olen tulossa losiin lomailemaan 2 viikoksi. olen ajatellut ostaa sieltä apinan : D voisko sieltä losista ostaa tosiaan apinan, ja voisiko sen kuljettaa "laillisesti" suomeen?
hei!
2
528
Vastaukset
- kissoja kuljetellut
Et kerkiä kahdessa viikossa ostamaan apinaa, hankkimaan sille Suomen tullin vaatimia rokotuksia, mikrosirua ja terveystodistusta (juostava kahdella eri eläinlääkärillä, eli ensin normaali vet ja sitten paperien vahvistus U.S. liittovaltion virallisella eläinlekurilla) sekä Suomeen etukäteen faksattavaa tuontilomaketta (jossa sis kaikki nämä leimat ja allekirjoitukset). Osa apinalajikkeista voi myös olla EUn lainsäädännön mukaan suojeltavia, joten niitä ei voi tuoda lemmikeiksi. Lisäksi tietysti apinan kuljettaminen rahtina lentokoneessa maksaa erikseen. Muistaakseni kissani olivat 120 dollaria per kissa, mutta tästä on nyt muutama vuosi kun muutin takaisin Suomeen, eli hinnat ovat voineet muuttua ja ovat lisäksi lentoyhtiökohtaisia plus riippuvat eläimen kuljetushäkin suuruudesta ja painosta.
Amerikkalaisilla lentoyhtiöillä on lemmikkieläinten kuljetus kielletty kesäkuukausina kuumuuden takia. Mutta sun lentosi lienevät euroopalaisyhtiöllä?- hämmentynyt
Saako suomeen oikeasti tuoda jotain apinalajeja?? Olen luullut, että kaikki villieläinten pito on kiellettyä..ja kai kaikki apinat kuitenkin luokitellaan villieläimiksi?
Onko joku tuonut apinan joskus Suomeen? Kaikki informaatio tulisi tarpeeseen. Kiitos!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854910- 1902298
- 402181
- 791966
- 1331899
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj231708- 1781530
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161431Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3451214- 351136