Mariel?

Mitä mieltä nimestä Mariel?

14

2194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • albuf

Mariel on kauhee nimi...Marista yritetty vääntää erikoisempi versio...yäkk

• .........................

Täytyy nyt tähänkin kommentoida, että Mariel on vanhempi nimi kuin Mari. Joten ei sitä ole Marista mitenkään väännetty.

Ei kannata heti aina rynnätä tuomitsemaan vähän epätavallisempia nimiä. Varsinkin kun asianlaita voi olla ihan päinvastainen.

• Anonyymi

Kiitos miten kohtelet nimeäni

• *nauraa*

Ei voi väittää etteikö olisi erikoinen nimi ;)

• ...............

Marielhan on vanha nimi. Isotätini ystävän nimi oli Mariel. Varmasti Mariel tulee paremmin kestämään ajan hammasta kuin joku Emmi tai Mari tms.

• emmili
        ............... kirjoitti:

Marielhan on vanha nimi. Isotätini ystävän nimi oli Mariel. Varmasti Mariel tulee paremmin kestämään ajan hammasta kuin joku Emmi tai Mari tms.

suhteen olet kyllä oikeassa, mutta vähän hupaisaa, että vertaat sitä väheksyvästi ns. "uuteen" Emmiin... Emmi on nimittäin myös ihan vanha nimi, joka on vaan lämmitelty uudelleen käyttöön hiljaisempien vuosikymmenten jälkeen. Vrk:n nimipalvelustakin selviää, että Emmiä on annettu jo 1800-luvun puolella ja itse asiassa aika paljonkin joskus 1900-luvun alussa. Eli ihan uusi "tekonimi" ei kyllä ole kyseessä, vaan Marielia yleisempi ja vanhempi nimi...

Niin ja siitä Marielista vielä: se on mielestäni oikein viehättävä nimi! :)

• .......................
        emmili kirjoitti:

suhteen olet kyllä oikeassa, mutta vähän hupaisaa, että vertaat sitä väheksyvästi ns. "uuteen" Emmiin... Emmi on nimittäin myös ihan vanha nimi, joka on vaan lämmitelty uudelleen käyttöön hiljaisempien vuosikymmenten jälkeen. Vrk:n nimipalvelustakin selviää, että Emmiä on annettu jo 1800-luvun puolella ja itse asiassa aika paljonkin joskus 1900-luvun alussa. Eli ihan uusi "tekonimi" ei kyllä ole kyseessä, vaan Marielia yleisempi ja vanhempi nimi...

Niin ja siitä Marielista vielä: se on mielestäni oikein viehättävä nimi! :)

Emmi on toki Marielia yleisempi nimi, mutta tuskinpa on vanhempi. Mariel-nimi kun on ulkosuomalaisena nimenä ollut olemassa jo ennen suomen kieltäkään, saati sitten ennen suomalaisia nimiä... Eli siis pointtihan on juuri siinä, että Mariel on kansainvälinen ja siten itsestään selvästi vanhempi kuin esim. Emmi (joka on muunnelma kansainvälisestä nimestä).

• Anonyymi
        ............... kirjoitti:

Kiitos kohtelusta nimelleni

• xxxww

Miksi avata aina uusi ketju tällaisille kyselyille? Tämäkin sivu on täynnä näitä Mitä mieltä? -ketjuja. Miksi ei voisi laittaa kysymystään niihin jatkoksi?

• ásdfg

suloinen.

• siinä se jo tulikin!

Todella kaunis tytön/naisen nimi! Ei mitään yrittämällä tehtyä vängerrystä. Tämän nimen soisin kyllä lisääntyvän!

• Mariel itse

Hei,
      olen itse -95 vuonna syntynyt iloinen tyttönen nimeltään Mariel. Ihan vinkki viis näille ihmisille, jotka sanovat, että tämä nimi on yritys vääntää erikoisempaa nimeä, niin ei ole ollenkaa. Se on kelttiläinen MUUNNOS Mariasta ja tarkoittaa ''toivottua'' ja ''pyhää''. Minä olen erittäin ylpeä tästä nimestä ja on aivan ihanaa että ei löydy paljoa saman nimisiä. Ihanaa, jos nimesit lapsesi Marieliksi, sillä tätä nimeä on ilo kantaa :))

• Marieli

Mun mielestä ainakin tosi nätti nimi! Ei liian kummallinen, ei ihmeellisiä kirjaimia mutta kuitenkin erikoinen ja soppelin harvinainen. Reipas, raikas ja persoonallinen!

• määvainenkin

Täällä kans yksi Mariel nimeä kantava, vuosimallia -94. Tosiaankin, sopivan erilainen muttei silti liian outo nimi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      295
      2591
    2. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      48
      2511
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      122
      1696
    4. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      146
      1370
    5. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      118
      1360
    6. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1225
    7. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      142
      1193
    8. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      1069
    9. Mitä ajattelet kun

Katsot kaivattuasi silmiin? Mitä näet silmissä?
      Ikävä
      69
      1050
    10. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70
      1000
    Aihe