Elikä. Sain opiskelupaikan asuinpaikkani ulkopuolelta (Turku--> Piikkiö) ja nyt siis tarvitaan koulumatkatukea.
Kyseessä on toisen asteen oppilaitos kyllä.
Eli miten paljon tukea saa? Korvaako Kela koko summan seutulipusta vai vaan osan? Seutulippu Turun alueella maksaa 73euroa, joten joudunko itse maksamaan tästä jotakin?
Koulumatkatuki??
4
1167
Vastaukset
- osa.
Joudut maksamaan osan, en tiedä paljonko kun en asu siellä suunnalla. Koulumatkatukihan haetaan koulun kautta. Opintotoimistosta saat hakemukset jotka täytät ja pyydät koulun leiman. Toisen hakemuksen koulu toimittaa Kelaan ja toisen saat itsellesi jolla saat alennuksen kortin lataamisesta.
- asdew
opiskelija-alennusta? Jos on, Kela ei maksa mitään.
- Vivien-79
Mulla itsellä on omavastuuosuus 43€. Siihen korttiin mahtuu tietty määrä matkoja, yks matka on laskettu 30km. Oliskohan siinä kortilla 44 matkaa eli sen kestää n. kuukauden jos joka päivä kulkee linkalla edestakaisin.
- minä..
Kela antaa matkatukea, jos seutulippu tai matkalippu ylittää 54euron hinnan. Omaksi vastuuksi jää 43euroa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941753
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581169Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181168- 951028
- 62823
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam36801Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6744- 46706
En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42680Mitä saat naiselta mies kun
Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p113676