Värisokeus

Jirppa78

kävin sit finskiä varten lääkärintarkastuksessa ja paljastui että olen lähes 30 vuotta ollut osittain punavihersokea, et se stuertin ura tais sitte olla siinä... :(

9

991

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ::::::::::::::::::

Elämä on!!

• Stuertiksi

Voisiko toi olla esteenä kuet kuitenkaan ole hakemassa lentäjäksi...
      Mut nyt mitä on lukenut näitä juttuja täällä niin aika kummista jutuista ovat laittaneet homman poikki toisilta.

• lentävä emäntä -84

Itse olen lentänyt nyt vuoden Finnairilla ja silloin kun itse olin rekrypäivässä, syynättiin kyllä todella tarkkaan siinä firman omassa lääkärintarkastuksessa.
        Punavihersokeus testattiin myös, ja sillä todella on merkitystä lentoemännän ja stuertin työssä! Jo pelkästään koneiden ovissa on sekä punaista että vihreää ja jos nämä jostain syystä jossain olosuhteissa menee sekaisin niin siinä pelataan sitten jo ihmisten hengillä.

• Stuertiksi
        lentävä emäntä -84 kirjoitti:

Itse olen lentänyt nyt vuoden Finnairilla ja silloin kun itse olin rekrypäivässä, syynättiin kyllä todella tarkkaan siinä firman omassa lääkärintarkastuksessa.
        Punavihersokeus testattiin myös, ja sillä todella on merkitystä lentoemännän ja stuertin työssä! Jo pelkästään koneiden ovissa on sekä punaista että vihreää ja jos nämä jostain syystä jossain olosuhteissa menee sekaisin niin siinä pelataan sitten jo ihmisten hengillä.

Pitää muuten paikkaansa ja empä ole tuollaista tullut edes ajatelleeksi...

• Jirppa
        Stuertiksi kirjoitti:

Pitää muuten paikkaansa ja empä ole tuollaista tullut edes ajatelleeksi...

kysyi että kävelenkö punaisia päin, tietty jos on kiire. tosiaan 30 vuotta olen jo elänyt ja koskaan aikasemmin ei ole tullut missään vastaan tää ongelma. näen kyllä punaisen ja vihreän ja jopa eri sävyt erotan, mutta siinä piste taulussa ei oikein mitään näkynyt. että enpä ole lentokoneessa nähnyt semmoista kohtaa missä olisi värit niinkuin niissä testi tauluissa... voinhan siis olla myös väärässä.

• Toiskertalainen
        lentävä emäntä -84 kirjoitti:

Kerrotko lisää siitä finaalitarkastuksesta. Rekrypäivä on jo selvää pässinlihaa, mutta putosin viime vuonna henk.kohtaisessa haastattelussa ja tänä vuonna aion jatkaa kohti finaalilääkärintarkastusta. Millainen se on?

• Käsissä

Itse en päässyt viime haussa, koska minulla pientä ihottumaa käsissä. Äärimmäisen lievää ja pysyy kunnossa reseptillä saatavan voiteen ansiosta. Silloinkaan ei ihottumaa, mutta vahingossa kerroin rehellisesti "lääkityksestäni".

• ei...

se ole hyvännäköistä, jos lentoemännällä on rupia käsissä. Aina on riski, että tauti puhkeaa. Miksi ottaa riskitapauksia, kun täysin terveitä kriteerit täyttäviä hakijoita on?

Emännän pitää myös olla edustavan näköinen, ei siinä kesämekossa kyllä ihottuma hyvältä näytä.

• harmakamarankumara
        ei... kirjoitti:

se ole hyvännäköistä, jos lentoemännällä on rupia käsissä. Aina on riski, että tauti puhkeaa. Miksi ottaa riskitapauksia, kun täysin terveitä kriteerit täyttäviä hakijoita on?

Emännän pitää myös olla edustavan näköinen, ei siinä kesämekossa kyllä ihottuma hyvältä näytä.

Ei kyllä kenenkään kesämekossa pitäisi edes esiintyä, jos on ihottumaa, vaikkakin lääkityksellä hoidettavaa. Pään sisäisiä juttuja (en niistä tiedä niin) ei voida hoitaa usein edes maalaisjärjellä, jota rivakka ja nopeatahtinen ihmisläheinen työ vaatisi enemmän kuin mitä täällä on annettu ymmärtää.

Hitto soikoon! Jos lentoyhtiö ei pidä teitä jostain syystä sopivina lentohommiin, niin unohtakaa. PLIIS.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      121
      2266
    2. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      424
      2153
    3. Sinun ja kaipaamasi törmääminen

Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?
      Ikävä
      97
      1176
    4. Ammuskelua Eliaksenkadulla

Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?
      Tornio ja Haaparanta
      13
      968
    5. Olen pahoillani jos kärsit.

Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.
      Ikävä
      34
      790
    6. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      44
      784
    7. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      109
      766
    8. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      15
      754
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      166
      706
    10. Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan

Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti
      Työn hakeminen
      32
      679
    Aihe