Stadi stadilaisille

Mitähän varten maalaiset muuttavat tänne pääkaupunkiin niin sankoin joukoin? Eihän se tietenkään keneltäkään
pois ole, että saadaan vähän vieraita murteita
kuullaksemme, mutta ei se ole kovin hauskaakaan kun ei saa selvää mitä nämä savolaiset, hämäläiset, pohjanmaalaiset, lappaiset ja muut sensellaiset
jubaavat ja hekään eivät ymmärrä meitä. Esimerkiksi kun tilaat taksin ja taksikuskina toimii maajussi kuortaneelta, niin eihän se osaa ajaa kulosaaresta liisankadulle.
Anna siinä sitten ajoohjeita kun toinen ei ymmärrä mitään ja taksamittari pyörii kuin karuselli :P
Tai sitten nämä perkeleet vain esittävät tyhmää.


"Niin juur mut mihinkohä päin myö ny käänyhään?"


MarttyyriMallari-TTt

12

1389

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joidenkin

      on pitää stadia pystys,ku stadilaisista ei oo sellaseen...mut sua tämä ei koske, sähän osaat valittaa..hyvä sekin :))))))))

      • siitä ettemme ymmärrä toisiamme ja sitä ei sovi käyttää taloudellisesti hyödykseen.
        Onhan se varmasti shokki saapua kylänraitilta tänne asvalttiviidakkoon ja vaikka näyttääkin siltä
        että me stadilaiset olemme pinnallisia ja tunteettomia ihmisiä, niin kyllä meilläkin
        tunteet ovat. Varsinkin silloin kun joudumme maksamaan tyhjästä...


        "Hankkikaa Suur-Helsingin kartta"


        MarttyyriMallari-TTt


      • kjgh
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        siitä ettemme ymmärrä toisiamme ja sitä ei sovi käyttää taloudellisesti hyödykseen.
        Onhan se varmasti shokki saapua kylänraitilta tänne asvalttiviidakkoon ja vaikka näyttääkin siltä
        että me stadilaiset olemme pinnallisia ja tunteettomia ihmisiä, niin kyllä meilläkin
        tunteet ovat. Varsinkin silloin kun joudumme maksamaan tyhjästä...


        "Hankkikaa Suur-Helsingin kartta"


        MarttyyriMallari-TTt

        no, eihän tää nyt mikää nii iso mesta oo, et tää jotenki merkittävästi poikkeais Suomen muista kaupungeista. Ihan tavallinen keskikokoinen kaupunki, joka ei oo suurkaupunkia nähnykään. Eikä ne Suomen murre-erotkaan ole kovin isoja verrattuna melkein minkä tahansa muun maan murre-eroihin. Että koittaisit säkin vähän laajentaa tota perähikiäistä ajatteluas.


      • kjgh kirjoitti:

        no, eihän tää nyt mikää nii iso mesta oo, et tää jotenki merkittävästi poikkeais Suomen muista kaupungeista. Ihan tavallinen keskikokoinen kaupunki, joka ei oo suurkaupunkia nähnykään. Eikä ne Suomen murre-erotkaan ole kovin isoja verrattuna melkein minkä tahansa muun maan murre-eroihin. Että koittaisit säkin vähän laajentaa tota perähikiäistä ajatteluas.

        Helsinki on suur-kaupunki ja meillä alkuperäisillä asukkailla on oma kieli. Emme siis ymmärrä maalaisten puheensorinaa. Toki he ovat tervetulleita tänne, mutta olisi kohteliasta opetella puhumaan ymmärrettävästi, SAATANA!!!


        "Joku tolkku pitää olla"


        MarttyyriMallari-TTt


      • Käpy(ky)lä
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        Helsinki on suur-kaupunki ja meillä alkuperäisillä asukkailla on oma kieli. Emme siis ymmärrä maalaisten puheensorinaa. Toki he ovat tervetulleita tänne, mutta olisi kohteliasta opetella puhumaan ymmärrettävästi, SAATANA!!!


        "Joku tolkku pitää olla"


        MarttyyriMallari-TTt

        Vai on se helsinki taas suurkaupunki, kun eihän se ole kaupunki ollenkaan. Ei sikäli kun mennään katsomaan paikanpäälle oikeaa kaupunkia, jonka pinta-ala ja väkiluku kaupunkia vastaavat. Ja SUURkaupunkia eivät helsinkiläiset ole onnekseen koskaan nähneetkään.


      • Niin ei tarvi kärsiä
        Käpy(ky)lä kirjoitti:

        Vai on se helsinki taas suurkaupunki, kun eihän se ole kaupunki ollenkaan. Ei sikäli kun mennään katsomaan paikanpäälle oikeaa kaupunkia, jonka pinta-ala ja väkiluku kaupunkia vastaavat. Ja SUURkaupunkia eivät helsinkiläiset ole onnekseen koskaan nähneetkään.

        Ei tarvi kuunnella meitä böndejä!!! :D


      • suurkaupungissa
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        Helsinki on suur-kaupunki ja meillä alkuperäisillä asukkailla on oma kieli. Emme siis ymmärrä maalaisten puheensorinaa. Toki he ovat tervetulleita tänne, mutta olisi kohteliasta opetella puhumaan ymmärrettävästi, SAATANA!!!


        "Joku tolkku pitää olla"


        MarttyyriMallari-TTt

        Helsinki on oikein mukavan lepposa ja rauhallinen kaupunki verrattuna todellisiin suurkaupunkeihin kuten vaikka Tokio, Lontoo tai vaikka Moskova.Ei mitään oikeita liikenneruuhkia.Helsingin ongelma on se että sillä ei ole mitään omaaa identitettiä.Kaupunki täynnä pikkuautoja.Stadin "slangi" on ruotsin ja venäjän sekoitusta. Ei ihme ettei sitä suomalainen ymmärrä ja että ainoat joilla on vaikeuksia ymmärtää suomen murteita ovat juuri ne "alkuperaiset stadilaiset".


      • *leenu
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        Helsinki on suur-kaupunki ja meillä alkuperäisillä asukkailla on oma kieli. Emme siis ymmärrä maalaisten puheensorinaa. Toki he ovat tervetulleita tänne, mutta olisi kohteliasta opetella puhumaan ymmärrettävästi, SAATANA!!!


        "Joku tolkku pitää olla"


        MarttyyriMallari-TTt

        Kyllä toi on asenteesta kii kuka ymmärtää muitakin murteita, kato mä snaijaan niitä ihan hyvin. Hauskaa kun ihmiset puhuu erilailla kukin!
        Stadissa on aina ollut paljon muualta tullutta populaa ja täälä on totuttu vaikka millasiin murteisiin. Kato se on sitä suvaitsevaisuutta!

        Sulla on just sellanen asenne että luulen sun olevan jotain ihan muuta ku stadilainen.
        Ei aito stdilainen mollaa kenenkään murteita.


    • Ruljanssi riihen mies

      mutta siellä taitaa olla synryperäisiäkin...tyhmiä.

    • Niemi takes Your home

      Monet tulevat turisteina ja sitten

      vain rahat loppuu ?

      Antakaa liput paluumatkaan !

    • Helsinki - Pikkukylä

      Ompa wannabe cityboyllä erikoinen logiikka, oletkos pessyt savet pois varpaiden välistä huolellisesti?

      Jos maalta muuttaneet otettaisiin Helsingistä pois niin helsinkiin ei jäisi juurikaan ihmisiä.
      Sun pitää vaan hyväksyä että landepaukkujen jälkeläisistä tulee kaupunkilaisia jokusen sukupolven päästä. Kuten sinunkin lastenlapsistasi, elleivät he muuta takaisin sukunsa kotikonnuille savoon.

    • ei ole

      kuin yksi kaupunki ja senkin keskustaan pääsee hiihtämällä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1489
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1218
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1044
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      337
      831
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe