Kenellä tehoikkaimmat lavetinveturit

Nimetön

Niin otsikko kertoo kysymyksen, kenellä Turussa päin on Volvo FH 16 610 lavetinveturina (jumalattoman pitkä auto)

17

9857

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hushus

      Pohjanmaalla ainakin Priuskalla on 610hv volvo

      • volvoja

        Pieniä ovat silakat joulukaloiksi. Volvo vetäjistä veltoin. Vanha viisaus joka pätee myös lavetin vetäjissä


      • pojankloppii
        volvoja kirjoitti:

        Pieniä ovat silakat joulukaloiksi. Volvo vetäjistä veltoin. Vanha viisaus joka pätee myös lavetin vetäjissä

        hiljaa, mee vaan kuolaamaan kanian ronksutusta


      • Samalta kylältä

        Joo priuskalla löytyy uusia volvoja ja näyttää pihalla seisovan uusi iso lavettikin. autoja sinne ainakin tulee lisää niinkuin sieniä sateella.


    • Nimetön

      Tais se olla Auran Kuljetuksen Volvo FH 16 610 joka kiskoo 3 akselista puoliperävaunulavettia

    • Lavettikuski

      Ottakaahan huomioon, että se auton keulassa oleva teho ja koneesta irtoava teho tuppaavat lavettihommissa olemaan 2 eri asiaa, itse tiedän muutamia lavetinvetäjiä joissa pitkälle yli 800hv, merkkeinä Sisu ja Scania. Esson baarissa joskus puhuivat, että Kuljetusneliön, nykyisen Havatorin nokka-scaniassa olisi liki 1000hv... tiedä sitten onko totta vai tarua...

      • taitaa..taitaapi

        olla tupakkipaikalla!Tuskin scania tekee muutamaa
        lavetin veturia varten erilaiset perät ja akselit.Havatoorin uusimassa scaniassa on
        muuten ZF momentin muunnin laatikko!Ja lavetti-
        hommissa se liikkelle lähtökyky ratkaiseva.
        Volvo lupaa I-shift laatikolla(jäähdytin pitää olla)120 tn "juna"painot.Telamurska liikkuu vielä
        kepeästi.


      • sanonut että pitäs
        taitaa..taitaapi kirjoitti:

        olla tupakkipaikalla!Tuskin scania tekee muutamaa
        lavetin veturia varten erilaiset perät ja akselit.Havatoorin uusimassa scaniassa on
        muuten ZF momentin muunnin laatikko!Ja lavetti-
        hommissa se liikkelle lähtökyky ratkaiseva.
        Volvo lupaa I-shift laatikolla(jäähdytin pitää olla)120 tn "juna"painot.Telamurska liikkuu vielä
        kepeästi.

        olla eri perät, saahan autoa lastuttaa niin paljon kuin sielu sietää, kantaa vain omasta taskusta vastuun siitä että auto kestää


      • maksaa kun
        sanonut että pitäs kirjoitti:

        olla eri perät, saahan autoa lastuttaa niin paljon kuin sielu sietää, kantaa vain omasta taskusta vastuun siitä että auto kestää

        Etpä taida olla alan ihminen.
        Ei olis Kuljetus Neliö tehnyt tai nykyinen Havator kauan tekisi noita hommia tuolla periaatteella.
        Jos niitä periä, koneita tai vaihteistoja paukkuu kesken ison urakan yhtään enempi kun mihin on varauduttu, niin silloin seisoo tumput suorina niin paljon porukkaa ja autojen lisäksi ehkä laiva tai lentokone että rahaa menee äkkiä tunnissa duunarin vuosipalkka pelkkiin odotus kuluihin.


      • ettää
        maksaa kun kirjoitti:

        Etpä taida olla alan ihminen.
        Ei olis Kuljetus Neliö tehnyt tai nykyinen Havator kauan tekisi noita hommia tuolla periaatteella.
        Jos niitä periä, koneita tai vaihteistoja paukkuu kesken ison urakan yhtään enempi kun mihin on varauduttu, niin silloin seisoo tumput suorina niin paljon porukkaa ja autojen lisäksi ehkä laiva tai lentokone että rahaa menee äkkiä tunnissa duunarin vuosipalkka pelkkiin odotus kuluihin.

        autostahan saa vaikka 1500 hevosta mutta voimansiirrto ei kestä eikä koneellakaan ajeta sitä miljoonaa rahtiajossakaan, matalaviritteisyyteenhän ne hevosvoimat perustuu iskutilavuuten nähden, alan ihmisestä sen verraan että kyllä noita romuja pihalta löytyy


      • tiedä
        ettää kirjoitti:

        autostahan saa vaikka 1500 hevosta mutta voimansiirrto ei kestä eikä koneellakaan ajeta sitä miljoonaa rahtiajossakaan, matalaviritteisyyteenhän ne hevosvoimat perustuu iskutilavuuten nähden, alan ihmisestä sen verraan että kyllä noita romuja pihalta löytyy

        Anteeksi jos luokkasin täällä ei aina tiedä mikä on ironiaa, tai minkä joku kirjoittanut tosissaan.


      • Havatorin
        taitaa..taitaapi kirjoitti:

        olla tupakkipaikalla!Tuskin scania tekee muutamaa
        lavetin veturia varten erilaiset perät ja akselit.Havatoorin uusimassa scaniassa on
        muuten ZF momentin muunnin laatikko!Ja lavetti-
        hommissa se liikkelle lähtökyky ratkaiseva.
        Volvo lupaa I-shift laatikolla(jäähdytin pitää olla)120 tn "juna"painot.Telamurska liikkuu vielä
        kepeästi.

        En tunne firmaa sisältä päin mutta viimeksi uusina näkemäni ja uusimman näköiset ova tehtaalla raskasvetureiksi rakennettuja MAN:nneja


      • ostanut
        Havatorin kirjoitti:

        En tunne firmaa sisältä päin mutta viimeksi uusina näkemäni ja uusimman näköiset ova tehtaalla raskasvetureiksi rakennettuja MAN:nneja

        uusia FH 660;siä vulvuja!


      • yleensähän
        Havatorin kirjoitti:

        En tunne firmaa sisältä päin mutta viimeksi uusina näkemäni ja uusimman näköiset ova tehtaalla raskasvetureiksi rakennettuja MAN:nneja

        ...kai noihin järeimpiin tehdään erikseen raskasveturit, joissa ei käytetä sarjatuotantomoottoreita ja voimansiirtokin on vähän eri luokkaa. Eli ei niitä hevosia lastuttamalla irroteta vaan moottorit tehdään erikseen. Itsekin muistelisin siinä ex-Kuljetusneliön isoimmassa Scaniassa olevan 800-1000 hevosta. Lisäksi kun se moottori pyörittää myös aika järeää hydrauliikkapumppua, ei kaikki teho mene voimansiirrolle asti. Niitä lavetin renkaitakin kun täytyy saada käänneltyä, vaikka sitä painoa on lavetin päällä satoja tonneja.


      • Scaniankin
        taitaa..taitaapi kirjoitti:

        olla tupakkipaikalla!Tuskin scania tekee muutamaa
        lavetin veturia varten erilaiset perät ja akselit.Havatoorin uusimassa scaniassa on
        muuten ZF momentin muunnin laatikko!Ja lavetti-
        hommissa se liikkelle lähtökyky ratkaiseva.
        Volvo lupaa I-shift laatikolla(jäähdytin pitää olla)120 tn "juna"painot.Telamurska liikkuu vielä
        kepeästi.

        kokoinen tehdas tekee erikoismalleja asiakkailleen tilauksesta.Kaikki on neuvoteltavissa esim. tuollainen raskas lavetinvetäjä on erinomainen mainos tehtaalle liikkuessaan ympäri Eurooppaa ja Venäjää.

        Lisäksi Scanialla on laaja alihankkijoiden verkosto joka varustelee asiakkaiden erikoisautoja tehtaan toimittamilla komponenteilla.

        Ja jos maltat lukea tuolta alempaa kollegan kirjoituksen,niin osa moottorin tehosta menee tosiaan hydrauliikan pyörittämiseen eikä suinkaan suoraan voimansiirrolle.

        Ent. Kuljetusneliön,nykyisen Havatorin vanhemmissakin Scanioissa on momentinmuunnin.Se ei ole mikään uusi keksintö.

        Kannattais ottaa asioista selvää,ennenkuin kirjoittelee tupakkipaikalla kuultuja,tai Scanian asiakaslehdestä luettuja juttuja tänne.


    • eilen hiljalleen

      Helsingisttä Turkuun ja ohitin ylämäessä yhden kuljetuslavetin. Sitä kiskoi 6-akselinen
      Manni ja lavetissakin oli 5 akselia. Tyhjänä tuli,
      lavetin pari akselia oli noistettu ylös. Se oli Myntin auto. Tietääkö joku lisää?

      • kumminkin

        Ollut niin että,Myntin 4 akselinen Man kiskoi lavettia jonka 2 etuakselia oli nostettu ylös.Siis 4 akselinen veturi ja 7 akselinen moduulilavetti perässä.

        Ei millään pahalla...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      125
      2048
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      233
      1800
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      59
      1403
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      113
      1281
    5. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1238
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      102
      1085
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      940
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      907
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      847
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      811
    Aihe