4 vuotta sitten oltiin porukalla reissulla, helsinki-tromsö-lofoten-trondheim-stockholm-helsinki. Uusi reissu edessä mutta mikä reitti? Onko etelä norjassa paljon nähtävää? Trollstigen olis yks paikka mis vois käydä... Aika 2 vikkoa tai reilu. Nordkap on turha, ei olla menossa sinne. Mitä reittejä te muutte olette ajaneet norjaa läpi? Kiitos vastauksista.
Norja mistä
11
1510
Vastaukset
- norjahullu
Lähdemme syyskuun alussa Norjaan,Ehkä tälläkertaa Lofotenille mutta lännessä on paljon nähtävää Vuonot ,serpentiinit,vanhat tiet,ym Dovressa Myskihärät mutta ole varovainen (Dombosin lähellä) Ålesund,Stavanger,Flåm ja kaikki mitä siihen väliin mahtuu =Parasta norjaa
- norjahullu
Ei saa unohtaa autiomaat missä näköalaa kymmeniä ja satoja km. Hardangervidda ja muut vuorenhuiput
- norjahullu
Olimme ensin lähdössä Bergenin suuntaan mutta joudumme muuttamaan reittiä Voisin vaikka toimittaa sulle kartan missä hyviä paikkoja
- vek.e
.. Norjasta. T-holma- Drammen - Kongsvinger- Geilo - Voss - Bergen - Voss - Vangsnes - Lom - Otta - Femundsenden - T- holma. Vajaa viikko meni ja tyytyväinen olen. Bergen on kaunis kaupunki , mutta parasta antia oli tie 55 , joka kulkee tosi korkealla (mutta ei kovaa..). Trollstigenillä kävin joskus muinoin, hieno paikka mutta vain se yksi serpentiininousu, ei muuta.
Mitä siellä Pohjois- Norjassa on erikoista kun kaikki tuntuvat käyvän siellä ? Itse en ole vieraillut- paljon nähtävää
kannattaa käydä M:ressä ja siellä N:dissa. Aivan upea paikka, Ja tietenkin valaita katsomassa A:yssa A:ssa.
- hohhoijaakaa
paljon nähtävää kirjoitti:
kannattaa käydä M:ressä ja siellä N:dissa. Aivan upea paikka, Ja tietenkin valaita katsomassa A:yssa A:ssa.
Yksi hyvä peruste käydä pohjois-Norjassa verrattuna etälän vuono-Norjaan.
- saattas löytyä
- Haisev satul
pol pot pot pot pot
- norjahullu
Tarkistin juuri Statens vegvesen sivut
Vuorilla jo lunta ja liikennerajoitukset alkaneet
Eli lumiketjut mukaan - Reissu
Trollstigen on kiva ja jännittävä kohde. Geiranger myös hieno paikka. Suosittelisin Ålesundia hienona kaupunkina (puheiden mukaan). Jos haluat nähdä vuoria suosittelen yöpymään Boverdalenissa (retkeilymaja) ja käymään Galdhoppiggenilla (vuorikiipeily). Bergen on ehdottomasti viihtyisin kaupunki (sateenvarjo mukaan). Halpa yöpymispaikka Bergenin keskustassa oli Crowded House. Jos haluat hiihtää kesällä ota sukset mukaan ja mene Sognefjelletin hiihtokeskukseen tai jos laskettelu kiinnostaa mene Galdhoppiggenille (Summer Ski Center).Koska matkateko on hidasta ja nähtävää on paljon kaksi viikkoa ei riitä kaikkeen - pitää valita. Sopiva ajomatka viikossa olis ehkä noin 1500 - 2000 km. Oslo ei niin kiinnostava - aika tavanomainen kaupunki. Iltaelämä ok.
- jotain vinkkiä saattas löytyä
http://munhiekkis.fi/?page_id=813
tuoltakin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384629Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2712361Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532237- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289