Sain eilen 12-vkoisen kissanpennun ja nyt aloin epäilemään että tämä on kuuro :(
Miten elämä sujuu kuuron kissan kanssa? Kenellä kokemuksia, kertokaa hankaluuksista ym. Minulla on edessä maalle muutto, tätä ei varmaan koskaan uskalla laskea ulos kirmailemaan kun ei kutsumalla sitten saa takaisin.
Kissa on valkoinen ja tällä on keltaiset silmät. Maukuu todella kovaa.
kuuro kissa?
17
5254
Vastaukset
- duski
kuurouden voi testata helposti itse. lyö vaikka kattilankannet yhteen tai muuten aiheuttaa kovan ja äkillisen äänen, ja kattoo mitä kisu tuumaa. jos se reagoi, ni sit on kuulo tallella.
- kesälilja
Se meinaa jos paukautat käsiä tms.äkisti yhteen sen takana?No noin pieni ei taida pienistä pelästyäkään.Jos olisi siniset silmät olisi varmenpaa.Sukulaisellani on valkea sinisilmä kissa joka on kuuro.On maalla ja tämä on sisäkissa,kun muut kulkevat vapaasti.
- Sisse*
Kyllä tuo kuuro on :( epäilykset alkoi siitä kun tänä iltana imuroin eka kerran ja ihmettelin kun se ei reakoinut imuriin millään tavalla. muutenkin pitäny tuota tosi rohkeena misinä. Mut syy onkin tuo kun se ei kuule niin ei niin kovin mikään pelotakaan.
Voih voih.. Paukuttelin äsken sen takana vaikka mitä kovaäänistä,ei reaktioo.
No jospa se tässä vielä elämä lutviutuisi, eikä pääsisi karkuun jos maalle muutan.. - kuulee
Sisse* kirjoitti:
Kyllä tuo kuuro on :( epäilykset alkoi siitä kun tänä iltana imuroin eka kerran ja ihmettelin kun se ei reakoinut imuriin millään tavalla. muutenkin pitäny tuota tosi rohkeena misinä. Mut syy onkin tuo kun se ei kuule niin ei niin kovin mikään pelotakaan.
Voih voih.. Paukuttelin äsken sen takana vaikka mitä kovaäänistä,ei reaktioo.
No jospa se tässä vielä elämä lutviutuisi, eikä pääsisi karkuun jos maalle muutan..Meilläkin valkoinen, keltasilmäinen kissa. Kun se oli pentu niin luultiin kans olevan kuuro koska ei pelännyt imuria eikä reagoinu mitenkään pamautteluihin tms. Mut kyllä se nykyään ainakin hyvin kuulee yläkertaan asti kun ruokakaapin ovi aukee.. :) Ei tämä kaveri pelännyt pentuna paljon mitään, mutta on nyt sitten aikaa myöten oppinut tältä meidän säikyltä vanhukselta että esim. imuria on juostava pakoon..kuten kaikkea muutakin "outoa". Että ei se sinunkaan kissasi välttämättä kuuro ole..ehkä vain hieman valikoiva kuulo :)
- Missukka
Hei! Se että kissanne on valkea (tai vaikka siinä olisi lisänä jokunen väriläikkä, ei muuta asiaa) on eräs perinnöllinen syy, että erityisestei juuri valkeat kissat ovat taipuvaisia perimään sokeutta (tai osittaista silmävammaa)sekä kuuroutta. En tiedä tarkalleen mistä se johtuu, mutta sisarellani on kaksi valkeaa kissaa jotka kärsivät samoista ongelmista. Lääkäri kertoi että se on juuri valkeiden (tai lähes valkeiden) kissojen ongelma.
Kuuroa tai sokeaa kissaa ei voi päästää vapaana ulos, ei se selviä kun vaistot ja aistit ovat puutteelliset. Pidä kissasi sisäkissana, niin saat nauttia sen seurasta pitkään. Ei kuurous kotona haittaa, eihän? Kisulla on turvallinen koti ja oma perhe tukena ja apuna.- faktadaa
valkoisten kissojen kuurous johtuu yleensä siitä että kissa on albiino. albiino on valkoinen ja sinisilmäinen, eli siltä puuttuu värin antava geeni.
- Miurmaur
faktadaa kirjoitti:
valkoisten kissojen kuurous johtuu yleensä siitä että kissa on albiino. albiino on valkoinen ja sinisilmäinen, eli siltä puuttuu värin antava geeni.
Itse juuri otin kuuron kissaystävän, 4kk valkoinen ja sinisilmäinen pitkäkarvapentu. Soma kuin mikä! Käyttäytyy kauniisti (mitä nyt pentuilee ja riivaa välillä kuin kuulevatkin kisut ;D ), on sisäsiisti ja hirmu sosiaalinen eikä vähästä säiky. Hiukan hankala komennettava/ohjailtava kuuroutensa takia, mutta opetan tulemaan luokse katsekontaktilla, eleillä ja taputtamalla esimerkiksi maton pintaa. Kun tulee luokse, saa herkkupalan. Vielä vähän tökkii koulutus mutta vähittän tottelee paremmin. Fiksu pentu!
- kisut
Miurmaur kirjoitti:
Itse juuri otin kuuron kissaystävän, 4kk valkoinen ja sinisilmäinen pitkäkarvapentu. Soma kuin mikä! Käyttäytyy kauniisti (mitä nyt pentuilee ja riivaa välillä kuin kuulevatkin kisut ;D ), on sisäsiisti ja hirmu sosiaalinen eikä vähästä säiky. Hiukan hankala komennettava/ohjailtava kuuroutensa takia, mutta opetan tulemaan luokse katsekontaktilla, eleillä ja taputtamalla esimerkiksi maton pintaa. Kun tulee luokse, saa herkkupalan. Vielä vähän tökkii koulutus mutta vähittän tottelee paremmin. Fiksu pentu!
meillä on kohta 7kk kisu ja täysin kuuro.maatiaisen ja manx-kissan risteytys.eläinlääkärin mukaan kehitys häiriö.naukuminen on kova äänistä mutta muuten tulee toimeen toisten kissojen ja koirien kansa.Olennaista olen huomannut et usein tämä kisu nukkuu pyreneittenmastiffin kuonon edessä lattialla kai jonkinlainen turva,
- tämä on fakta..
faktadaa kirjoitti:
Albiino kissa on valkoinen ja PUNASILMÄINEN ei sinisilmäinen!!
- WhiteDewil
Valkoinen ja sinisilmäinen on useimmiten kuuro. Meillä tällainen karkasi ja ollut kateissa nyt vuorokauden.. Itkun meinaa jo tulla kun ei mitään havaintoa ollut kellään... Alkaa usko loppua onko voinut selviytyä :, (
- hennsski
Meillä on kolme vuotias kuuro kissa. Ei se sen/minun elämään ole vaikuttanut sen erityisemmin :) Huutaa vaan todella lujaa, kun ei raukka itse tajua kuinka paljon ääntä lähtee..
Kiimassa se huuti niin kovaa että naapurit olivat soittaneet eläinsuojeluun että rääkätään meidän kissaa :DD Ja toki se säikkyy helposti, mutta ei muuten mitään ongelmia ja onnelliselta se ainakin vaikuttaa!
Ja valkoinen on tosiaan tämäkin kissa :)- Wanha Kullannuppu
Tuonne aikaisempaan väitteeseen vastaan,että kissa ei ole punasilmäinen ja valkoinen jos se on kuuro,vaan juuri sinisilmäinen,mutta sekään ei aina ole fakta.
Minulla on vanha kissa,joka on tullut kuuroksi,en edes heti sitä huomannut,koska se toimi aivan kuin ennenkin.
Aloin vain ihmetellä sen kovaäänistä maukunaa,aivan hurjaa ääntä.Nyt tajuan,että se ei itse tiedä äänensä kovuutta.Meillä on myös kaksi koiraa ja elekieli toimii hyvin ,toimimme kissan kanssa viittomilla,siis tutuilla sormiosoituksilla, pienellä töytäisyllä pelästyttämättä kissaa.On valvotusti kaupungissa remmissä ja maalla vapaana,mutta ei mene koskaan ihmisestä kauas.
Kuuron kissan kanssa tulee hyvin toimeen,vanhalla kissalla on tasapaino heikompi,kuurous myös estää sitä hyppäämästä kuten ennen.Se osaa itse varoa,muut aistit korvaavat paljon.
- kakkaaaaa
Meillä on valkoinen kuuro kissa. Elämä kissan kanssa on helppoa jos sitä ei päästä ulos. Meillä kissa on karannut ulos mutta tullut aina takaisin. Kissa on kiintynyt minuun ja ei tuskin huomaa muita perheen jäseniä.
- Anonyymi
Minulla on kuuro kissa ollut 13v,ei huomaa eroa muute kun ei pysty kutsumaan. Sillä on muut vaistot hyvät. Valjaissa ulkoilutan asutusalueella mut maalla on normisti vapaa. Elää ihan tavallisen kissan elämää.
On myös täys valkoinen ja keltaiset silmät. ❤️
Terv. Rontin palvelija Kirsi- Anonyymi
Minulla 15 vuotias valkoinen pitkäkarvainen ja keltasilmäinen ihana kissapoika, jonka toinen korva on täysin kuuro (eli. testattu). Jos esim. nukkuu kuuleva korva petiä tai lattiaa vasten, ei kuule mitään ja säpsähtelee välillä. Muutenkin tuntuu että kissan on vaikea hahmottaa mistä erilaiset äänet tulevat. Siksi kissakaveri ja koira kaveri ovat tuolle pojalle tosi tärkeitä. Selvästi muut toimivat tuon puolikuuron korvina ja turvana. Ulos mennään vain valjaissa!
- Anonyymi
Valkoisen värigeenin mukana tosiaan kulkee kuurousgeeni. Kyllä pärjää, kun kuljetat valjaissa. se tosiaan ei välttämättä kuule.
Testaa: kun se ei näe, järkkää joku melu-ylläri. Jos hätkähtää tai kääntyy katsomaan, tms niin kuulee.
Reagoiko se lintujen ääniin oita löytyy kun googlettet vaikkapa räksän, tai peipon? - Anonyymi
Minun pitkäkarvainen Sisu on vanhenmiten ( kohta 17v) tullut kuuroksi . Huutaa kovaan ääneen asiansa . Ei nau vaan 🤔rääkyy . Ei kuule MITÄÄN ..ei edes namirasian aukaisua . Hän on aivan sisäkisu .
Mutta hanki siru kissaasi ja panta jossa on laite jota voit kotona seurata missä hän liikkuu..ei pelkkää kaularemmiä se häviää herkästi .
Sinun harkinnassa päästätkö kuuron kissan metsäretkille jossa vaarat vaanii .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä802809Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2951626Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461527- 871371
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4011349Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3961273Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381027Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik2999Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun329854Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden254832