIEN siivoojien toiminnasta; siksi ne reklamaatiotkin.

        Nää on just niitä asiakkaita ku ei anna avainta ja olettaa olevansa ainoa asiakas sille päivälle. Turha sitä on siivoojia haukkua jos ne esimiehet ei hoida hommiansa ja ilmota asiakkaalle sairastumisista. Että suututtaa tommoset omahyväset ihmiset.. Onneks oot vaihtanu firmaa..


    • ex- sivinalainen

      Tuossa yhden asiakkaan näkökulmassa pisti silmään se että siivoojia haukuttiin epäpäteviksi kun peruuntui kaksi siivous kertaa ja ei ilmotettu ajoissa..eihän ne siivoojat soittele asiakkaille ettei pysty tulemaan sairastumisen takia vaan ne hoitaa tietenkin esimies joitten pitää heti ilmoittaa asiakkaalle jos pitää peruuttaa. Varsinkin silloin jos ei ole avainta ja on oven avaus!! Esimies tossa oli se EPÄPÄTEVÄ eikä ne siivoojat!! Siivoojatkin voi sairastua wink sulle vaan. No mut kuiteskin ihan p:stä koko firma muuten. Alko vaan ärsyttää toi.

    • Sivina, hyi, hyi!

      Tässäpä faktaa Sivinasta... Jos ei naama miellytä ja kyselet oikeuksiesi perään niin keinolla millä hyvänsä savustetaan pihalle. Reklamaatiot ovat yksi hyvä konsti. Ensin annetaan varoitus ja sitten jo potkaistaan pihalle. Palkkaa saat vain mitoitustunneista. Et yhtään sen ylitse menevältä osalta. Jos mitoitus kusee, niin se on vain voi, voi. Liitto ei auta sinua vaikka olisit kokenut vääryyttä. Oma vika kun menit kyseiseen firmaan. Palkka on surkea 8,71e/h! Töitä saa painaa ihan sikana joka päivä 5-6 tuntia ja that`s it. Työkaverit ihan jees. Työnjohto ihan P:stä! Ei auta niille valittaa, tai kenkää tulee. Elkää menkö koskaan kyseiseen firmaan töihin. Vältytte harmeilta!

    • Yhtä helv...!

      Lisää faktaa..Työvuorolistoja ei oo, yhtään et voi suunnitella omaa elämääs. Aamulla töihin mennessäs vasta näät saman päivän listan: montako paikkaa, moneltako päivä loppuu ja kenen parina olet ja niitä taukoja on ihan turha yrittää ettiä listoista. Sivinan ruokatuntihan on = 4 tupakkitaukoa. Tunteja yleensä 5-6 (ja se 30min ruokkis lähtee, vaikket oo kerinny pitää) tai kun työntekijän naama ei miellytä, ni saat 3tunnin päiviä. Ompa käynyt niinkin, että yksi "vakkareista" oli saikulla, kun uusi likka palkattiin töihin ja tälle "vakkarille" ilmoitettiin tylysti, että "saa" olla ensi viikonkin kotona -palkattomalla tietysti ja uusi likka painaa pitkää päivää. Palkka kyllä tulee justiin sinä päivänä, kun pitääkin mutta jokaisesta tilistä puuttuu tunteja, eikä se 9e/h paljon mieltä lämmitä. Reklamaatioilla ei meillä oo savustettu, mut tuntien tiputtaminen ja päin naamaa nälviminen on toiminut tähän asti. Työkaverit jakaantuu kahteen leiriin, a) perseen nuolijat ja b) rehelliset ja luotettavat. Niin ja kaikkien työsopimuksessa lukee "tarvittaessa työhön kutsuttava" ilman minimi tuntimäärää.. Ym ym.. Itte kun saan vielä pari säätöö hoidettuu alta pois, niin haistatan pitkät koko natsifirmalle.

    • ex-sivina

      Joo noista työvuorolistoista on valitettu jo monesti ja KAUAN mutta ei vieläkään uskota että ne pitää olla ainakin viikko eteenpäin! Näin on sanotttu myös liitosta mutta kun sivinan pääväki ei nyt tajua sitä..URPOJA OVAT!
      Ei todellakaan ikävä sinne.

    • tietää mitä kuuluu

      Eijoo perseestä koko firma. Olen katsellut oman tyttären palkkoja mitä maksaa ja jutellut kyseisestä firmasta. Nuori on ja ei ymmärrä omia etujaan. Äiti kyllä ymmärtää ja liittoon ajattelin ottaa yhteyttä tuota pikaa, samoin vähän muuallekkin. Eivät maksa palkkoja oikein vaikka asiasta huomautettu, tilinauhaa ei ole tullut. Pelkkiä selittelyjä firmalta.

    • HÖYNÄYTETTY ,MINÄKIN

      Täytyypä kommentoida myös ite tähän viestiketjuun.....

      Ite "jouduin" yrityskaupan kautta Sivinalle, 9kk oon kyseisessä puljussa ollu, ja tällä hetkellä kuluttelen viimeisiä kituutus päiviä, irtisanoutunut oon jo, ja paljon parempaan paikkaan menossa duuniin, tähän kohtaan voin vaan todeta,et EIPÄ TODELLAKAAN TUU IKÄVÄ KYSEISTÄ FIRMAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • napa123

      Aivan kamala paikka.töitä saa tehdä perse ruvella ja silti palkka kehno...aivan ammattitaidotonta porukkaa siellä esimies puolella.ulkomaalaisia jotka ei osaa edes suomea.puhumattakaan kotisiivoajista.vaihda johonkin fiksuin firmaan missä hommat hoituu niinkuin pitääkin.ei kiireellä!

    • sonja1

      Sivinassa ollessani esimies oli todella töykeä, ruokatunteja ei ollut ja silti ne vähennettiin palkasta, kamala kiire kokoajan ja uutena työntekijänä minua syytettiin kaikesta. Jos oltiin myöhässä seuraavasta paikasta, se oli minun vikani, mutta tupakkatauolle oli silti aina aikaa, itse istuin autossa odottamassa... Myös asiakkaiden kodeissa työntekijöitä kohdeltiin epäkunnioittavasti, asiakkaiden kuullen. Lisäksi esim. samalla harjalla pestiin jokainen vessa ja lavuaari, itse en haluaisi omaa kotiani "siivottavan" tuolla tavalla. Kaikki työntekijät elämäänsä kyllästyneitä, kouluttamattomia naisia. Vieläkään en ole verokorttiani tai työtodistusta saanut vaikka irtisanoutumisesta on jo aikaa. Huonoin työpaikka ikinä.

    • missä on oikeudet

      Olen kotisiivousyrittäjä. Maksan 100% palkkaa siirroista. Ihmettelen suuresti, että jotkut firmat edelleen voi maksaa vain suoritettavasta työstä. Miten ihmeessä siitä ei nosteta äläkkää.

    • Ex-sivinalainen

      KIERTÄKÄÄ KAUKAA TÄMÄ PAIKKA!!

    • toinen eks

      Palkka ei täsmännyt tehtyjen tuntien kanssa, eikä sitä korjattu pyynnöistä huolimatta. Työilmapiiri oli huono eikä pomosta tykätty - nysväsi jossakin takavasemmalla toimistohuoneessaan eikä nenäänsä työntekijöille näyttänyt.

      Väkisin yrittivät laittaa auton rattiin, vaikka en osaa ajaa pks-seudulla-tämä tuli esille jo työhönotto haastattelussa- ja usein kohteet olivat jossakin ihme syrjälässä.

      Epäilimme, että asiakkaalle myytiin siivoustunnit kalliimpaan hintaan kuin kohteeseen kului aikaa ja erotus meni-quess where?! Ei ainakaan työntekijälle.

      Itse siivoustyö oli mielestäni luokatonta lavastamista, muka-siivoamista. Ei oikeasti otettu vastuuta siivousjäljestä. Imuroitiin vähän sieltä täältä, sutastiin vähän lavuaaria. Siivousalan koulutusta ei ollut kenelläkään. Työntekijät asetettiin eriarvoiseen asemaan. Minulle olisi maksettu parempaa palkkaa heti kättelyssä kuin vuosia ko. puljussa siivonneelle. Joidenkin työntekijöiden annettiin ymmärtää, että he olivat työntekijöiden joukossa "pomoja". Aivan käsittämätöntä touhua. Oli vain luuloja, huhuja, kyräilyä...ei minkäänlaista viestintää tai kommunikointia, palaverin tynkää, ei mitään johtoon päin tai edes keskenämme.

      Eräs toimistoihminen ei tykännyt minusta, joten neitipä laittoi pari kertaa aamulla takaisin kotiin-syy: ei ole tunteja tälle päivälle. Laitonta siis. Ja tuntimäärää/kohteita ei saanut tietää etukäteen, vaan ne annettiin aamulla kun tulit töihin.

      Lähdin niin pian mahdollista uuteen työpaikkaan. Käsittämätöntä, että nykypäivän Suomessa työntekijöitä voidaan kohdella noin. Hyi helkkari.

    • Ei koskaan enää

      Paska paikka = natsi paikka

    • Palveluja hakeva

      Ompa hyvä että luin etukäteen miten työntekijöitä kohdellaan,joten en taida sittenkään soittaa kyseiseen Firmaan saan varmaan palvelut jostain ,missä myös arvostetaan heitä jotka sen työn tekevät, silloin tehdään työ iloisella mielellä ja hyvin,sillä niin on kaikessa työelämässä..

    • Sami k

      Nyt kun luin teidän kommentit tästä firmasta niin rupes mietityttmään että menenkö sittenkkään työhaastatteluun.

      • kokenut2

        ei kannata!älä pilaa työuraas,saat varmasti parempaakin tuolta ei voi työ huonompaan suuntaan mennä=D.itse teen nyt kotisiivousta 5e paremmal tuntipalkalla ja on aikaakin tehdä hyvää jälkeä


    • Takaisin tullut !

      Hei kaikille! itse olen ollut sivinassa 5v töissä ja jopa jo toista kertaa nyt eli yhteensä 6v sivinan palveluksessa ja kaikki mennyt suht hyvin,työkaverit mukavia,palkkakin tullut oikein ja jos on ollut korjattavaa ni se on korjattu seuraavaan tiliin viimestään,esimiehissä on ollut suuria eroja,toiset olleet enemmän työntekijä läheisempiä kuin mitä toiset.Työpäivien pituudet nyt vaan sattuu vaihtelemaan näissä hommissa aika paljon,jos haluaa päivittäiseksi työajaksi 7.5h niin hakee sitten sellaseen työpaikkaan,meillä on työtunnit päivässä 4-8h välillä vaihtelevasti,kotisiivouskin on aikalailla kausiluontoista; loppuvuodesta on töitä,joulusiivouksia,alkuvuosi hiljaista,alkukevät ikkunanpesuja pirusti,alkukesä juhlia yms,kesä; ihmiset lomailee,vakiasiakkaat lomailee,syksy tasapaksua,asiakkaat palailee lomilta.Ja vielä tuosta työntekijöiden työsuhteen pituuksista,meillä työsuhteet tällähetkellä on keston puolesta 1-7v parhaimmillaan että ei ainakaan aluekeskuksissa niiiin kauheesti vaihtuvuutta ole henkilökunnassa. Ja täällä asiakkaatkin tyytyväisä :)

    • Sivinaanko töihin ?

      Itse ajattelin hakeutua Sivinaan töihin, mutta taidankin vielä asiaa miettiä uudelleen. Kommenttien perusteella. Vai meneekö Sivinalla yhä näin miten kommenteissa lukee ?

      • ....

        Älkää hyvät ihmiset menkö sivina oylle töihin!!


    • Lipsunut asiakas

      Itse meinasin tilata siivousta Sivinalta, mutta tämän viestiketjun lukiessani taidan etsiä toinen firma, joka ei kaltoinkohtele työntekijöitään ja joka myöskin pitää kiinni sovitusta siivouskerroista. Mikäli sairastumisia tulee, pitäisi ilmoittaa asiakkaalle heti tiedon saatuaan ja mahdollisuuksien mukaan myös laittaa sijaissiivooja. Tällä firmalla näköjään esimiehet eivät osaa pyörittää kuviota oikein. Enkä todellakaan halua maksaa vain "valesiivouksesta" kuten yksi tässä ketjussa kirjoitti, että sutaisten vain imuroidaan ja sieltä täältä pyyhitään (se homma voidaan tehdä itsekin).

    • Tampereentyttö1303

      Minut pyydettiin haastatteluun, onko tietoa, miten nykyään menee?

      • eip

        Ei kannata mennä edes haastatteluun. Palkat jatkuvasti väärin tai ei tule ollenkaan. Arkipyhistä ei makseta palkkaa ja muutoinkin työntekijöitä kusetetaan kaikessa mahdollisessa


    • ex-työntekijä

      Olen samaa mieltä koko firma kusetaa työntekijöitä minkä ehtii. Lupailee kaikkea et saa matkakorvausta, koulutusta, työtunteja poistetaan ja palkat väärin tai ei tuu lainkaan. Älkää menkö tähän firmaan töihin!!Ei kannata mennä edes haastatteluun!

    • Vihainen123

      Täällä kanssa yksi Sivinan kusettama työntekijä. Älkää menkö töihin, älkääkä käyttäkö kyseisen firman siivouksia. Aikaa ei vaan ole siivota kunnolla, tunnollisinkin työntekijä joutuu taipumaan paskaan laatuun. Paikat hajoo, ja palkkoja joutuu kuukauden kyselee. Sit kun ne vihdoin saa, ne on väärin.

    • Töissä6v

      Itse olen ollut Sivinalla kuusi vuotta, useammassa toimipisteessä ja kerran on tullut palkka myöhässä tänä aikana. Siivouskohteissa on aikaa vaihtelevasti, joissain liikaa ja joissain liian vähän. Ruokataukoa ei virallisesti ole, mutta usein ehtii syömään paikkojen välissä ja siirtymistä maksetaan. Palkka on kaikilla tietääkseni yli 10 e/ tunti ja nykyään on netissä työlistat, joista näkee päivän pituuden ja työtehtävät. Toki isosta yrityksestä löytyy virheitäkin ja esim. jotkut esimiehet ovat huonompia, kuin toiset.

    • Sivinaneveragain

      Meillä ei siirtymisistä maksettu, ne piti repiä asiakkaiden ajasta, ja silti meni aina yliajaksi.

    • lotta1971

      Täällä ei taida Sivinan asiakkaan näkökulmaa vielä olla. Meillä siivotaan kaksi kertaa kuukaudessa ja aina veloitetaan maksimi tunnit ja siirtymästä täysi aika. Noin kuuden (6) kuukauden aikana ei ole kertaakaan siivottu täysin kaikkia sovittuja alueita. Yleensä jokin lipasto, sohva tai muu tasainen pinta jää pyyhimättä. Kylpyhuoneet ollut aina tiptop.
      Reklamoitu aina kuvien kanssa siivouksen jättämättömästä työstä. Jos sovitut työt jää tekemättä, niin siitä tehdään reklamaatio, joka on korjaussiivous tai hyvitys X aikaa.
      Yllättävää, että kertaakaan ei ole hälytyslaitteet varoittanut väärästä hälytyksestä, eli niitä käytetty ohjeistuksen mukaan.

    • Uuttatyöpaikkaahekemassa

      Edelleen työntekijöitä kohdellaan kuin orjia, ei minkään näköisiä etuja. Ruokataukoja ei kerkee pitämään, liian vähän porukkaa duunissa, arkipyhistä ei makseta koska ei ole pakko. Jopa ulostelisä josta ennen maksettiin on otettu pois, koska palkat on noussu. Asiakasta tosin laskutetaan, jos esimies niin päättää. Siirtymäaijoista ei todellakaan makseta, palkat edelleen miten sattuu. Paskaa tulee niskaa joka suunnasta. Pitäis jaksaa tehä perse ruvella töitä, mut mitään ns porkkanaa ei meillä orjilla ole, mikä motivois tulla seuraavana päivänä töihin. Esimiehet viedään joka vuos ulkomaille jotta jaksavat taas perse homeessa istuu toimistolla seuraavan vuoden.(jotku esimiehet sentään on kentällä jos tarvii). Me jotka se todellinen työ tehdään ollaan näkymättömiä aina siihen asti ku se rekla tulee. Itse teen työni tunnollisesti ja hyvin, mut aina löytyy se asiakas jonka matto on vinossa ja siitä heti soitetaan, siinä vaiheessa meistäki tulee näkyviä ja saadaan se paska nikaan. Turha on johtoporsaille sanoa asioista yhtään mitään, siinä vaiheessa savustetaan pihalle.

    • tehkäänytjotain

      Mikseivät työntekijät ole yhteydessä liittoon? Tuntuu tässä yrityksessä olevan niin paljon ongelmia, että pitäisihän näihin asioihin itse työntekijöiden vaatia liiton tai työsuojelun avulla muutoksia

      • Rätitjaliinat

        Ihan varmasti on yritetty.
        Liitot on kädettömiä eikä firmasta edes löydy luottamushenkilöä, koska kuka haluaisi sen pestin... ?


    • Rätitjaliinat

      Miksi täältä poistettiin kommentit surkeasta palkanlaskennasta ja tieto siitä jostakin arvioinnista, mikä joistakin työntekijöistä (esimiehistä?) oli tehty? Ja jotain muutakin taisi olla...?
      Miksi?

    • SIVINANkokeilijaTurussa

      Kokeilin Sivinan kotisiivousta ja se OLI TÄYTTÄ KUSETUSTA. Esittelysiivouksesta tuli yllättäen satojen eurojen lasku ja tavallisesta siivouksesta laskutettiin 25% enemmän kuin itse työtä oli tehty. EN SUOSITTELE KENELLEKÄÄN. Kaiken lisäksi vielä töykeää asiakaspalvelua. VÄLTTÄKÄÄ KOKO YRITYSTÄ!!!

    • OÖIAHDÖOIh

      Liittoon kannattaa kuulua, jos tähän yritykseen menet töihin. Liiton puhelinnumero on hyvä tallentaa pikavalikkoon, sille tulee useasti käyttöä... Palkkojen kanssa on ongelmia, siirtymistä ei makseta, johtaminen ja palkanlasku ovat, hmm... vähintäänkin mielenkiintoisia ylipäänsä. En suosittele edes kesätyöksi kellekään. Työkaverit ovat kyllä aivan ihania. Sillä saattaa sen hetken jaksaa kaikkea kakkaa, mutta jossain kohtaa toteat, että työmarkkinatuella kotona hissuttelukin on parempi vaihtoehto, kuin tulla rekrytoiduksi Sivinaan.

      • Liianpitkään

        Joo liittoon kannattaa kuulua, vaikka siitäkin tuntuu aika minimaalinen apu olevan. Yksittäinen työntekijä on aika pieni kun työnantaja haluaa pyörittää... luottamusmiestä tai edes työntekijöiden työsuojeluvastaava ei firmassa ole kun kukaan uskalla ottaa vastaan toimea. Esim. arkipyhäkorvauksia ei makseta kuin harvoille ja valituille, jollain yrityksen itse kehittelemällä laskutavalla, jolla ei ole mitään tekemistä tes:sin kanssa. Tämäkin onnistuu varmaan työntekijöiden nopean vaihtumisen ansiosta. No työkaverit oli kivoja.


    • Kerttu795

      Pakko komentoida tähän ketjuun kun täällä näyttää olevan pääpiirteittäin pelkkää kuraa. Itse olen ollut Sivinalla kohta vuoden ja minusta kaikki on sujunut hyvin. Olen huomannut kun olen itse valmis joustamaan niin työnantaja joustaa todella hyvin myös minun suuntaan. Minusta ainakin ollaan kiinnostuneita ihmisenä ei pelkästään työntekijänä. Toki en tiedä millaista on aikaisemmin ollut mutta minulla on Sivinassa työntekijänä kaikki ok ja palkka on ollu ok.

      • ögbesitty

        Kertulle...juu, jousta nyt lisää niin huomaat että kiky-tunteja tulee :D Eli, jos et vielä tajunnut; omalla ajalla ajat vaikka paskakelillä ja jäät jumiin, hoidat pyykit, tavaroittein laiton, työauton tankkauksen, lumesta/jäästä puhdistamisen= muutyöaikaa tulee josta ei makseta. Heh, parasta on -esimies täysin "ulkona" paikkojen sijainnista (45 km) ja pitäis mitoitusten sisällä toimia? Tunti /kaks omaa aikaa, ja mikäs se mukavampaa kuin viettää työkaverin kanssa ruokkiessa toimimitusjohtajan tiliä???!!! Muuten ihan kiva mut olen ollut töissä että saan palkan tehdystä työstä ja ruokkiessani edes itseni. Aikaisemmin täysin järjellistä toimintaa mutta nyt "uudistuksen" jälkeen kestämätöntä. TOSI KIVA? Reilutyö? Juu, ei enäää ;)


    • qqqqq

      Juu, viestiketjun viestit kertovat vielä enemmin yhä enemmin firman syöksykierteestä. Työntekijät tiukoilla ja asikkaat katoavat kun laatua ei pysty pitämään samanlaisena. Ja bonuksena?! asiakas huomaa että 4 tunnin laskusta saa vain 3 tunnin palvelun...(heh, siivouksen) mutta muutosten tuulet puhaltaa, joten palvelu voi laajentua;) . Enää ei voi todellakaan puhua laatutyöstä siivouksessa.

      T: sopimuksen irtisanonut

    • Ihmettelijä123

      Minkä takia tämä firma kohtelee työntekijöitä näin? Eihän tuossa ole mitään järkeä? Miten voidaan luulla, että jaksavat tehdä työnsä kunnolla, jos kohdellaan noin? En voi ymmärtää!

    • Anonyymi

      Tilasin muuttoa tehdessä Sivinalta 3h siivouksen, jotta tulevassa asunnossa olisi edes keittiö siinä kunnossa että kaappiin voi laittaa astioita, eikä tarvitse stressaa vanhan JA uuden asunnon putsaamisesta.
      Kun kävin siivoojien jälkeen asunnossa, en huomannut oliko siellä käyty ollenkaan?
      Keittiön kaapit oli yltäpäältä pinttyneessä liassa, jääkaappi ove myöten likainen, ja se herätti ihmetystä (ja närkästystä) koska olin tilauksessani erikseen pyytänyt että 3h siivouksesta suurin osa käytettäisiin nimenomaan keittiöön.
      Ajattelin ensin että no, ehkä täällä on 3h hinkattu ja jäljelle jäi niin pinttynyttä likaa ettei sitä saa nopeasti pois, mutta märkä rätti käteen ja 15 minuutissa olin saanut näkyvän muutoksen aikaan keittiössä. Mitä ne siivoojat oli oikeen täällä tehny?`
      Lähetän asiasta reklamaation (ihan asialliseen sävyyn), ja vastaus oli vähintäänkin huvittava. "3h aikana emme ehtineet siivota paljoa, koska meitä oli siellä 2 siivoojaa 1.5h ajan".
      Siis mitä hittoa, eihän tuossa ole mitään järkeä. Eihän tuo siivouskeikka paljoa maksanut (tutustumistarjous 100e), mutta silti, sitä naiivisti aina olettaa että ihmisillä on jonkinlainen omatunto ja ammattiylpeys, ettei kohdetta jätetä sellaiseen kuntoon että mihinkään ei tee mieli koskea ilman kumihanskoja, varsinkin kun asian voi korjata pesuaineella ja rätillä muutamassa minuutissa.

      En TODELLAKAAN suosittele Sivinan palveluita, välttäkää kaikin keinoin niin ei tarvitse ihmetellä kävikö siivooja vai ei.

    • Anonyymi

      Meillä oli sivina siivous siivoamassa yli puoli vuotta, joka kerta piti soittaa perään, kun AINA oli suihkutila ottamatta, ja vessanpytty pesemättä, kuulin, kun heittivät lattianpesuvedet pönttöön, siinä oli heidän pöntönpesut. Nurkat oli vessassakin siivoamatta, eikä vessapytyn jalkaa siivottu useinkaan, siis ei siivottu kunnolla, joka kerta fuskattiin. Ei neuvottu siivoojia siivoamaan, ulkomaalaiset eivät ymmärtäneet suomea. Viimeisen kerran kun tulivat, (olin heille sanonut, että kerran katson, ja sitten jos ei kunnolla siivota, niin sanon sopimuksen irti) niin oli itse pomo poikansa kanssa siivoamassa ja varmasn tahalteen siivottiin huonosti. Soitin perään, niin he ehdottivat, että antaisivat hinnan alennusta, niin sanoin, että on tultava siivoamaan, niin törkeästi valehteli, että oli siivonnut hyvin. No se siitä, mutta Sivina on pannassa meiltä käsin.
      Nimimerkillä Vanha ja väsynyt

    • Anonyymi

      Henkilökohtaisena avustajana ei tarvii siivoilla, kun autat vain vammaista . Vähän jotain pientä voi olla kyl. (sivinalla)

    • Anonyymi

      Meillä kerrostalossa käy sivina siivous. Todella ala arvoista siivousta. Samoilla siivousliinoilla on nytkin siivottu reilu kaksi viikkoa. Olen käynyt isännöitsijälle valittamassa. Hän on laittanut tietoa eteenpäin. Minä olen tässä suuresti ihmetellyt miksi siivous firmassa ei pestä pyykkiä?????. Aivan aivan ala arvoista työtä. En suosittele kenellekään. Suoraan sanoen v......a.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6679
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4320
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2740
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2070
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1613
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1427
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1104
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1061
    Aihe