Norja mistä

mihin?

4 vuotta sitten oltiin porukalla reissulla, helsinki-tromsö-lofoten-trondheim-stockholm-helsinki. Uusi reissu edessä mutta mikä reitti? Onko etelä norjassa paljon nähtävää? Trollstigen olis yks paikka mis vois käydä... Aika 2 vikkoa tai reilu. Nordkap on turha, ei olla menossa sinne. Mitä reittejä te muutte olette ajaneet norjaa läpi? Kiitos vastauksista.

11

1572

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • norjahullu

Lähdemme syyskuun alussa Norjaan,Ehkä tälläkertaa Lofotenille mutta lännessä on paljon nähtävää Vuonot ,serpentiinit,vanhat tiet,ym Dovressa Myskihärät mutta ole varovainen (Dombosin lähellä) Ålesund,Stavanger,Flåm ja kaikki mitä siihen väliin mahtuu =Parasta norjaa

• norjahullu

Ei saa unohtaa autiomaat missä näköalaa kymmeniä ja satoja km. Hardangervidda ja muut vuorenhuiput

• norjahullu

Olimme ensin lähdössä Bergenin suuntaan mutta joudumme muuttamaan reittiä Voisin vaikka toimittaa sulle kartan missä hyviä paikkoja

• vek.e

.. Norjasta. T-holma- Drammen - Kongsvinger- Geilo - Voss - Bergen - Voss - Vangsnes - Lom - Otta - Femundsenden - T- holma. Vajaa viikko meni ja tyytyväinen olen. Bergen on kaunis kaupunki , mutta parasta antia oli tie 55 , joka kulkee tosi korkealla (mutta ei kovaa..). Trollstigenillä kävin joskus muinoin, hieno paikka mutta vain se yksi serpentiininousu, ei muuta.
      Mitä siellä Pohjois- Norjassa on erikoista kun kaikki tuntuvat käyvän siellä ? Itse en ole vieraillut

• paljon nähtävää

kannattaa käydä M:ressä ja siellä N:dissa. Aivan upea paikka, Ja tietenkin valaita katsomassa A:yssa A:ssa.

• hohhoijaakaa
        paljon nähtävää kirjoitti:

kannattaa käydä M:ressä ja siellä N:dissa. Aivan upea paikka, Ja tietenkin valaita katsomassa A:yssa A:ssa.

Yksi hyvä peruste käydä pohjois-Norjassa verrattuna etälän vuono-Norjaan.

• saattas löytyä
      • Haisev satul

pol pot pot pot pot

• norjahullu

Tarkistin juuri Statens vegvesen sivut
      Vuorilla jo lunta ja liikennerajoitukset alkaneet
      Eli lumiketjut mukaan

• Reissu

Trollstigen on kiva ja jännittävä kohde. Geiranger myös hieno paikka. Suosittelisin Ålesundia hienona kaupunkina (puheiden mukaan). Jos haluat nähdä vuoria suosittelen yöpymään Boverdalenissa (retkeilymaja) ja käymään Galdhoppiggenilla (vuorikiipeily). Bergen on ehdottomasti viihtyisin kaupunki (sateenvarjo mukaan). Halpa yöpymispaikka Bergenin keskustassa oli Crowded House. Jos haluat hiihtää kesällä ota sukset mukaan ja mene Sognefjelletin hiihtokeskukseen tai jos laskettelu kiinnostaa mene Galdhoppiggenille (Summer Ski Center).Koska matkateko on hidasta ja nähtävää on paljon kaksi viikkoa ei riitä kaikkeen - pitää valita. Sopiva ajomatka viikossa olis ehkä noin 1500 - 2000 km. Oslo ei niin kiinnostava - aika tavanomainen kaupunki. Iltaelämä ok.

• jotain vinkkiä saattas löytyä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      193
      3579
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      57
      2237
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      376
      2220
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      43
      2082
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1501
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1251
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1213
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      460
      1202
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      121
      1063
    10. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      59
      1014
    Aihe