Aatu

Nasu

Mitä mieltä olette nimestä Aatu? Millainen poika/mies nimestä tulee mieleenne? Asiaa muualtakin kysellessäni, sain yhden vastauksen, että tulee mieleen yksinkertainen tms. "vajaa" ihminen. Onko muut samaaa mieltä?

22

3885

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ninnu

      Mulle tulee mieleen Aatu nimestä mukava lapsiystävällinen komea nuori mies...johtuu kai Vaahteramäen Eemeli kirjoista =)

      Aatu on mun mielestä todella hieno nimi eikä kuulosta ollenkaan vajaa älyiseltä!

    • minä

      semmonen "häirikkö" yläasteelta....=(
      muuten kyllä hyvä nimi=)

    • Laardibonanza

      Meillä asuu lähes naapurissa koira, joku corgin näköinen, joka räksyttää yleensä äkäisesti. Sen nimi on Aatu. Sopii kuin nyrkki silmään.

    • Svastika - sika

      Adolf on selvästi parempi, siitä tulee mieleen karismaattinen ja älykäs kansanjohtaja. Siksi annoin poikani nimeksi Adolf!

    • ninni

      Mielestäni Aatu on ihana nimi!
      Aatusta tulee mieleen suloinen pieni poika.

    • erika

      Minusta Aatu on ihana ja söpö nimi! tulee mieleen suloinen poika. mutta nimeä mustaa se että Hitleriä on jossain kutsuttu lempinimellä Aatu...
      mutta muuten Aatu kuulostaa ihanalta nimeltä!

      • Hitleristä...

        Monet tuntuvat "karsastavan" Aatu -nimeä siksi, että Hitleriä on kutsuttu siten. Itse en olisi tuota yhteyttä edes osannut keksiä, joten eipä sentään ihan kaikille taida tulla Aatusta Hitler mieleen. Ja eihän Aatu sentään ole mikään Hitlerin "oikea" lempinimi, vain Suomessahan tuota nimitystä on käytetty. Mä en ainakan ihan vielä ole noiden Hitler-kommenttejen vuoksi valmis Aatu-nimeä hylkäämään. Vaikka Hitlerin hirmuteot eivät varmasti unohdu ja kaikki niistä tulevat kuulemaan, niin epäilen, että Aatu-poikamme(?) sukupolvelle Hitler on huomattavasti vähemmän tuttu ja "pienempi paha", kuin esimerkiksi tämän hetken neljäkymppisille! Mutta tämä nyt menee hieman off topic...


      • piia
        Hitleristä... kirjoitti:

        Monet tuntuvat "karsastavan" Aatu -nimeä siksi, että Hitleriä on kutsuttu siten. Itse en olisi tuota yhteyttä edes osannut keksiä, joten eipä sentään ihan kaikille taida tulla Aatusta Hitler mieleen. Ja eihän Aatu sentään ole mikään Hitlerin "oikea" lempinimi, vain Suomessahan tuota nimitystä on käytetty. Mä en ainakan ihan vielä ole noiden Hitler-kommenttejen vuoksi valmis Aatu-nimeä hylkäämään. Vaikka Hitlerin hirmuteot eivät varmasti unohdu ja kaikki niistä tulevat kuulemaan, niin epäilen, että Aatu-poikamme(?) sukupolvelle Hitler on huomattavasti vähemmän tuttu ja "pienempi paha", kuin esimerkiksi tämän hetken neljäkymppisille! Mutta tämä nyt menee hieman off topic...

        Laittakaa vaan Aatu nimeksi, se on ihana nimi!! Ei siitä mitään Hitleriä tuu mieleen, ainakaan kovinkaan monelle. Tuleehan monesta muustakin nimestä aina joku asia mieleen. Että sen takia ei noin ihanaa nimeä kannata hyllyttää!! :)
        Entäs toinen nimi?


      • Nasu
        piia kirjoitti:

        Laittakaa vaan Aatu nimeksi, se on ihana nimi!! Ei siitä mitään Hitleriä tuu mieleen, ainakaan kovinkaan monelle. Tuleehan monesta muustakin nimestä aina joku asia mieleen. Että sen takia ei noin ihanaa nimeä kannata hyllyttää!! :)
        Entäs toinen nimi?

        ...on Jalmari, ensimmäisestä nimestä riippumatta (tulee suvusta).


      • piia
        Nasu kirjoitti:

        ...on Jalmari, ensimmäisestä nimestä riippumatta (tulee suvusta).

        Tosi nätti nimi ja toinen nimi sopii myös hyvin etunimen kanssa, Aatu Jalmari, hyvä nimi!


      • Nasu
        piia kirjoitti:

        Tosi nätti nimi ja toinen nimi sopii myös hyvin etunimen kanssa, Aatu Jalmari, hyvä nimi!

        ...vaikka tota ekaa nimee nyt ei vielä olla varmaks päätettykään. Eikä sen puoleen edes olla varmoja kumpi pikkunen meille on tulossa. Mut kohta se selviää! :o)


      • Riikka
        Nasu kirjoitti:

        ...on Jalmari, ensimmäisestä nimestä riippumatta (tulee suvusta).

        aatun on tosi kiva nimi... kuulostaa sellaiselta veikeältä. sellaiselta suloiselta pieneltä pojan vesselilta.


    • annakka

      ..on niin yleinen lempinimi, että aatuun törmätessäni ensimmäiseksi tulee mieleen, mikähän tuon oikea nimi on?
      tunnen myös aatu nimisen koiran.

      (tosin kysyin kuopustamme ristineeltä papilta, tietääkö hän almanakasta yhtään nimeä, joka ei satu olemaan jonkun koiralla... hänen mielestään meidän olisi pitänyt vaihtaa tyttäremme nimi, koska hänellä tuli mieleen joku koira)

    • Suvi

      Minusta Aatu on kiva nimi. Siitä tulee mieleen yksi peruskoulussa rinnakkaisluokalla ollut hauska poika.

    • Nasu

      Kiitos kaikille mielipiteistänne. Ehkä tämä tekee päätöksestä hieman helpomman! Ja toki kommentteja saa edelleenkin kirjoitella, kuulen mielelläni mitä ajatuksia tuo nimi herättää!

    • elli

      Aatusta tulee mulle mieleen Kissankulman talon Aatu-renki Vaahteramäen kylästä. Tämä Aatuhan oli kaikin puolin kunnon mies.
      Meilläkin on suvussa Aatu -koira. Ihan kunnon koira.

    • Laura

      Mulla on kissa aatu,ja mukava ja sulonen poika :)

    • Aatu

      Mielikuvaksi muodostuu heti Hitler! Ei voi mitään. En pidä nimestä muutenkaan, sopii paremmin koiralle kuten keskustelussa on tullutkin jo ilmi...miettikää muita vaihtoehtoja jos vaan keksitte.

    • Nasu

      Tuon Hitler-yhteyden olen päättänyt siltä osin unohtaa, ettei se tule päätökseemme vaikuttamaan (yllä esitettyyn perusteluuni vedoten...=). Nyt on vaan alkanut hämäämään se, et monet tuntuvat tuntevat Aatu-nimisen koiran... Onko se todellakiin noin yleinen koiran nimi? Eipä ole kivaa, jos pojalla sama nimi, kuin esim. naapurin koiralla...

      • nipsu

        Minä en ainakaan tunne yhtään koiraa nimeltä Aatu. Minusta tuntuu että nykyään annetaan koirille samoja nimiä kuin lapsille. Se johtuu varmaankin siitä että lapset saadaan nykyään niin myöhäisellä iällä, että koiria otetaan vauvojen "korvikkeeksi" ja nimi annetaan sen mukaan minkä antaisi myös omalle lapselleen.
        Itse tiedän koiria joiden nimiä on: Leevi, Vili, Vilma, Viivi ja kaikki nämä nimet ovat mielestäni kuitenkin kauniita lapsien nimiä.
        Ei kannata välittää jos joku tuntee samannimisen koiran. Tunnen yhden perheen jolla on kaksi lasta. Heillä oli pojan ja tytön nimet jo valmiina keksitty. Ensin syntyi tyttö, joka sai jo valmiiksi keksityn nimen. Sitten ei syntynyt poikaa vaan koira joka sai jo keksityn pojan nimen. Sitten syntyi vielä poika jolle keksittiin vielä yksi uusi nimi.
        Ja naapurin koiralla voi olla mikä ihmisen nimi vaan, ei Aatu ole mielestäni sen enempää koiran nimi kuin esim. Leevi tai Vilma. Kaikki noi ovar kauniita lapsien nimiä!!


    • Amalia

      Itslläni on kaksi koiraa ja molemmilla on ihmisen nimi..annoin nimet,koska ne olvat mielestäni kauniita!Voisin sanoa,että melkein 90% koirista on ihmisen nimi!koirieni kanssa puistossa leikkimässä käy Lotta,Ella,Helmi,Amalia,Ronja,Siru,Ida,Ada,Asta, Daniel,Wilma,Juulia,Emil....listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkäksi!Eli siitä,että naapurinkoiralla on sama nimi kuin pojallasi ei mielestäni kannata huolestua...

    • TerveisinAatu

      Mahtava nimi itellä tulee mieleen komein ihminen maailmassa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe