Elikä. Sain opiskelupaikan asuinpaikkani ulkopuolelta (Turku--> Piikkiö) ja nyt siis tarvitaan koulumatkatukea.
Kyseessä on toisen asteen oppilaitos kyllä.
Eli miten paljon tukea saa? Korvaako Kela koko summan seutulipusta vai vaan osan? Seutulippu Turun alueella maksaa 73euroa, joten joudunko itse maksamaan tästä jotakin?
Koulumatkatuki??
4
1226
Vastaukset
- osa.
Joudut maksamaan osan, en tiedä paljonko kun en asu siellä suunnalla. Koulumatkatukihan haetaan koulun kautta. Opintotoimistosta saat hakemukset jotka täytät ja pyydät koulun leiman. Toisen hakemuksen koulu toimittaa Kelaan ja toisen saat itsellesi jolla saat alennuksen kortin lataamisesta.
- asdew
opiskelija-alennusta? Jos on, Kela ei maksa mitään.
- Vivien-79
Mulla itsellä on omavastuuosuus 43€. Siihen korttiin mahtuu tietty määrä matkoja, yks matka on laskettu 30km. Oliskohan siinä kortilla 44 matkaa eli sen kestää n. kuukauden jos joka päivä kulkee linkalla edestakaisin.
- minä..
Kela antaa matkatukea, jos seutulippu tai matkalippu ylittää 54euron hinnan. Omaksi vastuuksi jää 43euroa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2434629Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763065- 472473
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451777- 281753
- 801456
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69948
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894