Mitä mieltä nimestä Mariel?
Mariel?
14
2194
Vastaukset
- albuf
Mariel on kauhee nimi...Marista yritetty vääntää erikoisempi versio...yäkk
- .........................
Täytyy nyt tähänkin kommentoida, että Mariel on vanhempi nimi kuin Mari. Joten ei sitä ole Marista mitenkään väännetty.
Ei kannata heti aina rynnätä tuomitsemaan vähän epätavallisempia nimiä. Varsinkin kun asianlaita voi olla ihan päinvastainen. - Anonyymi
Kiitos miten kohtelet nimeäni
- *nauraa*
Ei voi väittää etteikö olisi erikoinen nimi ;)
- ...............
Marielhan on vanha nimi. Isotätini ystävän nimi oli Mariel. Varmasti Mariel tulee paremmin kestämään ajan hammasta kuin joku Emmi tai Mari tms.
- emmili
............... kirjoitti:
Marielhan on vanha nimi. Isotätini ystävän nimi oli Mariel. Varmasti Mariel tulee paremmin kestämään ajan hammasta kuin joku Emmi tai Mari tms.
suhteen olet kyllä oikeassa, mutta vähän hupaisaa, että vertaat sitä väheksyvästi ns. "uuteen" Emmiin... Emmi on nimittäin myös ihan vanha nimi, joka on vaan lämmitelty uudelleen käyttöön hiljaisempien vuosikymmenten jälkeen. Vrk:n nimipalvelustakin selviää, että Emmiä on annettu jo 1800-luvun puolella ja itse asiassa aika paljonkin joskus 1900-luvun alussa. Eli ihan uusi "tekonimi" ei kyllä ole kyseessä, vaan Marielia yleisempi ja vanhempi nimi...
Niin ja siitä Marielista vielä: se on mielestäni oikein viehättävä nimi! :) - .......................
emmili kirjoitti:
suhteen olet kyllä oikeassa, mutta vähän hupaisaa, että vertaat sitä väheksyvästi ns. "uuteen" Emmiin... Emmi on nimittäin myös ihan vanha nimi, joka on vaan lämmitelty uudelleen käyttöön hiljaisempien vuosikymmenten jälkeen. Vrk:n nimipalvelustakin selviää, että Emmiä on annettu jo 1800-luvun puolella ja itse asiassa aika paljonkin joskus 1900-luvun alussa. Eli ihan uusi "tekonimi" ei kyllä ole kyseessä, vaan Marielia yleisempi ja vanhempi nimi...
Niin ja siitä Marielista vielä: se on mielestäni oikein viehättävä nimi! :)Emmi on toki Marielia yleisempi nimi, mutta tuskinpa on vanhempi. Mariel-nimi kun on ulkosuomalaisena nimenä ollut olemassa jo ennen suomen kieltäkään, saati sitten ennen suomalaisia nimiä... Eli siis pointtihan on juuri siinä, että Mariel on kansainvälinen ja siten itsestään selvästi vanhempi kuin esim. Emmi (joka on muunnelma kansainvälisestä nimestä).
- Anonyymi
............... kirjoitti:
Kiitos kohtelusta nimelleni
- xxxww
Miksi avata aina uusi ketju tällaisille kyselyille? Tämäkin sivu on täynnä näitä Mitä mieltä? -ketjuja. Miksi ei voisi laittaa kysymystään niihin jatkoksi?
- ásdfg
suloinen.
- siinä se jo tulikin!
Todella kaunis tytön/naisen nimi! Ei mitään yrittämällä tehtyä vängerrystä. Tämän nimen soisin kyllä lisääntyvän!
- Mariel itse
Hei,
olen itse -95 vuonna syntynyt iloinen tyttönen nimeltään Mariel. Ihan vinkki viis näille ihmisille, jotka sanovat, että tämä nimi on yritys vääntää erikoisempaa nimeä, niin ei ole ollenkaa. Se on kelttiläinen MUUNNOS Mariasta ja tarkoittaa ''toivottua'' ja ''pyhää''. Minä olen erittäin ylpeä tästä nimestä ja on aivan ihanaa että ei löydy paljoa saman nimisiä. Ihanaa, jos nimesit lapsesi Marieliksi, sillä tätä nimeä on ilo kantaa :)) - Marieli
Mun mielestä ainakin tosi nätti nimi! Ei liian kummallinen, ei ihmeellisiä kirjaimia mutta kuitenkin erikoinen ja soppelin harvinainen. Reipas, raikas ja persoonallinen!
- määvainenkin
Täällä kans yksi Mariel nimeä kantava, vuosimallia -94. Tosiaankin, sopivan erilainen muttei silti liian outo nimi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi2952591Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä482511- 1221696
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1461370- 1181360
Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://301225PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1421193- 741069
- 691050
- 701000