niin elikkäs homman nimihän on tämä.. soittimeni resetoi itsensä aina virta-avaimen pois otettua.. kuulin että ratkaisu olisi että akusta vetäsee piuhan soittimelle.. no tuossa joutessani vetäisin sen jo.. mutta sitten kävinkin miettimään että kannattaako se kytkeä suoraan siihen jatkuvaan virtaan(kelt. piuha).. katkaisin sen kelt. johdon jo ja tein apicoilla yhdistyksen.. eli tarvitseeko se entinen keltanen piuha liittää vielä lisäksi siihen.. eihän? ongelmana myös se että huomasin vasta vedettyäni että vetämäni piuha on hieman paksumpi kuin apicolla liitetty piuha joka tulee ISO-liittimestä..? onko vaarallinen asia, palovaaraa? syntyykö häiriöitä tms..? tarvitseeko jotain muuta tehdä esim.. sulaketta laittaa? kertokaa toki tarkasti kaikki olen varsinainen amatööri vielä tällä saralla.. =)
kiitän jo kovasti etukäteen vaivaa näkevälle..
akusta suoraan virta soittimelle
10
5603
Vastaukset
- opel ;)
niin ja sille pun. piuhalle (heräte) ei tarvitse ilmeisestikkään tehdä mitään..?
- Jusakki
Öh. niin siis, peruspiuhat menee seuraavasti, punainen jatkuva virta, keltainen mankan "heräte" eli tämä siis esim. virtalukkoon, musta maa ja sininen heräteulostulo. Jos haluat, ettei kanavat katoa muistista kytke punainen ja keltainen yhteen, ne sitten lopulta akulla vievälle piuhalle ja jos omaa piuhaa tarttee viedä niin sitten sulake väliin.
- sulakeasiaan
eli sulakkeella suojataan sitä akulta tulevaa johtoa sekä sitä ympäröivää autoa. Tarkoittaa sitä että sulake sijoitetaan akun välittömään läheisyyteen.
- opel;)
sulakeasiaan kirjoitti:
eli sulakkeella suojataan sitä akulta tulevaa johtoa sekä sitä ympäröivää autoa. Tarkoittaa sitä että sulake sijoitetaan akun välittömään läheisyyteen.
niin mimmonen sulake siihen väliin olisi hyvä laittaa..? jos jotain linkkiä tai millä sanoilla saisin oikean laisen sulakkeen tarpeeseeni esim. osasilta? entäs se asia jos liittää ne eripaksuiset piuhat, niin onko vaaraksi..?
- amatööri..
"Jos haluat, ettei kanavat katoa muistista kytke punainen ja keltainen yhteen, ne sitten lopulta akulla vievälle piuhalle"
elikkäs pun ja kelt yhteen vaikka apicoilla ja sit keltasen kautta siihe ISO liittimelle..? eikö sitten punaseen piuhaan tarvii kytkee mitään..? =)
kiitos.. - bluetooth
amatööri.. kirjoitti:
"Jos haluat, ettei kanavat katoa muistista kytke punainen ja keltainen yhteen, ne sitten lopulta akulla vievälle piuhalle"
elikkäs pun ja kelt yhteen vaikka apicoilla ja sit keltasen kautta siihe ISO liittimelle..? eikö sitten punaseen piuhaan tarvii kytkee mitään..? =)
kiitos..tuossa varmaan tarkoitetaan sitä että ISO-liittimestä tulevat piuhat pun ja kelt molemmat yhdistetään keltaiseen virtapiuhaan mikä tulee sieltä akulta.. näinhän se menee, korjatkaa jos puhun pötyä..
elikkäs sitten soitin käynnistyy ja sammmuu vain napista painamlla, auton käynnistäminen ei vaikuta soittimen käynnistykseen.. toki sehän taitaa toimia jos vedät sen kelt piuhan sieltä akulta suoraan vain siihen keltaseen niin sillohan heräte tulee normaalisti sieltä punaisesta, elikkäs sieltä virtalukosta, eipähän jää soitin päälle jos jätät punasen liittämättä.. näinhän se meni?
hmm.. ja noista sulakkeista en kyllä osaa sanoa minkälainen siihen pitäisi laittaa..? johtojen paksuus ero abico-liitoksissa..? jaa'a en kyllä tiedä haittaako tuo.. joku viisaampi vastatkoon siihen..
- temppuhan toi
eikä tartte mitään piuhoja katkoa:). siis keltainen soittimelta tuleva punaiseen isoliittimen johtoon ja punainen soittimelta tuleva keltaiseen isoliittimen johtoon! näin neuvotaan monen soittimen käyttöohjeissakin jos esim radiokanavat ei pysy muistissa-->lukekaa ohjeet ensin:).
- ok.. mutta!
no voi he**tti.. tässähän alkaa mennä hermot jo iteltääki ku ei meinaa ymmärtää.. ei minulla vaan ohjekirjasessa tuollaista lukenut.. eli siis sen voi tehdä helpomminkin.. no mutta kun minulla sattuu olemaan se kyseessä oleva ainut ISO-liitin kiinni siinä soittimessa.. miten hemmetissä minä niitten punasen ja keltasen paikkaa vaihdan katkaisematta piuhoja???
lainatakseni äskeistä herraa: "siis keltainen soittimelta tuleva punaiseen isoliittimen johtoon ja punainen soittimelta tuleva keltaiseen isoliittimen johtoon!" niin siis ISO-liittimen ja soittimen välissä ei ole piuhoja..niin miten hemmetissä minä nyt tämän teen!
voiko sen tehdä esim. niin että naps.. pun ja kelt(en tiedä mistä piuhat tulee, olettaisin että pun virtalukosta ja kelt, sitä en tiedä) poikki ja sit vaan yhistää ISO-liittimestä tulevan pun. kojelaudan uumenista tulevaan kelt.. ja toisinpäin..? toimistkos noin? kuulin ettei välttämättä kannatta kokeilla, saattaa rikkoa soittimen? - oldes80
ok.. mutta! kirjoitti:
no voi he**tti.. tässähän alkaa mennä hermot jo iteltääki ku ei meinaa ymmärtää.. ei minulla vaan ohjekirjasessa tuollaista lukenut.. eli siis sen voi tehdä helpomminkin.. no mutta kun minulla sattuu olemaan se kyseessä oleva ainut ISO-liitin kiinni siinä soittimessa.. miten hemmetissä minä niitten punasen ja keltasen paikkaa vaihdan katkaisematta piuhoja???
lainatakseni äskeistä herraa: "siis keltainen soittimelta tuleva punaiseen isoliittimen johtoon ja punainen soittimelta tuleva keltaiseen isoliittimen johtoon!" niin siis ISO-liittimen ja soittimen välissä ei ole piuhoja..niin miten hemmetissä minä nyt tämän teen!
voiko sen tehdä esim. niin että naps.. pun ja kelt(en tiedä mistä piuhat tulee, olettaisin että pun virtalukosta ja kelt, sitä en tiedä) poikki ja sit vaan yhistää ISO-liittimestä tulevan pun. kojelaudan uumenista tulevaan kelt.. ja toisinpäin..? toimistkos noin? kuulin ettei välttämättä kannatta kokeilla, saattaa rikkoa soittimen?moroo..
vedä akulta Punainen piha autoon sisälle..
ota mankasta se Punainen ja Keltainen piuiha kiedo ne yhteen..ja sit kiedot viel sen akulta tulevan Punaisen piuhan siihen eli siinä nipussa on sitten 2 kpl Punaista piuhaa ja 1 kpl Keltaista piuhaa..ni johan alkaa toimimaan..
niin ole itse tehnyt aina ja aina on toiminut..pysyy kanavat tallessa vaikka veis kok virtalukon mennessään.. =) =) =)
mitään piuhoja ei tarvii katkoo.. =) =) =) - kjlfsda
oldes80 kirjoitti:
moroo..
vedä akulta Punainen piha autoon sisälle..
ota mankasta se Punainen ja Keltainen piuiha kiedo ne yhteen..ja sit kiedot viel sen akulta tulevan Punaisen piuhan siihen eli siinä nipussa on sitten 2 kpl Punaista piuhaa ja 1 kpl Keltaista piuhaa..ni johan alkaa toimimaan..
niin ole itse tehnyt aina ja aina on toiminut..pysyy kanavat tallessa vaikka veis kok virtalukon mennessään.. =) =) =)
mitään piuhoja ei tarvii katkoo.. =) =) =)alkoihan se toimimaan.. kiitos!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2257017Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää451295Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271102- 75911
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal49875Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a62867Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.96836Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38801Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14776- 43753