Vakuutusalan palkat?

Tiia

Olen harkitsemassa opiskelualana Tampereen yliopiston vakuutustiedettä. Millaiset palkat vastavalmistuneella maisterilla vakuutusalalla on? Itselläni on periaate, etten alle 2500 euron kk:ssa lähde korkeakoulututkinnolla mihinkään työhön. Tradenomit ja merkonomitkin tienaavat ja pyytävät yli 2000 euroa kk:ssa, joten suhteessa olisi aika linjassa.

Kertokaapa totuus vakuutusalan palkoista, ennekuin teen lopullisen valinnan!

9

3399

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jake

      Etköhän kuules laske rimaa pikkaisen. Joudut todennäköisesti aloittaman 1600-1800 euron lukemista. Yli 2000 euron voit päästä vain myyntitykkinä ns. kenttätehtävissä (vak.myynti) tai esimiehenä.

      Ei se nyt kultakaivos ole!

    • agagag

      Voivat työllistyö muuallekin kuin vakuutusalalle, kun lukee sopivia sivuaineita. Palkkaus ei käsittääkseni poikkea yhtään muiden alan ekonomeista. Linja on ollut vasta muutaman vuoden (ekat sisään -97?). Ainakin vielä hetki sitten työllistyivät erittäin hyvin, en tiedä onko nyt ruvennut työllistyminen tökkimmään kuten muillakin ekonomeilla. Mut toi työllistymis juttu ei koske sinua kun valmistut vasta seuraavaan nousukauteen!

      Sinulla on mahdollisuudet päästä n. 2500 e/kk ansiotasoon valmistuttuasi.

    • mut kun

      ole aina verrannollista tulotasoon.

      Nykyäänhän vaaditaan esim. johtoportaaseen maisterin, tohtorin, di:n tai vastaavan paperit, vaikka alemmallakin koulutusasteella voi pätevyys olla samalla tai jopa paremmallakin tasolla.

      Koulutukseenkaan ei mielestäni pidä tuijottaa liikaa. Itse työskentelen it-alalla tradenomin koulutuksella. Työkaverini ovat koulutukseltaan di-insinöörejä, insinöörejä, FM, tai KTM:ta. Tiimimme toimii tehokkaasti työssä sekä vapaalla. Välimme ovat avoimia, eikä turhaa 'kyräilyä' ole havaittavissa.

      Taloon tullessa palkkaus on kaikilla muodostunut hyvin pitkälle työkokemuksen ja koulutuksen perusteella.
      Palkkauksessa vaikuttavimmat tekijät ovat osaaminen, kokemus, vastuualue ja rooli.

      Oma palkkani tradenomina parin sadan euron päässä DI:n palkasta.

      Mielestäni koulutus luo kyllä hyvän lähtötason, mutta työelämä koulii sitten ne tosiosaajat. Minun tapauksessani koulutukseen katsomatta.

    • vakuutusyhtiön kesis

      Olen kolmatta kesää vakuutusyhtiössä duunissa ja saan n. 1200€/kk lounaan raflassa, eli ei palkka päätä huimaa. Duuni on todella vaativaa ja siinä pitää tietää kaikista aloista (auto, moottoripyörä, koti, terveys, lemmikit, matkailu ja niihin liittyvät vakuutus ja vahinkoasiat paljon muuta) kaikki, eli kehotan vielä miettimään.

    • palkka?

      mitä maksetaan vahinkoasiantuntijalle pääkaupunkiseudulla?

      • abauttia...

        ....2500-2800 egeä kk.


        Parhaiten hankkii eläkevakuutussektorilla ratkaisuasiantuntijana rivityössä, jopa 3500 e/kk. Yleensä tradenomeja, sosionomeja, sairaanhoitajia tai maistereita. Paras maksaja Ilmarinen ja Varma. Huonoin Kela.


    • kkoo125

      Hei,
      Tietääkö joku paljon vakuutuskäsittelijä saa palkkaa alle vuoden kokemuksella?

      • niippä....

        Noin 2000-2200 eur/kk, riippuu muusta työkokemuksesta.


    • lähden kouluun?

      muita hyviä paikkoja varman ja ilmarisen jälkeen?


      mikä linja tradenomikoulutuksessa jos

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 113
      2353
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2197
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1991
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1374
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1373
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe