Miten aloitan?

Eija64

Olen muuttamassa uuteen kotiin. Miten olisi järkevintä aloittaa sisustus, tai sen suunnittelu feng suin mukaan? Onko kirja paras apu? Vuosia sitten luin jonkin kirjan, mutta en enää tarkkaan muista miten perus asiat menivät. Onko kellään helppoja yleis ohjeita?

7

1929

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olisi:
      • "eteerisempiä"

        ohjeita muuttajalle. Itse noudatan vähemmän eteerist, pohjoismaista linjaa. Tai siis yritän noudatella. :)


      • Löysin itsekin juuri tuon sivuston, ja siellä oli paljon muutakin kivaa:) Mistä arvasit, etten ole kovin innokas siivoamaan:D Pitää opetella pitämään koti siistinä, eikä viedä sinne alun perinkään liikaa tavaraa.


      • Sieltä sivuilta löytyi sellainen kaavio, josta näkee missä mikäkin asia asunnossa sijaitsee. Miten sitä pitäisi lukea? Onko se koko asuntoa käsittävä vai onko jokaisessa huoneessa erikseen ne kaikki kohdat?


      • Yleensä
        Eija64 kirjoitti:

        Sieltä sivuilta löytyi sellainen kaavio, josta näkee missä mikäkin asia asunnossa sijaitsee. Miten sitä pitäisi lukea? Onko se koko asuntoa käsittävä vai onko jokaisessa huoneessa erikseen ne kaikki kohdat?

        pagua-kartta asetetaan oman kodin kohdalle. Koti voi olla talo, pätkä rivitaloa, kerrostalohuoneisto tai vaikkapa vain yksi huone. Paguaa voi kyllä käyttää yksittäisen huoneenkin, tai vaikka työpöydän jäsentämiseen.

        Kartta asetetaan joko ilmansuuntien mukaan TAI siten, että "elämäntie ja ura" tulee pääoven seinän keskelle. Vanhin tapa on ilmansuuntien mukaan asettaminen, mutta tavan saa tosiaan päättää itse, kunhan sitten käyttää valitsemaansa tapaa johdonmukaisesti.

        Ja jos kodissa on useita kerroksia, niin ilmansuunta-baguassa nekin tilat saa baguaan helposti. Jos käyttää baguaa pääoven mukaan, niin pitää itse päättää asettaako yläkerran baguan samoin päin kuin alakerrankin, vai katsooko yläkertaa erillisenä ja asettaa kartan kuten pääovi olisi portaiden yläpäässä.

        Itse käytän kaksikerroksisen talossamme alakerrassa pääoven mukaan asetettua ja yläkerrassa portaiden yläpään mukaan asetettua baguaa. Näin saan kaikki osa-alueet sisälle taloon (pelkällä ilmansuunta-bagualla meiltä jäisi parisuhde-alue pihan puolelle). Pihassa käytän ilmansuunta-baguaa. Tuleepahan huomioitua moni asia. :)

        Valitse siis rauhassa se tapa, joka tuntuu omimmalta ja noudata sitten sitä.


      • Yleensä
        Eija64 kirjoitti:

        Sieltä sivuilta löytyi sellainen kaavio, josta näkee missä mikäkin asia asunnossa sijaitsee. Miten sitä pitäisi lukea? Onko se koko asuntoa käsittävä vai onko jokaisessa huoneessa erikseen ne kaikki kohdat?

        pagua-kartta asetetaan oman kodin kohdalle. Koti voi olla talo, pätkä rivitaloa, kerrostalohuoneisto tai vaikkapa vain yksi huone. Paguaa voi kyllä käyttää yksittäisen huoneenkin, tai vaikka työpöydän jäsentämiseen.

        Kartta asetetaan joko ilmansuuntien mukaan TAI siten, että "elämäntie ja ura" tulee pääoven seinän keskelle. Vanhin tapa on ilmansuuntien mukaan asettaminen, mutta tavan saa tosiaan päättää itse, kunhan sitten käyttää valitsemaansa tapaa johdonmukaisesti.

        Ja jos kodissa on useita kerroksia, niin ilmansuunta-baguassa nekin tilat saa baguaan helposti. Jos käyttää baguaa pääoven mukaan, niin pitää itse päättää asettaako yläkerran baguan samoin päin kuin alakerrankin, vai katsooko yläkertaa erillisenä ja asettaa kartan kuten pääovi olisi portaiden yläpäässä.

        Itse käytän kaksikerroksisen talossamme alakerrassa pääoven mukaan asetettua ja yläkerrassa portaiden yläpään mukaan asetettua baguaa. Näin saan kaikki osa-alueet sisälle taloon (pelkällä ilmansuunta-bagualla meiltä jäisi parisuhde-alue pihan puolelle). Pihassa käytän ilmansuunta-baguaa. Tuleepahan huomioitua moni asia. :)

        Valitse siis rauhassa se tapa, joka tuntuu omimmalta ja noudata sitten sitä.


      • ja sitten kahdesti.
        Yleensä kirjoitti:

        pagua-kartta asetetaan oman kodin kohdalle. Koti voi olla talo, pätkä rivitaloa, kerrostalohuoneisto tai vaikkapa vain yksi huone. Paguaa voi kyllä käyttää yksittäisen huoneenkin, tai vaikka työpöydän jäsentämiseen.

        Kartta asetetaan joko ilmansuuntien mukaan TAI siten, että "elämäntie ja ura" tulee pääoven seinän keskelle. Vanhin tapa on ilmansuuntien mukaan asettaminen, mutta tavan saa tosiaan päättää itse, kunhan sitten käyttää valitsemaansa tapaa johdonmukaisesti.

        Ja jos kodissa on useita kerroksia, niin ilmansuunta-baguassa nekin tilat saa baguaan helposti. Jos käyttää baguaa pääoven mukaan, niin pitää itse päättää asettaako yläkerran baguan samoin päin kuin alakerrankin, vai katsooko yläkertaa erillisenä ja asettaa kartan kuten pääovi olisi portaiden yläpäässä.

        Itse käytän kaksikerroksisen talossamme alakerrassa pääoven mukaan asetettua ja yläkerrassa portaiden yläpään mukaan asetettua baguaa. Näin saan kaikki osa-alueet sisälle taloon (pelkällä ilmansuunta-bagualla meiltä jäisi parisuhde-alue pihan puolelle). Pihassa käytän ilmansuunta-baguaa. Tuleepahan huomioitua moni asia. :)

        Valitse siis rauhassa se tapa, joka tuntuu omimmalta ja noudata sitten sitä.

        Pöh!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      5
      2095
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      265
      1803
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      291
      1770
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      66
      1740
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      109
      1585
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      30
      1463
    7. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      54
      1284
    8. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      292
      1242
    9. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      159
      1234
    10. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1213
    Aihe