Valmet 903:sta olen hieromassa kauppoja. Voisitteko kertoa kokemuksia kyseisestä mallista ketkä olette sitä käyttäneet? Itselläni 903 tulisi maatilan raskaimpiin töihin, kuten äestys, kyntö ja viljan ajo. Kannattaako ostaa?
Valmet 903
9
7579
Vastaukset
- ..........
Itsellä kokemusta kyseisestä neliveto-mallista.
Vaihteisto on tuon mallin heikko kohta (on sama kuin esim 702:ssa). Nelivedossa pahemmin kuin takatuupareissa. Mainitsemiisi raskaimpiin töihin en suosittelisi, ellei ole tehty vaihteistoon remonttia. Parantaa kestävyyttä huomattavasti jos muutettu Hi-trac ("pikavaihde") ylentäväksi ja porattu banjoihin aukot, jotta vaihteistossa oleva öljymäärä suurenisi. Jonkinlaisia lauhduttimiakin on tehty.
Kone on vahva ja vääntävä. Tuo väännön hyväksikäyttö myös laatikolle pahaksi. Vaihteiston käytettävyys mielestäni siirtoajoon hyvä. Ja jos hi-trac ylentävä, kulkukin hyvä. Sinänsä mukava traktori esim. ergonomialtaan. - fghjkl
Etuakselin keinunivel on useissa nailonholkeilla, jotka kuluessaan saavat etuakselin vinoon, jolloin murikka-akselista häipyvät boorit.
Mukava traktori, mutta se ei oikein kestä raskaassa ajossa. Meillä ei ollut vahteisto-ongelmia muutoin kuin tuon pikavaihteen kanssa (se ei kestä alentavana versiona). Muillakin tuon ajan vehkeillä oli satunnaisia ratasrikkoja ja se johtui jostain karkaisuongelmasta. Meillä siis ei uusittu ainoatakaan varsinaisen vaihteiston ratasta.
Paljon tehtiin remonttia, mutta käyttökin oli raskasta. Valmetin myyntimiehet eivät mielellään tuota mallia muistelleet. - Kullervo Kovakanki
Itse en ole ajanut ko Valamettia, meinasin ostaa mutta halut hiipuivat kun kuulin että kytkin on alimittainen. Eli kyseessä oli traktori jossa oli myös etukuormain.Näin jälkeenpäin tietysti on asia mietityttänyt koska nykyisissä on etukuormaimet ja vanhemmalla 05-sarjan Vallulla ajoin n.9000 tuntia ennenkuin tehtiin ensimmäinen kytkinremontti.
- rtyuio
Mikä alamittainen kytkin? Sehän on muistaakseni jopa keraaminen. Meillä kyllä hajosi se ensimmäinen, mutta korjaaja sanoi että se oli pieleen asennettu. Jos meidän ajollamme se korjattu kesti, niin alamittaisuus on humpuukia. Muita vikoja oli kyllä ihan tarpeeksi.
- valluisti
ei kyseisestä mallista kokemuksia mut suosittelisin tuota metso sarjaa suoraan ja turbollisella koneella ..
- vallu1234
osta valmet 665 aivan sopiva ja jaksaa vääntää tarpeeksi
- huoh...
tämmön melekeen 5v vanaha keskustelu, ehken on suanu ostettuva jo raktorin viitteen vuoteen..
- Valmetisti
Onko tietoa, että paljonko näistä on saatu tehoja pelkästään syöttöä lisäämällä?
- juitri
kyllä on,jopa liki 160 hv
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491526Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 201026
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 86946
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187886Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99825- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70759