kaiken kattava vakuutus

onko mahdollinen

Voinko saada semmoisen vakuutuksen että voin mennä lääkäriin vaikka joka päivä jos kolottaa ja vakuutus korvaa kaiken?

2

1284

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korvausvakuutusta, vai?

Itselläni on tuollainen, yli 25 v sitten otettu, omavastuuton, ja siinä ei ole mitään rajouituksia, koska olen ollut terve sitä hakiessani ja kun se on aikoinaan minulle myönnetty. Vakuutukseni on Pohjolasta.
      Lapsillani oli aikoinaan samasta paikasta vakuutukset, omavastuuttomat, ei-rajoituksia, mutta...kun he täyttivät 20 v, vakuutus muuttui, jatkoin vakuutusta, ja silloin vanhemmalle tuli rajoitukset, hänellä astma ja acne, koska oli niitä tuossa sairastellut, keuhkosair.tuli elinikäinen rajoitus, ja acne-raj. päättyy kun esikoinen täyttää 30v (nyt hän on 25 v). Nuorimmaisella ei ole rajoituksia (hän on 23v), mutta omavastuu on.
      Joistakin vakuutusyht. voi saada vielä omavastuuvapaan vakuutuksen, harvinaista se kylläkin on. Voit kysellä ja kilpailuttaa vak.yhtiöitä.

Et kerro ikääsi, terv.tilaasi ym.

Hakemuksessa kysytään kaikki aiemmat sairaudet, kysytään saako esim. lääkäriasemilta luovuttaa aiempaa terveydentilaa koskevat epikriisit jne.

Niille sairauksille joita haettaessa on, niihin tulee rajoitus, esim. pari korvatulehdusta per vuosi saattaa jo aiheuttaa sen, että rajoitukseksi tulee korvasairaudet.

Maksan itse vakuutuksestani 580 euroa vuodessa, omalla kohdallani vakuutus ns. maksaa itse itsensä takaisin, sillä tarvitsen niin lääkärissäkäyntejä (mm. yks.endokrinologi, gynekologi jne.) kuin lääkkeitäkin vuodessa ainakin kolminkertaisesti tuon summan verran.
      Vakuutuksen summa kasvaa iän myötä, eli itse olen 48 v. tällä hetkellä ja maksuni on tuo aiem. mainittu.

Jos kertoisit hieman tarkemmin, esim. ikäsi, niin voisi sitten "jeesata" paremmin.

Ilman omavastuuta olevia vakuutuksia ei tietääkseni (en ole aivan varma!!!) saa kuin ei-syntyneille tällä hetkellä, voi olla että jollain vak.yhtöllä on aikuisellekin sellainen, mutta a) en tiedä ja b) hieman epäilen. Ja nyt siis tarkoitan vasta otettuja/otettavia vakuutuksia. Vanhoissa niitä vielä löytyy, kuten omassanikin tilanne on.

• vaikka kuinka paljon

Kyllähän tuollaisia vakuutuksia on vaikka kuinka paljon, mutta jos on ollut ennestään joitain sairauksia, ne voidaan tapauksesta riippuen joko rajata pois vakuutuksen korvauspiiristä tai koko vakuutuksen saaminen voidaan evätä niistä johtuen. Esim. lievätkin mielenterveyden ongelmat viimeisen viiden vuoden sisällä eväävät koko vakuutuksen useimmissa yhtiöissä, ja usein jo kaksikin poskiontelontulehdusta vuoden sisällä aiheuttavat usein rajoitusehdon. Lisäksi sellaisetkin oireet, joista selviää pelkillä käsikauppavalmisteilla ilman lääkärissäkäyntiä vakuutuksen hakemishetkellä, kuten minulla ihottuma, aiheuttaa rajausehdon. Kuukautisongelmat (kivut, kiertohäiriöt) usein rajataan korvauspiirin ulkopuolelle, jos on sellaisia ollut ennen vakuutuksen ottoa. Allergiat ja akne lähes automaattisesti myös aiheuttavat korvausehtoja.

Nykyään lähes kaikissa vakuutuksissa on omavastuu, Veritaksesta tosin saa myös aikuisten vakuutuksia ilman omavastuuta, mutta vakuutusmaksu on taas vastaavasti suurempi.

Aiemmin sai vakuutuksia helpommin ja paremmilla ehdoilla. Esimerkiksi minun vanhempani ottivat ennen syntymääni (80-luvun puolivälissä) minulle Suomi-yhtiöiltä (joka ei enää myönnä uusia vakuutuksia) nuorisoturvan, joka korvasi omavastuuttomasti sellaisiakin asioita, mitä ei mikään nykyinen vakuutus korvaa (kuten silmälasit ja matkakuluja), mutta se päättyi täyttäessäni 20 vuotta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1558
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      26
      1099
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      88
      1064
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      88
      970
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      906
    7. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      855
    8. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      851
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. 70
      789
    Aihe