Omat mittanne?

jos..

jos ootte syntyneet keskosina nii mitkä teijän mitat oli ja millä rv synnyitte?? :)

Omat rv 36 42.5cm ja 1880g

29

4067

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 46,5 cm

      herääkin kysymys, että kuinka pitkä sinä nyt tänäpäivänä olet?

    • syntyessa

      oli 1080g ja n.34cm (vanha neuvolakortti on hieman karsinyt, pituudesta ei saa kunnolla selvaa). Viikkoja oli 31. Nykyisin 150cm ja 43kg

      • nyt?

        ts, et kasva enää?


      • kenties
        nyt? kirjoitti:

        ts, et kasva enää?

        minua, eli 1080g... Jos, niin en kasva enaa, ikaa reippaat 30


    • siis pitkä ikäisekseen

      ja nyt olen aikuinen nainen ja isohko. 178cm ja painoa melkein 90kiloa.. :D

    • ....

      ja nyt 169 ja 67....

    • tv123

      synnyin viikoilla 32 ja painoin 1250g pituutta en muista. Nyt 30v (nainen) ja 162cm/60kg

    • gääk

      miten yksilöllistä voi nuo mitatkin olla. kerron nyt että oma lapseni syntyi kesäkuussa rv34, ja mitat oli 46,5cm ja 2585g..eli huomattavasti isompi vaikka 2vkoa aikasemmin vielä sinua syntyi

    • Emilia_Erikoinen

      rv 35 parkaisin. Pituutta oli 45cm ja painoa n. 1800g. Nyt ikää jo vaille 30 ja pituutta edelleen vähän, eli hieman yli 150cm. Painoa kuitenkin vajaata 60kg.

      • Keskonen 87

        Synnyin 29 4 rv, painoa oli 1140g ja pituus 37,3 cm.
        Nyt pituus 160 ja painoa noin 50 g.


    • pauligue1981

      poikavaavina pari kuukautta ennen laskettua aikaa tulin. 39 senttiä ja puolitoista kiloa oli mitat sillon. Nyt kesäkuukausina päässyt vähän lihomaan ja pituutta jotain 177 ja painoa reilu 60kg

      • pikkuruinen

        Minä synnyin rv:llä 33-34. Olin 34cm pitkä ja painoin 1200g.
        Nykyisin olen 160cm pitkä ja painan n.52kg.


      • keskonen.......
        pikkuruinen kirjoitti:

        Minä synnyin rv:llä 33-34. Olin 34cm pitkä ja painoin 1200g.
        Nykyisin olen 160cm pitkä ja painan n.52kg.

        Synnyin rv28 mitoilla 1090g ja 34cm.

        Tänä päivänä 156cm ja painoa 53kg. Ikää 20 vuotta.
        Esikoiseni syntyi rv33 mitoin 3230g ja 49cm eli pikkasen etuajassa hänkin, nyt toinen tulossa ja rv34 5 meneillään, saas nähdä :)


      • ehyyyr
        keskonen....... kirjoitti:

        Synnyin rv28 mitoilla 1090g ja 34cm.

        Tänä päivänä 156cm ja painoa 53kg. Ikää 20 vuotta.
        Esikoiseni syntyi rv33 mitoin 3230g ja 49cm eli pikkasen etuajassa hänkin, nyt toinen tulossa ja rv34 5 meneillään, saas nähdä :)

        rv 36 44cm ja 2300g ja nykyään 160cm ja painoa 40kg..mulla esikoinen ihan ajallaan syntyi rv39 3000g ja 48cm


      • äippä*
        keskonen....... kirjoitti:

        Synnyin rv28 mitoilla 1090g ja 34cm.

        Tänä päivänä 156cm ja painoa 53kg. Ikää 20 vuotta.
        Esikoiseni syntyi rv33 mitoin 3230g ja 49cm eli pikkasen etuajassa hänkin, nyt toinen tulossa ja rv34 5 meneillään, saas nähdä :)

        Poikani syntyi rv.25 ja oli 36cm ja painoi 960g Nyt hän 30v ja on n. 172cm ja painaa n.60kg...eli aika pieni ja hentonen kuitenkin mieheksi. Tosin hän on aina ollut tosi jäntevä. (lääkärit ei silloin uskoneet hän jäisi henkiin, mutta joku muu oli päättänyt toisin :)


    • iena

      rv 33 2, 2090 g ja 44 cm. nykyisin 21v, 160cm ja jotain 55kg. :)

      • hyvin kasvanut

        Synnyimme aikoinani veljeni kanssa n. 2 kk ennen laskettua aikaa. Painoa oli minulla n. 2300 g, pituudesta ei ole tietoa. Veljeni oli suurinpiirtein saman kokoinen. Jouduin parin kk ikäisenä vakavasti sairastuneena sairaalaan, jossa olin n.3 kk. Pieni varmasti olin, koska äitini kertoman mukaan hoitajat sanoivat minua nukkevauvaksi.
        Nykyään 40 korvilla olen 170 cm pitkä ja painoakin on "riittävästi". Veljeni on vielä pitempi kuin minä.


      • keksonen
        hyvin kasvanut kirjoitti:

        Synnyimme aikoinani veljeni kanssa n. 2 kk ennen laskettua aikaa. Painoa oli minulla n. 2300 g, pituudesta ei ole tietoa. Veljeni oli suurinpiirtein saman kokoinen. Jouduin parin kk ikäisenä vakavasti sairastuneena sairaalaan, jossa olin n.3 kk. Pieni varmasti olin, koska äitini kertoman mukaan hoitajat sanoivat minua nukkevauvaksi.
        Nykyään 40 korvilla olen 170 cm pitkä ja painoakin on "riittävästi". Veljeni on vielä pitempi kuin minä.

        2210g ja 46,5cm. Nykyään olen 180cm pitkä. :)


    • en muista

      pituutta mutta painoa oli vähän päälle 1200g. Synnynin 5 viikkoa liian aikaseen, mutta olin terve enkä tarvinnut edes keskoskaappia :D Nykyään olen alle 160cm ja painoa jotakuinkin päälle tai alle 60kg.

      • Elämä mennyt pieleen

        Synnyin 3 viikkoa ennen laskettua aikaa, pituus 50 cm ja paino 3,4 kg. ilmeisesti myös takaperin, en tiedä enkä viitsi lääkäriltä alkaa asiaa selvittelemään. Äidiltäkään ei asiaa enää voi kysyä, hän kuoli syöpään ennen kuin täytin 13. Eikä isä edes ottanut osaa äidin kuolemasta, joten itselläni on aika hankala menneisyys. Keskoskaapissa olin päiväkirjan mukaan pari päivää.

        Nykyään olen 190 cm ja paino jotain 88-90:n kilon välillä.

        Sattumalta löysin vanhan päiväkirjan kun selvittelen vanhoja asioita äitini menneisyydestä ja omiakin taustoja hieman. Oli yllätys että äidin tekemistä päiväkirjamerkinnöistä (jotka koskevat siis vain minun kehitystä tuona aikana) että synnyin 3 viikkoa etuaikaisena. Sinänsä se on järkeenkäypää kun äiti oli yli 35 vuotias kun sai minut. Etsin vain vastauksia perheen ongelmille ja myös omien ongelmien kehitykselle. Itselläni on nivelet ihan loppu, fyysiseen raskaaseen työhön en sovellu. Myöskin on lievä mielenterveyshäiriö, mutta osittain diagnoosi ei ole oikea koska olen itsepäisesti salannut joitain asioita, perheenjäsenet ovat salanneet ja pimittäneet minulta tietoja ja psykologien pakonomainen tarve ohjata valintojani on vastuussa väärästä diagnoosista. Enemmänkin haluan hyvittää äidille (vaikka se onkin myöhäistä, mutta koen sen velvollisuudeksi) asioita, joita hän minun toivoi toteuttavan. Pyrin löytämään vastauksia jotta voin löytää keinot, jolla saada asiat kuntoon ja toteuttaa äidin toivomat toiveet. Omassa elämässäni ei ole ystäviä tai hyvätahtoista perhettä, perheessä on aina riidelty ja olen joutunut jäljelle jääneen perheeni syrjimäksi. Perhe on vihannut minua aina. Itse vihaan isääni enkä halua olla missään väleissä häneen, kuulemman minulla on puolisisaruksia mutten ole koskaan tavannut heistä ketään. Kouluvuodet olivat vaikeita ja koulukiusaamista oli kaikkien 9.n vuoden aikana. Myöskin äiti sai ala-asteaikana pila/uhkaussoittoja, jälkikäteen olen kuullut että osa niiden taustalla oli isän juoppoystävien tekemiä. En voi olla 100%:n varma, mutta asiat ovat löydöksieni perusteella nitoutuneet sen verran paljon toisiaan lähelle että pelaan varman päälle.

        Nyt etsin tietoja menneistä asioista, niistä joista riidat olisi alkaneet. Vastaus on pakko löytyä niistä, sillä äitini sisaruksista osa haluaa että äitini hautapaikan voisi käyttää uudelleen, äiti kun on haudattu samaan hautaan kuin hänen vanhemmat. Äitini oli sisaruksista nuorin, ja myöskin se lisää minun vihaa perheenjäseniä kohtaan kun sisarukset pyrkivät pelaamaan minua ulos äidiltä perimästäni talosta, jotta se äidin sisaren tyttären perhe saisi taas toiveensa ja tahtonsa jälleen kerran läpi. Heitä on hyysätty ja suosittu perheen taholta aina. Serkkuni kastajaisissa oli kaikki, serkkuni lasten kastajaisissa oli kaikki. Minun kastajaisissa oli kummit, joita en ole nähnyt elämässäni kuin 2-3 kertaa, pieni osa perheenjäsenistä ja joku aivan tuntematon henkilö, josta en tiedä yhtään mitään. Ei edes kaikki äitini sisaruksista tulleet kastajaisiini. Vihanpito siis polveutuu jostain pitkältä ajalta, äitini sisarukset eivät kaikki tule toimeen keskenään. Miten voin löytää vastauksia ilman että tulee lisää riitaa? En halua keskustella sukulaisteni kanssa. Olen jonkin vanhan passin kautta selvittänyt matkoja ja valokuvia olen käyttänyt myös apuna.

        Jos joku jaksoi lukea niin kiitos siitä. SUOMI24:SEN ETUSIVULLE EN TOIVO TÄMÄN PÄÄTYVÄN, mutta kaikki neuvot olisi tervetulleita.


      • äippä**
        Elämä mennyt pieleen kirjoitti:

        Synnyin 3 viikkoa ennen laskettua aikaa, pituus 50 cm ja paino 3,4 kg. ilmeisesti myös takaperin, en tiedä enkä viitsi lääkäriltä alkaa asiaa selvittelemään. Äidiltäkään ei asiaa enää voi kysyä, hän kuoli syöpään ennen kuin täytin 13. Eikä isä edes ottanut osaa äidin kuolemasta, joten itselläni on aika hankala menneisyys. Keskoskaapissa olin päiväkirjan mukaan pari päivää.

        Nykyään olen 190 cm ja paino jotain 88-90:n kilon välillä.

        Sattumalta löysin vanhan päiväkirjan kun selvittelen vanhoja asioita äitini menneisyydestä ja omiakin taustoja hieman. Oli yllätys että äidin tekemistä päiväkirjamerkinnöistä (jotka koskevat siis vain minun kehitystä tuona aikana) että synnyin 3 viikkoa etuaikaisena. Sinänsä se on järkeenkäypää kun äiti oli yli 35 vuotias kun sai minut. Etsin vain vastauksia perheen ongelmille ja myös omien ongelmien kehitykselle. Itselläni on nivelet ihan loppu, fyysiseen raskaaseen työhön en sovellu. Myöskin on lievä mielenterveyshäiriö, mutta osittain diagnoosi ei ole oikea koska olen itsepäisesti salannut joitain asioita, perheenjäsenet ovat salanneet ja pimittäneet minulta tietoja ja psykologien pakonomainen tarve ohjata valintojani on vastuussa väärästä diagnoosista. Enemmänkin haluan hyvittää äidille (vaikka se onkin myöhäistä, mutta koen sen velvollisuudeksi) asioita, joita hän minun toivoi toteuttavan. Pyrin löytämään vastauksia jotta voin löytää keinot, jolla saada asiat kuntoon ja toteuttaa äidin toivomat toiveet. Omassa elämässäni ei ole ystäviä tai hyvätahtoista perhettä, perheessä on aina riidelty ja olen joutunut jäljelle jääneen perheeni syrjimäksi. Perhe on vihannut minua aina. Itse vihaan isääni enkä halua olla missään väleissä häneen, kuulemman minulla on puolisisaruksia mutten ole koskaan tavannut heistä ketään. Kouluvuodet olivat vaikeita ja koulukiusaamista oli kaikkien 9.n vuoden aikana. Myöskin äiti sai ala-asteaikana pila/uhkaussoittoja, jälkikäteen olen kuullut että osa niiden taustalla oli isän juoppoystävien tekemiä. En voi olla 100%:n varma, mutta asiat ovat löydöksieni perusteella nitoutuneet sen verran paljon toisiaan lähelle että pelaan varman päälle.

        Nyt etsin tietoja menneistä asioista, niistä joista riidat olisi alkaneet. Vastaus on pakko löytyä niistä, sillä äitini sisaruksista osa haluaa että äitini hautapaikan voisi käyttää uudelleen, äiti kun on haudattu samaan hautaan kuin hänen vanhemmat. Äitini oli sisaruksista nuorin, ja myöskin se lisää minun vihaa perheenjäseniä kohtaan kun sisarukset pyrkivät pelaamaan minua ulos äidiltä perimästäni talosta, jotta se äidin sisaren tyttären perhe saisi taas toiveensa ja tahtonsa jälleen kerran läpi. Heitä on hyysätty ja suosittu perheen taholta aina. Serkkuni kastajaisissa oli kaikki, serkkuni lasten kastajaisissa oli kaikki. Minun kastajaisissa oli kummit, joita en ole nähnyt elämässäni kuin 2-3 kertaa, pieni osa perheenjäsenistä ja joku aivan tuntematon henkilö, josta en tiedä yhtään mitään. Ei edes kaikki äitini sisaruksista tulleet kastajaisiini. Vihanpito siis polveutuu jostain pitkältä ajalta, äitini sisarukset eivät kaikki tule toimeen keskenään. Miten voin löytää vastauksia ilman että tulee lisää riitaa? En halua keskustella sukulaisteni kanssa. Olen jonkin vanhan passin kautta selvittänyt matkoja ja valokuvia olen käyttänyt myös apuna.

        Jos joku jaksoi lukea niin kiitos siitä. SUOMI24:SEN ETUSIVULLE EN TOIVO TÄMÄN PÄÄTYVÄN, mutta kaikki neuvot olisi tervetulleita.

        "elämä mennyt pieleen"...Voimia sinulle ja jaksamista etsintään. Toivon sydämestäni että löydät ne vastaukset jotka ovat sinulle täerkeitä. Tuli pahamieli vuoksesi ja jotenkin sellainen olo että mäkin haluaisin löytää vastukset noihin sua mieltävaivaaviin asioihin, vaikken edes tunne sua. JOtenkin vain tuli sellaine olo.

        Parempaa huomista odotellessa


    • vaikea alku

      Syntymäpituuttani en nyt muista mutta painoa oli huimat 860 g. Synnyin 2 kuukautta etuajassa hätäsektiolla, sain hätäkasteen ja vietin ensimmäiset kuukauteni sairaalassa. Oli hyvin täpärällä, että ylipäätään selvisin. Synnyin vuonna 1979.

    • pikkuinen nainen

      itse olin syntyessäni 49 cm ja painoa 3200 g, nyt kolmikymppisenä painoa 56 kg ja pituutta 150 cm. esikoiseni syntyi rv 39 6 ja paino oli 3290g ja pituus 49 cm. nuorempi syntyi 46 cm pituisena ja painoa oli vain 2200 g, rv 37

    • Nainen_85.

      Itse synnyin keskosena, pituutta vissiin siinä 50cm paikkeilla ja painoa 2229g. Nykyään olenkin sitten 174cm ja painoa yli satasen.:D

      Miehenikin syntyi keskosena, olisikohan paino ollut siinä jossain 2300-2400g ja pituutta 49cm. Hän on 182cm pitkä ja painaa n. 120kg nykyään. Neuvolassa sanoivat, että jää alimittaiseksi (siis keskiarvoa lyhyemmäksi). No, onneks ei täysmittaseks ikinä kasvanu!;D

    • toukokuu***

      Pituus 42cm, paino 1900gr, raskausviikoista en tiedä, kuukausi keskoskaapissa.
      Nykyään ikää 37v, pituutta 156, painoa 66kg.

    • Nuori nainen.

      Pituus 30cm ja paino 600g. olin yli 3kk sairaalassa ennen,kun pääsin pois. Ikää nykyään 20-vuotta,pituutta 155cm ja painoa 45kg.

    • nuori mies

      ikä 20 paino 66kg pituus 170cm

    • kaikkea sitä

      "elämä mennyt pieleen": tiedoksesi, että raskaus kestää n.40vk ja täysiaikaisuus alkaa rv 37 0, olet siis ollut todennäköisesti joko täysiaikainen/rajatapaus. keskosuudesta johtuvia ongelmia, lähinnä motorisia tai kasvuun liittyviä, tavataan vain keskosilla jotka syntyneet alle rv 32. muista, että perinnöllisiä tai muita sikiöaikana ilmenneitä loppuelämään vaikuttaneita ongelmia on yhtälailla täysiaikaisilla. olin jo kertomassa tänne omista keskoskokemuksistani, mutta tämä palsta vei todenmukaisuuden ja halun kertoa todellisista keskosuuteen liittyvistä ongelmista.

    • äiti kirjoittaa

      rv 32 46cm ja 1860g pitkä ja laiha.

      nykyisin, 5,5v 124cm ja 23 kg poika

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14851
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    8. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe