Mitä sitä pitää ajaa,että saa parhaan liksan? Paras Liksa = sana joka Ei kuulu rahtihommii,tiedetään.
mutta anyway,olisko mahollisesti joku Ulkomaan Kuskin homma ,vai? kertokaa jos tiedätte.
ite ajan Haketta nyt,keikka palkalla,eikä mitään turhia Ylityökorvauksia,niillähän isot herrat persiinsä pyyhkivät,ei niitä kuskeille jaeta....ko?
Mistäpä paras liksa?
29
17956
Vastaukset
- peroksidi
Ja sellaiseen firmaan missä tunnetaan urakkapalkkaus eli km palkka lastaus ja purkurahat mutta lisäksi urakan päälle tuntiliksa mikäli "urakka kusee", myöskään lisiä ei sovi unohtaa. Tällä systeemillä on mahdollisuus päästä rahoihin käsiksi jos vielä pääset sellaseen firmaan missä vielä saa tehdä eikä työn tekoa rajoiteta ja jos ei rahaa tule niin ei auta kuin katsoa peiliin.
- Puukenkä84
taitaapi vaan tällaiset firmat olla kadonnutta kansanperinnettä,tai muuten vaan kiven alla.
- problemwaste
Hyvä liksa varsinkin kuljetusalalla voi olla aika monitahoinen juttu. Jos tuijotetaan pelkästään tilinauhassa olevaa euromäärää eikä verrata niitä tehtyihin tunteihin, voi urakka olla hyväkin juttu. Monestihan tämä tarkoittaa sitten sitä että kuljettajat pyyhkii lakipykälillä hanurinsa ja maksaa sakot omasta pussista.
Itse pidän liiton mallista (vaikka en "liiton" mies olekaan, jäsen kyllä mutta työttömyysvakuutuksen vuoksi) kun palkkaluokka on kohdallaan eli 4. Ei se kummoinen nousu ole alempiin mutta pieni kuitenkin. Tunteja tulee kahteen viikkoon 90-95. Vuoroja 8 ja loput vapaata. Ja vuoron välillä aina himaan. Käteen jää n. 1000€. Välillä vähän yli ja välillä vähän alle.
Kellään yrittäjällä ei ole tarjota niin hyvää urakkaliksaa tai läpituntia että sille tielle lähtisin. - urakka
Puukenkä84 kirjoitti:
taitaapi vaan tällaiset firmat olla kadonnutta kansanperinnettä,tai muuten vaan kiven alla.
Töitä tekemään pääsee nykypäivänäkin. Monesta firmasta kannattaa kysyä urakka vaihtoehtoa, mutta hintanasa on tiedettävä ja selusta turvattava selvillä sävelillä miitä urakka kattaa. Esim Logiralla ja Laukaan Rahtiautoilla pääsee tekemään töitä urakkapalkalla. Ja molemmissa on varmasti pulaa työntekijöistä kuten joka firmassa tällä hetkellä. Molempien kyseisten firmojen ajot ovat sikälikin urakkaa suosivia että esim Logiran peroksiidin ajossa on nopeat lastaukset eivätkä painepurutkaan hitaita ole. Laukaa taasen ajaa paljon rikkihappoa Harjavallasta mikä myös on nopea lastattava. Lain noudattaminen tosin on kuuleman mukaan laukaan hommissa melko tarkkaa logiralla ei kai niinkään
- o-oo-oo----oo
urakka kirjoitti:
Töitä tekemään pääsee nykypäivänäkin. Monesta firmasta kannattaa kysyä urakka vaihtoehtoa, mutta hintanasa on tiedettävä ja selusta turvattava selvillä sävelillä miitä urakka kattaa. Esim Logiralla ja Laukaan Rahtiautoilla pääsee tekemään töitä urakkapalkalla. Ja molemmissa on varmasti pulaa työntekijöistä kuten joka firmassa tällä hetkellä. Molempien kyseisten firmojen ajot ovat sikälikin urakkaa suosivia että esim Logiran peroksiidin ajossa on nopeat lastaukset eivätkä painepurutkaan hitaita ole. Laukaa taasen ajaa paljon rikkihappoa Harjavallasta mikä myös on nopea lastattava. Lain noudattaminen tosin on kuuleman mukaan laukaan hommissa melko tarkkaa logiralla ei kai niinkään
Logiran urakka ei vaan suosi urakkapalkkausta...
- mä vain
urakka kirjoitti:
Töitä tekemään pääsee nykypäivänäkin. Monesta firmasta kannattaa kysyä urakka vaihtoehtoa, mutta hintanasa on tiedettävä ja selusta turvattava selvillä sävelillä miitä urakka kattaa. Esim Logiralla ja Laukaan Rahtiautoilla pääsee tekemään töitä urakkapalkalla. Ja molemmissa on varmasti pulaa työntekijöistä kuten joka firmassa tällä hetkellä. Molempien kyseisten firmojen ajot ovat sikälikin urakkaa suosivia että esim Logiran peroksiidin ajossa on nopeat lastaukset eivätkä painepurutkaan hitaita ole. Laukaa taasen ajaa paljon rikkihappoa Harjavallasta mikä myös on nopea lastattava. Lain noudattaminen tosin on kuuleman mukaan laukaan hommissa melko tarkkaa logiralla ei kai niinkään
Miks viitit ees kehua täällä tota huijari firmaa tos talos kusetetaan niin paljon kuin keretään eivät noudata mitään lakeja....
- uus mersu
Onko uus mersu alla tai tulihan niitä vähän enemmänkin taloon kun pitää keikka palkalla pyhää arkee vetää haketta. Pyyä isäntää maksaa kunnon tuntipalakka kyllä se osaa laskee kun on koulut käyny, mutta tais palaa kuskien tienasti karjapuskureihin, lintuverkkoihin ja valorautoihin.
- Puukenkä84
no löytyypi mersukin,joka ollut työn alla jo varmaan vuoden. mutta eipä oo lintuverkkoja,eikä karjapuskureita,saatika mitään ylimäärästä komistusta autoissa. eli kaipa se tuntiliksakin olisi joko todella pieni,tai ylimääräinen
- kovasti
Puukenkä84 kirjoitti:
no löytyypi mersukin,joka ollut työn alla jo varmaan vuoden. mutta eipä oo lintuverkkoja,eikä karjapuskureita,saatika mitään ylimäärästä komistusta autoissa. eli kaipa se tuntiliksakin olisi joko todella pieni,tai ylimääräinen
Minkälaista hintaa siitä kuorman viemisestä saa ja mikä matka. Kiinnostaa ku paikallisella samassa hommassa sama palakka perusta ja kuskit vaihtuu enemmän ku normaalisti jä hake kärryjä kaaetaan tien varteen tuon tuosta, että mikähän isännälle tulee sitte lopulta halvemmaks.
- tarvi
joo tottakai tuli mutta eipäs tarvi reissu palkalla ajaa, ihan taulukkopalkka.
- KiitoSimeonista
Jos löytyy ADR-kortti niin KiitoSimeonissa aukeaa työpaikkoja nippukaupalla kun vanhat ottavat hatkat sieltä.
Toki joudut koulutukseen sielläkin muutamaksi viikoksi.
Bensa ja löpökuskiksi jos menet.- jape16459
Miks ne vanhat kuskit sits sieltä joukolla sit hatkoja ottaa jos kerran palkat on hyvät ja talo ok? Kait talossakin sillon jotain vikaa täytyy olla!
- vanhat
kuskit lähtee?eikö simeoni maksa tessin mukaisen palkan?
- Arnold Swartzfega
vanhat kirjoitti:
kuskit lähtee?eikö simeoni maksa tessin mukaisen palkan?
Käväise konttorilla ja sniffaa ilmapiiriä, kenties sitten tajuat.
- juuhu
Arnold Swartzfega kirjoitti:
Käväise konttorilla ja sniffaa ilmapiiriä, kenties sitten tajuat.
eipä taida simeoni maksaa 200 tunteja,pyhätunnit kuulemma tulee nykyään!
- Harjoittelijaaaa
Jos on rahkeita hypätä sellaisen auton rattiin, minkä hytin takana on noin 100tm nosturi, niin alkaa olla palkka kohdillaan, itse ajan 90tm nosturia pk seudulla, ja peruspalkka on 15,45, siihen tulee sitten päälle tessin lisät ja hommaa on niin paljon, kun viitsii ottaa. Yleensä olen tehnyt noin 9 tuntista päivää, jolloin käteen jää noin 1200euroa/ 2 viikkoa, sitten jos on tarvista ostaa jotakin kalliimpaa päiviä voi vähän venyttää, niin ei tarvi niin kauan kitua...
- Puukenkä84
mutta mitä tarkottaa tm? ja mikäs/mitkäs firmat moisella kalustolla ajelee?
- tyhnä vastaus
Puukenkä84 kirjoitti:
mutta mitä tarkottaa tm? ja mikäs/mitkäs firmat moisella kalustolla ajelee?
TM= tonnimetri
- Harjoittelijaaaa
Puukenkä84 kirjoitti:
mutta mitä tarkottaa tm? ja mikäs/mitkäs firmat moisella kalustolla ajelee?
Tm tarkoittaa tonnimetriä, alle 50 tonniset on pieniä ja sitä suuremmat isoja. Noin karkeasti ottaen. Kyllähän noita pilkkiautoja on joka kylässä, kyselemään vain.
Tässä yksi esimerkki millainen työkalu voi olla:
http://www.ditzj.de/assets/images/volvo/kristensen/fh12_kristensen5.jpg
Tässä hommassa ajaminen on todella pienessä roolissa. Eli kiitolinjan moppitukat älkää vaivautuko. - Puukenkä84
Harjoittelijaaaa kirjoitti:
Tm tarkoittaa tonnimetriä, alle 50 tonniset on pieniä ja sitä suuremmat isoja. Noin karkeasti ottaen. Kyllähän noita pilkkiautoja on joka kylässä, kyselemään vain.
Tässä yksi esimerkki millainen työkalu voi olla:
http://www.ditzj.de/assets/images/volvo/kristensen/fh12_kristensen5.jpg
Tässä hommassa ajaminen on todella pienessä roolissa. Eli kiitolinjan moppitukat älkää vaivautuko.että mistäs firmasta moisia vehkeitä löytys?
todellakin kiinnostas harjotteleen tollasen käyttöä lähteä - ajomies37
Puukenkä84 kirjoitti:
että mistäs firmasta moisia vehkeitä löytys?
todellakin kiinnostas harjotteleen tollasen käyttöä lähteäTuskinpa kukaan ottaa harjoittelemaan, tarttis olla varmaan vähän kokemustakin;-)
- harjoittelijaaa
ajomies37 kirjoitti:
Tuskinpa kukaan ottaa harjoittelemaan, tarttis olla varmaan vähän kokemustakin;-)
Tuskin heti pääset kylän suurimman nosturin puikkoihin, mutta kannattaa hakeutua vaan sellaiseen firmaan mistä nostureita löytyy, jollain 30-50tonnisella on hyvä harjoitella nostelua, toisaalta harvoin ne hommat suuremmalla nosturilla hankalammaksi menee, taakat saattavat vain olla arvokkaampia. Itselläni arvoikkain lasti on koukun päässä ollut 200 000 euron vene.
Kyllähän jokainen liikkeitä osaa tehdä, mutta oikea kuljettaja osaa tehdä vähintään 4 liikettä sulavasti ja samalla suunitella nostoa eteenpäin, eli tietää nosturin rajat ja kuinka kannattaa missäkin paikassa auto sijoittaa yms pientä. harjoittelijaaa kirjoitti:
Tuskin heti pääset kylän suurimman nosturin puikkoihin, mutta kannattaa hakeutua vaan sellaiseen firmaan mistä nostureita löytyy, jollain 30-50tonnisella on hyvä harjoitella nostelua, toisaalta harvoin ne hommat suuremmalla nosturilla hankalammaksi menee, taakat saattavat vain olla arvokkaampia. Itselläni arvoikkain lasti on koukun päässä ollut 200 000 euron vene.
Kyllähän jokainen liikkeitä osaa tehdä, mutta oikea kuljettaja osaa tehdä vähintään 4 liikettä sulavasti ja samalla suunitella nostoa eteenpäin, eli tietää nosturin rajat ja kuinka kannattaa missäkin paikassa auto sijoittaa yms pientä.Luin töissä konepörssi lehteä ja sielä on se nosturimainos tai jokin siihen liityvä, muistaakseni volvo on kuvassa tassut maassa, nosturin kohdalla tuplapuomit sitten vielä edessä ja takana.
Kuvaa kattellessa tuli tämä juttu mieleen ja heräsi kysymys.
Mihin suuntaan on vakainta nostaa/siirtää eli jos on painoa ja pitäis saada kuorma vielä kauemmaksi autosta?
Ne sivutuet näytti aikas järeeltä taas etu ja taka tuki aikas "kevyeltä"
En ole mitään nostamassa joten kysymys on ihan tiedon halua.- Aloittelijaa
RK-asentaja kirjoitti:
Luin töissä konepörssi lehteä ja sielä on se nosturimainos tai jokin siihen liityvä, muistaakseni volvo on kuvassa tassut maassa, nosturin kohdalla tuplapuomit sitten vielä edessä ja takana.
Kuvaa kattellessa tuli tämä juttu mieleen ja heräsi kysymys.
Mihin suuntaan on vakainta nostaa/siirtää eli jos on painoa ja pitäis saada kuorma vielä kauemmaksi autosta?
Ne sivutuet näytti aikas järeeltä taas etu ja taka tuki aikas "kevyeltä"
En ole mitään nostamassa joten kysymys on ihan tiedon halua.Tähän vaikuttaa aika paljon, kuinka auton saa nostopaikalle sijoitettua, mutta jos oletetaan että kaikki jalat saa äärimitoilleen ulos, niin tukevin kohta on nostaa juuri tukijalan kohdalta sivulle.
Isot nosturit on yleensä aina jommassa kummassa laidassa autoa, niin silloin kannattaa vielä ajaa auto niinpäin, että nosturi jää ikäänkuin vastapainoksi. Toki tämä vie sitten ulottuvuutta sen vähän reilu metrin (vähältä se kuulostaa, mutta loppupeleissä se on paljon).
Mutta harvoin on tilaa levittää koipia täysin levälleen, omassa ajokissa vaatisi noin 10m leveän alueen.
Toinen hyvä paikka on nostaa keulan yli, jolloin koko auton takapää toimii vastapainona, edellyttää että autossa on etutukijalat. Muutoin tämä on huonoin suunta nostaa. Tässä nostopaikassa on se etu, että aika usein auton saa ajettua aika lähelle nostopaikkaa etuperin. Ja etujalathan ovat kiinteästi keulassa, eli niitä ei tarvi levitellä. Eli auton keulan voi ajaa melkein nostettavaan taakkaan kiinni.
Huonoimmat paikat ovat auton takakulmat. Vaikka olisikin tukijalat, niin omasta mielestä auto on silloin epävakaimman oloinen, useasti kun on jotakin painavaa nostanut taka-sivusta, niin auton eturenkaat on jo ilmassa, ennenkuin taakka edes maasta irtoaa. Tämähän myös kertoo siitä, ettei runko ole tarpeeksi jäykkä, eli alkaa kiertämään.
JOS nosturi on katsastettu asennusnosturiksi, niin sillä on voitava nostaa koko 360asteen kehältä täydet arvot, mitä nostoasteikko antaa ilman, että auto kallistelee. - mitä teet
ja missä firmassa? Oon kiinnostunut! Asun 03 alueella.
- nostureita
mitä teet kirjoitti:
ja missä firmassa? Oon kiinnostunut! Asun 03 alueella.
on esimerkiksi Janhusella (Lakalaivassa Euromasterin talossa).
- Scaania -mies
nostureita kirjoitti:
on esimerkiksi Janhusella (Lakalaivassa Euromasterin talossa).
Joo mut jos on parempi talo ei puukengät ja kaksi numeroa liian pieni farkkutakki päällä, turha yrittää.
Mulla olis konttien ajossa 5 Scaniaa ja puukenkämiehet ei niitä aja. kenkä kun lipsahtaa jalasta ja menee jarrupolkimen alle, tulee rytinää ja se oli 70-luvulla lailla kielletty.
Järjen käyttö on sallittua kuljetusalallakin. - Logistiikka Yritt.
Scaania -mies kirjoitti:
Joo mut jos on parempi talo ei puukengät ja kaksi numeroa liian pieni farkkutakki päällä, turha yrittää.
Mulla olis konttien ajossa 5 Scaniaa ja puukenkämiehet ei niitä aja. kenkä kun lipsahtaa jalasta ja menee jarrupolkimen alle, tulee rytinää ja se oli 70-luvulla lailla kielletty.
Järjen käyttö on sallittua kuljetusalallakin.Joo Tana oot oikeassa, puukenkämiehet ei mun rekkaa aja, mulla on kolme yhdistelmää, täysperä ja kaksi puolikasta ja en saakeli anna kenekään rasvatukkaisen puunkenkämiehen kajota mun Volvoihin on sen varran kallit autot.
Tutulla kaverilla oli kerran yksi puukenkäajuri, kehu niin perkeleeslti itteensä ja oli ajanutkin jo kolme miljoonaa kilometriä peruuttamalla ja ajo aina keikat nopeemmin kuin muut, olihan se hommissa kolme kuukautta, hyvä mies vaihteli lamppuja muidenkin autoista ennen työpäivän alkua. Puukengän ajot loppu siihen kun rööki suussa veteli portinpielet alas ja Scaniaan 5 tonnin remontti, sanoi ,että hitto kun irtosi puukenkä jalasta ja jäi polkimen alle. Kaveri sano, että pitkin sattua viimeisenä työpäivänä. Saakelisti oli puukenkä kironnut kun lopputili luettiin kouraan.
- 15tm palfingeri
Rakennustavaraa tulee kuskattua kaupalta työmaille hiab-autolla. Työtä riittää etenkin kesäisin. Tessin mukaisesti tulee kaikki rahat.
Työ on fyysistä ja päivät kesällä pitkiä, mutta kyllä sen tilinauha aina korvaa. Paras 2-viikko jakso tuotti 2040e bruttona. huhtikuu-elokuu aikana olivat vähissä alle 12h työpäivät. Päivätyö eli illaksi/yöksi kotiin ja viikonloput vapaata.
Ajaahan tässä ei kauheasti saa, kun suurin osa ajasta menee kuormien tekemiseen sekä työmailla purkamiseen. Kesällä päivässä kertyi sellaista 150-250km päivä, talvisin 50-150km päivä. Mutta kyse olikin tuottavista hommista.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174796
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2012581Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731687Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella291635- 241477
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon291405Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641227- 1481104
Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme8984Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42962