Luistoa

kytkimessä

Mistä johtunee k 1200 rs mallin kytkimen luistaminen aj.37tkm olisko stefasta vuotananut öljyt?

10

1610

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Römpötti

      No todennäköisin on juuri kuvaamasi vuoto. Toinen mahdollisuus on työsylinterin vuoto. Molemmat tuhoavat kytkimen. Kyseessä tyyppiheikkous.

      • vuodosta

        Mitenkä se ilmeenee ja on korjattavissa?


      • Römpötti
        vuodosta kirjoitti:

        Mitenkä se ilmeenee ja on korjattavissa?

        Ilmenee tietty luistona ja korjaus on kytkinremontti. Samalla kannattaa korjata/uusia kytkimen työsylinteri ja porata siihen n.k "weep hole", jotta nesteet eivät jatkossa joudu kytkimelle.


    • pilalle

      Kuivan kytkimen saa äkkiä pilalle luistattamalla. Olen nähnyt alle 20 tuhatta ajettuja Bemareita joissa kytkinlevy on kulunut niitteihin asti.

      • Örkki

        Juu kyyllähän sen saa pilalle luistattamalla. Mutta että "tyypillisesti" kuiva kytkin menisi luistattamalla pilalle????

        Eiköhän se ole nimenomaan se öljykylpyinen monilevykytkin mikä menee luistattamalla pilalle. Olen nähnyt jopa alle 1000km ajettuja kytkinpakkoja mitkä on aivan paskana. Muutama kova paikaltaan lähtö niin levypakka saattaa olla bueno.


      • ongelmaa
        Örkki kirjoitti:

        Juu kyyllähän sen saa pilalle luistattamalla. Mutta että "tyypillisesti" kuiva kytkin menisi luistattamalla pilalle????

        Eiköhän se ole nimenomaan se öljykylpyinen monilevykytkin mikä menee luistattamalla pilalle. Olen nähnyt jopa alle 1000km ajettuja kytkinpakkoja mitkä on aivan paskana. Muutama kova paikaltaan lähtö niin levypakka saattaa olla bueno.

        Ensin kytkin toimi vain muutaman painalluksen jälkeen sitten rupi luistamaan kiihdyttäessä mitä maksaa remontti ja kukahan näitä korjaa.


      • Römpötti
        ongelmaa kirjoitti:

        Ensin kytkin toimi vain muutaman painalluksen jälkeen sitten rupi luistamaan kiihdyttäessä mitä maksaa remontti ja kukahan näitä korjaa.

        Korjaa tietty Bemari-huolto tai muu Bemareista ymmärtävä. Samassa yhteydessä vaan on hyvä tietää, että vaihtaa kannattaa moottorinpuolen stefa ja kytkimen työsylinterikin kannattaa ehkä vaihtaa tai ainakin porata sinne n.k weep-hole, joka päästää työsylinteristä mahdollisesti tihkuvan nesteen valumaan ulos kytkinkotelon sijasta.


    • r1150r

      ...eli R 1100 RT:n kykimen olen pari kertaa purkanut ja vanhempien K-sarjalaisten kytkimiä olen purkanut. 1200 RS:n systeemi ei ole sen kummempi.
      Jos peukalot ovat kohdallaan niin kykinremppa on ihan sopiva homma talvi-iltojen ratoksi vaikkakaan siihen ei montaa tehollista iltaa mene äkkinäiseltäkään. Kokemus jostakin vastaavasta katsotaan eduksi. ja kannattaa levyn lisäksi vaihtaa kaikki muutkin osat eli kansi, jousilautanen ja paininlevy. Maksanevat yhteensä reilut 300€ jos en pahasti vikaan muista.

    • -tai-

      Mistään tyyppiviasta en ole kuullut, mutta voihan sellanenkin tietty olla mahdollista.. Kytkimen saa kyllä pilalle lisäämällä moottoriin liikaa öljyä. Se onnistuu todella helposti, sillä tarkistussilmä täyttyy käsittämättömän hitaasti, vaikka kone olis kuumakin.

      37 tkm ajetussa ei muuten pitäis kyllä olla vielä kytkinongelmia, tai sitte sitä on luistatettu todella paljon.. Mulla 54 tkm mittarissa, eikä mitään oireita moisesta.

      • kyllä kestää

        mutta perä on ollu ruikulla 60 000 km laakeri tänäkesänä koko perä 67000 km.2002 mallin RT ittellä ollu uuresta asti muuten mukava peli mutta tuo voimansiirto on yllättäny, huollot tehty merkki liikkees, vähä on bemarin kestävyys kärsiny inflaation


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2651
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1104
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1064
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe