Niin otsikko kertoo kysymyksen, kenellä Turussa päin on Volvo FH 16 610 lavetinveturina (jumalattoman pitkä auto)
Kenellä tehoikkaimmat lavetinveturit
17
9895
Vastaukset
- hushus
Pohjanmaalla ainakin Priuskalla on 610hv volvo
- volvoja
Pieniä ovat silakat joulukaloiksi. Volvo vetäjistä veltoin. Vanha viisaus joka pätee myös lavetin vetäjissä
- pojankloppii
volvoja kirjoitti:
Pieniä ovat silakat joulukaloiksi. Volvo vetäjistä veltoin. Vanha viisaus joka pätee myös lavetin vetäjissä
hiljaa, mee vaan kuolaamaan kanian ronksutusta
- Samalta kylältä
Joo priuskalla löytyy uusia volvoja ja näyttää pihalla seisovan uusi iso lavettikin. autoja sinne ainakin tulee lisää niinkuin sieniä sateella.
- Nimetön
Tais se olla Auran Kuljetuksen Volvo FH 16 610 joka kiskoo 3 akselista puoliperävaunulavettia
- Lavettikuski
Ottakaahan huomioon, että se auton keulassa oleva teho ja koneesta irtoava teho tuppaavat lavettihommissa olemaan 2 eri asiaa, itse tiedän muutamia lavetinvetäjiä joissa pitkälle yli 800hv, merkkeinä Sisu ja Scania. Esson baarissa joskus puhuivat, että Kuljetusneliön, nykyisen Havatorin nokka-scaniassa olisi liki 1000hv... tiedä sitten onko totta vai tarua...
- taitaa..taitaapi
olla tupakkipaikalla!Tuskin scania tekee muutamaa
lavetin veturia varten erilaiset perät ja akselit.Havatoorin uusimassa scaniassa on
muuten ZF momentin muunnin laatikko!Ja lavetti-
hommissa se liikkelle lähtökyky ratkaiseva.
Volvo lupaa I-shift laatikolla(jäähdytin pitää olla)120 tn "juna"painot.Telamurska liikkuu vielä
kepeästi. - sanonut että pitäs
taitaa..taitaapi kirjoitti:
olla tupakkipaikalla!Tuskin scania tekee muutamaa
lavetin veturia varten erilaiset perät ja akselit.Havatoorin uusimassa scaniassa on
muuten ZF momentin muunnin laatikko!Ja lavetti-
hommissa se liikkelle lähtökyky ratkaiseva.
Volvo lupaa I-shift laatikolla(jäähdytin pitää olla)120 tn "juna"painot.Telamurska liikkuu vielä
kepeästi.olla eri perät, saahan autoa lastuttaa niin paljon kuin sielu sietää, kantaa vain omasta taskusta vastuun siitä että auto kestää
- maksaa kun
sanonut että pitäs kirjoitti:
olla eri perät, saahan autoa lastuttaa niin paljon kuin sielu sietää, kantaa vain omasta taskusta vastuun siitä että auto kestää
Etpä taida olla alan ihminen.
Ei olis Kuljetus Neliö tehnyt tai nykyinen Havator kauan tekisi noita hommia tuolla periaatteella.
Jos niitä periä, koneita tai vaihteistoja paukkuu kesken ison urakan yhtään enempi kun mihin on varauduttu, niin silloin seisoo tumput suorina niin paljon porukkaa ja autojen lisäksi ehkä laiva tai lentokone että rahaa menee äkkiä tunnissa duunarin vuosipalkka pelkkiin odotus kuluihin. - ettää
maksaa kun kirjoitti:
Etpä taida olla alan ihminen.
Ei olis Kuljetus Neliö tehnyt tai nykyinen Havator kauan tekisi noita hommia tuolla periaatteella.
Jos niitä periä, koneita tai vaihteistoja paukkuu kesken ison urakan yhtään enempi kun mihin on varauduttu, niin silloin seisoo tumput suorina niin paljon porukkaa ja autojen lisäksi ehkä laiva tai lentokone että rahaa menee äkkiä tunnissa duunarin vuosipalkka pelkkiin odotus kuluihin.autostahan saa vaikka 1500 hevosta mutta voimansiirrto ei kestä eikä koneellakaan ajeta sitä miljoonaa rahtiajossakaan, matalaviritteisyyteenhän ne hevosvoimat perustuu iskutilavuuten nähden, alan ihmisestä sen verraan että kyllä noita romuja pihalta löytyy
- tiedä
ettää kirjoitti:
autostahan saa vaikka 1500 hevosta mutta voimansiirrto ei kestä eikä koneellakaan ajeta sitä miljoonaa rahtiajossakaan, matalaviritteisyyteenhän ne hevosvoimat perustuu iskutilavuuten nähden, alan ihmisestä sen verraan että kyllä noita romuja pihalta löytyy
Anteeksi jos luokkasin täällä ei aina tiedä mikä on ironiaa, tai minkä joku kirjoittanut tosissaan.
- Havatorin
taitaa..taitaapi kirjoitti:
olla tupakkipaikalla!Tuskin scania tekee muutamaa
lavetin veturia varten erilaiset perät ja akselit.Havatoorin uusimassa scaniassa on
muuten ZF momentin muunnin laatikko!Ja lavetti-
hommissa se liikkelle lähtökyky ratkaiseva.
Volvo lupaa I-shift laatikolla(jäähdytin pitää olla)120 tn "juna"painot.Telamurska liikkuu vielä
kepeästi.En tunne firmaa sisältä päin mutta viimeksi uusina näkemäni ja uusimman näköiset ova tehtaalla raskasvetureiksi rakennettuja MAN:nneja
- ostanut
Havatorin kirjoitti:
En tunne firmaa sisältä päin mutta viimeksi uusina näkemäni ja uusimman näköiset ova tehtaalla raskasvetureiksi rakennettuja MAN:nneja
uusia FH 660;siä vulvuja!
- yleensähän
Havatorin kirjoitti:
En tunne firmaa sisältä päin mutta viimeksi uusina näkemäni ja uusimman näköiset ova tehtaalla raskasvetureiksi rakennettuja MAN:nneja
...kai noihin järeimpiin tehdään erikseen raskasveturit, joissa ei käytetä sarjatuotantomoottoreita ja voimansiirtokin on vähän eri luokkaa. Eli ei niitä hevosia lastuttamalla irroteta vaan moottorit tehdään erikseen. Itsekin muistelisin siinä ex-Kuljetusneliön isoimmassa Scaniassa olevan 800-1000 hevosta. Lisäksi kun se moottori pyörittää myös aika järeää hydrauliikkapumppua, ei kaikki teho mene voimansiirrolle asti. Niitä lavetin renkaitakin kun täytyy saada käänneltyä, vaikka sitä painoa on lavetin päällä satoja tonneja.
- Scaniankin
taitaa..taitaapi kirjoitti:
olla tupakkipaikalla!Tuskin scania tekee muutamaa
lavetin veturia varten erilaiset perät ja akselit.Havatoorin uusimassa scaniassa on
muuten ZF momentin muunnin laatikko!Ja lavetti-
hommissa se liikkelle lähtökyky ratkaiseva.
Volvo lupaa I-shift laatikolla(jäähdytin pitää olla)120 tn "juna"painot.Telamurska liikkuu vielä
kepeästi.kokoinen tehdas tekee erikoismalleja asiakkailleen tilauksesta.Kaikki on neuvoteltavissa esim. tuollainen raskas lavetinvetäjä on erinomainen mainos tehtaalle liikkuessaan ympäri Eurooppaa ja Venäjää.
Lisäksi Scanialla on laaja alihankkijoiden verkosto joka varustelee asiakkaiden erikoisautoja tehtaan toimittamilla komponenteilla.
Ja jos maltat lukea tuolta alempaa kollegan kirjoituksen,niin osa moottorin tehosta menee tosiaan hydrauliikan pyörittämiseen eikä suinkaan suoraan voimansiirrolle.
Ent. Kuljetusneliön,nykyisen Havatorin vanhemmissakin Scanioissa on momentinmuunnin.Se ei ole mikään uusi keksintö.
Kannattais ottaa asioista selvää,ennenkuin kirjoittelee tupakkipaikalla kuultuja,tai Scanian asiakaslehdestä luettuja juttuja tänne.
- eilen hiljalleen
Helsingisttä Turkuun ja ohitin ylämäessä yhden kuljetuslavetin. Sitä kiskoi 6-akselinen
Manni ja lavetissakin oli 5 akselia. Tyhjänä tuli,
lavetin pari akselia oli noistettu ylös. Se oli Myntin auto. Tietääkö joku lisää?- kumminkin
Ollut niin että,Myntin 4 akselinen Man kiskoi lavettia jonka 2 etuakselia oli nostettu ylös.Siis 4 akselinen veturi ja 7 akselinen moduulilavetti perässä.
Ei millään pahalla...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tykkään sinusta tosi tosi paljon
Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska583918- 1672407
Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli2122174Mitä tehdä asialle?
Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill1422103Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?
Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä4241484- 791251
- 1401235
- 2351155
- 921146
Olen pahoillani mies
Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari561100